Side 1 af 12 123411 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 167

Emner: FCK interesseret i norsk talent (Hangelandsagaen, red.)

  1. #1
    AaBGitte er offline AaB-fan m. bopæl på Fyn
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    11

    FCK interesseret i norsk talent (Hangelandsagaen, red.)

    Jeg faldt lige over dette på Viking Stavangers fanside. Tilsyneladende har FCK budt 8 mio. el. lign. for en af deres allerbedste spillere, Brede Hangaland. Jeg har set ham spille - og han er virkelig en dygtig boldspiller. Får I fingrene i ham har I virkellig gjort et scoop.

    Link til debatforum:
    http://www.vikinghordene.com/forum2/...259&PN=1&TPN=1

    Link til info om Hangaland:
    http://www.viking-fk.no/spillerene.a...426&parent=341
    AaB-fan til jeg dør

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    463

    Re: FCK interesseret i norsk fodboldtalent

    Han er rigtig nok en glimragende spiller. En meget hovedstødsstærk midtbanespiller, der kan begge veje, dog bedst defensivt. Stort overblik, samt en god højde/drøjde: 195cm/82kg. Fast inventar på det norske landshold. Bedste defensive midtbanespiller i den norske liga.

    Han er en spiller, som kan få stor succes i FCK. Absolut bedste kandidat til en forstærkning af den centrale midtbane. Uha....

    Pimpong - Hangeland - Linderoth - Elrio/Silber

    Champions League here we come!!!
    Det må være på Ståle's anbefaling, man kan vel næsten ikke tro andet. Der er dog intet link til kilden, så man må tro at de nordmænd har nogle interne kilder i VFK.

    Nu mangler vi snart kun en yngre version af Bergdølmo..
    _______
    jespereh
    Sidst redigeret af jespereh : 27.11.05 kl. 01:27

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    471

    Re: FCK interesseret i norsk fodboldtalent

    Talent og talent, manden er født i 81. Men er uden tvivl en dygtig spiller.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    1,464

    Re: FCK interesseret i norsk fodboldtalent

    ›Han er rigtig nok en glimragende spiller. En meget
    ›hovedstødsstærk midtbanespiller, der kan begge veje. Stort
    ›overblik, samt en god højde/drøjde: 195cm/82kg. Fast inventar på
    ›det norske landshold.

    ›Han er en spiller, som kan få stor succes i FCK. Absolut bedste
    ›kandidat til en forstærkning af den centrale midtbane. Uha....

    ›Pimpong - Hangeland - Linderoth - Elrio/Silber
    Det der giver mig fandme hovedpine! Hvis Hangeland bliver købt, hvilket jeg tvivler en del på - især for den beskedne sum af 8 mil., så er han forhåbentlig, og formentlig, købt til midterforsvaret. En central midtbane med Linderoth og Hangeland kan intet frem af banen. INTET! Det vil absolut ikke fremme vores spil at få sådan en central midtbane. Alt håb om et pasningsstærkt og flot spillende FCK-hold de næste par år, vil definitivt være slut med sådan en midtbane. Det lyder hårdt, men det vil ikke være til at bære hvis Hangeland skulle blive købt dertil.

    Tilgengæld ville det være et fremragende køb til midterforsvaret.
    Mvh,
    Wilkens
    Wilkens's Avatar

  5. De følgende 4 brugere er enige:

  6. #5
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,398

    Re: FCK interesseret i norsk fodboldtalent

    ›Han er en spiller, som kan få stor succes i FCK. Absolut bedste
    ›kandidat til en forstærkning af den centrale midtbane. Uha....

    Det ville så være ligaens absolut mest defensive midtbane. Linderoth er den rene Elrio ved siden af Hangeland, når han spiller på midten :-)

    Jeg ville klart foretrække ham i forsvaret, men det skulle der kun være ræson i, hvis Bo ikke forlænger og derfor sælges til nytår, eller hvis Gravgaard ryger videre efter sit landsholdsgennembrud.

    Det virker dog sært hvis vi virkelig kan gafle ham for otte millioner, i betragtning af at han prøvetrænede hos Everton for et år siden, og der var tale om bud på £3 mio. fra både dem, Tottenham og Rangers - men det er måske det; at der kun var tale om bud og ikke rent faktisk reelle bud :-) For da slet ikke at nævne, at dette også kan være en and.

    mvh,
    -smølle

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #6
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    463

    Re: FCK interesseret i norsk fodboldtalent

    ››Han er en spiller, som kan få stor succes i FCK. Absolut bedste
    ››kandidat til en forstærkning af den centrale midtbane. Uha....

    ›Det ville så være ligaens absolut mest defensive midtbane.
    ›Linderoth er den rene Elrio ved siden af Hangeland, når han
    ›spiller på midten :-)

    ›Jeg ville klart foretrække ham i forsvaret, men det skulle der
    ›kun være ræson i, hvis Bo ikke forlænger og derfor sælges til
    ›nytår, eller hvis Gravgaard ryger videre efter sit
    ›landsholdsgennembrud.

    ›Det virker dog sært hvis vi virkelig kan gafle ham for otte
    ›millioner, i betragtning af at han prøvetrænede hos Everton for
    ›et år siden, og der var tale om bud på £3 mio. fra både dem,
    ›Tottenham og Rangers - men det er måske det; at der kun var
    tale om bud og ikke rent faktisk reelle bud :-) For da
    ›slet ikke at nævne, at dette også kan være en and.

    ›mvh,
    ›-smølle

    Samt et HSV-bud på 27 mill. no.kr., men manden har altså kun et år tilbage af sin kontrakt. Der er intet der tyder på at han vil forlænge aftalen.
    Hvis vi så smider ham ned i forsvaret, tror jeg at det vil komme til at sådan her ud:
    Pimpong - Linde - Ny/Silber - Elrio/Silber
    Ny/Bergdølmo - Gravgaard - Hangeland - LJ

  9. #7
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    2,174

    Re: FCK interesseret i norsk fodboldtalent

    ›En central midtbane med Linderoth og Hangeland
    ›kan intet frem af banen. INTET!

    Det har du ganske ret i. Men jeg frygter at man med ovenstående konstellation går tilbage mod Mykland-Peter Nielsen-midtbanen. Egentlig ser jeg hellere, såfremt jeg har ret i min antagelse om at det er en defensiv centralakse man går mod, at vi køber Strømstadt - men det er svært at vurdere.

    ›Tilgengæld ville det være et fremragende køb til midterforsvaret.

    Ening.
    Mvh.,

    NewerNN.
    ----
    "FCK er vor tids svar på Yoyo'en, Buffalo-sko, Pokemon-kort eller Burberry halstørklæder."

  10. #8
    Tilmeldingsdato
    Aug 2002
    Indlæg
    1,816

    Re: FCK interesseret i norsk fodboldtalent

    Måske skulle den oprindelige kilde til rygtet også lige tilføjes:
    http://www.rogalandsavis.no/sport/vi...cle1844036.ece

    Ellers deler jeg fuldt ud Wilkens holdning, om at en midtbane med Hangeland og Linderoth vil være alt for defensiv, men han vil være en rigtig god erstatning hvis Bo Svenson ikke forlænger eller Gravgaard skulle blive solgt. Han spiller iøvrigt også i midterforsvaret på det norske landshold.

  11. #9
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    63

    Re: FCK interesseret i norsk fodboldtalent

    ›Måske skulle den oprindelige kilde til rygtet også lige tilføjes:
    http://www.rogalandsavis.no/sport/vi...cle1844036.ece

    Jeg takker for det direkte link. Ellers ville jeg aldrig være faldet over: FC København regnes for å være en klubb med store økonomiske krefter. I 2001 kjøpte de for eksempel Magnus Svensson fra Viking for 12 millioner kroner. Siden den gang har de fortsatt med å punge ut millionbeløp for en rekke store stjerner.

    Det lyder som et styks gennemresearched arbejde. Mon ikke det nærmer sig en and.

    Mads.
    "I'm not normally a religious man, but if you're up there, save me, Superman!"

  12. De følgende 9 brugere er enige:

  13. #10
    Tilmeldingsdato
    Mar 2003
    Indlæg
    129

    Re: FCK interesseret i norsk fodboldtalent

    Det der giver mig fandme hovedpine! Hvis Hangeland bliver købt, hvilket jeg tvivler en del på - især for den beskedne sum af 8 mil., så er han forhåbentlig, og formentlig, købt til midterforsvaret. En central midtbane med Linderoth og Hangeland kan intet frem af banen. INTET! Det vil absolut ikke fremme vores spil at få sådan en central midtbane. Alt håb om et pasningsstærkt og flot spillende FCK-hold de næste par år, vil definitivt være slut med sådan en midtbane. Det lyder hårdt, men det vil ikke være til at bære hvis Hangeland skulle blive købt dertil.

    Tilgengæld ville det være et fremragende køb til midterforsvaret.
    Uden at kende Hageland, vil jeg nu ikke have problemer med at der blev hentet en solid defensiv midtbanemand. Linde er efter min mening en ganske snu spiller, der kan en hel del mere offensivt end han får kredit for her på SL (men det var jo også her at han i længere tid blev udråbt til fejlkøb og det der er værre - så de fleste SL vurderinger lægger jeg ikke meget i). Desuden kommer der jo en fætter-frisk til venstre kanten i form af Pingeling-Pong ganske snart. Og hvis man smider ham på sammen med Elrio på højre (eller Silber), så har man i mine øjne en ganske slagkraftig kvartet - hvis man nordmanden er så stærk defensivt som han udråbes til. To solide centrale - heraf en der er ganske god til at drive spillet frem, samt to hurtige fløje (lad mig fx. minde om et hold som Juve der spiller med Emerson og Viera centralt - godt nok spillere i en anden klasse, men begge med force i defensiven). Med de fysisk stærke angribere vi har, er indlæg et giftigt våben, og det er jo ingen hemmelighed at hvis man sidder på den centrale midtbane, så vinder man 8 ud af 10 kampe (eller noget i den retning).

    dr.dement siger: Stærk defensiv, yes sir!
    "Hvis du taler til gud, er du religiøs.
    Hvis gud taler til dig, er du psykotisk."

  14. De følgende 6 brugere er enige:

  15. #11
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    2,701

    Re: FCK interesseret i norsk fodboldtalent

    Er ligesom Dement positivt indstillet overfor et køb af Hangeland. Det er vel en "back to basics" med defensiven. Hvis defensiven er i orden og vores "betonabwehr" holder, vil de andre midtbanespillere kunne slippe tøjlerne og arbejde bedre og mere kreativt fremadrettet, da de ikke skal tænke defensivt. Vi har jo set, at Elrio, Silber, Dingdong og Bergvold alle er glimragende i offensiven når vi spiller mod mindre hold som ikke formår at lægge et pres på os højt oppe på banen. Så som Dement siger : Køb for helvede!!!
    Just my two cents...
    White Angel - SR's Cookie Monster
    "Med slutningen af Per Nielsens karriere er Brøndby blevet en mere sympatisk klub. Og det er ikke en rar følelse."
    White Angel's Avatar

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #12
    Tilmeldingsdato
    Apr 2004
    Indlæg
    825

    Re: FCK interesseret i norsk fodboldtalent

    Vi skal vel ikke længere tilbage end til sidste efterår, hvor folk skreg på en ekstra defensiv midtbane; hyldede Myggen og Peter Nielsen, mens de på samme tid ønskede Linderoth et vis sted hen. Det er vel bare at give folket hvad de ønsker sig, og som altid når det drejer sig om FCK, så er det med et par års forsinkelse. At manden så kan bruges på flere pladser kan vel kun gøre holdet bedre.
    Outlawed

  18. #13
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    348

    Re: FCK interesseret i norsk fodboldtalent

    Ingen har indtil nu nævnt noget om det først der poppede op i hovedet på mig, da jeg læste "nyheden" : Hvis der er noget om snakken, må det være fordi FCK ved at Linderoth skal skippes afsted her til vinter eller efter sommer.

    /a
    Erik Mykland....

  19. #14
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    521

    Re: FCK interesseret i norsk fodboldtalent

    Har Ståle ikke lige sagt er der ingen norske spillere var på hans seddel ?
    Mener jeg bestemt han gjorde. og at han ville ha' 2 midtbanespillere, tvivler på en centerforsvar. Måske en enskel back, hvis nu Tobiasen bliver i Aab, eller som han jo selv siger, tager til udlandet igenigen. =)
    ["...det er jo FCK, det er ikke en eller anden lille ubetydelig klub..." - Kris Stadsgaard]

    "Martin Retov er ikke nogen ledertype, og det bliver han aldrig. Du kan ikke gøre en Skoda til en Mercedes". Citat: Ole Mørk

  20. #15
    Tilmeldingsdato
    May 2004
    Indlæg
    1,102

    Re: FCK interesseret i norsk fodboldtalent

    Jeg ser ham klart mest som central forsvarer, og det er også som spiller på denne position mange af de middelgode premiership klubber har fået øjnene op for ham. Grunden til han ikke er blevet solgt er dels at prisen har været skruet for højt op for ham og dels at han blev skadet da interessen var hottest. Hvis vi kan få ham ville jeg betegne det som et scoop, både sportsligt men også da det kan være en super investering med henblik på videresalg. Den er ikke komplet urealistisk, men det kræver en del held, kløgt og snilde idet vores chancer vil afhænge af hvem der ellers byder på ham.

    Med Linderoth liggende meget dybt og arbejdende meget bredt på den defensive midt kan jeg ikke forestille mig man vil have en udpræget defensiv midt mere på banen. Hvis der er hold i historien kan det betyde at enten Gravgaard, Bo S eller Linderoth er på vej væk eller evt er på vej væk til sommer.

Side 1 af 12 123411 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. FCK interesseret i Rasmus Bengtsson iflg. svenske medier
    By Elisabeth in forum Transferforum
    Svar: 41
    Sidste Meddelelse: 08.08.09, 17:38
  2. Norsk amerikaner til FCK?
    By Hellig Kebab in forum De korte linier
    Svar: 51
    Sidste Meddelelse: 20.11.06, 17:24
  3. Norsk talent træner med FCK
    By Hellig Kebab in forum De korte linier
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 05.11.03, 21:38

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •