Side 8 af 21 FørsteFørste ... 56789101118 ... SidsteSidste
Viser resultater 106 til 120 af 309

Emner: Mærkelige statistikker

  1. #106
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Mærkelige statistikker

    Citat Oprindeligt indsendt af YouWantAnswers Se meddelelser
    @Ougar
    bif satte mod Vejle d 22/7 flot rekord med flest udlændinge i startopstillingen (10) og har efterfølgende tangeret den en del gange.
    I betragtning af hvor glade de på VTSGN er for at kalde os Football Club København osv - med slet skjult reference* til at de bare er så meget mere kleb-agtige og formentlig også "danske" - så kunne det være sjovt at se en statistik i hele SL-perioden over antallet af spilleminutter i procent til udlændinge - jeg har på fornemmelsen at det nuværende bif hold ligger ganske højt?
    Ingen tvivl om, at BØF sætter nye standarder i år. For enkelt-kampe, der slog de igen rekorden i går for færrest danske minutter i en superliga-kamp med kun 96 danske minutter ud af de i alt 11*90 minutter. Det var 3. gang i år, at de slog rekorden og top-5 er alle Brøndby-kampe fra denne sæson. Top-10 ser sådan her ud:
    Kode:
    +-----------+-------+------------+------+------------+-------------+----------+-------+---------+
    | Sæson     | Runde | Dato       | Klub | Modstander | Udlændinge  | Danskere | DKmin | DKandel |
    +-----------+-------+------------+------+------------+-------------+----------+-------+---------+
    | 2018/2019 |    10 | 2018-09-23 | BIF  | AGF        |          11 |        3 |    96 |   9.70% |
    | 2018/2019 |     5 | 2018-08-12 | BIF  | FCK        |          11 |        3 |   103 |  10.40% |
    | 2018/2019 |     9 | 2018-09-16 | BIF  | SDR        |          11 |        3 |   117 |  11.82% |
    | 2018/2019 |     2 | 2018-07-22 | BIF  | VB         |          10 |        4 |   163 |  16.46% |
    | 2011/2012 |    15 | 2011-11-06 | FCK  | LBK        |          11 |        3 |   168 |  16.97% |
    | 2018/2019 |     8 | 2018-09-02 | BIF  | FCM        |          10 |        3 |   168 |  16.97% |
    | 2011/2012 |    26 | 2012-04-15 | FCK  | HBK        |          12 |        2 |   180 |  18.18% |
    | 2016/2017 |    29 | 2017-04-17 | BIF  | FCK        |          11 |        3 |   180 |  18.18% |
    | 2017/2018 |    16 | 2017-11-19 | BIF  | FCN        |          11 |        3 |   180 |  18.18% |
    | 2011/2012 |    12 | 2011-10-17 | FCK  | ACH        |          10 |        4 |   186 |  18.79% |
    +-----------+-------+------------+------+------------+-------------+----------+-------+---------+
    Hvis man ser på hele og halve sæsoner, så ligger årets BIF-hold nummer 1 i begge kategorier.

    Halvsæsoner med flest udlændinge:

    Kode:
    +-----------+------------+------+----------+-------+---------+
    | Sæson     | Halvsæson  | Klub | Minutter | DKmin | DKandel |
    +-----------+------------+------+----------+-------+---------+
    | 2018/2019 | efterår    | BIF  |     9900 |  2143 |  21.65% |
    | 2011/2012 | forår      | FCK  |    14850 |  3950 |  26.60% |
    | 2016/2017 | forår      | BIF  |    14850 |  3978 |  26.79% |
    | 2011/2012 | efterår    | FCK  |    17820 |  4899 |  27.49% |
    | 2017/2018 | forår      | BIF  |    16830 |  5020 |  29.83% |
    | 2017/2018 | efterår    | BIF  |    18810 |  5786 |  30.76% |
    | 2017/2018 | efterår    | FCK  |    18810 |  5854 |  31.12% |
    | 2010/2011 | forår      | FCK  |    13860 |  4608 |  33.25% |
    | 2010/2011 | efterår    | FCK  |    18810 |  6384 |  33.94% |
    | 2013/2014 | efterår    | FCK  |    17820 |  6230 |  34.96% |
    +-----------+------------+------+----------+-------+---------+
    Der var BØF i foråret 2016/17 kun knap en halv dansk time i alt fra at tage rekorden, men et par danske indskiftninger i sidste kamp forhindrede det. I denne halvsæson har de dog taget gevaldig revanche, og de ser ud til at knuse rekorden.

    Hvis vi ser på hele sæsoner, så har vores 2011/12 hold rekorden. BØF tog 2. pladsen sidste år, men var aldrig i nærheden af at tage rekorden. Også der ser det ud som om BØF har en god chance for at nuppe den i år.

    Kode:
    +-----------+------+----------+-------+---------+
    | Sæson     | Klub | Minutter | DKmin | DKandel |
    +-----------+------+----------+-------+---------+
    | 2018/2019 | BIF  |     9900 |  2143 |  21.65% |
    | 2011/2012 | FCK  |    32670 |  8849 |  27.09% |
    | 2017/2018 | BIF  |    35640 | 10806 |  30.32% |
    | 2010/2011 | FCK  |    32670 | 10992 |  33.65% |
    | 2016/2017 | BIF  |    35640 | 12501 |  35.08% |
    | 2018/2019 | VB   |     9900 |  3694 |  37.31% |
    | 2013/2014 | FCK  |    32670 | 13032 |  39.89% |
    | 2017/2018 | FCK  |    35640 | 14909 |  41.83% |
    | 2009/2010 | FCK  |    32670 | 13764 |  42.13% |
    | 2010/2011 | OB   |    32670 | 13784 |  42.19% |
    +-----------+------+----------+-------+---------+
    Jeg tænker stadig, at man burde grave nogle af de gamle tråde på SSO frem, hvor BØF var "fucking miles away" men til gengæld ikke smadrede dansk landsholdfodbold, og hvor man i hvert fald ALDRIG kunne være fans af et hold uden national forankring. Det var der hvor det der afgjorde om man var en plastik købeklub, det var om de udlændinge, som man rent faktisk havde købt, de var så elendige, at man var tvunget til at spille med knap så elendige - men dog stadig elendige - "egne talenter". Happy times...
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar


  2. #107
    Tilmeldingsdato
    Dec 2012
    Indlæg
    80

    Re: Mærkelige statistikker

    Tusind tak, Ougar!

    Kunne være fedt med en opdatering efter grundspillet - evt. kombineret med en sammenligning med nogle af de andre ligaer i Europa.

    Krydser fingre for at klebben snart spiller en kamp hvor DKmin kommer under 90min. Kunne godt have tb eller jba mistænkt for at have påtalt over for zorniger at det IKKE må ske - forhåbentlig er han tilpas stædig til snart at være ligeglad og snart køre en 100% udenlandsk startopstilling

  3. Den følgende bruger er enig i dette:

  4. #108
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Mærkelige statistikker

    Citat Oprindeligt indsendt af YouWantAnswers Se meddelelser
    Tusind tak, Ougar!

    Kunne være fedt med en opdatering efter grundspillet - evt. kombineret med en sammenligning med nogle af de andre ligaer i Europa.

    Krydser fingre for at klebben snart spiller en kamp hvor DKmin kommer under 90min. Kunne godt have tb eller jba mistænkt for at have påtalt over for zorniger at det IKKE må ske - forhåbentlig er han tilpas stædig til snart at være ligeglad og snart køre en 100% udenlandsk startopstilling
    Det hjalp i hvert fald st smide 2 danskere ud af truppen, der blev kun scoret 3 gange imod dem i sidste runde

  5. De følgende 4 brugere er enige:

  6. #109
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    943

    Re: Mærkelige statistikker

    Jeg har en tilbagevendende diskussion med min svigerfar, om hvorvidt, der dømmes til topholdenes fordel i løbet af en sæson.

    Han holder selv med Esbjerg og er af den overbevisning at FCK, Bøf og FCM får flere kendelser til deres fordel når de møder lavere rangerede hold. Han henviser fx. til at vi får flere straffespark, hvortil jeg svarer at vi er mere i boldbesiddelse og mere i modstanderens felt, så såfremt det passer, så kan det også hænge sammen med dét.

    Mit spørgsmål er egentligt om der findes nogle brugbare og saglige undersøgelser omkring hele historien om at over en sæson fordeles sol og vind lige? Statistik der underbygger eller afkræfter topholdenes dommertække over en længere årrække. Og problemet i det her er jo selvfølgelig at man kun kan kigge på dét der er blevet dømt, men ikke situationer som kunne være blevet dømt.

    Min påstand er stadig at over en hel sæson så har dommeren ikke indflydelse på hvem der bliver mester. Men hvad mener I? Hvad er argumenterne for og imod og er det bare helt umuligt at gøre op?

  7. #110
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Mærkelige statistikker

    Citat Oprindeligt indsendt af FCK4LIF3 Se meddelelser
    Jeg har en tilbagevendende diskussion med min svigerfar, om hvorvidt, der dømmes til topholdenes fordel i løbet af en sæson.

    Han holder selv med Esbjerg og er af den overbevisning at FCK, Bøf og FCM får flere kendelser til deres fordel når de møder lavere rangerede hold. Han henviser fx. til at vi får flere straffespark, hvortil jeg svarer at vi er mere i boldbesiddelse og mere i modstanderens felt, så såfremt det passer, så kan det også hænge sammen med dét.

    Mit spørgsmål er egentligt om der findes nogle brugbare og saglige undersøgelser omkring hele historien om at over en sæson fordeles sol og vind lige? Statistik der underbygger eller afkræfter topholdenes dommertække over en længere årrække. Og problemet i det her er jo selvfølgelig at man kun kan kigge på dét der er blevet dømt, men ikke situationer som kunne være blevet dømt.

    Min påstand er stadig at over en hel sæson så har dommeren ikke indflydelse på hvem der bliver mester. Men hvad mener I? Hvad er argumenterne for og imod og er det bare helt umuligt at gøre op?
    At fejlene udligner sig set over en hel sæson er nok bare en floskel og det er næppe muligt at føre statistik over dommerfejl, da det handler meget om dommerskøn. I mange situationer kan man forsvare både at dømme frispark og undlade. Det handler meget om dommerens linje i den givne kamp.
    Personligt hælder jeg mest til din forklaring om, at topholdene får flere frispark og deraf også straffespark, da det blandt andet afhænger af spillestil. Det handler ikke kun om at være et tophold eller om boldbesiddelse for den sags skyld (fx Brøndby har næstmest boldbesiddelse, men modtager færrest frispark). Men man kan jo ikke afvise, at nogle dommeren bevidst eller ubevidst dømmer til topholdenes fordel, det virker dog bare mere usandsynligt (man kan jo bare huske tilbage på hvor mange frispark Cornelius fik).

  8. #111
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Mærkelige statistikker

    Som Kenney skriver, så er det nok umuligt at føre statistik over dommerskøn/fejl, ligesom jeg er enig i, at et større boldindehav i modstandernes felt, selvfølgelig giver en større chance for at få straffe. Ligesom angrebstyper sikkert også betyder noget. Santander/Corner/Lange Poul osv får formentlig langt færre straffespark end en Fischer-type.

    Jeg er også enig i, at det er en floskel at "det udligner sig over en sæson". Når eksperterne gang på gang bruger denne så vidner det om en komplet mangel på forståelse af sandsynligheder. Det svarer lidt til, at man påstår, at man ved kast af en terning 6 gange får udlignet resultaterne, således at man får præcis 1 etter, 1 toer osv.

    Mht dommerne, så synes jeg det er svært at pege på enkelte som favoriserer visse hold. De er dog kun mennesker, så det ville da være mærkeligt, hvis de ikke var bare lidt påvirkelige af omgivelser, venskaber i klubber, familiesympatier osv. Alt andet ville vel være dybt underligt. F.eks. var en Kim Milton imo en ganske favorabel dommer for FCK efter han stjal vores DM med manglende straffespark. I den anden grøft kan man ikke komme uden om Michael Svendsen i kampe i Jylland. Han må ligge inde med en helt vandvittig statistik mht fejldomme og absurd tynde straffespark imod os især i Jylland.

    Der er også en del dommere, som (formentlig ganske naturligt) generelt altid er sødere mod hjemmeholdet, så man undgår "ballade" og pres med publikum. Det er nok her, at mange mindre klubber føler sig snydt i Parken eller på Brøndby stadion, for det er nok mere udtalt på stadions med mange mennesker end små stadions uden tilskuere i provinsen. Til gengæld er der også enkelte som næsten har det som mission at være "på tværs" og vise, at de tør dømme imod hjemmeholdene. Og så er der selvfølgelig dommere som gode gamle Knud Erik Fsker eller nu til dags Kehlet, som bare har det som mission at blive set. Og det gør man oftest ved at dømme et eller andet underligt imod det store hold.

    Helt 100% objektivt bliver det nok ikke. Derfor kan jeg personligt også godt lide, at Claus Bo f.eks. ikke dømte kampe med OB, da han bor på Fyn. Så stopper man alle spekulationer om noget der. Det samme kunne Mads Kristoffer-Kristoffersen fra Midtjylland som (i hvert fald på et tidspunkt) arbejder i Jyske Bank i Herning passende gøre med FCM for at undgå nogen spekulationer der.

    Generelt har jeg dog høje tanker mht de danske dommeres objektivitet. Desværre har jeg ikke de samme høje tanker om deres evner.....

  9. De følgende 8 brugere er enige:

  10. #112
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    943

    Re: Mærkelige statistikker

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Som Kenney skriver, så er det nok umuligt at føre statistik over dommerskøn/fejl, ligesom jeg er enig i, at et større boldindehav i modstandernes felt, selvfølgelig giver en større chance for at få straffe. Ligesom angrebstyper sikkert også betyder noget. Santander/Corner/Lange Poul osv får formentlig langt færre straffespark end en Fischer-type.

    Jeg er også enig i, at det er en floskel at "det udligner sig over en sæson". Når eksperterne gang på gang bruger denne så vidner det om en komplet mangel på forståelse af sandsynligheder. Det svarer lidt til, at man påstår, at man ved kast af en terning 6 gange får udlignet resultaterne, således at man får præcis 1 etter, 1 toer osv.

    Mht dommerne, så synes jeg det er svært at pege på enkelte som favoriserer visse hold. De er dog kun mennesker, så det ville da være mærkeligt, hvis de ikke var bare lidt påvirkelige af omgivelser, venskaber i klubber, familiesympatier osv. Alt andet ville vel være dybt underligt. F.eks. var en Kim Milton imo en ganske favorabel dommer for FCK efter han stjal vores DM med manglende straffespark. I den anden grøft kan man ikke komme uden om Michael Svendsen i kampe i Jylland. Han må ligge inde med en helt vandvittig statistik mht fejldomme og absurd tynde straffespark imod os især i Jylland.

    Der er også en del dommere, som (formentlig ganske naturligt) generelt altid er sødere mod hjemmeholdet, så man undgår "ballade" og pres med publikum. Det er nok her, at mange mindre klubber føler sig snydt i Parken eller på Brøndby stadion, for det er nok mere udtalt på stadions med mange mennesker end små stadions uden tilskuere i provinsen. Til gengæld er der også enkelte som næsten har det som mission at være "på tværs" og vise, at de tør dømme imod hjemmeholdene. Og så er der selvfølgelig dommere som gode gamle Knud Erik Fsker eller nu til dags Kehlet, som bare har det som mission at blive set. Og det gør man oftest ved at dømme et eller andet underligt imod det store hold.

    Helt 100% objektivt bliver det nok ikke. Derfor kan jeg personligt også godt lide, at Claus Bo f.eks. ikke dømte kampe med OB, da han bor på Fyn. Så stopper man alle spekulationer om noget der. Det samme kunne Mads Kristoffer-Kristoffersen fra Midtjylland som (i hvert fald på et tidspunkt) arbejder i Jyske Bank i Herning passende gøre med FCM for at undgå nogen spekulationer der.

    Generelt har jeg dog høje tanker mht de danske dommeres objektivitet. Desværre har jeg ikke de samme høje tanker om deres evner.....
    Tak for svarene og jeg er faktisk meget enig i Jeres betragtninger. Jeg tror dog jeg er kommet til at lægge for meget vægt på fejlskøn. Som I siger er kendelser jo ofte skøn som kunne gå begge veje og hvis man ønsker at få noget statistik på om hvorvidt et hold har dommertække, bør man måske se bort fra dette og så kigge mere objektivt på det. Altså, hvilke favorable kendelser får holdet på hhv. hj.bane og udebane. Dernæst må man selvfølgelig give plads til at diskutere en fejlmargen.

  11. #113
    Tilmeldingsdato
    Oct 2010
    Indlæg
    193

    Re: Mærkelige statistikker

    Kære Ougar

    Foranlediget af -smølles saglige og objektive kritik af Divisionsforeningens planer om at rykke pokalfinalen ud af Parken, har jeg en bøn. Jeg citerer direkte og uden nogen som helst sammenhæng:

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle
    Og det er naturligvis ud fra et småligt synspunkt i klubberne om at én klub – der kun kan være én bestemt – ikke må have "hjemmebanefordel". Det er den klub, der mod både Brøndby i 2017 og AGF i 2016 stod med præcis samme antal fans som modstanderne, fordi det ikke er en hjemmekamp, men et DBU-arrangement på neutral grund.
    Jeg ønsker en undersøgelse af, hvorvidt hjemmebanefordelen kan forklares af tilskuertallet alene. Mere specifikt, havde jeg tænkt på et spredningsplot med tilskuergennemsnit på hjemmebane på X-aksen, og differensen mellem pointgennemsnit på hjemmebane og total pointgennemsnit på Y-aksen. Du har muligvis en bedre idé til hvordan, man bedst kan undersøge og overskueliggøre det. Jeg foreslår, at undersøgelsen begrænser sig til Superligaen, og medregner så mange kampe, som muligt (dvs. uden at inddele i sæsoner). Eventuelt kun hold, der har spillet minimum 200 (f.eks.) kampe i Superligaen i perioden. Jeg kunne lave undersøgelsen selv vha. superstats, men det ville kræve manuelt arbejde, og det vil du da ikke påtvinge mig, vel?

    Hjælp mig Ougar. Du er mit eneste håb.

  12. De følgende 2 brugere er enige:

  13. #114
    Tilmeldingsdato
    Oct 2010
    Indlæg
    193

    Re: Mærkelige statistikker

    I kølvandet på glorværdige FCK's heltemodige og arbejdsivrige indsats mod de ækle snydetampe fra FCN, kom følgende kommentarer fra hhv. Bjelland, Fischer og Ståle:

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Bjelland
    Nu skal jeg passe på, hvad jeg siger, men fodbold skal spilles på græs. Ingen tvivl om det. Det er tæt på at være en skændsel. Det er en virkelig dårlig bane. [...] Men det er bare noget helt andet, og du finder ikke to ens kunstbaner, så det er svært at forberede sig til. Et hold, der spiller på kunst hver dag, burde vinde hver eneste kamp. Det er en kæmpe fordel for de unge knægte, og det hører ikke fodbold til. Så koldt er det heller ikke her. Det burde kunne lade sig gøre at holde en nogenlunde bane.
    Citat Oprindeligt indsendt af Viktor Fischer
    Det er svært at spille mod FC Nordsjælland her, for de er så dygtige og vant til det. Alle hold har det svært heroppe, og jeg har en helt klar holdning til det.
    Citat Oprindeligt indsendt af Ståle Solbakken
    Det er en anden sport. De er skarpere, fordi de ved, hvordan de skal håndtere underlaget.
    Alle tre citater har det tilfælles, at de lider under en udtalt mangel på data. FCK's spillere og trænerstab har sikkert for travlt til at nørde, men det har jeg ikke: her er en gennemgang af FC Nordsjællands point/kamp på hjemmebane hhv. udebane, inkl. en opsummering for perioderne 2002/2003 til 2011/2012 (før kunstgræs) og for 2012/2013 til 2017/2018 (efter kunstgræs). Alle Superligakampe er medregnet, hvilket løber op i 164 hjemmebanekampe og 166 udebanekampe før kunstgræs, og 104 hjemmebanekampe og 100 udebanekampe efter kunstgræs.

    Sæson 17/18 16/17 15/16 14/15 13/14 12/13 I alt 11/12 10/11 09/10 08/09 07/08 06/07 05/06 04/05 03/04 02/03 I alt
    Hjemme 2,06 1,39 1,41 1,82 1,71 2,24 1,77 2,29 1,44 1,19 1,00 1,65 2,13 1,38 1,19 1,35 1,94 1,55
    Ude 1,22 1,33 0,88 0,81 1,06 1,38 1,11 1,81 0,94 1,41 1,13 0,94 1,35 0,94 0,65 0,56 1,18 1,09

    Umiddelbart er FCN's pointgennemsnit på hjemmebane steget med 0,22 point per kamp efter de har anlagt kunstgræs. Dette kunne dog også blot betyde, at de er blevet et bedre fodboldhold, men kigger man på pointgennemsnittet på udebane er dette kun steget med 0,02. Det vil sige, at efter at have etableret kunstgræs, har FCN nydt en forøgelse af pointgennemsnittet på hjemmebane på 0,20 set relativt til pointgennemsnittet på udebane. På en superligasæson med 18 hjemmekampe svarer dette til 0,20 * 18 = 3,6 point.

    Her er en artikel fra bt.dk, som dokumenterer at FCN ville anlægge kunstgræs i sommeren 2012.
    Kilde for data: www.superstats.dk

  14. De følgende 9 brugere er enige:

  15. #115
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Mærkelige statistikker

    Citat Oprindeligt indsendt af Søndergaard Se meddelelser
    Det vil sige, at efter at have etableret kunstgræs, har FCN nydt en forøgelse af pointgennemsnittet på hjemmebane på 0,20 set relativt til pointgennemsnittet på udebane. På en superligasæson med 18 hjemmekampe svarer dette til 0,20 * 18 = 3,6 point.
    Interessant. Det virker helt logisk, at ét hold, der spiller på et andet underlag end alle andre hold, har en fordel på det underlag. Så godt at få noget statistik på det.

    Man skulle tro, at det var muligt for de resterende klubber at nedlægge veto mod kunstgræs, hvis de alle er enige om det, og simpelthen tvinge FCN og andre klubber, der måtte overveje det, til at spille på græs.

    Men to tanker i den forbindelse: Det ville nok gavne kritikken, hvis den ikke kun (eller primært) kom i røven på et pointtab deroppe, for så er den altså meget nem at skyde ned som en dårlig undskyldning.

    Derudover kunne det være, at klubberne skulle overveje at lave en slags græsfond (a la en barselsfond), som klubberne betalte til - og som kunne hjælpe klubberne, der har svært ved at få det til at hænge økonomisk sammen at holde en ordentlig græsplæne. Det ville - udover at holde plastikbanerne fra døren - højne den generelle banestandard i dansk fodbold til gavn for alle. For hvis plastikbanerne blot afløses af knoldede mudderpøle, er vi næsten lige vidt.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  16. De følgende 3 brugere er enige:

  17. #116
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    754

    Re: Mærkelige statistikker

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Derudover kunne det være, at klubberne skulle overveje at lave en slags græsfond (a la en barselsfond), som klubberne betalte til - og som kunne hjælpe klubberne, der har svært ved at få det til at hænge økonomisk sammen at holde en ordentlig græsplæne. Det ville - udover at holde plastikbanerne fra døren - højne den generelle banestandard i dansk fodbold til gavn for alle. For hvis plastikbanerne blot afløses af knoldede mudderpøle, er vi næsten lige vidt.
    Og en dommerfond, og en tilskuerforholdfond. Hvis klubberne i større grad i fællesskab sikrede gode dommere, baner og forhold ville det være bedre for superligaen. Vi i FCK ville måske tabe et par millioner på det om året, men Superligaen ville være federe.

  18. #117
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    1,318

    Re: Mærkelige statistikker

    Citat Oprindeligt indsendt af Something Se meddelelser
    Og en dommerfond, og en tilskuerforholdfond. Hvis klubberne i større grad i fællesskab sikrede gode dommere, baner og forhold ville det være bedre for superligaen. Vi i FCK ville måske tabe et par millioner på det om året, men Superligaen ville være federe.
    Den dag Rothmann er ude af vagten. Indtil da skal en sådan fond ikke have så meget som en bøjet femøre.
    I think people need to be educated to the fact that marijuana is not a drug. Marijuana is an herb and a flower. God put it here. If He put it here and He wants it to grow, what gives the government the right to say that God is wrong?
    Willie Nelson
    Nygzen's Avatar

  19. De følgende 2 brugere er enige:

  20. #118
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Mærkelige statistikker

    Meget interessant med statistik. Det kunne endvidere være interessant at sammenligne med økonomi brugt på spillere før/efter at banen kom. Uden at jeg er understøttet af tal, så er det da mit indtryk at man før banen i noget højere grad (uden at det blev ekstremt) hentede spillere udefra i forhold til nu, hvor man mere selv udvikler. Og hvis det er korrekt, så understreger det nok i endnu højere grad, hvor kæmpe stor en fordel den bane er for FCN.

    Mht @Garnerens to pointer.

    1) Det med tidspunktet for kritikken altid kommer efter et pointtab. Og her har du selvfølgelig helt ret. Men jeg tænker, at det hovedsaglig skyldes, at det er i forbindelse med kampene at spillerne spørges indtil dette. Banen kåres i forvejen til den dårligste bane år efter år, og gad en journalist spørge ind til det på et vilkårligt andet tidspunkt i sæsonen, så vil jeg tro at svaret er det samme.

    2) Mht at vi er næsten lige vidt med knoldede mudderpøle. Ja der er jeg uenig. Jeg har godt hørt flere eksperter sige, at banen trods alt er bedre end at spille i en mudderpøl, men jeg er ikke ikke enig i denne påstand. Jeg kan sagtens se, at mange tv-seere vil finde produktet bedre, men det er min holdning at fodbold på FCN's bane næsten er en helt anden sportsgren, hvorimod alle trods alt har prøvet spillet på en mudret bane. Her hopper bolden ikke kunstigt meget og her har det ene hold ikke en kæmpe fordel frem for den anden - en ujævnhed eller en vandpyt generer begge hold. Den bane FCN spiller på ligner imo mere indendørs fodbold end rigtigt fodbold. Bolden opfører sig helt anerledes (vores spillere skal konstant bruge 1-2 ekstra berøringer for at få kontrol over en konstant småhoppede bold) og det fysiske aspekt tages ud af spillet i en meget stor grad - præcis som i indendørs fodbold.

    Fordelen for FCN er imo helt helt urimelig. Laver man så fundementalt om på spillet ved at skifte et underlag i den grad, ja så er det åbenlyst at spillere som er opvokset på banen og trænet der i alle ungdomsår selvfølgelig er meget meget bedre end andre. I et land som Danmark hvor det trods alt er muligt at have græs året rundt, der bør disse baner være ulovlige som kampbane i den bedste række.

  21. De følgende 3 brugere er enige:

  22. #119
    Tilmeldingsdato
    Feb 2002
    Indlæg
    838

    Re: Mærkelige statistikker

    :-O
    Puma 19:29
    -smølle> Jeg føler det er væmmeligt når Awesome flere gange i en diskussion bruger hårde facts for at skyde mine argumenter ned.

    DiabloDiego#15 14:55
    Har man først mødt Awesome, vil et møde med en 6-benet dromedar med blinkende øjne og tørretumblere istedet for ører samt indbygget baldakin og brødrister i puklen, kun udløse et ligegyldigt skuldertræk.


  23. #120
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    754

    Re: Mærkelige statistikker

    Jeg håber der en kvik type med en database der kan hjælpe.
    Lige nu er der en masse snak om, at FCK får færre gule kort end resten af ligaen.
    Der er også snak i "guldkamp" tråden om, at det kan være en fordel for FCM at hold får gule kort mod os, før de skal møde dem. Garneren rejser så pointen om at det kun er tilfældet hvis hold faktisk får flere gule kort mod os, end de andre hold i ligaen.

    SÅ,

    er det muligt at berige begge diskussioner med noget data på, hvilket hold der bliver begået flest gule kort imod?

  24. De følgende 2 brugere er enige:

Side 8 af 21 FørsteFørste ... 56789101118 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Mærkelige dyr
    By kvik in forum Diverse
    Svar: 105
    Sidste Meddelelse: 18.08.20, 15:03
  2. Statistikker
    By NHS in forum Bazar
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 19.03.09, 17:54
  3. Mærkelige sangtitler
    By Gobas in forum Kultur
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 27.08.06, 07:39
  4. SAS Cup-statistikker
    By crekke in forum De korte linier
    Svar: 13
    Sidste Meddelelse: 08.01.05, 03:27

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •