Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 20

Emner: Derfor skal FCK ikke købe forstærkninger

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    277

    Derfor skal FCK ikke købe forstærkninger

    FCK skal ikke købe forstærkninger nu! Først nå Myggen og/eller Nielsen stopper.

    Hvis vi går ud fra at Backe også næste sæson vil bruge 4-3-1-2 formationen har vi følgende spillere til rådighed på de enkelte pladser:

    * Stjerner angiver formodede fortukne spillere
    () Parantes om en spiller betyder at spilleren ikke er helt kvalificeret (endnu!)

    2 Angribere:
    Zuma*
    Jónsson*
    Møller
    Pettersson
    (Bech)

    Spillere til rådighed: 5
    "Kvalificerede" spillere til rådighed: 4


    1 Offensiv midtbane:
    Pettersson*
    Røll
    (van Heerden)

    Spillere til rådighed: 3
    "Kvalificerede" spillere til rådighed: 2


    3 "Centrale" midtbaner:
    Mykland*
    Nielsen*
    Røll*
    Nørregaard
    Bisgaard
    Lønstrup
    (Bergvold)
    (Traoré)
    (van Heerden)

    Spillere til rådighed: 9
    "Kvalificerede" spillere til rådighed: 6


    2 Centrale forsvarer:
    Albrecthsen*
    Zivkovic*
    Svensson
    (Traoré)
    (Hansen)

    Spillere til rådighed: 5
    "Kvalificerede" spillere til rådighed: 3


    1 Venstre back:
    Christiansen*
    Rooba

    Spillere til rådighed: 2
    "Kvalificerede" spillere til rådighed: 2


    1 Højre back:
    Svensson*
    Tobiasen
    Antonelius - måske?
    (Traoré)

    Spillere til rådighed: 4
    "Kvalificerede" spillere til rådighed: 3


    1 Keeper:
    Robócski*
    Kihlstedt
    (Gall)

    Spillere til rådighed: 3
    "Kvalificerede" spillere til rådighed: 2 (Okay, okay.. 1 måske)


    Så det er altså nogle betydelige profiler der skal offres, hvis der hentes en spiller som f.eks. Daniel Jensen. En spiller der er at foretrække på den offensive midtbane. Jeg vil dog mene at både Røll og Pettersson lever op til det niveau som Daniel Jensen (måske!!) kan spille.

    Okay.. At sige nej til Henke ville være at smide guld på gaden, men der skal altså også være tale om en stor profil før der skal købes!

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    468

    Re: Derfor skal FCK ikke købe forstærkninger

    Jeg mener også at FC er stærkt besat i forsvar og midtbane, men vi mangler altså en CL-klassebomber.



    ›FCK skal ikke købe forstærkninger nu! Først nå Myggen og/eller Nielsen stopper.

    ›Hvis vi går ud fra at Backe også næste sæson vil bruge 4-3-1-2
    ›formationen har vi følgende spillere til rådighed på de enkelte
    ›pladser:


    ›* Stjerner angiver formodede fortukne spillere
    ›() Parantes om en spiller betyder at spilleren ikke er helt
    ›kvalificeret (endnu!)


    2 Angribere:
    ›Zuma*
    ›Jónsson*
    ›Møller
    ›Pettersson
    ›(Bech)

    Spillere til rådighed: 5
    ›"Kvalificerede" spillere til rådighed: 4


    1 Offensiv midtbane:
    ›Pettersson*
    ›Røll
    ›(van Heerden)

    Spillere til rådighed: 3
    ›"Kvalificerede" spillere til rådighed: 2


    3 "Centrale" midtbaner:
    ›Mykland*
    ›Nielsen*
    ›Røll*
    ›Nørregaard
    ›Bisgaard
    ›Lønstrup
    ›(Bergvold)
    ›(Traoré)
    ›(van Heerden)

    Spillere til rådighed: 9
    ›"Kvalificerede" spillere til rådighed: 6


    2 Centrale forsvarer:
    ›Albrecthsen*
    ›Zivkovic*
    ›Svensson
    ›(Traoré)
    ›(Hansen)

    Spillere til rådighed: 5
    ›"Kvalificerede" spillere til rådighed: 3


    1 Venstre back:
    ›Christiansen*
    ›Rooba

    Spillere til rådighed: 2
    ›"Kvalificerede" spillere til rådighed: 2


    1 Højre back:
    ›Svensson*
    ›Tobiasen
    ›Antonelius - måske?
    ›(Traoré)

    Spillere til rådighed: 4
    ›"Kvalificerede" spillere til rådighed: 3


    1 Keeper:
    ›Robócski*
    ›Kihlstedt
    ›(Gall)

    Spillere til rådighed: 3
    ›"Kvalificerede" spillere til rådighed: 2 (Okay, okay.. 1 måske)


    ›Så det er altså nogle betydelige profiler der skal offres, hvis
    ›der hentes en spiller som f.eks. Daniel Jensen. En spiller der er
    ›at foretrække på den offensive midtbane. Jeg vil dog mene at både
    ›Røll og Pettersson lever op til det niveau som Daniel Jensen
    ›(måske!!) kan spille.


    ›Okay.. At sige nej til Henke ville være at smide guld på gaden,
    ›men der skal altså også være tale om en stor profil før der skal
    ›købes!

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,149

    Re: Derfor skal FCK ikke købe forstærkninger

    Jeg er for det første uenig med dig af den simple årsag; at vi er tvunget til at rokere for meget når der sker skader eller karantæner. Hvis Pettersson er ude rykkes Røll frem. Hvis Tobiasen/Antonellius er ude rykkes Bo Svensson ud til højre. I sidste sæson spillede Zuma skiftende angriber og højrekant. Røll spillede højreback, venstremidt, højremidt, defensivmidt, offensivmidt. Pettersson spillede angriber, offensivmidt, venstremidt og højremidt. Hjalte spillede højreback, venstremidt, højremidt, defensivmidt. osv osv... Dette giver ikke spillerne chancen for at udvikle deres spidskompetencer. Under Hodgson prøvede man at finde en bestemt plads til hver spiller og holde dem der sådan at sammenspillet blev udviklet og godt, hvilket vi også så tilsidst.

    I din opstilling af de spillere vi har går mange igen i de samme kolonner det bør de ikke efter min mening. Man bør beslutte om Røll er det deffensiv- eller offensivmidt og om Pettersson er offensivmidt eller angriber. Hvis man vælger at sige at Petterson er offensivmidt hvilket jeg mener at han er så mangler vi en angriber og hvis man vælger at sige at Røll er offensivmidt hvilket jeg mener han er så mangler vi en defensivmidt. Hvis Tobiasen og antonellius er ude så spiller alle hvor 3 centale forsvarer og så mangler vi altså erstatninger. Jeg mener derfor at det er supervigtigt at signe mindst en central forsvarer enten en klasseforsvarer eller i det míndste en backup....

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: Derfor skal FCK ikke købe forstærkninger

    ›Jeg er for det første uenig med dig af den simple årsag; at vi er
    ›tvunget til at rokere for meget når der sker skader eller
    ›karantæner.

    Det er der ikke noget nyt i, men det er altså Backes eget valg. Backe har i hele sin FCK-tid været den trænertype, som - groft sagt - vælger sine 11 favoritter blandt de klarmeldte spillere og efterfølgende begynder at placere dem i systemet.

    Da Røll spillede back, var det jo ikke, fordi der ikke var flere backs tilbage i truppen. Backe ville bare hellere bruge Røll end en ung, uprøvet spiller.

    Du kan selvfølgelig være uenig i Backes dispositioner, men de har altså ikke noget med truppens bredde at gøre. Og følgelig er det heller ikke noget, man kan købe sig fra - Backes filosofi ville være den samme, selv om man købte fem nye spillere.

    Hvis man ville, kunne man jo sagtens tage 20 markspillere i den nuværende trup og putte to navne på hver position blandt de 10 pladser, der er i en kamp.

    Det er dog temmelig forstokket og ude af trit med tendensen i moderne fodbold, så det er jeg heldigvis ret sikker på, at Backe ikke vil gøre.

    /Simon

  5. #5
    zebos er offline can't put this day back
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,837

    Re: Derfor skal FCK ikke købe forstærkninger

    ›Det er dog temmelig forstokket og ude af trit med tendensen i
    ›moderne fodbold, så det er jeg heldigvis ret sikker på, at Backe
    ›ikke vil gøre.

    Hej /Simon,

    mener du dermed, at du ikke tror på at FCK køber nye spillere her i sommerpausen?

    Mvh

    zebos

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,149

    Re: Derfor skal FCK ikke købe forstærkninger

    ›Da Røll spillede back, var det jo ikke, fordi der ikke var flere
    ›backs tilbage i truppen. Backe ville bare hellere bruge Røll end
    ›en ung, uprøvet spiller.

    Tobiasen blev hentet i vinterpausen sådan at man kunne slippe for at bruge Røll dernede når der var skader. Det hjalp bare ikke så meget. Svensson viste sig så heldigvis at være en mere end kompetent løsning tilsidst. Det er bare ikke optimalt ikke at have en eneste erstatning når både både Svensson, Bora og Albrechtsen spiller.

    ›Du kan selvfølgelig være uenig i Backes dispositioner, men de har
    ›altså ikke noget med truppens bredde at gøre. Og følgelig er det
    ›heller ikke noget, man kan købe sig fra - Backes filosofi ville
    ›være den samme, selv om man købte fem nye spillere.

    Jeg tror nu ikke at Backe ville have noget imod at der havde været bedre dækning her i foråret? Her taler jeg ikke kun om antallet af spillere men om kvaliteten af dækningen. Tænk bare på Silkeborgkampen hvis du tør. Efter Fredgaards afgang har vi ingen venstrebens spillere til midtbanen tilbage, medmindre du regner med at Bergvold har udviklet sig meget i de sidste 2 uger.


    ›Hvis man ville, kunne man jo sagtens tage 20 markspillere i den
    ›nuværende trup og putte to navne på hver position blandt de 10
    ›pladser, der er i en kamp.

    Det er altså ikke korrekt. I forsvaret har vi kun 3 centrale forsvarsspillere i superligaklassen og begge vores "rigtige" højrebacker er desværre heletiden skadet. Det handler ikke om navne men om kvalitet. i en 4-4-2 har vi bestemt ikke 2 kvalificerede navne til hver position.

    ›Det er dog temmelig forstokket og ude af trit med tendensen i
    ›moderne fodbold, så det er jeg heldigvis ret sikker på, at Backe
    ›ikke vil gøre.

    Der mener jeg faktisk at du tager fejl. I hvilke ægte topklubber ser man spillere der skifter positioner så hyppigt som det er set i FCK. Jeg betragter Røll som en stjernespiller i FCK. Det ville svare lidt til at Zidane i Realmadrid skulle spille højreback fordi salgado var skadet! Røll bliver aldrig rigtig god før han får lov at spille den samme plads over længere tid. Se på vores eget landshold. Der skifter man heller ikke rundt på folks pladser. Rommedahl bliver ikke lige rykket ind på midten eller op i angrebet hvis der er en skade.


    Kjaerulf

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: Derfor skal FCK ikke købe forstærkninger

    ›mener du dermed, at du ikke tror på at FCK køber nye spillere her
    ›i sommerpausen?

    Jeg ved det ikke (eller jo, jeg ved det godt, men jeg kan ikke sige noget - ikke plage!), men hvis der kommer nye spillere, så bliver det ikke indkøb for at dække på en bestemt plads, tror jeg. Så bliver det folk lige til startopstillingen.

    Men jeg vil hverken være dybt chokeret eller inderligt skuffet, hvis der ikke kommer nye folk til.

    /Simon

  8. #8
    zebos er offline can't put this day back
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,837

    Re: Derfor skal FCK ikke købe forstærkninger

    ››mener du dermed, at du ikke tror på at FCK køber nye spillere her
    ››i sommerpausen?

    ›Jeg ved det ikke (eller jo, jeg ved det godt, men jeg kan ikke
    ›sige noget - ikke plage!), men hvis der kommer nye spillere, så
    ›bliver det ikke indkøb for at dække på en bestemt plads, tror
    ›jeg. Så bliver det folk lige til startopstillingen.

    ›Men jeg vil hverken være dybt chokeret eller inderligt skuffet,
    ›hvis der ikke kommer nye folk til.

    ›/Simon

    Jeg fristes til at skrige : kilde, men det er efterhånden blevet en modetrend, jeg ikke længere gider... ;-)

    I orden så! Hvor ved du det fra, er du ansat af FCK?

    Mvh

    zebos

    Ps. Jeg kan se at du er hoppet med på den nye dille : lav "bruger" om til nye/ nyt ord. :-) Den er snedig "burger" - godt fundet på! :-)

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: Derfor skal FCK ikke købe forstærkninger

    Hej Kjaerulf,

    Sikke fedt du lige pludselig skriver! Jeg fjerne lige markeringen, så min tekst ikke får mindreværdskomplekser :-)

    ›Tobiasen blev hentet i vinterpausen sådan at man kunne slippe
    ›for at bruge Røll dernede når der var skader. Det hjalp bare ikke
    ›så meget. Svensson viste sig så heldigvis at være en mere end
    ›kompetent løsning tilsidst. Det er bare ikke optimalt ikke at
    ›have en eneste erstatning når både både Svensson, Bora og
    ›Albrechtsen spiller.

    Man må formode, at Backe har vurderet fitness hos hhv. Antonelius og Ole Tobiasen. Jeg synes ikke nødvendigvis, det er en fordel at have en kold højreback siddende på bænken i 30 kampe for så at tage ham i brug, hvis det faste valg bliver skadet. Man skal hellere se på den enkelte plads og den aktuelle form hos de mulige erstatninger.

    ›Jeg tror nu ikke at Backe ville have noget imod at der havde
    ›været bedre dækning her i foråret?

    Backe har påpeget, at skadessituationen i foråret var ekstrem, og jeg er tilbøjelig til at give ham ret.

    ›Her taler jeg ikke kun om
    ›antallet af spillere men om kvaliteten af dækningen. Tænk bare på
    ›Silkeborgkampen hvis du tør. Efter Fredgaards afgang har vi ingen
    ›venstrebens spillere til midtbanen tilbage, medmindre du regner
    ›med at Bergvold har udviklet sig meget i de sidste 2 uger.

    I Backes pyramideformation på midtbanen er det ikke så væsentligt, om spillerne er højre- eller venstrebenede. Men det kan da tænkes, at EfB er ved at være møre mht. et salg af Jan K.

    Du har ret i, at Bergvold ikke slog til i Silkeborg. Ja, han kostede faktisk et mål, hvis man skal være lidt grov (og det gjorde Rabo også).

    ›Det er altså ikke korrekt. I forsvaret har vi kun 3 centrale
    ›forsvarsspillere i superligaklassen og begge vores
    ›"rigtige" højrebacker er desværre heletiden skadet.

    Ud fra det vi har set til Traoré på banens midterakse, vil jeg klart mene, han har Superligaklasse. I Farum var han stærk, synes jeg.

    ›Det
    ›handler ikke om navne men om kvalitet. i en 4-4-2 har vi bestemt
    ›ikke 2 kvalificerede navne til hver position.

    Hold 1: Rabo - PC, M.A., Bo, Antonelius - Røll, Mykland, Nielsen, Løns - Todi, Zuma
    Hold 2: Kihlstedt - Rooba, Bora, Traoré, Ole T - Bergvold, Hjalte, Bisgaard, Bech - Møller, Pettersson

    Det er da tæt på. Bergvold og Bech har måske stadig et stykke endnu, men vi har i hvert fald 20 spillere af Superligaklasse, og det er mere, end noget andet hold kan prale af.

    ›Der mener jeg faktisk at du tager fejl. I hvilke ægte
    ›topklubber ser man spillere der skifter positioner så hyppigt som
    ›det er set i FCK.

    For at sammenligningen skal være fair, skal man også finde et hold, som har været lige så hårdt ramt af skader, og det er nok svært.

    Men Man United har da rokeret en del rundt i deres backkæde, og Liverpool har også byttet en del i forsvaret. Bare for at tage to eksempler, som lige faldt mig ind.

    ›før han får lov at spille den samme plads over længere tid. Se på
    ›vores eget landshold. Der skifter man heller ikke rundt på folks
    ›pladser. Rommedahl bliver ikke lige rykket ind på midten eller op
    ›i angrebet hvis der er en skade.

    Landsholdet er jo også lidt anderledes, i det Morten Olsen altid kan udtage en spiller, som har vist god form på den pågældende plads.

    /Simon

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,149

    Re: Derfor skal FCK ikke købe forstærkninger

    Hej igen Simon,

    ›Sikke fedt du lige pludselig skriver! Jeg fjerne lige
    ›markeringen, så min tekst ikke får mindreværdskomplekser :-)

    Ja, jeg syntes at det er lidt svært at se hvad man selv har skrevet og hvad den man skriver til har skrevet, men den fede tekst var nok lige lidt overkill.

    ›Man må formode, at Backe har vurderet fitness hos hhv. Antonelius
    ›og Ole Tobiasen. Jeg synes ikke nødvendigvis, det er en fordel at
    ›have en kold højreback siddende på bænken i 30 kampe for så at
    ›tage ham i brug, hvis det faste valg bliver skadet. Man skal
    ›hellere se på den enkelte plads og den aktuelle form hos de
    ›mulige erstatninger.

    Det med den kolde back er jeg enig i, men man kan jo blive skiftet ind nogle gange og konkurence er altid godt for et hold. Jeg siger ikke at man skal bruge den samme højreback altid. Hvis både Antonellius og Tobiasen var fit for fight altid så ville højre forsvarsside ikke være et problem.

    ›Backe har påpeget, at skadessituationen i foråret var ekstrem, og
    ›jeg er tilbøjelig til at give ham ret.

    Også mig, men jeg var også skuffet over kvaliteten af breden. Der er for langt fra visse stamspilleres kvalitet til deres reservers. Her tænker jeg specielt situationen hvor både Svensson og Albrechtsen var væk. Hvis man en kamp eller 2 mangler Mykland og Peter Nielsen ville det også være kritisk.

    ›I Backes pyramideformation på midtbanen er det ikke så
    ›væsentligt, om spillerne er højre- eller venstrebenede. Men det
    ›kan da tænkes, at EfB er ved at være møre mht. et salg af Jan K.

    Ikke en dårlig idé vi kunne godt bruge en midtbanespiller der kan score mål, noget der har manglet efter Christian Poulsen rejste. Jeg er ikke sikker på at Backe ikke vender tilbage til 4-4-2'en på et tidspunkt. Den eneste grund til at han forsøgte pyramiden er Pettersson, som Backe føler sig ansvarlig for. Det er ikke noget jeg finder på, Backe har udtalt i et Svensk fodboldblad at det var ham der foreslog Pettersson og han derfor gerne ser at han slår igennem frem for andre spillere han ikke har købt. Nu virker den opstilling, men hvis det begynder ikke at virke vender han nok tilbage til 4-4-2.


    ›Du har ret i, at Bergvold ikke slog til i Silkeborg. Ja, han
    ›kostede faktisk et mål, hvis man skal være lidt grov (og det
    ›gjorde Rabo også).

    Nu så jeg ikke Bergvold live, men i uddragene af de kampe han spillede inponerede han ikke. Han fik også dårlige karakterer i aviserne. Dog er han ung og har tiden for sig, han er bare ikke en man skal regne med lige nu. Jeg ville på nuværende tidpunkt ikke være tryg ved at sætte ham ind på midten i en Europæisk kamp eller i en superliga kamp for den sags skyld.

    ›Ud fra det vi har set til Traoré på banens midterakse, vil jeg
    ›klart mene, han har Superligaklasse. I Farum var han stærk, synes
    ›jeg.

    Det er korrekt, men han er efter min mening for lille til at spille central forsvar. Jeg ville foretrække ham på den centrale midtbane som slider.


    ›Hold 1: Rabo - PC, M.A., Bo, Antonelius - Røll, Mykland, Nielsen,
    ›Løns - Todi, Zuma

    Antonellius som førstevalg??? Han er skadet konstant og det er usikkert om han vender tilbage. Lønstrup 32, Mykland 32, Peter Nielsen 36. Løns har været meget væk det sidste år.


    ›Hold 2: Kihlstedt - Rooba, Bora, Traoré, Ole T - Bergvold,
    ›Hjalte, Bisgaard, Bech - Møller, Pettersson

    Se det var det jeg skrev navne = ja, kvalitet = nej.
    Forsvaret består af igen af en spiller der er kronisk skadet og kun har spillet fast fodbold i ½ år efter mange års skadeshelvede. Traoré er for lille til den plads. Rooba er for dårlig og hører efter min mening ikke hjemme på et hold der vil spille i CL.

    En midtbane med Bergvold, Hjalte, Bisgaard og Bech !!! Du må være storoptimist. Bech er tyndbenet angriber (se FCK.dk). Bisgaard er flagerende og ustabil offensivmidt. Bergvold er ikke klar. Hjalte ok.

    Møller og Pettersson scorer ikke mål nok og desuden er Møller ikke snart 33?

    Hvis du ser på til og afgange omkring forsvaret har vi haft klart flere afgange end tilgange. Under Roy havde vi Diego Tur, Jacob Laursen, Kim Madsen, Bo Svensson, Mio og Dakinah som alle havde spillet i centerforsvaret i superligaen tidligere (Dakinah var dog ringe). Af de nævnte var Jacob Laursen i en klasse for sig selv, mens Madsen, Diego og Svensson vel var på samme niveau. Idag har vi Bora, Albrechtsen, Svensson og Traoré hvoraf Albrechtsen vel er bedst, mens Bora og Svensson har samme niveau. Det er altså for lidt vi mangler mindst en forsvarsspiller.


    ›Det er da tæt på. Bergvold og Bech har måske stadig et stykke
    ›endnu, men vi har i hvert fald 20 spillere af Superligaklasse, og
    ›det er mere, end noget andet hold kan prale af.

    Har svaret lidt selv. Jeg syntes iøvrigt ikke at vi skal sammenligne os med andre Superligahold. Hvis vi vil spille Champions League er vi nød til at sammenligene os med hold der kvalificere sig år efter år. Her tænker jeg på Rosenborg, Dinamo Kiev, Club Brügge og andre hold som jeg mener vi bør kunne matche i niveau.

    ›For at sammenligningen skal være fair, skal man også finde et
    ›hold, som har været lige så hårdt ramt af skader, og det er nok
    ›svært.

    ›Men Man United har da rokeret en del rundt i deres backkæde, og
    ›Liverpool har også byttet en del i forsvaret. Bare for at tage to
    ›eksempler, som lige faldt mig ind.

    Ja, men du ser ikke en Man U stjerne der skifter plads, det er det der er min pointe. Roy Keane spiller ikke pludselig højreback fordi Gary Neville er væk. Deres faste stjerne spillere holder deres plads. Den eneste de rokere rundt heletiden er Phil Neville.

    ›Landsholdet er jo også lidt anderledes, i det Morten Olsen altid
    ›kan udtage en spiller, som har vist god form på den pågældende
    ›plads.

    Ahhrrr. Under Ricardo og Bo Johansson spillede folk ikke de samme pladser på klub som på landshold. Dette var et svar på at du skrev at tiden bevægede sig i en anden retning og jeg beviser det modstatte.

    Mvh,

    Kjaerulf

  11. #11
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: Derfor skal FCK ikke købe forstærkninger

    ›Hej igen Simon,

    Ohøj,

    ›Ja, jeg syntes at det er lidt svært at se hvad man selv har
    ›skrevet og hvad den man skriver til har skrevet, men den fede
    ›tekst var nok lige lidt overkill.

    Prøv at lave en blank linje mellem citat og egen tekst; det hjælper en del på læsbarheden, synes jeg.

    ›Det med den kolde back er jeg enig i, men man kan jo blive
    ›skiftet ind nogle gange og konkurence er altid godt for et hold.
    ›Jeg siger ikke at man skal bruge den samme højreback altid. Hvis
    ›både Antonellius og Tobiasen var fit for fight altid så ville
    ›højre forsvarsside ikke være et problem.

    Det er jo det. Nu må tiden vise, hvor fit de er. Hvis en af dem går i stykker, vil jeg mene, at den sportslige ledelse har skønnet forkert.

    ›Også mig, men jeg var også skuffet over kvaliteten af breden. Der
    ›er for langt fra visse stamspilleres kvalitet til deres
    ›reservers. Her tænker jeg specielt situationen hvor både Svensson
    ›og Albrechtsen var væk. Hvis man en kamp eller 2 mangler Mykland
    ›og Peter Nielsen ville det også være kritisk.

    Yep, men det er nok svært at sikre en bredde, som kan gøre os immune over for slige skader. Normalt spiller et dansk Superligahold ikke kampe nok til at oppebære en trup med så mange gode spillere.

    ›Jeg er ikke sikker på at Backe ikke vender tilbage til 4-4-2'en
    ›på et tidspunkt. Den eneste grund til at han forsøgte pyramiden
    ›er Pettersson, som Backe føler sig ansvarlig for. Det er ikke
    ›noget jeg finder på, Backe har udtalt i et Svensk fodboldblad at
    ›det var ham der foreslog Pettersson og han derfor gerne ser at
    ›han slår igennem frem for andre spillere han ikke har købt. Nu
    ›virker den opstilling, men hvis det begynder ikke at virke vender
    ›han nok tilbage til 4-4-2.

    Det skal blive spændende at se. I den sidste kamp valgte han jo samme formation med Røll på spidsen.

    ›en man skal regne med lige nu. Jeg ville på nuværende tidpunkt
    ›ikke være tryg ved at sætte ham ind på midten i en Europæisk kamp
    ›eller i en superliga kamp for den sags skyld.

    Nej, heller ikke jeg, men med Løns, Bisgaard, Røll, Pettersson, Hjalte, Traoré, Mykland og Peter Nielsen til rådighed, er Bergvold også meget langt fra startopstillingen.

    ›Det er korrekt, men han er efter min mening for lille til at
    ›spille central forsvar. Jeg ville foretrække ham på den centrale
    ›midtbane som slider.

    Som jeg har forstået det, er Backe af den opfattelse, at Traoré er bedst i centerforsvaret. Din anke omkring højden er reel nok, men sådan ser træneren åbenbart på det. Man må også lade Traoré, at han kompenserer ret godt med sin råstyrke.

    ›Antonellius som førstevalg??? Han er skadet konstant og det er
    ›usikkert om han vender tilbage. Lønstrup 32, Mykland 32, Peter
    ›Nielsen 36. Løns har været meget væk det sidste år.

    Yep, vi har en aldrende midtbane, og der skal en foryngelsesproces i gang på et tidspunkt. Men noget tyder på, det ikke bliver nu.

    ›Det er altså for lidt vi mangler mindst en forsvarsspiller.

    Det mener jeg ikke. Husk at Backe også har leget med tanken om Ole T i centerforsvaret.

    ›Har svaret lidt selv. Jeg syntes iøvrigt ikke at vi skal
    ›sammenligne os med andre Superligahold. Hvis vi vil spille
    ›Champions League er vi nød til at sammenligene os med hold der
    ›kvalificere sig år efter år. Her tænker jeg på Rosenborg, Dinamo
    ›Kiev, Club Brügge og andre hold som jeg mener vi bør kunne matche
    ›i niveau.

    Hvis der ikke købes ind, er det et signal om, at man ikke satser på CL i år, så langt har du ret. Med den nuværende trup skal vi både have det helt store lodtrækningsheld og spille op til vort bedste for at komme i gruppespillet.

    Jeg vil være lettere overrasket, hvis det bliver strategien. Med CL-kvalifikation i udsigt ville jeg have troet, at Backe og NCH ville finde to-tre store navne, som kunne træde direkte ind i startopstillingen.

    /Simon

  12. #12
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    454

    Re: Derfor skal FCK ikke købe forstærkninger

    ›Hej igen Simon,

    ›Sikke fedt du lige pludselig skriver! Jeg fjerne lige
    ››markeringen, så min tekst ikke får mindreværdskomplekser :-)

    ›Ja, jeg syntes at det er lidt svært at se hvad man selv har
    ›skrevet og hvad den man skriver til har skrevet, men den fede
    ›tekst var nok lige lidt overkill.

    ›Ja, men du ser ikke en Man U stjerne der skifter plads, det er
    ›det der er min pointe. Roy Keane spiller ikke pludselig højreback
    ›fordi Gary Neville er væk. Deres faste stjerne spillere holder
    ›deres plads. Den eneste de rokere rundt heletiden er Phil
    ›Neville.

    Øhhhh Roy Keane spillede ihvertfald to kampe i år i centralt forsvar.........
    Steven Gerrard flyttes til tider ned på højre back hvis der er rigtig mange skader - det skete dog kun en gang i denne sæson.

  13. #13
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,427

    Re: Derfor skal FCK ikke købe forstærkninger

    Hej /Simon

    ›Man må formode, at Backe har vurderet fitness hos hhv. Antonelius
    ›og Ole Tobiasen. Jeg synes ikke nødvendigvis, det er en fordel at
    ›have en kold højreback siddende på bænken i 30 kampe for så at
    ›tage ham i brug, hvis det faste valg bliver skadet. Man skal
    ›hellere se på den enkelte plads og den aktuelle form hos de
    ›mulige erstatninger.

    Var der ikke et par "kolde" højrebacker, der gik ind og lavede gode indsatser (mål - assist) i f.eks. den næstsidste spillerunde? Det er naturligvis kun for at drille, og jeg er enig i din betragtning, men mon ikke Backe tager dem med, som han finder bedst på dagen? Det er vel egentlig også det du siger, ellers må du gerne rette mig.

    mvh Stephphen

    › ›
    ›/Simon

  14. #14
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: Derfor skal FCK ikke købe forstærkninger

    ›Hej /Simon

    Hej

    ›Var der ikke et par "kolde" højrebacker, der gik ind og
    ›lavede gode indsatser (mål - assist) i f.eks. den næstsidste
    ›spillerunde? Det er naturligvis kun for at drille, og jeg er enig
    ›i din betragtning, men mon ikke Backe tager dem med, som han
    ›finder bedst på dagen? Det er vel egentlig også det du siger,
    ›ellers må du gerne rette mig.

    Med "kold højreback" udtrykket hinter jeg til Kjaerulfs idé om at have to mand til hver plads, hvor reserven kun spiller, når førstevalget er skadet (groft sagt). Efter 30 kampe uden så meget som et minuts spilletid er man nok lidt kold.

    Jeg tror hellere, Backe vil holde sine favoritspillere i cirkulation og rokere lidt rundt, hvis der kommer skader/karantæner.

    Eksempelvis tror jeg, at i det tænkte scenarie hvor PC får karantæne, og både Antonelius og Ole T er spilleklar, så vil Backe foretrække at spille med en højreback i venstre side frem for at trække Rooba frem fra skabet. Selv om Rooba er den naturlige afløser for PC.

    /Simon

  15. #15
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    2,741

    Re: Derfor skal FCK ikke købe forstærkninger

    Halløj,

    ›Også mig, men jeg var også skuffet over kvaliteten af breden. Der
    ›er for langt fra visse stamspilleres kvalitet til deres
    ›reservers. Her tænker jeg specielt situationen hvor både Svensson
    ›og Albrechtsen var væk. Hvis man en kamp eller 2 mangler Mykland
    ›og Peter Nielsen ville det også være kritisk.

    Jeg kunne give flere eksempler. I mine øjne er de 4 nøglespillere på holdet Albrechtsen, Mykland, Røll og Zuma. I sig selv er det for så vidt meget godt at have hele 4 nøglespillere - og ikke bare 1-2 som på de fleste andre hold - med med 2-3 af dem ude vil der altid komme problemer. Det så vi i foråret.

    Ligeledes vil man selvfølgelig altid få problemer når for mange spillere på én position er ude. Der synes jeg dog klart vi har flest problemer på højre back. Forudsat at Antonelius stadig er tvivlsom, hvilket mest er baseret på min gut feeling.

    Du nævner Mykland/Nielsen som et sårbart sted. Men lige dér ville jeg nu ikke være så bekymret, eftersom Løns er på vej tilbage. Selv med de to førstevalg som defensiv midt ude har vi stadig to suveræne backups i Løns og Røll. (Forudsat at vi taler flad firekæde på midten - i en 4-3-1-2 er vi måske endnu bedre garderet - og jeg har så slet ikke medregnet Hjalte og Traoré endnu). Problemet kommer så snarere på wingpositionerne, hvor jeg egentlig gerne så en hurtig og alsidig kantspiller til enten højre eller venstre side, da vi mangler en del i omstillingsspillet på kanterne så snart vi spiller med flad firekæde - og da jeg mener at Bisgaard sagtens kan spille i venstre side, faktisk bedre end i højre. Jan Kristiansen er selvfølgelig stadig langt det mest interessante bud fra andedammen.

    ›Jeg er ikke sikker på at Backe ikke vender tilbage til 4-4-2'en
    ›på et tidspunkt.

    Det forestiller jeg mig også - altså at der i løbet af sæsonen kan veksles mellem pyramide og flad firer, alt efter modstanderen og spillerne til rådighed.

    ›Den eneste grund til at han forsøgte pyramiden
    ›er Pettersson, som Backe føler sig ansvarlig for. Det er ikke
    ›noget jeg finder på, Backe har udtalt i et Svensk fodboldblad at
    ›det var ham der foreslog Pettersson og han derfor gerne ser at
    ›han slår igennem frem for andre spillere han ikke har købt.

    Man kunne måske også formulere det lidt mere positivt, men okay :-)

    ›Nu så jeg ikke Bergvold live, men i uddragene af de kampe han
    ›spillede inponerede han ikke.

    Det ville jeg også sige - han virkede ærligt talt lidt rådvild når han kom ind centralt. Mon ikke han fik debut liiige lidt for tidligt. Potentialet har han jo nok - men jeg kunne godt forestille mig at han ville gøre det bedst som venstre midt, hvad enten det var i en flad firer eller en diamant. Det kunne så ende med at passe meget godt med at han for alvor var klar samtidigt med at Nielsen og Mykland så småt blev faset ud.

    På lidt længere sigt er der så også William Kvist Jørgensen på ynglingeholdet. Jeg har godt nok kun set ham spille lidt over en halvleg, men jeg ville ikke blive alt for overrasket hvis han fik debut i en relativt ung alder (i Danmark vil det sige omkring de 20-21 år :-)

    Og så lige en bemærkning til...

    ›Rooba er for
    ›dårlig og hører efter min mening ikke hjemme på et hold der vil
    ›spille i CL.

    ... dét her!

    Hvis der endelig tales CL (underforstået: kampe mod europæiske tophold) ville jeg sgu ikke lige være så bekymret for Rooba. Han er sgu stærkest i de kampe hvor FC København ikke har bolden så meget. Én mod én holder han suveræn klasse herhjemme, ville jeg sige. Men han bidrager selvfølgelig ikke med så vildt meget i de kampe hvor vi selv skal skabe spillet. Altså alt i alt en rigtigt god gardering for PC efter min mening.

    ›En midtbane med Bergvold, Hjalte, Bisgaard og Bech !!! Du må være
    ›storoptimist. Bech er tyndbenet angriber (se FCK.dk). Bisgaard er
    ›flagerende og ustabil offensivmidt. Bergvold er ikke klar. Hjalte
    ›ok.

    Jamen så er det jo godt at det er helt usandsynligt at de 5 andre midtbanespillere (Traoré inkl.) er ude på én gang! :-)

    ›Hvis du ser på til og afgange omkring forsvaret har vi haft klart
    ›flere afgange end tilgange. Under Roy havde vi Diego Tur, Jacob
    ›Laursen, Kim Madsen, Bo Svensson, Mio og Dakinah som alle havde
    ›spillet i centerforsvaret i superligaen tidligere

    Det var også helt vanvittigt efter min mening. Så mange spillere har man altså ikke brug for til to pladser. Og flere af dem fik da også hurtigt ben at gå på :-)

    ›Har svaret lidt selv. Jeg syntes iøvrigt ikke at vi skal
    ›sammenligne os med andre Superligahold. Hvis vi vil spille
    ›Champions League er vi nød til at sammenligene os med hold der
    ›kvalificere sig år efter år. Her tænker jeg på Rosenborg, Dinamo
    ›Kiev, Club Brügge og andre hold som jeg mener vi bør kunne matche
    ›i niveau.

    Har Rosenborg overhovedet så godt et hold som os?
    Men bortset fra dét ville jeg nok være lidt forsigtig med at satse benhårdt på CL, når man kigger på hvilke hold vi skal slå for at komme i gruppespillet. Det bliver jo efter al sandsynlighed værre end de tre du nævner...

    ›Ja, men du ser ikke en Man U stjerne der skifter plads, det er
    ›det der er min pointe. Roy Keane spiller ikke pludselig højreback
    ›fordi Gary Neville er væk. Deres faste stjerne spillere holder
    ›deres plads. Den eneste de rokere rundt heletiden er Phil
    ›Neville.

    Mjaeh... og Roy Keane (def. midt/midterback), Ryan Giggs (v. wing/central hængende angriber), Veron (div. midtbanepladser), Paul Scholes (off./def. midt), Silvestre (v. back/midterback) og Gary Neville (h. back/midterback).
    Men deres stjernemålmand står klippefast på stregen! :-)

    Venligst,
    Bo N K

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Backe har ikke tænkt sig forstærkninger
    By EALP in forum De korte linier
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 28.10.04, 17:21
  2. Skal vi ikke købe Soufiane Touzani
    By 5000C in forum De korte linier
    Svar: 32
    Sidste Meddelelse: 01.10.04, 08:14
  3. Backe: Vi behøver ikke flere forstærkninger
    By Rasums in forum De korte linier
    Svar: 12
    Sidste Meddelelse: 09.02.04, 21:15
  4. Derfor spiller PC og ikke Roba
    By chris in forum De korte linier
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 01.11.03, 08:23

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •