Se afstemningsresultater: Det nye postudellings system godt eller skidt ?

Stemmeafgivere
86. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Det er godt fordi at......(begrund gerne)

    11 12.79%
  • Det er skidt/nederen/klamt/dårligt fordi at.....(begrund gerne)

    38 44.19%
  • Ved ikke/har ingen holdning til emne/er ligeglad

    37 43.02%
Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 19

Emner: Ny postomdelingslov - godt eller skidt?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    5,221

    Ny postomdelingslov - godt eller skidt?

    Vil gerne bringe dette emne på banen, da jeg selv arbejder inden for Post DK, og er interesseret i at se folks mening.

    Her er en lille guide til den nye lov:

    Lej en postboks og få post fra kl. 8 - 750 om året med moms.

    Kl. 10 levering til privat eller erhverv(med garanti) - 2.250 om året med moms(kun i byzone)

    Der vil dog stadigt blive kørt post ud fra kl. 8 til dem som ikke betaler, men der kan så ske det,
    at man først får sin post i byzone og sommerhusområder kl. 14.30 og i landzone kl. 13 !

    Hvad mener du om det nye system ?

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,689

    Re: Ny postomdelingslov - godt eller skidt?

    ›Hvad mener du om det nye system ?

    De fleste mennesker arbejder jo alligevel fra ca. om morgen og får derfor sjældent deres post inden de tager hjemmefra. Så for dem gør det ingen forskel om den kommer kl. 11 eller kl. 14.30, for de ser den først når de kommer hjem.

    En anden ting man i øvrigt burde overveje er, om man ikke spilder enormt mange penge på udbringning af pakker. Jeg har gennem tiden modtaget et ikke uvæsentligt antal pakker, og jeg tror endnu ikke det er lykkedes mig at være hjemme når pakkeposten ringede på! Det betyder at han er kørt forgæves, kører hjem til posthuset og skriver en pakkeseddel som postbuddet så skal bringe ud næste dag (eftersom jeg bor bag dørtelefon) hvorefter jeg kan hente den på posthuset.

    Var det ikke en ide at pakker som udgangspunkt blev leveret til ens posthus og postbuddet afleverede den pakkeseddel til en i stedet for at pakkeposten kører forgæves og dermed gøre det billigere? Så kunne man i stedet betale lidt ekstra hvis man ville have pakken leveret, f.eks. i tidsrummet kl. 17-20 hvor det må formodes at de fleste kan være hjemme.
    Mvh.
    Esmis

    -smølle 01:36
    Esmis: du er for begavet og har for meget vid til at være indifferent, og desuden har du briller. Moderne briller, endda. Du er hardcore FC om du vil det eller ej :-)

  3. De følgende 5 brugere er enige:

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    366

    Re: Ny postomdelingslov - godt eller skidt?

    Det er direkte en magtdemonstration over at man vil bestemme hvornår vi skal have post, uanset om man går hjemme af den ene eller anden grund, så skal det være en ret at få sin post senest 13.00 som det altid har været, jeg har de sidste 12 år ikke modtaget min først tidligere end 13.30 helst først omkring kl 14.00 hver dag i gennemsnit, måske jeg skulle få refunderet nogle penge for at de får afleveret min post for sent i så mange år, og min post er ikke mindre vigtig, fordi jeg ikke gider poste flere penge i P&T udover det jeg er tvunget til at støtte dem, fordi de igen som visse andre Stadig Monopoliserer og prøver at tage røven på folket af samme grund.

    Anitta

  5. #4
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,873

    Re: Ny postomdelingslov - godt eller skidt?

    Jeg er ganske for. Det giver mening, at man får den service man betaler for. Jeg har fx aldrig fået min post før 12, hvor andre der bor tættere på et posthus får den inden 10. Det er da meget logisk, at det er et økonomisk spørgsmål hvornår man modtager sin post, fremfor et geografisk. Hvis ens post er så vigtig, at man simpelthen skal have den om morgenen, så må man hoste op. Intet i livet er gratis
    Tiramisultras - måske med ske?
    Måske bananer, måske fasaner?
    Men det smager bedst med pizzarest! (...og kulørte lamper)
    Jobbeelg's Avatar

  6. De følgende 3 brugere er enige:

  7. #5
    Tilmeldingsdato
    May 2002
    Indlæg
    1,374

    Re: Ny postomdelingslov - godt eller skidt?

    Det lyder som serviceforringelser og prisstigninger. Ikke meget nyt fra den front altså...

    Mvh
    Søren

  8. De følgende 3 brugere er enige:

  9. #6
    Snavs Slettet

    Re: Ny postomdelingslov - godt eller skidt?

    Som jeg laeser det er det et tilbud om at hvis man vil ha en hoejere service, saa er man velkommen til det mod en vis betaling. At man maaske foerst faar sin post klokken 14.30 er da ingen aendring fra i dag.

    Det er da herligt, man kan jo bare lade vaere hvis man ikke gider bruge penge paa det. Og det kan man vel ikke vaere imod?

    Det svarer lidt til naar pensionister brokker sig over at de ikke kan koere med bussen i myldretiden. Ingen tvinger dem til at koebe et pensionistkort, men de faar tilbuddet med de besparelser og forringelser det nu engang har.

    Derudover kan man jo altid diskutere hvordan man kan effektivisere offentlige monopoler. Jeg synes jo at det er vanvittigt at man faar bragt post ud om loerdagen. Saa skal der rende et postbud rundt loerdag morgen og uddele post fra virksomheder og til virksomheder i 99 % af tilfaeldene. Taenk engang over hvad det koster, det er komplet spild. Mandag morgen er der saa ingen breve for de er leveret loerdag.

    Mange hilsner,
    Claus

    Ps, til de der mener at ovenstaaende er fis i kasketten saa overvej engang hvorfor danske virksomheder sender materiale til Tyskland for at det kan sendes derfra til husstande i Danmark. De sparer millioner paa denne fremgangsmaade fordi tyskerne er mere effektive.

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #7
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    5,020

    Re: Ny postomdelingslov - godt eller skidt?

    Tjaaa.... nu er debatten jo så gået hen og blevet en mere "generelt om PostDanmark", end der egentlig var lagt op til fra trådstarterens side.

    Jeg kan kun sige en ting - jeg har lidt under det belgiske postvæsen "LaPoste" i tre år, så jeg kan kun rose PostDanmark. Eksempelvis var et kort afsendt fra Dinant i det sydlige Belgien TRE UGER om at lande på min adresse i Bruxelles. Og så stor er Belgien altså heller ikke.

    Dertil kommer køerne på posthusene! En ventetid på 40-45 minutter var ikke unormalt. Ydermere virkede de ansatte ikke som de mest...øhm.. begavede.. for at sige det mildt. Bare at finde prisen på en vare kunne være en meget kompliceret proces.

    Så jeg kan godt forstå, at de ansatte i LaPoste ryster i bukserne med udsigten til at PostDanmark overtager firmaet. Så skal de til at kunne og lave noget...! Uha!



  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #8
    Tilmeldingsdato
    Feb 2003
    Indlæg
    103

    Re: Ny postomdelingslov - godt eller skidt?

    Det stinker da max. Post dk. skulle hellere få fingeren ud og gøre deres arbejde - dovne hunde....
    Guds hånd, ha... ikke engang fotograferne opfattede, hvad der skete.

  14. #9
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    5,221

    Re: Ny postomdelingslov - godt eller skidt?

    ›Det stinker da max. Post dk. skulle hellere få fingeren ud og
    ›gøre deres arbejde - dovne hunde....

    Nu har det ikke så meget med dovenskab at gøre den her sag, fordi postbærene/omdelerne er squ ikke et dovent folkefærd tværtimod.
    Det er jo ledelsen i Post.dk som træffer afgørelsene og ikke postomdelerne !
    \m/ (^_^) \m/

    Having an offday ??? Metal is the best cure !!!

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #10
    Panthios Slettet

    Re: Ny postomdelingslov - godt eller skidt?

    ›Det stinker da max. Post dk. skulle hellere få fingeren ud og
    ›gøre deres arbejde - dovne hunde....

    Synes du skulle holde din mund og udtale dig om noget du har forstand på.
    Fordi ledelsen i en virksomhed ikke er optimalt, behøver arbejderne under dem ikke være dovne hunde!

    Det kan jeg i hvert fald stå inde for i dette tilfælde, da jeg selv er ansat i PostDK!

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #11
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    903

    Re: Ny postomdelingslov - godt eller skidt?

    Jeg synes den lov er helt hen i vejret.

    Et eks. Jeg vil gerne have den nye ordning, men det vil min nabo ikke. Dvs. at postbuddet skal køre ud med post til mig, så jeg kan få det tidligt. For derefter at vende tilbage senere på dagen med post til min nabo. Det er da for åndsvagt! Det er efter min mening ressourcespild.

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #12
    Runez er offline FCK there can be only one
    Tilmeldingsdato
    Dec 2004
    Indlæg
    274

    Re: Ny postomdelingslov - godt eller skidt?

    Syntes vi skulle overføre systemet til DSB... dem der betaler lidt ekstra får tog til tiden :o)

  21. #13
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,155

    Re: Ny postomdelingslov - godt eller skidt?

    ›Jeg synes den lov er helt hen i vejret.

    ›Et eks. Jeg vil gerne have den nye ordning, men det vil min nabo
    ›ikke. Dvs. at postbuddet skal køre ud med post til mig, så jeg
    ›kan få det tidligt. For derefter at vende tilbage senere på dagen
    ›med post til min nabo. Det er da for åndsvagt! Det er efter min
    ›mening ressourcespild.


    Enig. Men har det ikke altid været sådan, at de store firmaer fik posten inden kl. 10? Normalt skulle man da tage visse firmaer fra, når man satte posten. De blev så lagt ud til vognturene sammen med de store klodser. *tester om der er andre fhv. lørdagsbude på linien*. Nu skal vognturene altså også have et enkelt postkort med til fru Pontoppidan og en avis til Hr. Hansen? Eller hvordan har man tænkt sig at løse dette rent logistisk? Det ligner en helt umulig opgave...


    Mvh.
    Maarum

  22. #14
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    1,484

    Re: Ny postomdelingslov - godt eller skidt?

    ››Jeg synes den lov er helt hen i vejret.
    ››
    ››Et eks. Jeg vil gerne have den nye ordning, men det vil min nabo
    ››ikke. Dvs. at postbuddet skal køre ud med post til mig, så jeg
    ››kan få det tidligt. For derefter at vende tilbage senere på dagen
    ››med post til min nabo. Det er da for åndsvagt! Det er efter min
    ››mening ressourcespild.


    ›Enig. Men har det ikke altid været sådan, at de store firmaer fik
    ›posten inden kl. 10? Normalt skulle man da tage visse firmaer
    ›fra, når man satte posten. De blev så lagt ud til vognturene
    ›sammen med de store klodser. *tester om der er andre fhv.
    ›lørdagsbude på linien*. Nu skal vognturene altså også have et
    ›enkelt postkort med til fru Pontoppidan og en avis til Hr.
    ›Hansen? Eller hvordan har man tænkt sig at løse dette rent
    ›logistisk? Det ligner en helt umulig opgave...


    Det bliver vel sådan, at nogle postbude har til opgave at køre ud med post til de kunder, der har betalt for at få den inden 10, mens de andre gør som altid. Det vil sige, at en opgang ser flere forskellige postbude i løbet af en dag:

    1) Ham der kommer med posten inden klokken 10
    2) Ham der kommer med den normale post
    3) Ham der kommer med pakkeposten

    De eneste, der kan se fornuft i dét system, er da vist de hunde, der får afstivet deres ego, fordi de tror, at de skræmmer adskillige postbude ud af opgangen hver eneste dag.
    -


    "Vi er stolte som ind i helvede."
    (Don Ø, 23. august 2006.)



    ♪ Die Meister, Die Besten, Les Grandes Equipes, The Champions♪

  23. #15
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,689

    Re: Ny postomdelingslov - godt eller skidt?

    ›Det bliver vel sådan, at nogle postbude har til opgave at køre ud
    ›med post til de kunder, der har betalt for at få den inden 10,
    ›mens de andre gør som altid. Det vil sige, at en opgang ser flere
    ›forskellige postbude i løbet af en dag:

    ›1) Ham der kommer med posten inden klokken 10
    ›2) Ham der kommer med den normale post
    ›3) Ham der kommer med pakkeposten

    ›De eneste, der kan se fornuft i dét system, er da vist de hunde,
    ›der får afstivet deres ego, fordi de tror, at de skræmmer
    ›adskillige postbude ud af opgangen hver eneste dag.

    Såvidt jeg har læst mig til vil de fleste i nærheden af dem der abonnerer på kl. 10-post også få post til den tid, simpelthen for at de ikke skal gå alt for mange gange det samme sted hen. Hvis man har to i en opgang der har bestilt tidlig post vil resten jo nok få samtidig....
    Mvh.
    Esmis

    -smølle 01:36
    Esmis: du er for begavet og har for meget vid til at være indifferent, og desuden har du briller. Moderne briller, endda. Du er hardcore FC om du vil det eller ej :-)

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Godt eller skidt: Gravesen til Celtic?
    By Andreas in forum De korte linier
    Svar: 22
    Sidste Meddelelse: 31.08.06, 15:53
  2. Njogu Demba-Nyrén - Godt eller skidt?
    By MadsFCK in forum De korte linier
    Svar: 70
    Sidste Meddelelse: 30.08.06, 21:42
  3. Berglund - godt eller skidt?
    By Pope Dope in forum De korte linier
    Svar: 30
    Sidste Meddelelse: 15.06.06, 13:01
  4. Glazer..godt eller skidt !
    By -Altid FC København- in forum Diverse
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 14.05.05, 17:24

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •