Viser resultater 1 til 14 af 14

Emner: KB/03'erne bliver aldrig København

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    May 2002
    Indlæg
    236

    KB/03'erne bliver aldrig København

    .....fik for gud ved hviklen gang smidt den i hovedet i gaar af en Bif'er som jeg rejser med i Brasilien (derfor den lidt alternative maade at stave paa).
    Kom til at taenke paa en udemaeket artikel som vist nok blev skrevet at fusionsnipserne om netop dette, men kan ikke finde den paa nettet.
    Er der en venlig sjael der kan hjaelpe???

    Hilsen Jazzie

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    312

    Re: KB/03ér bliver aldrig Kobenhavn

    Så må du gøre ham opmærksom på hvad KB står for og hvor B1903 ligger.
    Da Howard samtidig glider på højre fod og udfører et par stilsikre dansetrin fra Svanens Død, før han falder til jorden som ramt af en bazooka.

    I Berlingske efter RL finalen.
    FCKarl's Avatar

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    136

    Re: KB/03ér bliver aldrig Kobenhavn

    http://nipserstat.dk/fusionsnipserne...e/kroenike.htm

    Måske, ellers ved jeg sgu' ikke hvad du mener

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    186

    Re: KB/03ér bliver aldrig Kobenhavn

    hmmm....skal man kigge paa hvad der er af boldklubber i KBH er det vel alt hvad der ligger inden for voldene...
    Af boldklubber der ligger inden for voldene kan jeg umiddelbart kun komme i tanke om Christiania boldklub....
    men holder nu aligevel med FCK...
    Med hensyn til dig er det jo din egen fejl at du tager til Brasillien med en af de unaevnelige skulle vaere muligt at finde en anden i en klub med landets storste fanskare...
    Sine era e studio hafnia

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    235

    Re: KB/03ér bliver aldrig Kobenhavn

    0
    Sidst redigeret af Das NT : 25.04.07 kl. 20:33
    Das NT

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    3,147

    Re: KB/03ér bliver aldrig Kobenhavn

    Jeg tror du tænker på dette glimrende ræb af Hans CL. Folk der ikke kender til KB og B1903s historie og tætte tilknytning til København, på trods af deres nuværende placering på Frederiksberg og Gentofte, bør også læse det. Folk der allerede kender historien, bør også læse den alligevel, da det er velskrevet. Og folk der kender historien, men allerede har læst ræbet, kan få lov til at læse det igen :-)

    ♪ Hans CL ♪
    Sidst redigeret af Mads740 : 31.10.05 kl. 19:40
    What a coach does is attempt to increase the index of probability when it comes to winning a match. As a coach all you can [do] is deny fortune as much of its role as you possibly can ~ Juanma Lillo
    Mads740's Avatar

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    May 2002
    Indlæg
    236

    Re: KB/03ér bliver aldrig Kobenhavn

    hej folkens

    Mange tak for hjaelpen. Mads det var lige den artikel jeg ledte efter - men som jeg fejlagtigt troede var fra Nipersen. Takker.

    Hilsen Jazzie
    I not a god - I'm a holy man
    Jazzie's Avatar

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    5,020

    Re: KB/03ér bliver aldrig Kobenhavn

    FCK er hovedstadens eller "Byens Hold". Hovedstadsområdet opfattes som hhv. København, Frederiksberg og Gentofte Kommuner (ifølge Kraks). Stednavnet "Kjøbenhavn" indgår i "Kjøbenhavns Boldklub". Og man har gennem tiden haft hjemmebane i Parken, Københavns Idrætspark, PB Vej, Der hvor Forum ligger i dag samt på pladsen foran Rosenborg. Det første "klubhus" lå i Nørregade.

    B1903 har tillige haft hjemmebane i Københavns Idrætspark.

    Så hvis KB, B1903 og FCK ikke har nogen relevans til byen København, så er der vist ingen, der har det. Men det kan man ikke forlange, at en Brombø-fan nogensinde skal kunne fatte - eller for den sags skyld en tilhænger af Valby-klubben Frem. For disse facts passer jo ikke ind i deres billede af FC Københavns, KBs og B1903s relation til byen København. I limsniffernes verden er der ingen ægte københavnske klubber, da der jo ikke spilles fodbold på Rådhuspladsen eller på Kgs. Nytorv.

    Men det er lidt ligesom Vestegnen - den har som sådan ikke nogen relevans til hele Danmark, men alligevel taler de om, at de har "hele Danmarks Gudehold" - Vorherrebevares! De bliver aldrig andet end et kommunalt projekt, som medløbere over hele Danmark kan knytte sig til i håb om at få nogle succesoplevelser.

  9. De følgende 3 brugere er enige:

  10. #9
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    481

    Re: KB/03'er bliver aldrig Kobenhavn

    ›.....en Bif'er som jeg rejser med i Brasilien..

    Måske du kunne efterlade ham der?

  11. De følgende 3 brugere er enige:

  12. #10
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    234

    Re: KB/03'er bliver aldrig Kobenhavn

    Hej Jazzie!

    Jeg håber du har en god tur derovre, men hvorfor være derovre, når Alvaro er her? ;-)

    Når du er startet med dit "Københavneri" så vil denne gamle artikel fra Fusionsnipserne sikkert falde i din smag!

    http://nipserstat.dk/fusionsnipserne...n/110399MP.htm

    Mange hilsner
    Lars

  13. #11
    Tilmeldingsdato
    Jul 2004
    Indlæg
    724

    Re: KB/03'er bliver aldrig Kobenhavn

    ›Hej Jazzie!

    ›Jeg håber du har en god tur derovre, men hvorfor være derovre,
    ›når Alvaro er her? ;-)

    ›Når du er startet med dit "Københavneri" så vil denne
    ›gamle artikel fra Fusionsnipserne sikkert falde i din smag!

    http://nipserstat.dk/fusionsnipserne...n/110399MP.htm

    ›Mange hilsner
    ›Lars


    Bestemt en udmærket og sandfærdig beskrivelse.
    Det hører bare lige med, at dengang for ca. 350 år siden bestod København af Middelalderbyen og Slotsholmen, hvor slottet (idag Christiansborg) lå. Selv Rosenborg Slot lå laaaaangt uden for byen - et stenkast i hvert fald.
    I de blindes rige er den enøjede konge.

  14. #12
    Tilmeldingsdato
    Jan 2005
    Indlæg
    310

    Re: KB/03'erne bliver aldrig København

    Krøniken stoppede jo desværre i efteråret 1996. Er der et andet sted på nettet man kan læse om FCK's nyere historie ?

  15. #13
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    884

    Re: KB/03'erne bliver aldrig København

    KB - Kjøbenhavns boldklub har i over 100 år spillet deres hjemmekampe på Østerbro i København. At sige at det ikke er en Københavnerklub fordi trænigsanlægget og tennisafdelingen ligger på frederiksberg er noget af det dummeste jeg nogensinde har hørt. Såvidt jeg ved træner mange europæiske storklubber på træningsanlæg uden for deres respektie byer, betyder det så også at de i virkeligheden ikke hører til e byer vi normalt gå og symboliserer dem med.

    At KB(og dermed FCK) ikke er København er vist kun noget at fremmerne og bifferne har fundet på fordi førstnævnte er misundelige over at de ikke er den største klub i København, og sidstnævnte er misundelige over at være placeret på en mark et godt stykke UDEN for København.
    Europapokal

  16. #14
    Tilmeldingsdato
    May 2002
    Indlæg
    236

    Re: KB/03'erne bliver aldrig København

    Vahl> takker for linket mere godnat laesning som jeg kan hjaelpe ham med at laese.

    Mobius> maaske dumpe ham et sted i Amazonen ;-)

    Takker endnu engang.

    Hilsen Jazzie, Puerto Seguro, Bahia.....26C :-)
    I not a god - I'm a holy man
    Jazzie's Avatar

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Film man aldrig bliver træt af...
    By Dingo in forum Kultur
    Svar: 72
    Sidste Meddelelse: 28.05.22, 21:21
  2. Hvorfor bliver tilmeldinger aldrig opdateret?
    By Gravedigger in forum Kontoret
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 07.07.06, 23:41
  3. København vil have Kopteff
    By Rn84 in forum De korte linier
    Svar: 34
    Sidste Meddelelse: 08.12.05, 04:40
  4. Vi bliver aldrig seedede til 3. runde
    By Blink in forum De korte linier
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 05.08.04, 08:36

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •