Viser resultater 1 til 13 af 13

Emner: Hvad sker der med forlængelser af kontrakter i FC?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    356

    Hvad sker der med forlængelser af kontrakter i FC?

    Der er efterhånden ikke lige fremt nogen nyhed at vores lille sydafrikaners kontrakt udløber til sommer, men hvorfor har vi ikke forlænget med ham tidligere?

    For mig virker det som om at vi i FC København har lidt af et brug og smid væk system. Her tænker jeg blandt andet på Halte, der røg til Holland uden vi tjente en krone på ham. Christian T der smuttede til Midtjylland også uden klebben fik en krone og ikke mindst Ole Tyksak Tobiassen som vi nok heller ikke får noget for..

    På baggrund af klubbens ellers utroligt fine resultater i den regnenskablige afdeling, viser det jo ikke ligefrem at vores ungdomsarbejde i forbindelse med spillersalg at vi tjener nogle penge her.

    Er det fordi vores sportsdirektør, Niels Christian Holmstrøm, stadigt lever under det "KB'ske" udtryk om at det skal være en ære at spille for klubben? Eller er det fordi vores sportsdirektør, mener at spillere som Elrio, Hjalte osv. osv. bare skal have det samme løn, efter de er blevet etablerede spillere i FCK?

    Der skal jo nok, selvfølgeligt tages højde for at enhver spiller med bare en smule succes i den danske superliga, har erhvervet sig en "manager", der sikkert, fortæller den unge spiller at han sagtens kan sælges til Real Madrid eller Barcelona. Eftersom manageren lever af procenterne ved et eventuelt spillersalg.

    Hvad mener I?

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    85

    Re: Hvad sker der med forlængelser af kontrakter i FC?

    Jeg tror, at klubben afventer, hvordan Rios niveau er over længere tid...efter et par flotte kampe, hvor mange sikkert gerne vil give ham en million-kontrakt i klubben månedligt, så er niveauet faldet drastisk i de seneste par kampe, men de skal nok forlænge!...Bo Svensson ligner derimod en mand som gerne vil væk desværre!

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    750

    Re: Hvad sker der med forlængelser af kontrakter i FC?

    Nu går jeg ud fra, at du mener "manageren" er en agent??

    Jeg mener man skal være realstisk omkring Elrio Van Heerden!! Han har lige etableret sig som fast mand, og Backe har længe udtrykt, at han er en stjerne i svøb! Jeg er ikke i tvivl om klubben forsøger at forlænge, men manden har selv udtalt, at han ikke vil drøfte kontrakt før efter årsskiftet! an kan i sagens natur ikke vride armen om på ham og tvinge ham!!

    Han vil uden tvivl blive tilbudt en fair kontrakt, han er dog ikke en stjerne a la Mykland (der angiveligt fik 5 mio om året) så den størrelsesorden kommer vi slet ikke op i.

    Ved ikke om klubben bruger princippet du omtaler, Hjalte ville ikke forlænge, Traoré var ikke tæt nok på start som var hans krav, så det var ganske klogt at afhænde ham, Bech...tjaeh..? Det taler nærmest for sig selv, at han ikke spiller fremragende i Malmö!! I mine øjne er det omvendt, spillerne bruger klubben og scorer selv et godt sign-on fee.

    En diskussion der har været i gang op til flere gange nu :-)
    Fremtiden kommer af sig selv, det gør fremskridtet ikke!!

  4. #4
    David_T er offline Occasionally wears a hat
    Tilmeldingsdato
    Apr 2004
    Indlæg
    2,506

    Re: Hvad sker der med forlængelser af kontrakter i FC?

    ›For mig virker det som om at vi i FC København har lidt af et
    ›brug og smid væk system. Her tænker jeg blandt andet på Halte,
    ›der røg til Holland uden vi tjente en krone på ham. Christian T
    ›der smuttede til Midtjylland også uden klebben fik en krone

    http://www.fck.dk/update/update.asp?id=4837

    "Et attraktivt tilbud" omfatter nu nok en del kroner.

  5. De følgende 2 brugere er enige:

  6. #5
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    24

    Re: Hvad sker der med forlængelser af kontrakter i FC?

    Hvordan står det til med kontraktudløbene i klub? Jeg tænker på hvem er det der kan smutte til sommer, og hvornår udløber de andre kontrakter?

    Så vidt jeg ved så harfølgende spillere kontraktudløb til sommer:

    32
    Elrio
    Bo

    Er der andre?

  7. #6
    Tilmeldingsdato
    Jul 2004
    Indlæg
    724

    Re: Hvad sker der med forlængelser af kontrakter i FC?

    ›Jeg tror, at klubben afventer, hvordan Rios niveau er over
    ›længere tid...efter et par flotte kampe, hvor mange sikkert gerne
    ›vil give ham en million-kontrakt i klubben månedligt, så er
    ›niveauet faldet drastisk i de seneste par kampe, men de skal nok
    ›forlænge!...Bo Svensson ligner derimod en mand som gerne vil væk
    ›desværre!


    Jeg mener, at facts er, der foreligger et tilbud til Elrio om kontraktforlængelse, men at han ikke ønsker at forhandle konkret før efter Nytår.

    Nogen vil så sige: jamen det betyder mellem linierne bare, at man skal forhøje tilbudet, så vil han nok skrive under. Men det er altså ikke sådan, man driver en professionel virksomhed...snarere et potentielt fallitbo.
    I de blindes rige er den enøjede konge.

  8. #7
    Jonasan Slettet

    Re: Hvad sker der med forlængelser af kontrakter i FC?

    ›Der er efterhånden ikke lige fremt nogen nyhed at vores lille
    ›sydafrikaners kontrakt udløber til sommer, men hvorfor har vi
    ›ikke forlænget med ham tidligere?

    ›For mig virker det som om at vi i FC København har lidt af et
    ›brug og smid væk system. Her tænker jeg blandt andet på Halte,
    ›der røg til Holland uden vi tjente en krone på ham. Christian T
    ›der smuttede til Midtjylland også uden klebben fik en krone og
    ›ikke mindst Ole Tyksak Tobiassen som vi nok heller ikke får noget
    ›for..

    ›På baggrund af klubbens ellers utroligt fine resultater i den
    ›regnenskablige afdeling, viser det jo ikke ligefrem at vores
    ›ungdomsarbejde i forbindelse med spillersalg at vi tjener nogle
    ›penge her.

    ›Er det fordi vores sportsdirektør, Niels Christian Holmstrøm,
    ›stadigt lever under det "KB'ske" udtryk om at det skal
    ›være en ære at spille for klubben? Eller er det fordi vores
    ›sportsdirektør, mener at spillere som Elrio, Hjalte osv. osv.
    ›bare skal have det samme løn, efter de er blevet etablerede
    ›spillere i FCK?

    ›Der skal jo nok, selvfølgeligt tages højde for at enhver spiller
    ›med bare en smule succes i den danske superliga, har erhvervet
    ›sig en "manager", der sikkert, fortæller den unge
    ›spiller at han sagtens kan sælges til Real Madrid eller
    ›Barcelona. Eftersom manageren lever af procenterne ved et
    ›eventuelt spillersalg.

    ›Hvad mener I?


    Overdrivelse fremmer ikke altid forståelsen, det får tværtimod budskabet til at lyde mere hult.

    Ja, vi skal have forlænget med Rio, men indtil videre har han været i klubben i flere år og det er først nu han er begyndt at vise noget. Skulle AaB også have givet Simon Brømer en million kontrakt efter han havde 10 gode kampe. Nej, det handler om at kunne præstere over længere tid og lad os nu lige se om Rio kan det. Vi skal selvfølgelig have forlænget med ham, men ikke for en hvilken som helst pris.

    Mht. Theo så var der jo ingen der ville købe ham. Det er den første forudsætning for et salg, og hvorfor skulle de også det når de sjældent ku se ham spille. Ole er et så dårligt eksempel at det gør helt ondt, så det vil jeg slet ikke gide kritisere.

  9. #8
    Tilmeldingsdato
    Apr 2004
    Indlæg
    79

    Re: Hvad sker der med forlængelser af kontrakter i FC?

    Nu er det jo ikke kun op til FCK at få en forlængelse i hus - det er ligeså meget op til spilleren, som påvirkes fra mange sider (agenter, familie etc).

    Hjalthe gav jo udtryk for han gerne vil væk - prøve sig selv i en anden liga.
    Christian T var utilfreds med manglende spilletid og vi fik et attraktivt tilbud på ham, som han selv var interesseret i.
    Ole T var endegyldigt blevet reserve til sin egen utilfredshed, derfor fint med den aftale og mulighed vi gav ham...

  10. De følgende 2 brugere er enige:

  11. #9
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    118

    Re: Hvad sker der med forlængelser af kontrakter i FC?

    ›Nogen vil så sige: jamen det betyder mellem linierne bare, at man
    ›skal forhøje tilbudet, så vil han nok skrive under. Men det er
    ›altså ikke sådan, man driver en professionel virksomhed...snarere
    ›et potentielt fallitbo.

    Det er så spørgsmålet. Hvis vi skal ud og købe en spiller af tilsvarende kaliber, fordi Ærten ikke vil forlænge, skal der lægges en ikke ubetydelig købssum samt et sign-on-fee, ligesom spilleren alligevel vil tage sig rigtig godt betalt for at spille i FCK. 10 mio. kr kommer man ikke langt med på dagens spillermarked.

    Derfor mener jeg, at det er berettiget, hvis NCH allerede nu begynder at vifte med en lukrativ kontrakt foran Ærten. At det så desværre næppe er tilstrækkeligt, er nok en kedelig kendsgerning med de udmeldinger der kommer fra Ærten(s agent).
    Løbeanden

  12. #10
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    47

    Re: Hvad sker der med forlængelser af kontrakter i FC?

    Hvorfor skal spillere vi selv udvikler og når et rigtig højt niveau ikke have det samme som de spillere vi henter udefra.
    Hvis Elrio også smutter pga, NCH vil have ham til at forsætte på en såkaldt lærlinge kontrakt, som Bech, Hjalte osv. er blevet tilbudt, så hører alt sgu op.

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #11
    Tilmeldingsdato
    Jan 2003
    Indlæg
    845

    Re: Hvad sker der med forlængelser af kontrakter i FC?

    Nogen der ved om hvornår Rabos kontrakt løber ud? Er det ikke ved årsskiftet? :-S
    I'm a Zuma wannabee, and I'm God damn proud of it!

  15. #12
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    625

    Re: Hvad sker der med forlængelser af kontrakter i FC?

    ›Hvorfor skal spillere vi selv udvikler og når et rigtig højt
    ›niveau ikke have det samme som de spillere vi henter udefra.
    ›Hvis Elrio også smutter pga, NCH vil have ham til at forsætte på
    ›en såkaldt lærlinge kontrakt, som Bech, Hjalte osv. er blevet
    ›tilbudt, så hører alt sgu op.

    Sagen med Hjaltes (manglende) forlængelse har været diskuteret på kryds og tværs herinde og konklusionen synes at være (bl.a. med baggrund i et interview med Hjalte selv i Tipsbladet), at NCH først tilbød et beløb som Hjalte fandt for lavt, så kørte forhandlingerne lidt i stå og da NCH kom med et højere beløb havde Hjalte bestemt sig for en anden klub. Den slags situationer er svære at undgå, hvis man både vil drive et tophold og tjene penge.
    Bech valgte i modsætning til Hjalte at skabe sig og kalde det en "mistillidserklæring", hvis klubben købte flere angribere. På det tidspunkt havde man 32 og Alvaro i truppen.
    For begge spilleres vedkommende (og for flere andres i øvrigt) gælder det - i min optik - at udgangspunktet i kontraktforhandlingerne måske nok er lavere, hvis spilleren er af egen avl, men også at det er fuldstændig umuligt at forhandle, hvis den ene part ikke forstår hvordan forhandlinger fungerer og forstår sin egen betydning for holdet. Det er muligt, at spillere udefra får mere i løn end spillere af egen avl, men tit og ofte har spillere udefra også vist niveau over længere tid, end spillere af egen avl. Et fingerpeg i den debat kunne være, at man kiggede på hvordan det er gået for de spillere vi ikke har forlænget med og derudfra diskuterede, om spilleren eller NCH havde ret mht. værdifastsættelsen af den enkelte spiller. For mig at se tyder meget på, at NCH ikke har været helt galt på den...
    Derudover må det være en hjørnesten i en klub som FCK, at man ikke er indstillet på at betale overpris for en spiller (og slet ikke af sentimentale årsager), men derimod benhårdt analyserer hvornår det kan betale sig at opfylde spillerens krav og hvornår det bedre kan betale sig at hente en erstatningsspiller. Hvis man vil forsøge at forene tophold og forretning, er det den eneste farbare vej - alternativet hedder AGF.
    Tillad mig at hjælpe din fantasi, C.V.! Direkte deltagelse i CL-gruppespil havde været bedre... Hvem var det nu, der ødelagde den mulighed?
    _EG_'s Avatar

  16. De følgende 2 brugere er enige:

  17. #13
    Django er offline Ostepoppes, R. Varemærke!
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    383

    Re: Hvad sker der med forlængelser af kontrakter i FC?

    Jeg har hørt et grimt rygte om at Elrio er blevet tilbudt forlængelse men har afvist den da han gerne vil videre. Det falder meget godt i tråd med de udtalelser han har gjort mht. at han er ked af at FC røg ud at Uefa cuppen, og at Bafana Bafana ikke kom med til VM. Han udtalte nemlig at han var ked af det da han så kun havde superligaen, (måske også lige plat-turneringen RL) at vise sig frem i.

    Om det første ang. rygterne er sande skal jeg ikke kunne sige, men udtalelsen har han i hvert fald sagt...

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Hvad sker der med plænen?
    By MarBaar in forum De korte linier
    Svar: 316
    Sidste Meddelelse: 19.03.10, 12:07
  2. Hvad sker der med stemningstribunen?
    By LUCIFER500 in forum De korte linier
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 12.01.06, 19:03
  3. Hvad sker der med fodbold
    By CasH in forum De korte linier
    Svar: 7
    Sidste Meddelelse: 25.08.05, 18:06
  4. Hvad sker der med SL???
    By Outpatient in forum Kontoret
    Svar: 27
    Sidste Meddelelse: 25.07.03, 06:38

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •