Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 17

Emner: Malmø opruster gevaldig (MFF vs. FCK)

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    1,554

    Malmø opruster gevaldig (MFF vs. FCK)

    På BT kan man læse at Malmø har fået en yderes lukrativ økonomiskaftale på plads med management firmaet MFG (Mere her). Lige pt. betyder det at Malmø vil få tilført 140 millioner kroner årligt (Det er måske værd at nævne at Malmø bestemt ikke er en fattig klub i forvejen).

    Men grunden til mit indlæg er at jeg faktisk ser Malmø som er mulig trussel mod FCKs (Herunder også Brøndby) europæiske og skandinaviske ”storklubsplaner”.

    Malmø vil nok gøre (gør) det samme som FCK dvs. kigge efter skandinaviske spillere, og det vil de absolut kunne med de nye finanser, og hvor står vi i forhold til MFF hvis de kan smide flere penge efter en spiller?

    Samme type liga (whatever)
    København vs. Malmø, tja der er en bro imellem (whatever)
    Forsker ordning i Danmark – så vinder vi på dette?
    ...
    ...

    Kan det evt. bidrage til højere spillerpriser for skandinaviske spiller, og dermed evt. import af flere eksotiske spiller fra syden?

    Ja jeg gisner og vrøvler, men jeg syntes ikke det er særligt godt med der sker over på den anden side.


  2. #2
    CR er offline Munkene fra Freiburg
    Tilmeldingsdato
    Jan 2003
    Indlæg
    462

    Re: Malmø opruster gevaldig (MFF vs. FCK)

    Under at jeg kender Malmø aftale nærmere end hvad som er nævnt i diverse medier, synes jeg lidt det er en storm i et glas vand.

    Hvad Malmø - helt i tidens ånd - har gjort er en reelt en udlicitering af deres salg af alt som har med sponsorships at gøre. Altså udlicitering af hvad som ikke er kernekompetencer. Nuvel, ingen tvivl om IMG (forbehold for korrekt navn), givet vil kunne bringe et større beløb til MFF, men 140m. er i skoven. De gør det jo næppe heller gratis ... Dertil kommer at MFF næppe har samme potentiale som FC rent sponsorshipmæssigt, byen er mindre, konkurrencen i Sverige er større, stadion er skidt set i forhold til Parken (og ja, der er nyt på vej) etc.

    Jeg tror blot man bør slå koldt vand i blodet, og se hvad som hænder. MFF overhaler i min bedste overbevisning ikke FC, hvad angår økonomisk råderum foreløbig.

    Claus

  3. Den følgende bruger er enig i dette:

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Apr 2004
    Indlæg
    825

    Re: Malmø opruster gevaldig (MFF vs. FCK)

    MFF har vist gang i lidt planer om at bygge et nyt stadion, så en del af den halve millard; de er sikret de næste 13 år; vil blive brugt på dette. At de så nok ikke ligefrem vil være tvunget til at sælge deres spillere, betyder nok ikke det store for FCK. Hvis MFF's aftale skulle vise sig endnu større vil jo stadig bare skabe grobund for en større konkurrence og dermed på sigt forhåbentligt skabe bedre spillere og hold i regionen.
    Outlawed

  5. #4
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    160

    Re: Malmø opruster gevaldig (MFF vs. FCK)

    ›MFF har vist gang i lidt planer om at bygge et nyt stadion, så en
    ›del af den halve millard; de er sikret de næste 13 år; vil blive
    ›brugt på dette. At de så nok ikke ligefrem vil være tvunget til
    ›at sælge deres spillere, betyder nok ikke det store for FCK. Hvis
    ›MFF's aftale skulle vise sig endnu større vil jo stadig bare
    ›skabe grobund for en større konkurrence og dermed på sigt
    ›forhåbentligt skabe bedre spillere og hold i regionen.


    13*140 mill = en halv milliard????? Hvordan får du det regnestykke til at gå op?
    Who are you to judge me - sunget af to "fantastiske" svenske rappere i det ulidelige lange optaktsprogram til den famøse kamp på Brøndby stadion sidste sæson

  6. #5
    Tilmeldingsdato
    May 2004
    Indlæg
    1,102

    Re: Malmø opruster gevaldig (MFF vs. FCK)

    Jeg kan ikke gennemskue om MFF har gjort så god en deal som der lægges op til. Det afhænger af hvor stor andel af de kommercille aktiviteter, sponsor indtægter, logeindtægter på nyt stadion mv som de skal give videre. Men hvis vi antager det er en god handel kan det da kun glæde mig at vi får et hold i regionen som i forvejen var stærkt og bliver endnu stærkere sportsligt, organisatorisk og facillitetsmæssigt. Konkurrence vil i mine øjne bare gøre os skarpere.

    Da Malmø ikke er i Suppen vil vi jo ikke møde dem andre gange end i Royal League. Kampene mod dem kan ad åre gå hen og blive en rigtig klassiker, hvis der kommer lidt vind i sejlene i turneringen. Endvidere kan det kun gavne os at Øresundsregionen får endnu flere gode spillere. Det vil gøre det endnu nemmere at sælge spillere, da det vil være oplagt for scouts at tage hertil, og det vil skubbe til hele fodboldkulturen yderligere i den rigtige retning. Ydermere vil det også kunne gavne en evt. tredje Københavnsk superligaklub at der kan blive lidt flere marginalspillere fra de tre klubber at tage af.

    Som eneste minus kan jeg forestille mig der bliver endnu hårdere kamp om de største talenter i regionen, men på den anden side er konkurrence vel bare med til at skærpe FCK og måske tvinge også til at udvide horisonten udover spillere med "nordisk landsholdsklasse". Jeg vil ikke have noget imod konkurrencen pressede os til at få et scoutingnetværk i f.eks Sydamerika.

  7. #6
    Tilmeldingsdato
    Apr 2004
    Indlæg
    825

    Re: Malmø opruster gevaldig (MFF vs. FCK)

    13*140 mill = en halv milliard?????
    ›Hvordan får du det regnestykke til at gå op?



    Lige under billedet/reklamen for epo holdet

    Sakset fra mini tanten :"Aftalen sikrer, at klubben får tilført minimum omkring en halv millard kroner over de næste 13 år, som aftalen gælder, men pengene kan meget vel blive større endnu"

    Det er hvad de mindst vil få. At aftalen sagtens kan kaste mere af sig; har jeg sjovt nok også nævnt. Læs lige artiklen og mit indlæg igen. Der står intet om at de vil få mindst 140 mill pr år. Det er FC kölns aftale de sammenligner med. Den blev firdoblet og skulle det samme ske for Malmø vil det ende med de 140.

    Sakset fra mini tanten : " I den tyske Bundesligaklub FC Köln, som IMG har en lignende aftale med, er indkomsterne faktisk blevet firedobblet. Og det vil Malmös tilfælde betyde 140 millioner kroner om året."

    Dette vil jo ikke komme til at ske det/de første år. Og mon ikke både FCK og svensken uden for Kbh. til den tid har fået forbedret deres aftaler igen igen?
    Sidst redigeret af Tasjlinkow : 30.11.05 kl. 17:58
    Outlawed

  8. #7
    Tilmeldingsdato
    May 2004
    Indlæg
    1,102

    Re: Malmø opruster gevaldig (MFF vs. FCK)

    Sakset fra mini tanten : " I den tyske Bundesligaklub FC Köln, som IMG har en lignende aftale med, er indkomsterne faktisk blevet firedobblet. Og det vil Malmös tilfælde betyde 140 millioner kroner om året."

    Firdoblet ja. Men i Forhold til hvad? Hvis det er i forhold til da de lå i 2 bundesliga og ikke havde fået det drømmestadion de har fået nu med fantastiske facilliteter, syntes jeg ikke det er så vildt at firdoble de kommercielle indtægter. Hvis det er i forhold til et udgangspunkt hvor de også var i Bundesligaen og allerede havde indtaget det nye stadion er det selvfølgeligt en ekstraordinær flot vækst. Dette fortæller historien dog intet om.

  9. #8
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    702

    Re: Malmø opruster gevaldig (MFF vs. FCK)

    ›Så med flere penge mellem hænderne, så ser fremtiden lys ud for
    ›Malmø. Spørgsmålet er, om Brøndby og FCK vil kunne følge med.
    ›Brøndby er nødtil at satse på ungdommen, mens FCK dog stadig kan
    ›trække på PSE, så længe de ønsker at poste penge i FCK og ikke
    ›vil lade det gå ud over aktionærne. (Dette er ikke provokation,
    ›men blot en mulig konsekvens af situation - Jeg kender ikke til
    ›PSE's planer med FCK, men forholder mig kun til de udtalelser,
    ›som FØ er kommet med siden CL-kval-kampen sidste år).

    FCK har mindst lige så godt et ungdomsarbejde som Brøndby, som KB's mange ungdomstitler de seneste par år viser.

    Det mest sikre flemse (og bestyrelsen) har sagt om FCK's økonomiske situation i årene fremover er, at man nu accepterer et mindre løbende underskud på transferbalancen.

    Det er lidt svært at se, at det er "gået udover aktionærerne", at PS&E "poster penge" i FCK, som du hævder og naturligvis er helt ude af stand til at dokumentere. Du kan blot se på aktiekursens udvikling.

    Hvad angår at oversætte "økonomisk dominans" til sportslig ditto er det lige at bemærke, at både Brøndbys og FCK's lønbudgetter ligger langt under, hvad selv særdeles jævne europæiske klubber bruger på det samme.

    På baggrund af de økonomiske vilkår er det ikke videre sandsynligt, at én af de tre klubber kan hæve sig markant over de andre i en længere periode, med mindre den - som Rosenborg historisk - får foden sat permanent fast i døren til CL i en årrække.

    Det virker desværre som en cirkulær betragtning, det er svært at bryde fri fra: For at etablere sig i CL skal der bruges en masse penge, som man ikke har, før man er fast etableret i CL.
    Mvh,
    Bopa

  10. #9
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    711

    Re: Malmø opruster gevaldig (MFF vs. FCK)

    ›Malmø har iøvrigt en historie bag sig, som hverken FCK eller
    ›tildels Brøndby ikke her. Malmø har vundet en europæisk finale
    ›... og har et pænt CV internationalt set. Så der er mange ting at
    ›slå på for IMG i markedsføringen af Malmø FF.


    Selvom du har ret med hensyn til Malmø FF's historie, så lad mig lige korrigere: Malmø FF har ikke vundet nogen europæisk finale. Derimod blev de nr. 2 i Europacuppen for mesterhold, da de tabte finalen i 1979 til Nottingham Forrest.

    Mvh Torben

  11. #10
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    3,257

    Re: Malmø opruster gevaldig (MFF vs. FCK)

    ›Det virker desværre som en cirkulær betragtning, det er svært at
    ›bryde fri fra: For at etablere sig i CL skal der bruges en masse
    ›penge, som man ikke har, før man er fast etableret i CL.


    Det virker nu meget logisk at man skal overpræstere for at komme op i et højere sportsligt niveau. Hvis man som sponsor bare kunne gå ind og smide penge i en klub som så ville kunne gå direkte i CL, ville der jo ikke være noget der hedder retfærdighed. Det er derfor det er champions league og ikke bare er fodboldens svar på europatourens pengeliste...
    This message expresses the views of the author, and are not necessarily the views of this Forum or any entity associated with this Forum. Also, it might be completely wrong.
    Pillefaxe's Avatar

  12. #11
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    441

    Re: Malmø opruster gevaldig (MFF vs. FCK)

    Det betyder ikke en kæft - der er ingen garanti for at de reelt kommer til at tjene så mange penge, og MFG skal også have sin del. Så meget kan Malmö branded umuligt være værd i kraft af et sølle stadion, blakket tilskuer renomme og Søren Åkeby som træner. Ingen Stjernespillere vil vælge Malmö frem for FCK.
    FCK since 1992 - Love lasts forever🤍💙🤍💙🤍

  13. #12
    Tilmeldingsdato
    May 2004
    Indlæg
    1,102

    Re: Malmø opruster gevaldig (MFF vs. FCK)

    ›Det betyder ikke en kæft - der er ingen garanti for at de reelt
    ›kommer til at tjene så mange penge, og MFG skal også have sin
    ›del. Så meget kan Malmö branded umuligt være værd i kraft af et
    ›sølle stadion, blakket tilskuer renomme og Søren Åkeby som
    ›træner. Ingen Stjernespillere vil vælge Malmö frem for FCK.

    Øh.... der er vel netop indbygget en garanti i denne aftale om minimumsbeløb...

    blakket tilskuerrenome.....Hvis du hermed mener at det at tiltrække utroligt mange tilskuere og en stor fankultur til trods for elendige stadionforhold ja så har du helt ret....

    Sølle stadion... De er jo netop ved at få en aftale i hus på opførelsen af et sprit nyt super stadion....

    At ingen stjerne spillere ville vælge Malmø fremfor FCK kan du måske have ret i, men i praksis er der vel ingen stjernespiller som ville vælge nogen af klubberne, bortset fra tilfælde ala Brian Laudrup. Men MFF har trods alt også hentet et par svenske profiler hjem. Hvorvidt Henke ville foretrække MFF eller FCK hvis det blev aktuelt vil jeg også vurdere som åbent.
    Sidst redigeret af dixie dean : 30.11.05 kl. 23:20

  14. #13
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    160

    Re: Malmø opruster gevaldig (MFF vs. FCK)

    ››13*140 mill = en halv milliard?????
    ››Hvordan får du det regnestykke til at gå op?



    ›Lige under billedet/reklamen for epo holdet

    ›Sakset fra mini tanten :"Aftalen sikrer, at klubben får
    ›tilført minimum omkring en halv millard kroner over de
    ›næste 13 år, som aftalen gælder, men pengene kan
    ›meget vel blive større endnu"

    ›Det er hvad de mindst vil få. At aftalen sagtens kan kaste
    ›mere af sig; har jeg sjovt nok også nævnt. Læs
    ›lige artiklen og mit indlæg igen. Der står intet om at
    ›de vil få mindst 140 mill pr år. Det er FC kölns
    ›aftale de sammenligner med. Den blev firdoblet og skulle det
    ›samme ske for Malmø vil det ende med de 140.

    ›Sakset fra mini tanten : " I den tyske Bundesligaklub FC
    ›Köln, som IMG har en lignende aftale med, er indkomsterne
    ›faktisk blevet firedobblet. Og det vil Malmös tilfælde
    ›betyde 140 millioner kroner om året."

    ›Dette vil jo ikke komme til at ske det/de første år. Og
    ›mon ikke både FCK og svensken uden for Kbh. til den tid har
    ›fået forbedret deres aftaler igen igen?


    Ok den er godtaget ;-)
    Who are you to judge me - sunget af to "fantastiske" svenske rappere i det ulidelige lange optaktsprogram til den famøse kamp på Brøndby stadion sidste sæson

  15. #14
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    134

    Re: Malmø opruster gevaldig (MFF vs. FCK)

    ››Malmø har iøvrigt en historie bag sig, som hverken FCK eller
    ››tildels Brøndby ikke her. Malmø har vundet en europæisk finale
    ››... og har et pænt CV internationalt set. Så der er mange ting at
    ››slå på for IMG i markedsføringen af Malmø FF.
    ››

    ›Selvom du har ret med hensyn til Malmø FF's historie, så lad mig
    ›lige korrigere: Malmø FF har ikke vundet nogen europæisk finale.
    ›Derimod blev de nr. 2 i Europacuppen for mesterhold, da de tabte
    ›finalen i 1979 til Nottingham Forrest.

    ›Mvh Torben


    Korrekt. Den eneste svenske klub som har vundet en europæisk turnering, er IFK Göteborg. De vandt UEFA cup`en både i 1982 og 1987. Men MFF har da opnået resultater som vi kun kan drømme om.

  16. #15
    Tilmeldingsdato
    Apr 2004
    Indlæg
    825

    Re: Malmø opruster gevaldig (MFF vs. FCK)

    Hvorvidt Henke
    ›ville foretrække MFF eller FCK hvis det blev aktuelt vil jeg
    ›også vurdere som åbent.

    Har han ikke lige forlænget med Barca? Men skidt. Jeg hilser den større konkurrence fra det ægte svenske™ velkommen. Det kan kun gavne alle hold i regionen på den ene eller anden måde.
    Outlawed

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Brøndby opruster
    By Killer in forum Transferforum
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 01.08.09, 11:34
  2. MFF-FCK LIVE!
    By De Onde in forum De korte linier
    Svar: 21
    Sidste Meddelelse: 04.07.06, 08:35
  3. Byteshandel MFF - FCK
    By sgambelluri in forum De korte linier
    Svar: 36
    Sidste Meddelelse: 01.02.06, 15:08
  4. FCK-Malmø FF
    By Smed in forum De korte linier
    Svar: 38
    Sidste Meddelelse: 03.03.04, 23:28

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •