Viser resultater 1 til 11 af 11

Emner: Backe til BT: "FCK usårlige"

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    1,815

    Backe til BT: "FCK usårlige"

    Ifølge BT skulle Backe kalde os usårlige. Efter min mening er det jinx og ualmindelig farligt. Backe kommer bl.a. med følgende:

    "Jeg ser ingen fare for, at vi pludselig skulle gå ned. Og derfor har jeg heller ikke behov for hele tiden at skulle fortælle mine spillere, at de skal holde benene på jorden. Det ved de godt, siger Backe, hvis eneste fokus pt. er at holde kvalitet i træningen."

    Om vi er vanvittigt stærke i år, eller modstanderne simpelthen er blevet dårligere er svært at gisne om. IMHO er tilgangen af Gravgaard og Jesper Christiansen det, der har gjort forskellen. Kommunikationen i forsvaret virker og det "sejler" ikke, som set i tidligere sæsoner, men vi er ikke usårlig og nedturen skal nok komme - om det bliver 2 eller 5 kampe det vides ikke, men den kommer. Antijinx udført.

    En rimelig morsom Backe kommentar er nok: "Men man kan vel sige det sådan, det eneste, der er sikkert, er, at vi i hvert fald ikke rykker ned med 39 point"

    Og manden har nok ret, vi er fri af nedrykning.

    Artiklen kan i sin fulde længde findes her: http://www.bt.dk/sport/dkfodbold/art...fid=100232304/
    Fuck it! Yes! That's your answer. That's your answer for everything! Tattoo it on your forehead!

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    3,550

    Re: Backe til BT: "FCK usårlige"

    Hov, hvad blev der af de tre kriser?

    mvh
    Martin CX

  3. De følgende 2 brugere er enige:

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    3,257

    Re: Backe til BT: "FCK usårlige"

    ›Hov, hvad blev der af de tre kriser?

    ›mvh
    ›Martin CX

    Nr 1 kan vi vist godt tilskrive Slagelse i hvert fald.
    This message expresses the views of the author, and are not necessarily the views of this Forum or any entity associated with this Forum. Also, it might be completely wrong.
    Pillefaxe's Avatar

  5. De følgende 2 brugere er enige:

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    181

    Re: Backe til BT: "FCK usårlige"

    Ser man på tal og statistikker så har Hans Backe jo ret. Vi har 39 point ud af 45 mulige, og det må da være noget nær Danmarks rekord. Men hvis man ser lidt på spillet på banen og hvor forholdsvis heldige vi har været, så er der god grund til at slå koldt vand i blodet. Især på det sidste synes jeg er der er blevet grund til bekymring. Mod Slagelse måtte vi helt ud i straffesparkskonkurrence for at gå videre, så kom kampen mod Horsens, hvor vi får et heldigt mål i de sidste minutter. I Kampen mod Haderslev kom vi ikke bare bagud, men var også meget tæt på at komme bagud med 2.

    Hvis nu man tager kampen mod Horsens, så var jeg godt nok overrasket over hvor stillestående og fantasiløst vores spil er. Der er ingen der løber for hinanden, ingen overraskelser eller noget til at åbne modstanderne. Hele vores spil er lagt an på at vente på en tilfældighed eller at modstanderne laver en fejl, og så prøve at udnytte dem, ikke så meget med selv at skabe chancerne. Hvis man ser på 8. plads holdene fra slutningen af 90'erne, så er den store forskel i dag at vores 4-5 bagerste mænd spiller meget sikkert, vores angribere scorer nu på hver fjerde chance mod hver tiende førhen, og så nogle utrolige enkeltmandspræstationer når vi har allermest brug for det.

    Ser man på vores værste konkurrenter ude fra forstæderne, så er der væsentligt mere flow og dynamik over deres opspil, og de kommer frem til en del flere chancer end vi gør. Heldigvis er det nu blevet deres tur til kun at score på hver ottende/tiende chance. (fatter ikke at pressen er så forelsket i Skoubo og Elmander når de er så ineffektive)

    Det kom måske til at lyde mere negativt end det var ment, men "usårlige"? Langt fra.

  7. De følgende 2 brugere er enige:

  8. #5
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,287

    Re: Backe til BT: "FCK usårlige"

    ›Ifølge BT skulle Backe kalde os usårlige. Efter min mening er det
    ›jinx og ualmindelig farligt. Backe kommer bl.a. med følgende:

    Du synes ikke at have læst artiklen. Det er - skal man sige: For en gangs skyld - et tilfælde af at overskriften ikke passer til indholdet.

    Backe bruger ordet "usårlig" her
    I perioder, hvor man føler sig usårlige, som lige nu, er det vigtigt, at man i ugens træning holder niveau.
    og bt synes så at det giver mere punch at bruge det i overskriften. Backe udtrykker en generel holdning om at bevare ydmygheden og bladet drejer det om til det sensationslystne. Er det set før?

    ›"Jeg ser ingen fare for, at vi pludselig skulle gå ned. Og
    ›derfor har jeg heller ikke behov for hele tiden at skulle
    ›fortælle mine spillere, at de skal holde benene på jorden. Det
    ›ved de godt, siger Backe, hvis eneste fokus pt. er at holde
    ›kvalitet i træningen."

    Det er jo det en træner skal. Sørge for at træningen gennemføres på et så højt niveau som muligt. Backe siger så at spillerne - succesen til trods - rent faktisk yder det nødvendige til træning.

    ›Om vi er vanvittigt stærke i år, eller modstanderne simpelthen er
    ›blevet dårligere er svært at gisne om. IMHO er tilgangen af

    Det udtaler Backe sig vanen tro sig ikke om. Citat:
    Selvfølgelig kan vi tabe en kamp. Men det her hold kommer ikke til at tabe mange kampe i træk. Det er vi simpelthen alt for solide til, siger Backe, som er dybt imponeret over de 39 point, hans hold hidtil har hentet.
    . Det er rimeligt sikkert at sige det. FCK taber næsten aldrig mange kampe i træk.

    At Backe ikke ligefrem synes at tage tingene for givet understreges af
    Vi fokuserer stadig kun på at være førerhold ved vinterpausen
    . Efterfulgt af nogle pointbetragtninger.
    ♪ Un bacio... un bacio ancora... ah!... un altro bacio... ♪

  9. De følgende 4 brugere er enige:

  10. #6
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    588

    Re: Backe til BT: "FCK usårlige"

    ›Hov, hvad blev der af de tre kriser?

    ›mvh
    ›Martin CX

    Og hvad blev der er jinx, jinx, jinx og sælg ikke skindet, før...? VI er færdige... ANTIJINX...!

  11. #7
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    152

    Re: Backe til BT: "FCK usårlige"

    Jeg synes at det er en dejlig positiv holdning Backe har. I foraaret gik det ogsaa rigtigt fint med ca 7 sejre og taet paa at komme helt op paa Bundby og saa siger han mindsandten at FCK nok skal komme i en krise, for der jo ca 3 kriser paa et aar. DER vidste jeg, at vi ALDRIG ville hente bundby. Det man tror paa sker ofte! Det er den maade hjernen virker paa. Hvad du taenker er hvem du er! Jeg er sikker paa at det var een af faktorene, at FCK "mistede" guldet sidste aar.
    FCKim
    The Lion King (FCK & CFC)

  12. #8
    Tilmeldingsdato
    May 2003
    Indlæg
    936

    Re: Backe til BT: "FCK usårlige"

    hej

    ›Ser man på vores værste konkurrenter ude fra
    ›forstæderne, så er der væsentligt mere flow og
    ›dynamik over deres opspil, og de kommer frem til en del flere
    ›chancer end vi gør. Heldigvis er det nu blevet deres tur til
    ›kun at score på hver ottende/tiende chance. (fatter ikke at
    ›pressen er så forelsket i Skoubo og Elmander når de er
    ›så ineffektive)

    Jeg forstår virkelig ikke hvorfor der er så stor respekt for deres spil. De spilller mindst lige så mange dårlige kampe som os, og er lige så "heldige" med at hive point i de kampe der er på vippen som vi er. Det er jo et af de elementer der gør at man er et tophold, og det er langt fra tilfældigt. Både FCK og bundby har en bred trup, med en bænk der har høj kvalitet hver gang. Derfor har vi altid de spillere på banen der kan afgøre kampe på egen hånd. I de sidste min. er alle trætte, og der komme de tilfældige mål derfor hyppigst.

    I mine øjne er forskellen på os og bundby, at de er meget afhængige af Elmander. Uden ham har de ikke rigtig noget at byde på frem af banen. (hvilket jo er i skærende kontrast til holdningen om at de spiller flydende angrebsfodbold, med hurtige pasninger og godt holdspil). Vi har langt flere offensive kræfter at spille på. Til gengæld er vi mere sårbare på den centrale midtbane, hvor vi ikke har andre naturlige figthere end Linde. (Her har bundby massere af tage af, hvilket igen er lidt atypisk for et hold der spiller poleret angrebsfodbold over hele banen).

    Men derudover er jeg enig i at vi ikke er usårlige.

    Det som jeg mener er mest fantastisk ved dette efterår er at vi spiller med et helt nyt hold. Hvordan kan det ikke blive når drengene bliver rigtig sammenspillet! Og hvis vi så igen begynder at spille med en nr 10 på banen, kan det bliver rigtig sjovt :)
    hilsen
    VonZee
    Nu er den der. Den er stensikker; med statsgaranti!

    "...jeg synes, man ser flere og flere steder, hvor fansene holder med sig selv" Citat: Troels Bech, BT 28.09.10

  13. De følgende 2 brugere er enige:

  14. #9
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    702

    Re: Backe til BT: "FCK usårlige"

    ›Men hvis man ser lidt på
    ›spillet på banen og hvor forholdsvis heldige vi har
    ›været, så er der god grund til at slå koldt vand i
    ›blodet.

    Brumlebi-analogien kan så heldigvis vendes til den omvendte betragtning: Hvad hvis vi får en smule mere flow i spillet, begynder at true over venstrekanten og får bedre gang i kombinationsspillet omkring den centrale midtbane?

    Der er sket en reel udvikling i år: Backes basis har bidt sig fast i en længere periode, end det er set før. Ja, man kan ligefrem bruge ordet "basis" nu.

    ›Hvis man ser på 8. plads holdene fra slutningen
    ›af 90'erne, så er den store forskel i dag at vores 4-5
    ›bagerste mænd spiller meget sikkert, vores angribere scorer
    ›nu på hver fjerde chance mod hver tiende førhen, og
    ›så nogle utrolige enkeltmandspræstationer når vi
    ›har allermest brug for det.

    Den største forskel er dog, at vi nu virker meget mindre sårbare overfor skader og enkelte spilleres down-perioder. Vi kan reelt undvære 4-5 stamspillere (passende fordelt på kæderne), uden at det svækker holdet markant. Det er vel, hvad NCH/Backe har sigtet efter de seneste 5 år, men det er først nu, det nærmer sig en realitet på banen.

    Vores angribere har så (endelig) ramt en effektivitet, der nærmer sig europæisk niveau. I virkeligheden er det vel mere naturligt end det omvendte, når man ser på styrken af det gennemsnitlige Superliga-forsvar.

    Den samme betragtning gælder for så vidt målmandsposten og vores nyfundne styrke på dødbolde, både defensivt og offensivt. Sidste sæson stillede vi i flere kampe op uden en eneste hovedstødstrussel, ligesom modstanderen ikke var specielt bange for at begå frispark tæt på feltet.

    ›Ser man på vores værste konkurrenter ude fra
    ›forstæderne, så er der væsentligt mere flow og
    ›dynamik over deres opspil, og de kommer frem til en del flere
    ›chancer end vi gør.

    Til gengæld har de et lidt lavere bundniveau nu, end de havde i starten af sæsonen, hvor de egentlig kørte efter FCK-melodien. Truppen er knap så bred derude. Men reelt har de haft en fin sæsonstart og pointforskellen kan koges ned til et par marginaler og så deres rædselskamp i Århus.

    ›Det kom måske til at lyde mere negativt end det var ment,
    ›men "usårlige"? Langt fra.

    Men det er nu heller ikke Backes mening at hævde det, som det fremgår af artiklen.
    Mvh,
    Bopa

  15. #10
    Tilmeldingsdato
    Apr 2004
    Indlæg
    825

    Re: Backe til BT: "FCK usårlige"

    ›Hov, hvad blev der af de tre kriser?

    ›mvh
    ›Martin CX


    Agf hjemme.... det var vel første.

    Slagelse ude.... det var vel den anden.

    Nummer 3 behøver jo så ikke komme i efteråret.

    Men mon ikke HB melder den slags ud i pressen, for at vi skal virker endnu mere umulige at vinde over i andres øjne, mens han på samme tid stadig gør sit til at holde alle ben fast på jorden?
    Outlawed

  16. #11
    Tilmeldingsdato
    May 2004
    Indlæg
    1,102

    Re: Backe til BT: "FCK usårlige"

    At Backe siger vi er usårlige er jeg som sådan ikke uenig i, ihvertfald nu hvor vi ikke længere er med internationalt. At vi er usårlige kan så ses på to måder. Den ene er at vi set i forhold til danske forhold har et virkeligt stærkt hold, med en defensiv som er noget af det bedste set i superligaens historie. Den anden side af sagen er at vi er i en ubeskrivelig svag liga hvor truslerne er svære at få øje på. Vi er i en liga hvor Frank Kristensen fra FCM har tilnavnet "Farlige Frank". Det siger vel alt om truslerne og de farer man kan komme ud for. Hvis vi havde spillet Championsleague eller forestiller os et scenarie hvor vi spillede i premier league ville vi ikke være usårlige.

    Derfor kan man vende Backes udtalelse og sige at holdet er til mere end kampe i "Malta ligaen" og det er utroligt ærgeligt vi ikke kom videre i Europa, grundet en uduelig dommer.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 20.01.06, 17:08
  2. Sikkert "mesterskab" i 2005 til Backe & co.!
    By Fishbone in forum De korte linier
    Svar: 19
    Sidste Meddelelse: 07.12.05, 00:54
  3. Svar: 34
    Sidste Meddelelse: 05.12.03, 14:41

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •