Se afstemningsresultater: Star Wars eller The Lord of the Rings?

Stemmeafgivere
156. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Star Wars

    33 21.15%
  • Ringenes Herre

    55 35.26%
  • Arg! De er begge for fede

    38 24.36%
  • Pah! Smølfefilm, ikke for mig

    30 19.23%
Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 37

Emner: Vi skal til det: SW eller LOTR?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    720

    Vi skal til det: SW eller LOTR?

    Det Store Nørdeopgør ...
    Overliggervinder! :-)

    "Det var Animal Planet - 'Når løver jager'. Med Brøndbyspillerne som gazeller. Løbeivrige, arbejdsomme og hoppende - men uden håb om overlevelse."

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    1,554

    Re: Vi skal til det: SW eller LOTR?

    Star Wars, Indiskutabelt... PUNKTUM!..

  3. De følgende 3 brugere er enige:

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    720

    Re: Vi skal til det: SW eller LOTR?

    Star Wars, Indiskutabelt... PUNKTUM!..
    Sludder. Pga. SWs enorme betydning for min barndom, kommer de op er lige så vigtige for mig, som de isoleret set ellers bedre LOTR-film. Hvis jeg skulle vælge, hvad der skulle reddes fra det brændende hus, ville det dog blive Tolkien & Jackson. Her hjælper det selvfølgelig, at jeg har set de første tre (1977, 1980, 1983) SW vel ca. 50 gange tilsammen; jeg kan dem udenad ... :-)

    Thorbjørn, nørd
    Overliggervinder! :-)

    "Det var Animal Planet - 'Når løver jager'. Med Brøndbyspillerne som gazeller. Løbeivrige, arbejdsomme og hoppende - men uden håb om overlevelse."

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    508

    Re: Vi skal til det: SW eller LOTR?

    Pyha... Det er jo umuligt at vælge.

    Det er jo begge ultimative episke historier i hver deres genre.

    Star Wars er jo "originalen", som man så i biffen som knægt og blev forelsket i hende med frikadellerne. Selvom der har været lidt slinger i valsen med prequels'ene, så er det stadig en fantastisk dobbelt-trilogi (eller hvad man nu skal kalde det)

    LOTR er så jo til gengæld historien med onde trolde/orker og prinsesser som man læste, da man var yngre (og nu også ca. 25 gange efterfølgende). En trilogi, som jeg altid har drømt om at se på film - især efter at have set den halvkiksede tegnefilm. Heller ikke denne film-række er perfekt. Der er lidt for meget fis med ham langøret :o) Men alt i alt så er det så perfekt, som man kunne regne med. Satme en svær bog at skulle sætte billeder på, eftersom alle vel har dannet deres egne karakterer inde i hovedet.

    Nå, men det jeg prøver at komme frem til er vel, at jeg har stemt på dem begge, idet jeg ikke kan vælge.
    Sagde du Fede?

  7. De følgende 5 brugere er enige:

  8. #5
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    3,147

    Re: Vi skal til det: SW eller LOTR?

    De tre oprindelige Star Wars-film vinder hands down. Desværre fik George Lucas den ide at han skulle lave tre mere, hvilket, bortset fra enkelte scener, skulle vise sig at blive en opvisning i store effekter og mangel på historie. Så den samlede Star Wars-pakke består desværre af tre mesterværk og tre film som varierer fra det pureste lort med fede effekter (1 + 2) til udemærket action.

    Lord Of The Rings kunne ikke være laet som film uden SW, ligesom SW låner ganske flittigt fra Tolkiens univers. Peter Jackson formåede at lave tre episke fortællinger for ethvert legebarn med fantasien i orden. Set som helhed, de tre LOTR vs de seks SW, så er LOTR langt mere helstøbt og underholdende. Men de første tre SW er milepæle i filmens og drengerøvens verden, så jeg erklærer mig ganske uafklaret og glemmer lykkeligt alt om Jar Jar Binks og Samuel Jackson (men ikke frøken Padmé)
    What a coach does is attempt to increase the index of probability when it comes to winning a match. As a coach all you can [do] is deny fortune as much of its role as you possibly can ~ Juanma Lillo
    Mads740's Avatar

  9. Den følgende bruger er enig i dette:
    KK

  10. #6
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    2,361

    Re: Vi skal til det: SW eller LOTR?

    Star Wars er lort og det er indiskutabelt. Der er intet i de film der er værd at gemme!!111 Jo de er flot lavet af film i 70'erne, men det er ALT. Resten er noget der er "tvangs frem analyseret" senere af nørder. Det var let tilgængelige Si-fi film som børn kunne se, deraf statusen. Fortæl mig, at jeres forældre synes det var mesterværker eller noget der bare kommer i nærheden af!!11

    De nye film er omvandrene jokes, så dem gider jeg ikke snakke om.

    A
    Death by football!

  11. De følgende 2 brugere er enige:

  12. #7
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    2,532

    Re: Vi skal til det: SW eller LOTR?

    For mig er Star Wars de tre første - og de vinder alt!!

    LOTR er sgu' ikke min kop the - det er én lang historie der er ALT for lang tid om at komme i gang, og i langt højere grad spiller på effekter end narrativ.

    STAR WARS VINDER! (selvom LOTR er udemærket tidsfordriv på en f.eks. 2. juledag)
    - - - - - - - -
    Give a man a mask and he will tell the truth,
    Give a man a user name and he will act like a total twat.
    - Sid Lowe
    Pipetown's Avatar

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #8
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    882

    Re: Vi skal til det: SW eller LOTR?

    frøken Padmé)

    HOV HOV - hun ér reserveret. Se hvem er du hemmeligt forelsket i tråden!
    RAUS!!1

  15. #9
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    720

    Re: Vi skal til det: SW eller LOTR?

    ›LOTR er sgu' ikke min kop the - det er én lang historie der er
    ›ALT for lang tid om at komme i gang
    Bevares - det er jo en holdning. En skam, at du ikke har tålmodigheden :-)

    og i langt højere grad spiller på effekter end narrativ.


    Urk! Urk! Urk! A what?! En af grundene til, at SW har brændt sig fast i så mange følsomme barnesjæle, særligt fra 1970-årgangene, er da uden tvivl effekterne, som er George Lucas' største bidrag til filmhistorien. Og det er hævet over enhver tvivl et kjempe vigtigt bidrag. Men at sammenligne SW med LOTR, og så fremhæve LOTR som den af de to, der er mere effektjagende end fortællende af de to - det er objektivt set galimatias!

    ›STAR WARS VINDER! (selvom LOTR er udemærket tidsfordriv på en f.eks. 2. juledag)
    Igen, en holdning. Jeg sætter stor pris på begge serier. En original The Empire Strikes Back-plakat pryder da også væggen ved min dør.



    Mvh.
    Overliggervinder! :-)

    "Det var Animal Planet - 'Når løver jager'. Med Brøndbyspillerne som gazeller. Løbeivrige, arbejdsomme og hoppende - men uden håb om overlevelse."

  16. #10
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    257

    Re: Vi skal til det: SW eller LOTR?

    Puha, det er fandeme en fed plakat. Jeg har selv em kopi af noget tudsegammelt promotion artwork (kan ikke engang findes på nettet!!!), af Star wars - A new hope (som den selvfølgelig ikke hed dengang).

    Er selv stor fan af begge "serier", men hælder mest til Star Wars.

  17. #11
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    2,532

    Re: Vi skal til det: SW eller LOTR?

    Bevares - det er jo en holdning. En skam, at du ikke har tålmodigheden :-)
    Jeg er ved at lære den, men det er svært når man som udgangspunkt ikke kan lide en film efter at have set den første gang.
    Men det kommer... Man skal jo lige opsluges af universet.

    ›Urk! Urk! Urk! A what?! En af grundene til, at SW har brændt
    ›sig fast i så mange følsomme barnesjæle,
    ›særligt fra 1970-årgangene, er da uden tvivl
    ›effekterne, som er George Lucas' største bidrag til
    ›filmhistorien. Og det er hævet over enhver tvivl et kjempe
    ›vigtigt bidrag. Men at sammenligne SW med LOTR, og så
    ›fremhæve LOTR som den af de to, der er mere effektjagende
    ›end fortællende af de to - det er objektivt set galimatias!
    Ikke hvis du ser på den overodnede story-line. Der er mange små fortællinger i LOTR, men den store historie ("jeg er på vej til et bjerg med min ring") er der ikke meget spas i. Til gengæld tager det tre film... (jeg har ikke læst - kun set)
    SW er måske ligeså effektfyldt som LOTR (tiden taget i betragning), men jeg synes ikke at det trætter mig i SW, som det gør i LOTR
    - men som du siger: det er en holdning, en præeksisterende holdning til universet hvori de udspiller sig og man må jo heller ikke udelukke barndommens romantisering

    :o)
    - - - - - - - -
    Give a man a mask and he will tell the truth,
    Give a man a user name and he will act like a total twat.
    - Sid Lowe
    Pipetown's Avatar

  18. #12
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    1,484

    Re: Vi skal til det: SW eller LOTR?

    Star Wars har aldrig nogensinde sagt mig noget som helst. Hverken som knægt eller klog. Den fascinerer mig bare ikke, og det gælder både dens handling og dens effekter.
    Den underlige, lille støvsuger og dens følgesvend i form af en guldfarvet og tydeligvis homoseksuel idiot-robot er malplacerede og som taget ud af et afsnit med Muppet Show i et forsøg på at være sjove på den søde måde. Det er til at brække sig over!
    Star Wars er hverken spændende, sjov, imponerende eller interessant. Den er bare ligegyldig og appellerer vel kun til mænd, der som drenge altid blev valgt sidst til skolegårdens fodboldkampe og derfor måtte finde deres egen nørdede verden at skabe en identitet i.

    LOTR er nøjagtig på samme måde, bare med den forskel, at den er teknisk flot lavet, hvilket jo ikke kan undre nogen i det 21. århundrede. Men at se de åndssvage hobitter og deres venner overleve det ene umulige slag efter det andet - uanset hvor skræmmende væsener, de kommer op imod - er ikke nok til at bære en omkring ti timer lang historie.
    Jeg skal ikke afvise, at bøgerne er værd at fordybe sig i, men filmene var i hvert fald ikke.
    -


    "Vi er stolte som ind i helvede."
    (Don Ø, 23. august 2006.)



    ♪ Die Meister, Die Besten, Les Grandes Equipes, The Champions♪

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #13
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    5,020

    Re: Vi skal til det: SW eller LOTR?

    Jamen, at man da overhovedet kan være i tvivl om, at Star Wars er klart bedre end Ringenes Lort!

    Helt ærligt: Star Wars-filmene og universet er jo bygget op af en enkelt mand, nemlig George Lucas, helt fra bunden af med vilje, gejst og stemning så det basker. Det er KOLOSSALT ægte! Og derfor er alle Star Wars-fans også ÆGTE hele vejen igennem!

    Lorteringene, derimod, jamen det er jo ikke andet end resultatet af et stort firmas pengespekulationsprojekt. PLASTIK! Siger jeg - intet andet end PLASTIK! Og det gælder også deres fans, deres skuespillere, deres instruktør og ikke mindst den onde producent, som er Djævelen selv!

    Derudover er R2D2 langt sjovere end Frodo! *fastslår*
    Sidst redigeret af Don J. : 09.12.05 kl. 03:09

  21. De følgende 2 brugere er enige:

  22. #14
    Andreas er offline Amsterdam Arena 23/08-06
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,397

    Re: Vi skal til det: SW eller LOTR?

    Star Wars er lort!

    ...og Ringenes Herre er sgu heller ikk lige mig.

    Jeg kan ikke se, hvorfor alle elsker det lort!!!111

  23. #15
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    3,147

    Re: Vi skal til det: SW eller LOTR?

    Ikke hvis du ser på den overodnede story-line. Der er mange små
    fortællinger i LOTR, men den store historie ("jeg er på vej
    til et bjerg med min ring") er der ikke meget spas i. Til
    gengæld tager det tre film... (jeg har ikke læst - kun set)
    Hvis det er det du tror er historien, så har du vist sovet det meste af filmen. LOTR er jo netop en klassisk historie om det gode mod det onde, et klassisk eventyr hvor den mindste af størrelse er den største af hjerte.

    Hvis man skal følge din logik, så kunne man opsummere Riget (som du selv har nomineret til bedste tv-serie) som "tosset kvinde render rundt og leder efter spøgelser mens vred svensker brokker sig over danskere".
    What a coach does is attempt to increase the index of probability when it comes to winning a match. As a coach all you can [do] is deny fortune as much of its role as you possibly can ~ Juanma Lillo
    Mads740's Avatar

  24. De følgende 7 brugere er enige:

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 28.10.05, 07:00
  2. Svar: 12
    Sidste Meddelelse: 11.06.05, 19:36
  3. Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 04.02.04, 16:18

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •