Se afstemningsresultater: Seinfeld, Frasier eller Friends

Stemmeafgivere
149. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Seinfeld!

    45 30.20%
  • Frasier!

    37 24.83%
  • Friends!

    46 30.87%
  • Det er altsammen ganske sjovt ...

    12 8.05%
  • Ingen af dem - det er overhovedet ikke sjovt! (Skriv, hvad du kan lide)

    9 6.04%
Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 19

Emner: Seinfeld, Frasier eller Friends - endnu et afgørende opgør ...

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    720

    Seinfeld, Frasier eller Friends - endnu et afgørende opgør ...

    Ja, jeg er ikke til at stoppe med disse afstemninger. I dette tilfælde er der for mit eget vedkommende ingen tvivl: det bliver Seinfeld. Jeg synes nærmest det er en fornærmelse at tage Frasier med i samme afstemning, men jeg ved, at mange er vilde med den. Og bevares, den kan da være OK - men ikke oppe i nærheden af Seinfeld.

    Efter min mening!

    *hylder ligegyldige nørdeafstemninger*
    Overliggervinder! :-)

    "Det var Animal Planet - 'Når løver jager'. Med Brøndbyspillerne som gazeller. Løbeivrige, arbejdsomme og hoppende - men uden håb om overlevelse."

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    2,361

    Re: Seinfeld, Frasier eller Friends - endnu et afgørende opgør ...

    2 ud af 3 muligheden manglede... Friends og Seinfeld er sjovt. Det er Frasier også, men ikke nær så sjovt. Derfor gik min stemme til Friends.

    A
    Death by football!

  3. De følgende 2 brugere er enige:

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    508

    Re: Seinfeld, Frasier eller Friends - endnu et afgørende opgør ...

    Synes ikke at noget af det er specielt morsomt.

    Seinfeld har jeg aldrig fattet folks fascination af, Fraiser er lidt for anstrengt og har man set ET afsnit af Friends har man set dem alle. Jeg er bange for, at jeg skal anstrenge mig gevaldigt for at finde en sitcom, jeg gider se.

    Det skulle lige være To Fyre, En Pige og En Pizza eller hvad den nu hedder...
    Sagde du Fede?

  5. #4
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    2,532

    Re: Seinfeld, Frasier eller Friends - endnu et afgørende opgør ...

    Friends er da en genial serie - måske lige trukket en sæson eller to for langt...

    Ikke at de to andre er dårlige, Friends er bare helt speciel og rigtig god! :o)
    - - - - - - - -
    Give a man a mask and he will tell the truth,
    Give a man a user name and he will act like a total twat.
    - Sid Lowe
    Pipetown's Avatar

  6. De følgende 3 brugere er enige:

  7. #5
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    534

    Re: Seinfeld, Frasier eller Friends - endnu et afgørende opgør ...

    Friends er soedsuppe-crap for idioter, Frasier er enstrenget humor. Seinfeld er bare genialt...

    Ernst
    Optimisme er mangel på information

  8. De følgende 6 brugere er enige:

  9. #6
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,589

    Re: Seinfeld, Frasier eller Friends - endnu et afgørende opgør ...

    I er alle sammen sindsyge og burde besøge en psykiater !!! gerne en af de uovertrufne Cranebrødre, deres serie er lysår fra tøseserierne Friends og Seinfeld der kun bør ses med en pose matadormix og kvinden du elsker, og så er det for hendes skyld du ser dem......

    Fraiser er med sine mange lag at humor langt bedre, omend jeg må medgive at de sidste 2 sæsoner har været lidt tyndslidte...
    Pabres
    Alcohol gives you the ambition to do anything, while simultaneously taking away your ability to do so.
    Pabres's Avatar

  10. De følgende 5 brugere er enige:

  11. #7
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    5,221

    Re: Seinfeld, Frasier eller Friends - endnu et afgørende opgør ...

    Har aldrig rigtigt været mig med alle de komedie serier som florerer på tv.

    Jo måske lige på nær en: Simpsons - den kan jeg sagtens tage mig tid til at se !
    \m/ (^_^) \m/

    Having an offday ??? Metal is the best cure !!!

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #8
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    534

    Re: Seinfeld, Frasier eller Friends - endnu et afgørende opgør ...

    ›I er alle sammen sindsyge og burde besøge en psykiater !!! gerne
    ›en af de uovertrufne Cranebrødre, deres serie er lysår fra
    ›tøseserierne Friends og Seinfeld der kun bør ses med en pose
    ›matadormix og kvinden du elsker, og så er det for hendes skyld du
    ›ser dem......

    Om ti aar, med lidt held, vil du fatte hvorfor du tog fejl.

    Ernst
    Optimisme er mangel på information

  14. #9
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,589

    Re: Seinfeld, Frasier eller Friends - endnu et afgørende opgør ...


    ›Om ti aar, med lidt held, vil du fatte hvorfor du tog fejl.

    ›Ernst

    Nej nej, du humorens mester fortæl mig det nu, oplys mig med din uendlige visdom du har fået på trods af du er 10 år yngre end mig...
    Fortæl fortæl !
    Pabres
    Alcohol gives you the ambition to do anything, while simultaneously taking away your ability to do so.
    Pabres's Avatar

  15. #10
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    534

    Re: Seinfeld, Frasier eller Friends - endnu et afgørende opgør ...

    Hehehe, jeg er bare ude paa at provokere. Sorry, hvis jeg gik for vidt. Synes bare at det er maerkelig at kalde Seinfeld for toesepjat.

    Ernst - Humormester TM
    Optimisme er mangel på information

  16. #11
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    1,484

    Re: Seinfeld, Frasier eller Friends - endnu et afgørende opgør ...

    Friends var sjov til at begynde med, men i takt med, at skuespillerne fik stjernestatus, blev den mere og mere anstrengende. Flere af dem var også ret dårlige skuespillere, som overspillede deres roller, så de kom til at fylde alt for meget. I bund og grund en serie, der lovede meget, men støt og roligt faldt i niveau, indtil den til sidst nærmest var irriterende.

    Frasier er lidt i samme boldgade blot med den forskel, at den holdt niveau i mange år, før den begyndte at dale. Den kører nu i samme rille og kan ikke rigtig udvikle sig mere. Men irriterende bliver den nok aldrig.

    Seinfeld er i en liga for sig selv. En atypisk sitcom, hvor karaktererne er så absurde, men stadigvæk menneskelige i deres paranoide, neurotiske forestillinger, at det kan bære en serie fra begyndelsen til enden.
    At Seinfeld stoppede alt for tidligt må siges at være den største tragedie i fjernsynets historie.
    -


    "Vi er stolte som ind i helvede."
    (Don Ø, 23. august 2006.)



    ♪ Die Meister, Die Besten, Les Grandes Equipes, The Champions♪

  17. De følgende 3 brugere er enige:

  18. #12
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    219

    Re: Seinfeld, Frasier eller Friends - endnu et afgørende opgør ...

    Friends var sjov til at begynde med, men i takt med, at skuespillerne fik stjernestatus, blev den mere og mere anstrengende. Flere af dem var også ret dårlige skuespillere, som overspillede deres roller, så de kom til at fylde alt for meget. I bund og grund en serie, der lovede meget, men støt og roligt faldt i niveau, indtil den til sidst nærmest var irriterende.

    Frasier er lidt i samme boldgade blot med den forskel, at den holdt niveau i mange år, før den begyndte at dale. Den kører nu i samme rille og kan ikke rigtig udvikle sig mere. Men irriterende bliver den nok aldrig.

    Seinfeld er i en liga for sig selv. En atypisk sitcom, hvor karaktererne er så absurde, men stadigvæk menneskelige i deres paranoide, neurotiske forestillinger, at det kan bære en serie fra begyndelsen til enden.
    At Seinfeld stoppede alt for tidligt må siges at være den største tragedie i fjernsynets historie.
    Jeg er så ufatteligt enig, at ENIG-knappen ikke kan udtrykke det nok!

  19. De følgende 2 brugere er enige:

  20. #13
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    144

    Re: Seinfeld, Frasier eller Friends - endnu et afgørende opgør ...

    Nu har jeg stemt "Ingen af dem...", hvilket er lige træmandsagtigt nok, der er da ganske skægge momenter i Seinfeld og Frasier. Friends derimod kan jeg ikke udstå. Problemet med alle serierne er dog, at de er for "kunstige" og serieagtige. De har den her specielle måde at sige tingene på med efterfølgende bekræftende nik. Kort sagt, det er for anstrengt og påtaget for min smag.

    Simpsons er til gengæld noget af det bedste, der overhovedet er lavet!
    Mvh
    Jacob N

  21. #14
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    534

    Re: Seinfeld, Frasier eller Friends - endnu et afgørende opgør ...

    ›Nu har jeg stemt "Ingen af dem...", hvilket er lige
    ›træmandsagtigt nok, der er da ganske skægge momenter i Seinfeld
    ›og Frasier. Friends derimod kan jeg ikke udstå. Problemet med
    ›alle serierne er dog, at de er for "kunstige" og
    ›serieagtige.

    Hmmmm, hvis dit krav er naturlighed, saa er det nok de faerreste sit-coms, der lever op til den betegnelse. En serie som Seinfeld lever jo i hoej grad paa at udstille, at rammerne for en sit com i sig selv er dybt fjollede. It's a show about nothing, som bekendt. Om man finder denne refleksive humor morsom er saa en anden sag. I mine oejne er ren metahumor i sig selv dybt belastende (som eksempelvis i Kiss Kiss Bang Bang-filmen), men Seinfelds manuskriptforfattere er ganske enkelt sublime til at sammenstrikke tilsyneladende helt adskilte og hver for sig dybt absurde haendelseforloeb til en frydefuld knude af kynisk humor. Seinfeld er desuden en af de faa komedier, hvor man aldrig stoeder paa soedsuppe-moraler. Selv den ellers fremragende Simpsons, som du selv naevner (og jeg mangler stadig at se hvordan denne serie kan leve op til kravet om 'naturlighed'), undgaar - paa trods af dens udpraegende bevidsthed om sit com-genren - ikke at falde i soedsuppe-faelden fra tid til anden.

    Seinfeld is superior!

    Ernst
    Sidst redigeret af Ernst Jünger : 14.12.05 kl. 14:37
    Optimisme er mangel på information

  22. Den følgende bruger er enig i dette:

  23. #15
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,398

    Nu mest om sidste salgsdato

    ›Frasier er lidt i samme boldgade blot med den forskel, at den
    ›holdt niveau i mange år, før den begyndte at dale. Den kører nu i
    ›samme rille og kan ikke rigtig udvikle sig mere. Men irriterende
    ›bliver den nok aldrig.

    At den kører i samme rille har sin grund: Den sluttede for flere år siden, efter sæson ni, og alt hvad man herefter ser er genudsendelser i den turnus, der i årevis nu har dannet rygraden for hele TVDanmarks sendeflade: et skelet af sitcoms, film og realityprogrammer, der ikke ser ud til at ændre sig nogensinde. De vender vist Frasier-bøtten ca. en gang om året, og kommer formentlig til at gøre det til vi alle er døde og borte :-)

    Derfor synes jeg der står en serie tilbage, der aldrig blev hængende så længe at den blev anstrengende, selv om den havde tilbøjelighederne, især da Daphne og Niles blev hovedpersonerne, og Daphnes kosmisk irriterende mor og bror (med verdens værste Manchester-accenter) fyldte alt for meget alt for længe - samtidig med at Frasier selv blev mere og mere hyper og hans særheder blev kørt højere op. Han var ret trættende til sidst.

    Simpsons føltes for nogle år siden som om de burde være standset forlængst, men har på det seneste skåret voldsomt ned for gags og igen op for nogle plots der rent faktisk hænger sammen, efter flere år med "nu sender vi dem til Japan og England og Rio og ser hvor mange stereotyper der bliver plads til"-fasen. Der er dog stadig for mange afsnit, der bare ikke rigtig kører, i modsætning til de tidlige år (ca. sæson 3-7), hvor stort set alle afsnit var verdensklasse.

    Seinfeld var (udover finaleafsnittet, der var vanvittig skuffende) aldrig mindre end fremragende. De sluttede virkelig på toppen.

    mvh,
    -smølle

  24. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. A last goodbye to our Israeli friends
    By /Simon in forum De korte linier
    Svar: 44
    Sidste Meddelelse: 08.12.20, 12:49
  2. Spanien-Danmark - en afgørende landskamp
    By Mark Robins in forum De korte linier
    Svar: 19
    Sidste Meddelelse: 21.03.07, 00:22
  3. Afgørende øjeblikke i FCK historie i de sidste 5 år
    By snitker in forum De korte linier
    Svar: 18
    Sidste Meddelelse: 01.10.05, 08:25
  4. Sjoveste figur i Seinfeld?
    By rous in forum Diverse
    Svar: 27
    Sidste Meddelelse: 08.09.04, 21:03
  5. Sjoveste figur i Frasier
    By Urbanus in forum Diverse
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 08.09.04, 10:08

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •