Side 14 af 21 FørsteFørste ... 411121314151617 ... SidsteSidste
Viser resultater 196 til 210 af 309

Emner: Mærkelige statistikker

  1. #196
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    943

    Re: Mærkelige statistikker

    Citat Oprindeligt indsendt af Foeniks Se meddelelser
    Jeg gætter på, at Fredrik Berglund er godt med i den statistik.
    Var Santin ikke også temmelig tit off side?

  2. #197
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    2,450

    Re: Mærkelige statistikker

    Citat Oprindeligt indsendt af FCK4LIF3 Se meddelelser
    Var Santin ikke også temmelig tit off side?
    Ikke på Camp Nou #whistlegate

    duckman
    Tom, Tom, Tom, Tom, Tom, Tom Høgli!

    "I have a degree from Harvard, whenever I´m wrong, the world makes a little less sense."
    duckman's Avatar

  3. De følgende 5 brugere er enige:

  4. #198
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,762

    Re: Mærkelige statistikker

    Hvem er vores mest scorende forsvarsspiller nogensinde? Jeg tænker at Diks allerede efter så få kampe har potentiale til at tage den titel?

    Umiddelbart tænker jeg at Pospech har rekorden?
    "Vi i FCK får altid skudt i skoene, at vi er så pokkers arrogante, men faktum er, at vi ikke er nær så arrogante som alle andre ville have været i vores sko" - Niels Christian Holmstrøm

  5. #199
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,363

    Re: Mærkelige statistikker

    Citat Oprindeligt indsendt af scoring Se meddelelser
    Hvem er vores mest scorende forsvarsspiller nogensinde? Jeg tænker at Diks allerede efter så få kampe har potentiale til at tage den titel?

    Umiddelbart tænker jeg at Pospech har rekorden?
    FCK skriver selv, at det er Morten Falch med 22 mål, selvom jeg vil mene, at han også spillede en del kampe på midtbanen.
    Ellers er det Zanka med 19 efterfulgt af Pospech med 16.
    HIC SUNT LEONES

  6. De følgende 3 brugere er enige:

  7. #200
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,762

    Re: Mærkelige statistikker

    Citat Oprindeligt indsendt af Ace Se meddelelser
    FCK skriver selv, at det er Morten Falch med 22 mål, selvom jeg vil mene, at han også spillede en del kampe på midtbanen.
    Ellers er det Zanka med 19 efterfulgt af Pospech med 16.
    Det er alligevel overraskende med Zanka, selvom han har spillet mange kampe.

    Men ja, den rekord er hurtigt slået hvis Diks fortsætter i det tempo!
    "Vi i FCK får altid skudt i skoene, at vi er så pokkers arrogante, men faktum er, at vi ikke er nær så arrogante som alle andre ville have været i vores sko" - Niels Christian Holmstrøm

  8. #201
    Tilmeldingsdato
    Sep 2010
    Indlæg
    418

    Re: Mærkelige statistikker

    Citat Oprindeligt indsendt af scoring Se meddelelser
    Det er alligevel overraskende med Zanka, selvom han har spillet mange kampe.

    Men ja, den rekord er hurtigt slået hvis Diks fortsætter i det tempo!
    Jeg regner med, at Diks har Damens rekord inden jul. Og all time i DK inden sommerferien.

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #202
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    943

    Re: Mærkelige statistikker

    Det har i den seneste periode irriteret mig ret meget at FCM i hver runde får lov at spille først. Min tese er at det førende hold (hvis ikke alle hold) har fordel af at spille først, idet de kan spille mere frit.

    Hvis de vinder, så skal det jagende hold virkelig præstere for bare at holde trit og hvis de sætter point til, så mangler det jagende hold stadig at spille deres kamp, så skaden er endnu ikke indtruffet og har derfor ikke så stor mental påvirkning.

    Omvendt så vil det jagende hold altid være under pres af det kendte resultat fra det førende hold. Enten skal man død og pine vinde for at holde trit eller også så er ens motivation måske ikke så stor, hvis det jagende hold har sat point, da man trods alt vil (næsten) opretholde status quo i tilfælde af at man sætter point til.

    Alt dette er selvfølgelig mentalt og man kan da argumentere for at man som professionel sportsudøver skal kunne sætte sig op til at kunne komme fra baghjul.

    Det er min fornemmelse at vi I tidligere sæsoner oftere har spillet før vores forfølgere. Er der noget statistik på om førersædet generelt spiller før det/de jagende hold?

    Kan man opsætte nogle parametre for om der er statistisk belæg for en fordel ved at spille først? Højst sandsynligt vil det førende hold jo også være det bedste, så det kan være svært at isolere noget statistisk tænker jeg. Der kan Ougar sikkert bedre holde tungen lige i munden for at isolere forholdende, der gør sig gældende.

    Er der andre der sidder med fornemmelsen af at det er en fordel at spille først og at "det er snyd", at FCM hele tiden har denne fordel i den her sæson?

    Edit:
    Jeg læste lige i skakten, at der er en Bøf'sk smålighed og "alle er efter os"- mentalitet over mit indlæg. Det kan jeg ved nærlæsning sagtens se. Det var ikke meningen at det skulle være en bortforklaring og undskyldning eller for at undersøge om "nogen" er efter os. Mere en undren om hvorvidt det er sværere at komme fra baghjul hvis man samtidig spiller efter førerholdet.
    Sidst redigeret af FCK4LIF3 : 16.10.21 kl. 15:27 Årsag: Uddybning af tanker bag

  11. #203
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Mærkelige statistikker

    Citat Oprindeligt indsendt af FCK4LIF3 Se meddelelser
    Kan man opsætte nogle parametre for om der er statistisk belæg for en fordel ved at spille først? Højst sandsynligt vil det førende hold jo også være det bedste, så det kan være svært at isolere noget statistisk tænker jeg. Der kan Ougar sikkert bedre holde tungen lige i munden for at isolere forholdende, der gør sig gældende.

    Er der andre der sidder med fornemmelsen af at det er en fordel at spille først og at "det er snyd", at FCM hele tiden har denne fordel i den her sæson?
    Jeg ved ikke helt hvad man skal undersøge her - men jeg kan i hvert fald lige smide en enkelt pointe ind, som i hvert fald lige skal overvejes: Hvad med de hold vi og FCM spiller mod? Hvis det er en kæmpe fordel at spille fredag går fordelen så til begge hold? Eller hjemmeholdet? Eller kun til Midtjylland og København?

    Man skulle vel mene, at samme fordel du forestiller dig Midtjylland have i år, den har deres fredags-modstandere vel også??? Eller hvad? Og begge hold kan vel næppe have en gigantisk fordel på en gang?

    Så jeg føler mig ret overbevist om, at de hold der spiller fredag, de får sgu nok ca. lige så mange point i snit som dem der spiller søndag. Med mindre fredage betyder markant mindre chance for uafgjorte kampe, og det tvivler jeg ret meget på - men det er dog nemt at teste :-)
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  12. #204
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    943

    Re: Mærkelige statistikker

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Jeg ved ikke helt hvad man skal undersøge her - men jeg kan i hvert fald lige smide en enkelt pointe ind, som i hvert fald lige skal overvejes: Hvad med de hold vi og FCM spiller mod? Hvis det er en kæmpe fordel at spille fredag går fordelen så til begge hold? Eller hjemmeholdet? Eller kun til Midtjylland og København?

    Man skulle vel mene, at samme fordel du forestiller dig Midtjylland have i år, den har deres fredags-modstandere vel også??? Eller hvad? Og begge hold kan vel næppe have en gigantisk fordel på en gang?

    Så jeg føler mig ret overbevist om, at de hold der spiller fredag, de får sgu nok ca. lige så mange point i snit som dem der spiller søndag. Med mindre fredage betyder markant mindre chance for uafgjorte kampe, og det tvivler jeg ret meget på - men det er dog nemt at teste :-)
    God pointe. I så fald skulle det bedste hold få mest fordel og det er vel oftest os og fcm, men jeg griber tydeligvis efter halmstrå :-) der er nok ikke noget at komme efter statistisk. Men ville de fleste af os ikke foretrække at spille først, frem for at skulle spille under påvirkning af modstanderens resultat?

  13. #205
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Mærkelige statistikker

    Oven på en herlige afslutning på efteråret, så kunne man jo igen også glæde sig lidt over, at BØF IGEN IGEN var lort med lort på i Europa. Bare for sjov, så kiggede jeg lige på deres præstationer. Brøndby har været i Europa i 13 ud af de sidste 16 sæsoner - det er jo sådan set flot nok, når man tager i betragtning hvor elendige de faktisk har været. I samtlige 13 ud af 13 sæsoner i Europa, der har de været en klods om benet på de andre danske hold, og trukket vores koefficient ned. Altså hvert eneste år. Et enkelt år var de faktisk lidt tæt på, og trak kun koefficienten ned med 0.17 point, men i snit i de 13 år har de trukket 0.83 ned hvert eneste år.

    Uden BØFs "bidrag", så ville Danmark lige PT ligge på 13 pladsen foran Belgien - og være tæt på at tage 12. pladsen foran Ukraine - i stedet ligger vi og roder nede på 18. pladsen (hvis og hvis og alt muligt... Det er bare for at sætte det lidt i perspektiv...)

    Måske igen ikke den væsentligste statistik i verden i forhold til, at vi ikke ved, om vi fortsætter med at pisse mesterskaber væk, men dog trods alt en OK lille hyggelig ting man kan smile lidt af - der har jo alligevel også været nogle herlige legendariske nedsmeltninger på banen i de 13 år.
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar


  14. #206
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Mærkelige statistikker

    Det ville sikkert kræve noget af en indsats at grave frem fra arkiverne, men det må da for pokker være en ny europæisk rekord, at et hold køber fem nye angribere, og ingen af dem er spilleberettigede, når de skal spille første europæiske kamp.

    Happy hunting, arkivarer ;-)

  15. De følgende 2 brugere er enige:

  16. #207
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,223

    Re: Mærkelige statistikker

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Det ville sikkert kræve noget af en indsats at grave frem fra arkiverne, men det må da for pokker være en ny europæisk rekord, at et hold køber fem nye angribere, og ingen af dem er spilleberettigede, når de skal spille første europæiske kamp.

    Happy hunting, arkivarer ;-)
    Og hvis ikke det er unikt nok så tilføj gerne, at holdet i vinterpausen samtidig sagde farvel til ALLE de angribere, der var spilleberettigede i efteråret. :-/
    /Giggs

    København er en grim by med grimme mennesker og klamme dialekter. Lige fra Østerbro til Lyngby. Det eneste sted i København jeg har oplevet flinke mennesker er i Næstved.

  17. #208
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    875

    Re: Mærkelige statistikker

    Citat Oprindeligt indsendt af giggs Se meddelelser
    Og hvis ikke det er unikt nok så tilføj gerne, at holdet i vinterpausen samtidig sagde farvel til ALLE de angribere, der var spilleberettigede i efteråret. :-/
    angribere er so last year!

  18. De følgende 2 brugere er enige:

  19. #209
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Mærkelige statistikker

    Citat Oprindeligt indsendt af giggs Se meddelelser
    Og hvis ikke det er unikt nok så tilføj gerne, at holdet i vinterpausen samtidig sagde farvel til ALLE de angribere, der var spilleberettigede i efteråret. :-/
    Ah, ikke for at underkende det absurde i situationen, men hvis den skal give mening, er vi nødt til at være enige om, hvad vi inkluderer i angriberkategorien. Hvis Amoo og Mukairu er angribere, er Bøving og Singh det vel også. Men ja, tre centrale, spilleberettigede angribere ud og tre ikke-spilleberettigede ind. :-)
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  20. De følgende 2 brugere er enige:

  21. #210
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,363

    Re: Mærkelige statistikker

    Med Emil Højlunds debut mod PSV er Thorup & co. oppe på at have benyttet 39 spillere i sæsonens løb. Hvis vi ser bort fra sæsonen 93/94, hvor vi i en kamp i Toto Cuppen stillede op med et hold af lånespillere og derfor nåede op på at se i alt 40 forskellige spillere i aktion, er det klar rekord. I de fleste sæsoner fordeler minutterne sig på banen mellem lige omkring 30 mand.

    I 94/95 klarede vi os dog med kun 21 spillere. I nyere tid kan nævnes sæsonerne 2007/08 og 2009/10, hvor vi i begge tilfælde blot gav spilletid til 24 spillere på trods af et kampprogram med hhv. 48 og 49 opgør.

    Der er nok ikke kun én forklaring på de mange spillere i denne sæson. Først og fremmest stor udskiftning efter sæsonstarten, idet syv af spillerne nu har forladt klubben. Mange skader i et efterår med hele 30 kampe tvang også trænerteamet til mere rotation, måske kombineret med en større tiltro til klubbens unge spillere.

    Spørgsmålet er nu, om vi runder de to snese. Det kunne vel godt ske med Orri Oskarsson.
    HIC SUNT LEONES

  22. De følgende 4 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Mærkelige dyr
    By kvik in forum Diverse
    Svar: 105
    Sidste Meddelelse: 18.08.20, 15:03
  2. Statistikker
    By NHS in forum Bazar
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 19.03.09, 17:54
  3. Mærkelige sangtitler
    By Gobas in forum Kultur
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 27.08.06, 07:39
  4. SAS Cup-statistikker
    By crekke in forum De korte linier
    Svar: 13
    Sidste Meddelelse: 08.01.05, 03:27

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •