Side 17 af 21 FørsteFørste ... 714151617181920 ... SidsteSidste
Viser resultater 241 til 255 af 309

Emner: Mærkelige statistikker

  1. #241
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    2,164

    Re: Mærkelige statistikker

    Der er blevet nævnt, at vores 6 teenagere i startopstillingen til kampen i Sevilla er rekord for CL. Er det korrekt? Og hvordan med gennemsnitsalderen? For ud over de 6 teenagere havde vi jo også en 20-årig og en 23-årig på banen, så gennemsnitsalderen må vel også være i den meget lave ende, kunne det også være en rekord?
    Sidst redigeret af guldsmed : 27.10.22 kl. 11:46
    Time flies like an arrow - fruit flies like a banana

    Landslollet burde ved førstkommende lejlighed
    kollektivt have moonet emiren af (røv)Qatar


    Jeg håber, at en af landsholdets bedste spillere i 2034 har taget navneforandring til Khashoggi


  2. #242
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Mærkelige statistikker

    Citat Oprindeligt indsendt af guldsmed Se meddelelser
    Der er blevet nævnt, at vores 6 teenagere i startopstillingen til kampen i Sevilla er rekord for CL. Er det korrekt? Og hvordan med gennemsnitsalderen? For ud over de 6 teenagere havde vi jo også en 20-årig og en 23-årig på banen, så gennemsnitsalderen må vel også være i den meget lave ende, kunne det også være en rekord?
    Det kan du bl.a. kigge rundt i på Transfermarkt:

    https://www.transfermarkt.com/uefa-c...saison_id/2022

    3. yngste i år med 22.8 år. Historisk set all-time 18. yngste opstilling.
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  3. De følgende 2 brugere er enige:

  4. #243
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Mærkelige statistikker

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Det kan du bl.a. kigge rundt i på Transfermarkt:

    https://www.transfermarkt.com/uefa-c...saison_id/2022

    3. yngste i år med 22.8 år. Historisk set all-time 18. yngste opstilling.
    Tak for det link! Det er ret interessant. Man får syn for sagn mht. italienernes kærlighed til tudsegamle spillere.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  5. De følgende 2 brugere er enige:

  6. #244
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    2,164

    Re: Mærkelige statistikker

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Det kan du bl.a. kigge rundt i på Transfermarkt:

    https://www.transfermarkt.com/uefa-c...saison_id/2022

    3. yngste i år med 22.8 år. Historisk set all-time 18. yngste opstilling.
    Mange tak - men i det mindste en dansk rekord :-)
    Time flies like an arrow - fruit flies like a banana

    Landslollet burde ved førstkommende lejlighed
    kollektivt have moonet emiren af (røv)Qatar


    Jeg håber, at en af landsholdets bedste spillere i 2034 har taget navneforandring til Khashoggi


  7. #245
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    434

    Re: Mærkelige statistikker

    Hej Ougar,

    Når vi på søndag kl. 16 starter kampen mod AaB, går der 7 dage, 4 timer og 1 kvarter, før vi har afviklet 3 officielle turneringhjemmekampe i Parken. Jeg gætter på, at vi ikke tidligere har afviklet tre hjemmekampe så hurtigt.

    Kan din database hive en Top-3 (eller -10) ud af hurtigst afviklede hjemmekampe? (dumt spørgsmål... selvfølgelig kan den det...)

  8. De følgende 2 brugere er enige:

  9. #246
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Mærkelige statistikker

    Citat Oprindeligt indsendt af ryet Se meddelelser
    Hej Ougar,

    Når vi på søndag kl. 16 starter kampen mod AaB, går der 7 dage, 4 timer og 1 kvarter, før vi har afviklet 3 officielle turneringhjemmekampe i Parken. Jeg gætter på, at vi ikke tidligere har afviklet tre hjemmekampe så hurtigt.

    Kan din database hive en Top-3 (eller -10) ud af hurtigst afviklede hjemmekampe? (dumt spørgsmål... selvfølgelig kan den det...)
    Det kan den i hvert fald. Vi har 3 gange klaret det på 6 dage og nogle timer. Derudover er det 16. gang vi har 3 kampe på 7 dage - der har jeg ikke lige kigget på timerne. Det var ikke så væsentligt, nu der er 3 gange på 6 dage. Så de 3 tætte kampe i den næste periode er ikke så sjælden en begivenhed, som man måske kunne tro.

    Ugedag Dato Tid Turnering Modstander Sted Resultat
    torsdag 2000-04-06 19:00 Pokal Silkeborg IF Hjemme 2-0
    søndag 2000-04-09 Superliga Esbjerg Hjemme 3-1
    onsdag 2000-04-12 19:00 Pokal AB Hjemme 4-5

    Ugedag Dato Tid Turnering Modstander Sted Resultat
    onsdag 2010-10-27 20:00 Pokal AC Horsens Hjemme 2-4
    lørdag 2010-10-30 Superliga Lyngby BK Hjemme 3-2
    tirsdag 2010-11-02 20:45 Europa FC Barcelona Hjemme 1-1

    Ugedag Dato Tid Turnering Modstander Sted Resultat
    onsdag 2013-10-30 20:45 Pokal OB Hjemme 4-3
    lørdag 2013-11-02 Superliga FC Nordsjælland Hjemme 4-0
    tirsdag 2013-11-05 20:45 Europa Galatasaray Hjemme 1-0
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar


  10. #247
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    434

    Re: Mærkelige statistikker

    Tak for svar. Underligt det alligevel sker så ofte. Jeg tror endda jeg har været til samtlige ni kampe. Der må have været noget menu1 indblandet

  11. #248
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Mærkelige statistikker

    Citat Oprindeligt indsendt af ryet Se meddelelser
    Tak for svar. Underligt det alligevel sker så ofte. Jeg tror endda jeg har været til samtlige ni kampe. Der må have været noget menu1 indblandet
    Det er vel ikke så underligt, når man tænker på, hvor mange midtugekampe vi generelt har?
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #249
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,534

    Re: Mærkelige statistikker

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Det er vel ikke så underligt, når man tænker på, hvor mange midtugekampe vi generelt har?
    Tænker det specielle er at det er tre kampe i Parken i træk… altså uden udebanekampe.

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #250
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Mærkelige statistikker

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Tænker det specielle er at det er tre kampe i Parken i træk… altså uden udebanekampe.
    Men igen, at vi i løbet af 30 sæsoner har spillet tre hjemmekampe i træk på tværs af turneringer en del gange er da ikke noget særligt?
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  16. #251
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    434

    Re: Mærkelige statistikker

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Det er vel ikke så underligt, når man tænker på, hvor mange midtugekampe vi generelt har?
    Det kan du mene, og jeg indrømmer blankt, at jeg min sløve hjerne ikke tænkte ud over rækkefølgen: weekendkamp (superliga) - midtugekamp (pokal eller europæisk) - weekendkamp (superliga). Som Ougars statistik viser, strækker de tre afviklede hjemmekampe på seks dage sig da også fra midtugekamp til midtugekamp, med en weekendkamp i midten.

    Så jeg gætter på, at det kommende program får en topplacering, hvis man ændrer præmissen til at rækkefølgen skal starte med en weekendkamp. Det gætter jeg på ud fra følgende (som jeg ikke gider dykke ned i tabeller, kalendere og statistikker for at underbygge, og som derfor baserer sig på mavefornemmelser):

    Pkt. 1). Vi har historisk set få fredags- og mandagskampe, så f.eks gætter jeg på at rækkefølgen mandag - torsdag - søndag med udelukkende hjemmekampe ikke er sket.
    Pkt. 2). Turneringer har en ligelig fordeling af hjemme- og udekampe (jaja, jeg ved godt vi i mange år spillede hhv 17 hjemme og 16 ude i SL), bortset fra pokalturneringen, hvor et hold fra lavere divisioner automatisk fik hjemmebane fordel i møder med SL-hold.
    Pkt. 3). I forlængelse af pkt. 2 spiller man oftest skiftevis ude og hjemme. Vi har vel spillet i omegnen af 500 superligahjemmekampe, og SÅ mange gange er det vel ikke sket, at der har været to hjemmekampe i træk.
    Pkt. 4). Når vi spiller europæisk tirsdag kan vi ikke spille SL den foregående søndag, og når vi spiller europæisk torsdag kan vi ikke spille SL lørdag.

    På den baggrund er der en del tilfældigheder, som skal falde i hak, og derfor undrer det mig stadig lidt, at der er hele 16 gange vi har afviklet tre officielle hjemmebanekampe på 7 dage.

    Det var meget gætteri og flueknepperi. Heldigvis ved jeg, at Ougar er glad for sidstnævnte, og jeg kunne sikkert finde på mange ekstra spørgsmål ud fra ovenstående. Indtil videre bare et enkelt, Ougar: har jeg ret i min antagelse, at det er ret unikt med tre afviklede hjemmekampe på syv dage, hvis første- og tredjekampen er en superligakamp?

    Edit: Ougars statistik viser selvfølgelig, at gætteriet i pkt. 1 er korrekt.
    Sidst redigeret af ryet : 21.02.23 kl. 16:39

  17. #252
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Mærkelige statistikker

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Det er vel ikke så underligt, når man tænker på, hvor mange midtugekampe vi generelt har?
    Og dog, for eftersom vi har været i Superligaen lige siden 1992, er der en kraftig slagside på antallet af pokalkampe, vi har spillet ude i forhold til hjemme. Også kraftigere, end man måske lige går og tænker.

    Prøv at komme med et slag på tasken om, hvor mange hjemmekampe vi på 31 sæsoner har haft i pokalen, der ikke var del af en dobbeltkamp!

    Finale er neutral grund, så de tolv tæller ikke med ;-)

  18. #253
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    875

    Re: Mærkelige statistikker

    Lidt off topic, men håber fandme det nye græs er klar til 3 x på 7 dage...

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #254
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    434

    Re: Mærkelige statistikker

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Og dog, for eftersom vi har været i Superligaen lige siden 1992, er der en kraftig slagside på antallet af pokalkampe, vi har spillet ude i forhold til hjemme. Også kraftigere, end man måske lige går og tænker.

    Prøv at komme med et slag på tasken om, hvor mange hjemmekampe vi på 31 sæsoner har haft i pokalen, der ikke var del af en dobbeltkamp!

    Finale er neutral grund, så de tolv tæller ikke med ;-)
    Præcis min pointe, som måske ikke blev udfoldet nok. Jeg gætter (uden at tjekke) på mellem 15 og 20% (inkl. dem vi har afgivet som udebane, og spillet i Parken efter modstanders ønske)

  21. #255
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Mærkelige statistikker

    Citat Oprindeligt indsendt af ryet Se meddelelser
    Så jeg gætter på, at det kommende program får en topplacering, hvis man ændrer præmissen til at rækkefølgen skal starte med en weekendkamp. Det gætter jeg på ud fra følgende (som jeg ikke gider dykke ned i tabeller, kalendere og statistikker for at underbygge, og som derfor baserer sig på mavefornemmelser).

    På den baggrund er der en del tilfældigheder, som skal falde i hak, og derfor undrer det mig stadig lidt, at der er hele 16 gange vi har afviklet tre officielle hjemmebanekampe på 7 dage.

    Indtil videre bare et enkelt, Ougar: har jeg ret i min antagelse, at det er ret unikt med tre afviklede hjemmekampe på syv dage, hvis første- og tredjekampen er en superligakamp?
    Naa, ikke så meget ret :-)

    Der har som sagt tidligere været 15 gange med 7 dage mellem kampe. Ud af de 15 har 13 af dem været weekend-midtuge-weekend med 2 Superliga-kampe i weekenden. 10 x søndag-midtuge-søndag, 3 x lørdag-midtuge-lørdag og kun 2 gange midtuge-weekend-midtuge. Der har oven i købet været en enkelt med 3 x superliga på 1 uge:

    Ugedag Dato Tid Type Modstander Sted Resultat
    søndag 2015-09-13 19:00 Superliga AaB home 4-2
    onsdag 2015-09-16 19:00 Superliga Randers FC home 3-0
    søndag 2015-09-20 19:00 Superliga Hobro IK home 1-0

    Jeg har som sagt ikke gidet kigge på klokkeslet for at finde den absolut korteste periode. Jeg har ikke taget klokkeslet med i mit "alle-kampe" view.

    Vi har i øvrigt aldrig spillet mere end 3 superliga-kampe hjemme i træk, men vi har en enkelt gang spillet 4 udekampe i træk tilvbage i april 2001.
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  22. Den følgende bruger er enig i dette:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Mærkelige dyr
    By kvik in forum Diverse
    Svar: 105
    Sidste Meddelelse: 18.08.20, 15:03
  2. Statistikker
    By NHS in forum Bazar
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 19.03.09, 17:54
  3. Mærkelige sangtitler
    By Gobas in forum Kultur
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 27.08.06, 07:39
  4. SAS Cup-statistikker
    By crekke in forum De korte linier
    Svar: 13
    Sidste Meddelelse: 08.01.05, 03:27

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •