Side 19 af 21 FørsteFørste ... 9161718192021 SidsteSidste
Viser resultater 271 til 285 af 309

Emner: Mærkelige statistikker

  1. #271
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Mærkelige statistikker

    Citat Oprindeligt indsendt af JoséStardust Se meddelelser
    De eneste to "mirakler" der skal til er at Randers slår Aab ude og SIF slår FCM hjemme. Og så skal FCN vinde eller spille uafgjort.

    Jeg siger ikke det er det mest sandsynlige, sådan som formkurven er hos de nævnte hold, men det ville ikke være helt skørt, hvis det skete. Trods alt.
    Næ måske ikke det mest skøre og den enkelte kamp isoleret set kan da lade sig gøre. Men alle tre på én gang lyder i mine øjne relativt usandsynligt og man får da også tæt på pengene 9 gange igen på oddset, hvis man spiller på det.

    Det der næsten irriterer mig mest er, at Bif meget vel kan komme i top 6 uden at være nødt til at tage point fra FCN.

    At FCM med ret stor sandsynlighed kommer i top 6 med en sejr er ligeledes lidt irriterende...

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #272
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Mærkelige statistikker

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Og hvis resultaterne i de andre kampe går imod BIF, så kan/skal FCN næsten spekulere i at tabe point til BIF kommende weekend for at få BIF i top 6 og dermed 6 sikre point i slutspillet, såfremt det bliver en tæt guldduel.
    Nu skal vi måske passe på, det ikke bliver for konspirationstosset. Jeg er med på, at vi tilhængere gerne i visse situationer vil have vores hold til at tabe, hvis det kan genere vores rivaler. Men der er ikke meget, der tyder på, at spillerne tænker på samme måde. At regne med, at Brøndbys spillere skulle lægge sig ned og forære FCN seks point for at undgå, at vi blev mestre, er temmelig usandsynligt - selv om Brøndbys tilhængere garanteret ville ønske det.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  4. De følgende 4 brugere er enige:

  5. #273
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Mærkelige statistikker

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Nu skal vi måske passe på, det ikke bliver for konspirationstosset. Jeg er med på, at vi tilhængere gerne i visse situationer vil have vores hold til at tabe, hvis det kan genere vores rivaler. Men der er ikke meget, der tyder på, at spillerne tænker på samme måde. At regne med, at Brøndbys spillere skulle lægge sig ned og forære FCN seks point for at undgå, at vi blev mestre, er temmelig usandsynligt - selv om Brøndbys tilhængere garanteret ville ønske det.
    Jo jo, det er selvfølgelig sat på spidsen. Vi har bare allerede set det flere gange de to klubber imellem, at når man ikke selv har noget at spille for og modstanderen har, så kommer man og yder absolut ingen modstand. Vi så det med BIF der totalt lagde sig fladt ned, da FCN vandt i Brøndby og kampen efter blev mestre i 2012. Og vi så det året efter da BIF skulle være rykket ned og FCN lagde sig fladt ned med 4-0 og forærede 3 livsvigtige point til BIF i næstsidste spillerunde, som dermed overhalede Horsens og overlevede.

    Så hvordan mon det kommer til at gå i år, hvis FCN stadig kan vinde guld og møder BIF (sikkert igen) i næstsidste runde.....

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #274
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Mærkelige statistikker

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Det ville være skønt med en opdatering før sidste runde - selvom det desværre ser godt ud for BØF. Det er jo ikke urealistisk at de sætter point til ude imod FCN og så skal 2 resultater flaske sig, OB slår AGF (som er sikret top 6) ude, Randers slå AaB ude og Silkeborg slå FCM hjemme. 2 ud af 3 resultater er ikke usandsynligt og hvis BØF taber imod FCN, så kan FCM også nå dem.

    I øvrigt kan uafgjort imellem FCN og BØF i kombination med andre resultater gøre runde 22 til den vildeste nogensinde. Omvendt kan resultaterne i den grad flaske sig uheldigt og skaffe både FCM og BIF i top 6, samt os ned på 3. pladsen
    Gerne. Jeg er bare lidt i tvivl om hvordan man skal visualisere de mulige scenarier, når det er 4 kampe på en gang. Det bliver hurtigt temmelig rodet. Lige PT er chancerne

    Scenarie Ingen af dem Kun Midtjylland Kun Brøndby Begge i slutspil
    Sandsynlighed 17% 7% 62% 14%

    Så kan man lave en tilsvarene "konsekvens-analyse" for hver kamp, men kampene påvirker jo hinanden så meget, at det ikke giver så meget. F.eks. resultatet af Brøndbys kamp mod Nordsjælland:

    Resultat Ingen af dem Kun Midtjylland Kun Brøndby Begge i slutspil
    Nordsjælland vinder 31% 16% 39% 13%
    Uafgjort 15% 0 69% 15%
    Brøndby vinder 0 0 85% 15%

    FYI: De sandsynligheder er så beregnet på baggrund af de seneste odds fra en eller anden bookmaker (kan ikke huske hvem jeg henter fra). Det er ikke de odds, man finder på simulations-siden. Den bruger nogle beregnede odds i stedet, som afviger lidt.
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  8. De følgende 3 brugere er enige:

  9. #275
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Mærkelige statistikker

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jo jo, det er selvfølgelig sat på spidsen. Vi har bare allerede set det flere gange de to klubber imellem, at når man ikke selv har noget at spille for og modstanderen har, så kommer man og yder absolut ingen modstand. Vi så det med BIF der totalt lagde sig fladt ned, da FCN vandt i Brøndby og kampen efter blev mestre i 2012. Og vi så det året efter da BIF skulle være rykket ned og FCN lagde sig fladt ned med 4-0 og forærede 3 livsvigtige point til BIF i næstsidste spillerunde, som dermed overhalede Horsens og overlevede.

    Så hvordan mon det kommer til at gå i år, hvis FCN stadig kan vinde guld og møder BIF (sikkert igen) i næstsidste runde.....
    At en klub med intet eller mindre at spille for gør mindre modstand er der jo ikke noget mærkeligt i. Og hvis tilskuerstøtten også mangler, fordi tilhængerne hellere ser deres eget hold tabe, påvirker det uden tvivl også indsatsen.

    Jeg mangler i hvert fald mere empiri end de to eksempler eller mere håndfaste beviser på et særligt FCN/BIF-bånd, før jeg køber, at det skulle være en stor fordel for FCN at få BIF med i mesterskabsspillet - udover selvfølgelig at tilskuerstøtten til BIF i de to kampe uden tvivl vil være til at overse. :-)
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  10. De følgende 3 brugere er enige:

  11. #276
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Mærkelige statistikker

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    At en klub med intet eller mindre at spille for gør mindre modstand er der jo ikke noget mærkeligt i. Og hvis tilskuerstøtten også mangler, fordi tilhængerne hellere ser deres eget hold tabe, påvirker det uden tvivl også indsatsen.

    Jeg mangler i hvert fald mere empiri end de to eksempler eller mere håndfaste beviser på et særligt FCN/BIF-bånd, før jeg køber, at det skulle være en stor fordel for FCN at få BIF med i mesterskabsspillet - udover selvfølgelig at tilskuerstøtten til BIF i de to kampe uden tvivl vil være til at overse. :-)
    Du har selvfølgelig ret, om end min sølvpapirshat stadig fortæller mig, at BIFs kampiver mod FCN i en (for FCN) afgørende kamp til sidst nok er til at overse. Ligesom de i en eventuel lignende kamp mod os nok kommer til at kæmpe som var det for livet. Vi skal bare undgå at få BIF med, hvis det er muligt...

  12. De følgende 2 brugere er enige:

  13. #277
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Mærkelige statistikker

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jo jo, det er selvfølgelig sat på spidsen. Vi har bare allerede set det flere gange de to klubber imellem, at når man ikke selv har noget at spille for og modstanderen har, så kommer man og yder absolut ingen modstand. Vi så det med BIF der totalt lagde sig fladt ned, da FCN vandt i Brøndby og kampen efter blev mestre i 2012. Og vi så det året efter da BIF skulle være rykket ned og FCN lagde sig fladt ned med 4-0 og forærede 3 livsvigtige point til BIF i næstsidste spillerunde, som dermed overhalede Horsens og overlevede.

    Så hvordan mon det kommer til at gå i år, hvis FCN stadig kan vinde guld og møder BIF (sikkert igen) i næstsidste runde.....
    De nævnte eksempler udmærker sig, som du selv nævner, ved at have ti år eller mere på bagen.

    Da Brøndby, kraftigt opfordret af hjemmepublikum, lagde sig på hjemmebane, var de ni points over stregen med to kampe igen og endnu længere fra Europa.
    Da Farum takkede for sidst ved at kollapse 4-0 mod Brøndby, var guldet forlængst mistet og sølvet sikret.
    Hvis København eller Farum tager pokalen, hvilket virker ganske realistisk, er Brøndby til gengæld nu kun to points fra en europæisk playoffkamp.

    Hele teorien om "seks sikre points" skal ses i det lys, at der absolut intet var at spille for. Lad os nu ikke skabe sådan en offerrolle for os selv på forhånd.

  14. De følgende 7 brugere er enige:

  15. #278
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Mærkelige statistikker

    Ougar, kan du lave/trække en statistik over henholdsvis FCK's og Brøndbys sportslige succes sammenholdt med tilskuertal - gerne i grafisk form, men ellers blot i tal?

    Nu hvor vi igen skal høre på ægtheds-omkvædet ude vestfra, kunne det være interessant at få syn for sagn.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  16. #279
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Mærkelige statistikker

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Ougar, kan du lave/trække en statistik over henholdsvis FCK's og Brøndbys sportslige succes sammenholdt med tilskuertal - gerne i grafisk form, men ellers blot i tal?

    Nu hvor vi igen skal høre på ægtheds-omkvædet ude vestfra, kunne det være interessant at få syn for sagn.
    Jo. Det kan jeg fint. Hvad havde du mere specifikt i tankerne? En graf med tilskuersnit og slutposition igennem årene? Eller hvad vil du godt se?
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  17. #280
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Mærkelige statistikker

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Jo. Det kan jeg fint. Hvad havde du mere specifikt i tankerne? En graf med tilskuersnit og slutposition igennem årene? Eller hvad vil du godt se?
    Ja, hvis du kan lave en graf, der viser slutpositioner og tilskuertal, så man kan se, i hvor høj grad sportslig succes påvirker opbakningen. Evt. også med europæisk succes, hvis det kan lade sig gøre. Mange taxa! :-)
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  18. #281
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Mærkelige statistikker

    Efter en manuel optælling hos Nipserstat kunne jeg regne mig frem til, at kampen i aftes var vores 11. med otte mål (og opefter).

    Og næsten halvdelen af dem er fra 90'erne. Det hele var lidt mere lallet dengang, men med i alt 1.426 kampe (inkl. Toto og Royal League) slog det mig alligevel som meget lidt, at klart mindre end 1% har haft så mange mål. Er der én med adgang til statistik om den bedste række og pokalen, der kan se på hvordan cifrene ser ud dér? ;-)

  19. De følgende 5 brugere er enige:

  20. #282
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Mærkelige statistikker

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Ja, hvis du kan lave en graf, der viser slutpositioner og tilskuertal, så man kan se, i hvor høj grad sportslig succes påvirker opbakningen. Evt. også med europæisk succes, hvis det kan lade sig gøre. Mange taxa! :-)
    Nå. Jeg havde lige en konfirmation i går, som kostede lidt tid og kræfter, men nu er det meste efterhånden ryddet op og teltet snart slået ned, og man kan igen lave noget ordentlig nørdning :-)

    Tilskuersnit og slutpositioner for FC København og BØF. Den sorte linie viser gennemsnittet for resten af Superligaen. Og hvis det ikke skulle være 100% tydeligt, så viser de nederste søjler slutpositionen. Farven og højde viser om det var guld/sølv/bronze eller endnu dårligere dårligere. Om den ene eller den anden klub har noget at lade den anden høre for på "Medløberfronten", det vil jeg lade andre vurdere :-)



    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  21. De følgende 2 brugere er enige:

  22. #283
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Mærkelige statistikker

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Nå. Jeg havde lige en konfirmation i går, som kostede lidt tid og kræfter, men nu er det meste efterhånden ryddet op og teltet snart slået ned, og man kan igen lave noget ordentlig nørdning :-)

    Tilskuersnit og slutpositioner for FC København og BØF. Den sorte linie viser gennemsnittet for resten af Superligaen. Og hvis det ikke skulle være 100% tydeligt, så viser de nederste søjler slutpositionen. Farven og højde viser om det var guld/sølv/bronze eller endnu dårligere dårligere. Om den ene eller den anden klub har noget at lade den anden høre for på "Medløberfronten", det vil jeg lade andre vurdere :-)
    Fedt, tak! Ja, umiddelbart virker det svært at konkludere det store. BIF's tilskuertal falder jo støt i deres krise fra 07, bortset fra det der spike i 2013. Var det lettelse over, at de ikke kradsede af, der gjorde det? Og så stiger de igen, da de vinder sølv. Desværre ødelægger corona muligheden for at se noget ud fra deres seneste mesterskab. Men de er i hvert fald ikke immune over for medløberi.

    Det er lige meget, hvis det er besværligt, men ville du kunne lave dem med ens målestok på y-aksen? Det ville gøre det nemmere at sammenligne. Men kun hvis det er ligetil. :-)
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  23. #284
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Mærkelige statistikker

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Nå. Jeg havde lige en konfirmation i går, som kostede lidt tid og kræfter, men nu er det meste efterhånden ryddet op og teltet snart slået ned, og man kan igen lave noget ordentlig nørdning :-)

    Tilskuersnit og slutpositioner for FC København og BØF. Den sorte linie viser gennemsnittet for resten af Superligaen. Og hvis det ikke skulle være 100% tydeligt, så viser de nederste søjler slutpositionen. Farven og højde viser om det var guld/sølv/bronze eller endnu dårligere dårligere. Om den ene eller den anden klub har noget at lade den anden høre for på "Medløberfronten", det vil jeg lade andre vurdere :-)



    Har du trukket 33% i midt 00erne?
    Imod moderne fankultur
    djurlander's Avatar

  24. #285
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Mærkelige statistikker

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Efter en manuel optælling hos Nipserstat kunne jeg regne mig frem til, at kampen i aftes var vores 11. med otte mål (og opefter).

    Og næsten halvdelen af dem er fra 90'erne. Det hele var lidt mere lallet dengang, men med i alt 1.426 kampe (inkl. Toto og Royal League) slog det mig alligevel som meget lidt, at klart mindre end 1% har haft så mange mål. Er der én med adgang til statistik om den bedste række og pokalen, der kan se på hvordan cifrene ser ud dér? ;-)
    I Superligaen som helhed, der bliver der scoret 8+ mål i nærmest samme omfang som du har talt op i FCKs kampe. 56 gange i 6367 kampe. Så altså også lige knap 1%. Frekvenstabellen for antal mål ser sådan her ud:

    Mål Antal Andel
    0 425 6.7%
    1 939 14.7%
    2 1564 24.6%
    3 1369 21.5%
    4 1067 16.8%
    5 557 8.7%
    6 273 4.3%
    7 117 1.8%
    8 39 0.6%
    9 12 0.2%
    10 5 0.1%
    I alt 6367 100%

    For de nysgerige, så var top-scorene med 10 mål disse 5 kampe:
    1993-06-20: AGF 3 - 7 LBK
    1993-06-20: FCK 4 - 6 AaB
    1993-08-29: NBK 8 - 2 LBK
    2000-05-11: LBK 4 - 6 EFB
    2007-04-09: SIF 4 - 6 AaB
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  25. De følgende 3 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Lignende emner

  1. Mærkelige dyr
    By kvik in forum Diverse
    Svar: 105
    Sidste Meddelelse: 18.08.20, 15:03
  2. Statistikker
    By NHS in forum Bazar
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 19.03.09, 17:54
  3. Mærkelige sangtitler
    By Gobas in forum Kultur
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 27.08.06, 07:39
  4. SAS Cup-statistikker
    By crekke in forum De korte linier
    Svar: 13
    Sidste Meddelelse: 08.01.05, 03:27

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •