Viser resultater 1 til 11 af 11

Emner: What a weekend...

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    750

    What a weekend...

    Startede meget tungt, med et nederlag til de veloplagte esbjergensere. Egentlig var det fuldt fortjent, FCK spillede med hovedet under armen, vi så svaghedstegn fra JC, BS, AB, EvH og AS. Ikke alene stod vi på tribunen og forsøgte at vække holdet, der var en der festede lidt for tungt da FCK endelig fik scoret. Det var en af disciplene (tror jeg det hedder) der faldt et par trin ned og slog hovedet rigtig meget. Egentlig undrede jeg mig over, at der ikke blev ro på tribunen...? Men sådan er der så mange ting man kan tænke over...(edit: håber han er ok igen)

    Derefter blev vi holdt spærret inde, indtil SAMTLIGE Esbjergfans var væk!! Det man kan undre sig mest over er, at der er så mange FCK fans der i den grad lod sig pisse af over dette. Det er ren og skær præventivt, forestil jer vi blev lukket ud på samme tid som hjemmeholdets fans. Det kunne gå rigtig galt. Det er aldrig sjovt at tabe, men der er ingen grund til at lade sig pirre i den grad over politiets tackling af situationen!!! At forsøge at vælte hegnet og komme ud er direkte dumt. Jeg tilskriver det vores nederlag, kombineret med en masse øl. Og ikke de dumme råb jeg hørte inde på tribunen, hvor der var en del der sang; "vi kommer kun for balladen"!!

    Til sidst var der den lange vandretur, hvor flere FCK fans ikke tålte ironiske tilråb fra halvberusede feststemte esbjergensere, men fandt deres humor så dårlig, at de følte sig berettiget til at jagte dem, sparke dem og svine dem til!!

    Jeg håber der var mange, der så kampen på en anden måde end jeg gjorde. Jeg kunne kun være glad for min søn ikke er gammel nok til at være med, for det var ikke for børn, den måde voksne mennesker opfører sig på, efter et velfortjent nederlag. Jeg er dybt rystet, og ved godt der er mange brodne kar som ødelægger det for mange, men i situationen med hegnet og dertilhørende tilsvining af betjente der passede deres arbejde, var det ikke fåtallet der regerede! Jeg så flere fædre der i den grad ikke var glad ved situationen!! Er på ingen måde et moralsk overhovede, men var dybt rystet!!

    Heldigvis ville AaB og OB hjælpe en smule til i topstriden, så dejlige nederlag til henholdsvis Bendby og Viborg hjælper altid på humøret! For at slutte weekenden perfekt af, vandt MU over Chelsea, og Barcelona holdt legestue mod Getafe!!
    Sidst redigeret af Jens Andersen : 07.11.05 kl. 11:27
    Fremtiden kommer af sig selv, det gør fremskridtet ikke!!


  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    199

    Re: What a weekend.....

    ›Derefter blev vi holdt spærret inde, indtil SAMTLIGE
    ›Esbjergfans var væk!! Det man kan undre sig mest over er,
    ›at der er så mange FCK fans der i den grad lod sig pisse af
    ›over dette. Det er ren og skær præventivt, forestil jer
    ›vi blev lukket ud på samme tid som hjemmeholdets fans. Det
    kunne gå rigtig galt. Det er aldrig sjovt at tabe,
    ›men der er ingen grund til at lade sig pirre i den grad over
    ›politiets tackling af situationen!!! At forsøge at
    ›vælte hegnet og komme ud er direkte dumt. Jeg tilskriver det
    ›vores nederlag, kombineret med en masse øl. Og ikke de dumme
    ›råb jeg hørte inde på tribunen, hvor der var en
    ›del der sang; "vi kommer kun for balladen"!!

    ›Til sidst var der den lange vandretur, hvor flere FCK fans ikke
    ›tålte ironiske tilråb fra halvberusede feststemte
    ›esbjergensere, men fandt deres humor så dårlig, at de
    ›følte sig berettiget til at jagte dem, sparke dem og svine
    ›dem til!!

    Det er derfor jeg er plastik/sofa-fan når det kommer til aways.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    973

    Re: What a weekend.....

    >Og ikke de dumme
    >råb jeg hørte inde på tribunen, hvor der var en
    >del der sang; "vi kommer kun for balladen"!!

    Har Away-crew nu været på spil igen?? *ryster opgivende på hovedet*
    Venligst

    GNU'en
    Copenhagen Zoo#1

    Jeg er fan af PS&E - og det går skide godt i modervirksomheden!!

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    3,066

    Re: What a weekend.....

    Taktikken med at "spærre udeholdets fans inde" er i sig selv en ganske fornuftig idé og det kan afværge det meste af fuldemandsballaden man oplever efter nederlag (og sejre). Men!

    Hvorfor i hule helvede vil politiet ikke lære af udlandet? Hvis man skal gøre det, skal man, efter min mening, oplyse udeholdets fans om det over anlægget på stadion. Derudover skal man ikke lukke dem ud i et området der er omkranset af hegn, så begge fangrupper kan stå og provokere hinanden, samt kaste, hvis de har lyst til det, ting på tværs af dette. Hvis man vitterligt ville noget med at holde en gruppe tilbage, kunne man lade dem blive på stadion, hvor servicering af fansene kunne foregå, så de værste frustrationer kunne tæmmes med en cola og en knækpølse, samt et tomt stadion. Det andet dér, er så fandens provinsielt og det lader til at man simpelthen bare ikke vil tage ved lære af flere årtiers lærdom fra udlandet.

    Inden I kaster jer over mit indlæg, så vær venlig lige at læse mine første linier igen og forstå at jeg generelt set intet har imod måden at håndtere udeholdets fans på. Tak.

    Sibs
    Sidst redigeret af Sibusiso : 07.11.05 kl. 12:54


  5. #5
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    5,020

    Re: What a weekend.....

    Jeg er dybt rystet, og ved godt der er mange brodne kar som ødelægger det
    for mange
    - ææhhh.... øhm... nå, den lader vi stå et øjeblik 8-)

    Men ellers er jeg enig med dig. Jeg oplevede selv et par eksempler på ret så dårlig opførsel efter HSV-kampen. Og selv om baggrunden var noget anderledes, så bør man altså kunne tåle et nederlag uden at flippe ud. Hvis man ikke kan det, må man hellere finde noget andet, at interessere sig for.

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    471

    Re: What a weekend.....

    "vi kommer kun for balladen"!!

    Hehe stod ved siden af ham der sagde det, og han sagde det kun i sjov. Alle omkring ham grinte også af det.

    Det er humoren ved aways, ak ja.

    Men der er altid nogle der ikke kan se humoren i sådan noget.

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #7
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    750

    Re: What a weekend.....

    Hehe stod ved siden af ham der sagde det, og han sagde det kun i sjov. Alle omkring ham grinte også af det.

    Nu ved jeg jo ikke hvor du stod henne. Men jeg kan oplyse, at der var ca 10 der råbte det på samme tid, lige omkring da Esbjerg kom foran 3-1. Heldigvis - og det glemte jeg at sige - var der mange der råbte fjols til dem!! Ganske som fortjent. Desuden var det i øvrigt samme sted de stod, hvor vagterne kom busende ned igennem tribunen, så humor??

    Men der er altid nogle der ikke kan se humoren i sådan noget.

    Nu er jeg altså overhovedet ikke humorforladt. Og vor herre evares, havde der stået 1-3, ja så var historien en anden. Men det gjorde der ikke!! Og tonen var hård, som jeg skrev ovenover, så kom vagterne væltende ned og hev et par stykker ud. Jeg kan måske virke ret tør, men set med mine øjne er der intet humor ved det!!!! :-)

    Citat:

    Jeg er dybt rystet, og ved godt der er mange (rettelse: få) brodne kar som ødelægger det
    for mange



    - ææhhh.... øhm... nå, den lader vi stå et øjeblik 8-)

    Ja, jeg kan se du fangede pointen i den alligevel :-)
    Fremtiden kommer af sig selv, det gør fremskridtet ikke!!

  9. #8
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    471

    Re: What a weekend.....

    Nu ved jeg jo ikke hvor du stod henne. Men jeg kan oplyse, at der
    var ca 10 der råbte det på samme tid, lige omkring da Esbjerg kom
    foran 3-1. Heldigvis - og det glemte jeg at sige - var der mange
    der råbte fjols til dem!! Ganske som fortjent. Desuden var det i
    øvrigt samme sted de stod, hvor vagterne kom busende ned igennem
    tribunen, så humor??
    Dem som så hans ansigts udtryk da han råbte kunne tydeligvis se at det udelukkende var for sjov. Jeg hørte ingen som råbte fjols til ham, men de havde nok kun hørt hvad han havde råbt, og ikke set at det var for sjovt. Men det lød meget troværdigt, så jeg kan godt forstå at folk på afstand reagere.


    Nu er jeg altså overhovedet ikke humorforladt. Og vor herre
    evares, havde der stået 1-3, ja så var historien en anden. Men
    det gjorde der ikke!! Og tonen var hård, som jeg skrev ovenover,
    så kom vagterne væltende ned og hev et par stykker ud. Jeg kan
    måske virke ret tør, men set med mine øjne er der intet
    humor ved det!!!! :-)
    Er det ikke ligemeget om det havde stået 2-1 eller 3-1? Og jeg mener helt bestemt at stemningen mest var trykket ved stillingen 3-1 end 2-1. For ved 2-1 troede vi alle sammen på det, og ved 3-1 var var vi vel allesammen ret sure og skuffede.

  10. #9
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    175

    Re: What a weekend.....

    Jeg var også derovre, og jeg stod sådan ved siden af trommen, jeg synes ikke der var så mange sure miner, selvfølgelig var der et par enklte der var negative, men generalt synes jeg det var en fed oplevelse, specielt i bussen på vej hjem (AWAY bussen) der gik lige en 15 min til vi var ude på landevejen hvor folk snakkede lidt frem og tilbage om kampen, men så kom stemninge igen og det var sgu en lige så fed tur derover som hjem! 1000 tak til alle der bidrog til det! FED STEMNING! hvilket gør jeg helt sikkert skal med på så mange ture som muligt med AWAY-bussen!

  11. #10
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    77

    Re: What a weekend.....

    ›Jeg var også derovre, og jeg stod sådan ved siden af trommen, jeg
    ›synes ikke der var så mange sure miner, selvfølgelig var der et
    ›par enklte der var negative, men generalt synes jeg det var en
    ›fed oplevelse, specielt i bussen på vej hjem (AWAY bussen) der
    ›gik lige en 15 min til vi var ude på landevejen hvor folk
    ›snakkede lidt frem og tilbage om kampen, men så kom stemninge
    ›igen og det var sgu en lige så fed tur derover som hjem! 1000 tak
    ›til alle der bidrog til det! FED STEMNING! hvilket gør jeg helt
    ›sikkert skal med på så mange ture som muligt med AWAY-bussen!

    100% ening! Må nok indrømme at efter den øretæve havde jeg frygtet at hjemturen, selv i AWAY-bussen, ville blive en noget slukøret og nedtrykt omgang.. Men der gik sgu ikke lang tid før der blev sunget og råbt og festet som om vi havde vundet 7-0... Især fik jeg kæmpegrineren over gutterne fra IQ10, der sad nede bagved, hvor jeg også sad. Konge-humor nogen af de sange de ku fyre af! Håber sgu vi ses til næste tur med AWAY-bussen :-)

    Morten - Som trods nederlaget havde en af de bedste aways i lang lang tid... og var først hjemme i seng kl 15.30 søndag eftermiddag.... puha for en druktur!
    ♪ Det' da klart at man må nøjes med sølv,
    når man står og drikker Faxe øl ♪
    -=| Morten |=-'s Avatar

  12. #11
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    750

    Re: What a weekend...

    og var først hjemme i seng kl 15.30 søndag eftermiddag.... puha for en druktur!

    Lyder til at have været en seriøs druktur der :-)

    Jeg vil ikek male fanden på væggen over det, men sådan ca lidt til højre for trommen kom vagterne stormende ned med ca 5 minutter igen..? Så jeg virkelig syner??

    Grunden til min reaktion er, at jeg havde mine to nevøer med til deres første FCK kamp live, så det var ikke sjovt!! For det første tabte vi, for det andet var stemningen trykket.

    Det kan godt være jeg er til for lidt fodboldkampe, men jeg mener det er skræmmende hvis standarden i buret efter kampen var; "as usual". Så kan jeg kun gfentage mig selv, og sige det er godt lille-Hjalte ikke er stor nok til at være med! Eller er jeg bare ved at være for gammel??
    Fremtiden kommer af sig selv, det gør fremskridtet ikke!!

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. NBA All-Star Weekend!
    By Socdk in forum Diverse
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 14.02.10, 03:33
  2. Mandagstræneren havde en himmelsk weekend
    By mandagstræneren in forum De korte linier
    Svar: 8
    Sidste Meddelelse: 26.04.06, 08:31
  3. Rigtig god weekend!!!!!
    By fckpigen in forum De korte linier
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 23.04.04, 14:41
  4. go røv - og go weekend!
    By pim in forum Kultur
    Svar: 12
    Sidste Meddelelse: 14.07.03, 17:08
  5. go røv - og go weekend!
    By pim in forum Diverse
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 13.07.03, 13:14

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •