Viser resultater 1 til 7 af 7

Emner: Hvad i alverden skal vi med en ny central midtbanespiller?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    2,326

    Hvad i alverden skal vi med en ny central midtbanespiller?

    I know. Overskriften er måske liiige misvisende nok. Jeg skal være den første (eller nok nærmere nummer 15.000), til at pointere vigtigheden af, at Linderoth får en kvalificeret makker på den centrale midtbane.

    Og jeg skal også gerne erkende, at jeg da også kan drømme om "stjernespillere" til mange millioner. Spillere som Atiba Hutchinson eller Anders Svensson får det da til at krible i maven på mig. Men det betyder jo sådan set bare, at man kan inkludere mig i den stadig større skare, som nærmere ser på hvad København (qua position og økonomi) kan bringe til klubben, i stedet for også at kigge lidt på hvad vi allerede har i klubben.

    Og så er det nu, at vi vist nok skal have nogle af de regelmæssige
    2.holdsviewere på banen. :)

    Jeg har ikke stort nok kendskab til dem, til at kunne vurdere om de kan gå ind ved siden af Linderoth allerede nu. Men hvis de kan, så virker det umiddelbart lidt smartere at bruge en af dem, fremfor at betale mange millioner for en "stjerne".

    Med lad os se, hvem har vi?

    At satse blindt på Martin Bergvold, må vi jo nok desværre erkende, er lidt ligesom at spille roulette.

    Så er der Morten Bertolt. Ham tror jeg personligt ikke på. For mig at se, virker han mere som en afløser for Linderoth, end en makker til ham.

    William Kvist tror jeg mere på. Han virker som en dynamisk, pasningsstærk og energisk spiller.

    Og så er der så Silberbauer tilbage. Det er jo den lidt underlige situation, for egentligt synes jeg han burde tilbage på sin højrekant, men der løber jo trods alt en udmærket spillende sort mand rundt derude. Problemet er bare at jeg ikke ser Silber som den optimale centrale makker til Linderoth. Silber er (med al respekt) ikke særlig teknisk stærk. Jeg synes altid han har levet på fight, et fantastisk drive, godt kombinationsspil og så en fanden-i-voldsk-hed. Og han har levet godt på det. Jeg synes bare ikke det er det eneste der skal til centralt.

    Nå, det var, i denne henseende, en lidt blind mands ideer.

    Morgenmennesker fra Frederiksberg Idrætspark, what say you?
    Jeg har været anfører som 2. års gennem alle ungdomsrækker og mener også, at jeg er berettiget til at blive det på førsteholdet en dag, når jeg har fået erfaringen - Thomas Delaney, 2010.
    Gandhi's Avatar

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Jan 2003
    Indlæg
    845

    Re: Hvad i alverden skal vi med en ny central midtbanespiller?

    En ekstra "general" kan man altid argumentere for, når man har et tophold der vil gøre sig gældende i Europa. Nu nævner du nogle af de unge, og at satse direkte på unge talenter. Det ville selvfølgelig være det mest oplagte i Esbjerg og FC Midtjylland, men vi må også huske, at vi er en klub med store ambitioner (jeg kan henvise Don Ø og hans fremtidsplaner).

    Efter min mening burde der være en fleksibel løsning. Vi har talenterne til gardering og eventuelt spilletid i Royal League, mens vi køber enkelte "stjerner". Ellers ender vi med at blive skuffede gang på gang (Europa)...
    I'm a Zuma wannabee, and I'm God damn proud of it!

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    May 2002
    Indlæg
    3,432

    Re: Hvad i alverden skal vi med en ny central midtbanespiller?

    jeg vil trække en gammel kæphest af stalden: pasningsspillet. ka det bringes op i ordentlige omdrejninger, blir fck et fantastisk godt hold. ka hænde, der mangler lidt overlegen kreativitet på midten, men sikkerhed i offensiv boldomgang, placeringer, løbemønstre og pasninger vil være rigeligt til at løfte os et niveau så vi for alvor ka bide skeer med de tungere hold ude i europa.

    og så vil vi være der, hvor vi endelig med ro i mælet ka sige: "vi er fck. modstand er nytteløs. vi skiller jer ad"!


    ps: ska der endelig tales om nye spillere, sku det være en venstre back. på forhånd tak.
    I øvrigt mener jeg at hele København minus de største indfaldsveje skal være 30 km/t-zone

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #4
    ApuNazz er offline Et stk Okse af glas, Tak!
    Tilmeldingsdato
    Jan 2003
    Indlæg
    605

    Re: Hvad i alverden skal vi med en ny central midtbanespiller?

    Det er egenligt meget sjovt at du skriver det med Kvist, sad og tænkte det samme under kampen i går. Han virker dejlig rolig når han har bolden i modsætningen til Dan T (sorry, Dan er kanon defensiv men hans tekniske mangler kom godt nok til udtryk i går).

    Jeg tror også at klubben regner meget med Kvist, måske derfor kommer der ikke et indkøb til center midt i vinter pausen. Han har et kanont overblik og et rigtig godt skud.

    Bergvold har het klart værktøjet til at være en kanon centralt men vi kan ikke bygge noget op om ham før end hans fysik/bentøj/krop kan klare at spille på højeste plan.

    Bertolt havde jeg egentlig regnet med aldrig ville blive aktuel for FCK's første hold, dertil så han alt spinkel ud. Men han har virklig udviklet sg siden han blev rykket op i førsteholdstruppen og nu ligener han faktisk en aktuel afløser for Linderoth når denne holder karantæne fri ;o)
    Apunazz - FCKFC 863 - C10

    Yes I'm sorry I do not speak English
    ApuNazz's Avatar

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #5
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    951

    Re: Hvad i alverden skal vi med en ny central midtbanespiller?

    Angående din vudering af Silber kan jeg næsten ikke være mere uenige. Han har spillet centralt i Aab og spillet centralt på diverse U-landshold.
    Han kan score mål, aflevere og forsvare og han er ung og får allerede en seniorløn i FCK så er bundet for en længere periode, synes klart han er værd og satse på. Og så længe vi har Elrio og Lars i truppen er der ingen grund til at putte ham ud på højre midt. Elrio trækker meget ind i banen og vi skaber et overtal og får ofte presset vores modstandere helt ned i deres felt. Lars holder bredten med sine ryk frem i banen.

    Mener ikke der skal satses på Bergvold, hans instilling og fysik burde gøre at Kvist står foran ham. Kvist's forløb i FCK begynder og minde og Hjaltes. Fast spilletid på andetholdet og spilletid på diverse pladser på førsteholdet. Tror han bliver vild, lad os håbe vi kan holde ham længere tid.

    Toeffe.
    Oslo
    Toeffe_WA's Avatar

  8. De følgende 2 brugere er enige:

  9. #6
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    1,237

    Re: Hvad i alverden skal vi med en ny central midtbanespiller?

    ›Og så er der så Silberbauer tilbage. Det er jo den lidt underlige
    ›situation, for egentligt synes jeg han burde tilbage på sin
    ›højrekant, men der løber jo trods alt en udmærket spillende sort
    ›mand rundt derude. Problemet er bare at jeg ikke ser Silber som
    ›den optimale centrale makker til Linderoth. Silber er (med al
    ›respekt) ikke særlig teknisk stærk. Jeg synes altid han har levet
    ›på fight, et fantastisk drive, godt kombinationsspil og så en
    ›fanden-i-voldsk-hed. Og han har levet godt på det. Jeg synes bare
    ›ikke det er det eneste der skal til centralt.

    Enig. Netop derfor er Silber ikke andet end en bredde spiller.
    “We`ll be coming down the road.
    Wien you hear the noise...”


    FCK Allstar:

    --------------Wiland-----------------
    Pospech--Antonsson--Hange--Wendt
    Sionko---linde---Mykland---Grøn
    --------Zuma------Allbæck------

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #7
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    854

    Re: Hvad i alverden skal vi med en ny central midtbanespiller?

    ›Angående din vudering af Silber kan jeg næsten ikke være mere
    ›uenige. Han har spillet centralt i Aab og spillet centralt på
    ›diverse U-landshold.
    ›Han kan score mål, aflevere og forsvare og han er ung og får
    ›allerede en seniorløn i FCK så er bundet for en længere periode,
    ›synes klart han er værd og satse på. Og så længe vi har Elrio og
    ›Lars i truppen er der ingen grund til at putte ham ud på højre
    ›midt. Elrio trækker meget ind i banen og vi skaber et overtal og
    ›får ofte presset vores modstandere helt ned i deres felt. Lars
    ›holder bredten med sine ryk frem i banen.

    ›Mener ikke der skal satses på Bergvold, hans instilling og fysik
    ›burde gøre at Kvist står foran ham. Kvist's forløb i FCK begynder
    ›og minde og Hjaltes. Fast spilletid på andetholdet og spilletid
    ›på diverse pladser på førsteholdet. Tror han bliver vild, lad os
    ›håbe vi kan holde ham længere tid.

    ›Toeffe.


    Jeg er ganske enig bortset fra din bedømmelse af Bergvold. Han skal simpelthen have et par chancer til. Den mand kan skabe en kamp. Han bliver stor, hvis han kan undgå alt for mange skader. Giv ham til lidt inde i næste efterår. Hvis han stadig er skadet 6 af ugens dage, så må vi jo satse på Kvist, men Bergvold er noget særligt. Også mere særlig end Kvist, selv om han da er lovende.
    "Men det er fodbold. Vi er neanderthalere alle sammen." - Zanka

  12. De følgende 7 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Hvad skal vi med J. Michaelsen?
    By Knagsted in forum De korte linier
    Svar: 18
    Sidste Meddelelse: 27.06.05, 08:31
  2. Hvad skal vi med Macintosh ? Vi har PC!
    By Runner in forum De korte linier
    Svar: 5
    Sidste Meddelelse: 23.09.04, 19:43
  3. Hvad skal vi med Århus...?
    By Don Diego in forum De korte linier
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 20.01.04, 09:49
  4. Hvad skal vi med PetterJörgen?
    By giggs in forum De korte linier
    Svar: 10
    Sidste Meddelelse: 19.09.03, 15:40
  5. hvad skal vi med svärd
    By Martin ® Shearer in forum De korte linier
    Svar: 15
    Sidste Meddelelse: 04.08.03, 09:25

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •