I forbindelse med man c mod man u d. 2-10-2022. Har der, i den danske liga, været en kamp, hvor 2 forskellige spillere begge scorer 3 mål i samme kamp? Er det sket at 2 spillere har scoret hattrick i samme kamp?
Mvh Bjørn
I forbindelse med man c mod man u d. 2-10-2022. Har der, i den danske liga, været en kamp, hvor 2 forskellige spillere begge scorer 3 mål i samme kamp? Er det sket at 2 spillere har scoret hattrick i samme kamp?
Mvh Bjørn
Det er sket 2 gange - begge gange for hver sit hold. Og den ene hattrick-skytte var i øvrigt ingen ringere end Jess Thorup :-)
Silkeborg - Esbjerg i 2001
og
Silkeborg - AaB i 2007
Eliteserien 2. oktober 2022:
Kristiansund-Rosenborg 4-4
Tilskuere: 4444
Med de cifre og klubnavne, ville det ikke undre, om Christian d. 4 var blevet observeret på lægterne...
Der er blevet nævnt, at vores 6 teenagere i startopstillingen til kampen i Sevilla er rekord for CL. Er det korrekt? Og hvordan med gennemsnitsalderen? For ud over de 6 teenagere havde vi jo også en 20-årig og en 23-årig på banen, så gennemsnitsalderen må vel også være i den meget lave ende, kunne det også være en rekord?
Sidst redigeret af guldsmed : 27.10.22 kl. 11:46
Det kan du bl.a. kigge rundt i på Transfermarkt:
https://www.transfermarkt.com/uefa-c...saison_id/2022
3. yngste i år med 22.8 år. Historisk set all-time 18. yngste opstilling.
Hej Ougar,
Når vi på søndag kl. 16 starter kampen mod AaB, går der 7 dage, 4 timer og 1 kvarter, før vi har afviklet 3 officielle turneringhjemmekampe i Parken. Jeg gætter på, at vi ikke tidligere har afviklet tre hjemmekampe så hurtigt.
Kan din database hive en Top-3 (eller -10) ud af hurtigst afviklede hjemmekampe? (dumt spørgsmål... selvfølgelig kan den det...)
Det kan den i hvert fald. Vi har 3 gange klaret det på 6 dage og nogle timer. Derudover er det 16. gang vi har 3 kampe på 7 dage - der har jeg ikke lige kigget på timerne. Det var ikke så væsentligt, nu der er 3 gange på 6 dage. Så de 3 tætte kampe i den næste periode er ikke så sjælden en begivenhed, som man måske kunne tro.
Ugedag Dato Tid Turnering Modstander Sted Resultat torsdag 2000-04-06 19:00 Pokal Silkeborg IF Hjemme 2-0 søndag 2000-04-09 Superliga Esbjerg Hjemme 3-1 onsdag 2000-04-12 19:00 Pokal AB Hjemme 4-5
Ugedag Dato Tid Turnering Modstander Sted Resultat onsdag 2010-10-27 20:00 Pokal AC Horsens Hjemme 2-4 lørdag 2010-10-30 Superliga Lyngby BK Hjemme 3-2 tirsdag 2010-11-02 20:45 Europa FC Barcelona Hjemme 1-1
Ugedag Dato Tid Turnering Modstander Sted Resultat onsdag 2013-10-30 20:45 Pokal OB Hjemme 4-3 lørdag 2013-11-02 Superliga FC Nordsjælland Hjemme 4-0 tirsdag 2013-11-05 20:45 Europa Galatasaray Hjemme 1-0
aegh, Ailton, anyholm, Awesome, DaneX, Devil, djurlander, Garneren, jak, Livsnyder004, rsj, ryet, superestrella, wahl3743
Tak for svar. Underligt det alligevel sker så ofte. Jeg tror endda jeg har været til samtlige ni kampe. Der må have været noget menu1 indblandet
Det kan du mene, og jeg indrømmer blankt, at jeg min sløve hjerne ikke tænkte ud over rækkefølgen: weekendkamp (superliga) - midtugekamp (pokal eller europæisk) - weekendkamp (superliga). Som Ougars statistik viser, strækker de tre afviklede hjemmekampe på seks dage sig da også fra midtugekamp til midtugekamp, med en weekendkamp i midten.
Så jeg gætter på, at det kommende program får en topplacering, hvis man ændrer præmissen til at rækkefølgen skal starte med en weekendkamp. Det gætter jeg på ud fra følgende (som jeg ikke gider dykke ned i tabeller, kalendere og statistikker for at underbygge, og som derfor baserer sig på mavefornemmelser):
Pkt. 1). Vi har historisk set få fredags- og mandagskampe, så f.eks gætter jeg på at rækkefølgen mandag - torsdag - søndag med udelukkende hjemmekampe ikke er sket.
Pkt. 2). Turneringer har en ligelig fordeling af hjemme- og udekampe (jaja, jeg ved godt vi i mange år spillede hhv 17 hjemme og 16 ude i SL), bortset fra pokalturneringen, hvor et hold fra lavere divisioner automatisk fik hjemmebane fordel i møder med SL-hold.
Pkt. 3). I forlængelse af pkt. 2 spiller man oftest skiftevis ude og hjemme. Vi har vel spillet i omegnen af 500 superligahjemmekampe, og SÅ mange gange er det vel ikke sket, at der har været to hjemmekampe i træk.
Pkt. 4). Når vi spiller europæisk tirsdag kan vi ikke spille SL den foregående søndag, og når vi spiller europæisk torsdag kan vi ikke spille SL lørdag.
På den baggrund er der en del tilfældigheder, som skal falde i hak, og derfor undrer det mig stadig lidt, at der er hele 16 gange vi har afviklet tre officielle hjemmebanekampe på 7 dage.
Det var meget gætteri og flueknepperi. Heldigvis ved jeg, at Ougar er glad for sidstnævnte, og jeg kunne sikkert finde på mange ekstra spørgsmål ud fra ovenstående. Indtil videre bare et enkelt, Ougar: har jeg ret i min antagelse, at det er ret unikt med tre afviklede hjemmekampe på syv dage, hvis første- og tredjekampen er en superligakamp?
Edit: Ougars statistik viser selvfølgelig, at gætteriet i pkt. 1 er korrekt.
Sidst redigeret af ryet : 21.02.23 kl. 16:39
Og dog, for eftersom vi har været i Superligaen lige siden 1992, er der en kraftig slagside på antallet af pokalkampe, vi har spillet ude i forhold til hjemme. Også kraftigere, end man måske lige går og tænker.
Prøv at komme med et slag på tasken om, hvor mange hjemmekampe vi på 31 sæsoner har haft i pokalen, der ikke var del af en dobbeltkamp!
Finale er neutral grund, så de tolv tæller ikke med ;-)
There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)