Se afstemningsresultater: Hvor mange stjerner vil du give "Playing the angel"?

Stemmeafgivere
39. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • *

    2 5.13%
  • **

    1 2.56%
  • ***

    4 10.26%
  • ****

    16 41.03%
  • *****

    10 25.64%
  • ******

    6 15.38%
Viser resultater 1 til 6 af 6

Emner: Hvad synes du om Depeche Modes "Playing the angel"?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    1,597

    Hvad synes du om Depeche Modes "Playing the angel"?

    Anmeldernes meninger har været delte om denne nye udgivelse fra Depeche Mode. I den ene ende er der stor skeffelse, og i den anden en moderat begejstring og gensynsglæde (eller genhørsglæde skulle jeg måske sige).

    I Berlingske Tidende gav min gamle studiekammerat Thomas Søie Hansen, der ellers er ganske begejstret for Depeche Mode, den to stjerner og her var skuffelsen stor. Jeg mener B.T. var ligesådan ude med riven, og der lignede det en decideret nedsabling.

    I den anden ende var Politikens Erik Jensen moderat begejstret - ligesom anmelderne i både metroXpress og Urban - de gav den alle fire stjerner (i Politiken var det selvfølgelig fire hjerter, men meningen var den samme). Erik Jensen kaldte "Playing the angel" det bedste Depeche Mode-album siden "Songs of faith and devotion".

    Jeg er tilbøjelig til at give Erik Jensen ret. Jeg er også pænt begejstret, og vil også give den fire stjerner. Nu var mine forventninger skruet en del ned efter forhåndsomtalen her på Sidelinjen, men jeg blev positivt overrasket. Jeg synes også det er det bedste de har lavet siden "Songs of faith and devotion" - den når ikke op på siden af dem fra deres storhedstid med "Black Celebration", "Music for the masses", "Violator", "Construction time again" etc., men en jævn god udgivelse i den gamle vante stil.
    "The sinner in me" er efter min mening albummets bedste, men også "A pain thet I'm used to", "Suffer well", "Lilian" og selvfølgelig singlen "Precious" er rigtig fede numre (jeg synes i øvrigt ikke Precious skiller sig så markant ud som albummets bedste nummer som mange ellers har hævdet).
    Så fire stjrnerne for et hæderligt og fedt Depeche Mode-album, men der er stadig et stykke op til deres mesterværker.

    Men hvad synes du?

    Rasmus

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    278

    Re: Hvad synes du om Depeche Modes "Playing the angel"?

    Gav Berlingske den ikke tre stjerner? Det står der på deres hjemmeside.... men lad det nu ligge. Jeg kan supplere med at Gaffa og Jyllandsposten hver giver fem stjerner.

    Og det er også der jeg lander..... Albummet kræver nogle gennemlytninger, men er klasser bedre end Exciter og IMO også bedre end Ultra. Det er et helstøbt album, og jeg mener langt fra at "Precious" er det bedste nummer. "John the revelator", "Suffer well" og "The darkest star" er klassenumre, og der er ingen af de andre numre der falder igennem - Tværtimod! Men "Precious" er det nemmeste nummer at lytte til, for det er sq godt nok et dystert album!!!

    Men summa-summa-rum.... fem stjerner fra den JHF'ske jury!

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    May 2003
    Indlæg
    145

    Re: Hvad synes du om Depeche Modes "Playing the angel"?

    Er også meget positivt overrasket. Er glad for at albummet i ikke fortsætter i samme stil som Exciter, som nok er det DM album jeg er mindst begejstret for.

    Der er måske ikke de helt store hit's at hente fra det nye album (Precious er en ganske god single, men heller ikke mere end det), men tilgengæld er alle numrene på skiven af høj klasse.

    Også spændene med numre fra Dave Gahan's hånd, men han kommer aldrig i nærheden af hvad Gore har præsteret.

    Derfor 4 stjerner fra mig.
    FC KØBENHAVN - Vi yder ingen modstand!

  5. #4
    Tilmeldingsdato
    Mar 2005
    Indlæg
    922

    Re: Hvad synes du om Depeche Modes "Playing the angel"?

    Giver det 4 stjerner. Synes det er en fint album under at være prangnende. Synes især nummeret " Lilian " er rigtig godt.

  6. #5
    Tilmeldingsdato
    Apr 2006
    Indlæg
    352

    Re: Hvad synes du om Depeche Modes "Playing the angel"?

    OK Gammel tråd...men alligevel
    Det burde hedder "Playing the anal" i stedet...
    De har fuldstændig tabt tråden efter Alan Wilder skred, det eneste de har tilbage nu er Dave´s fede stemme.
    De får en stjerne, Én halv for Precious og én halv for the pain that i´m use to

  7. #6
    Tilmeldingsdato
    May 2003
    Indlæg
    145

    Re: Hvad synes du om Depeche Modes "Playing the angel"?

    Jeg synes PTA er det bedste album siden Wilder forlod gruppen... Ultra var meget skrabet i lyden, der mærkede man virkelig Wilders fravær.
    Men jeg syntes faktisk at der er kællet meget for lyden på PTA, og det virker godt med den analoge lyd, som producer Ben Hillier har været med til at bringe tilbage. Albummet bliver bedre og bedre for hver gang jeg hører det!
    FC KØBENHAVN - Vi yder ingen modstand!

  8. Den følgende bruger er enig i dette:
    JHF

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 64
    Sidste Meddelelse: 23.07.06, 00:12
  2. Svar: 20
    Sidste Meddelelse: 24.02.06, 01:58
  3. Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 20.01.06, 17:08
  4. "Precious" med depeche mode
    By JHF in forum Kultur
    Svar: 21
    Sidste Meddelelse: 26.07.05, 22:34
  5. Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 06.03.05, 23:49

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •