Side 1 af 7 1234 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 92

Emner: Ambitioner omkring Europa

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,761

    Ambitioner omkring Europa

    I FCK har man kæmpe store ambitioner om Europa, FCK vil i CL eller i UEFAcuppens gruppespil, det er bare ikke lige lykkedes. Ambitionerne er så store at FCK selv og medierne stort set gøres til favoritter i mod selv de store klubber. Imod Rangers var vi favoritter, på trods af at det jo egentlig er en klub i en helt anden liga (også bogstavelig talt). Imod Mallorca var det, det samme. En spansk klub der har ligget i den bedre halvdel i mange år og har en dårlig periode, hvorefter de ligger i bunden efter en mindre del af sæsonen... stadig et klassemandskab, reserver eller ej. Skuffelse på skuffelse i medierne og det var jo lige før FCK også var favoritter i manges øjne hjemme mod HSV, og nederlaget bliver vel kun rigtig godtaget, fordi det skete på en dommebrøler.

    Der er blevet diskuteret meget omkring disse kampe og der er mange meninger, fred være med det, men hvad med DK´s anden storklub, i ved den hyggelige familieklub ude vestpå. Klubben har lige mødt Espanoel, en i min øjne dårliger klub end Mallorca var på det tidspunkt....

    - De har en sejr ud af de 10 sidste ligekampe
    27. nov Atl. Madrid - Espanyol 1-1
    20. nov Espanyol - Mallorca 2-0 (sjovt nok)
    5. nov Espanyol - Ath. Bilbao 1-1
    30. okt Osasuna - Espanyol 2-0
    27. okt Alaves - Espanyol 1-1
    23. okt Celta - Espanyol 1-0
    16. okt Espanyol - Cadiz 0-2
    2. okt Sevilla - Espanyol 1-1
    24. sep Espanyol - Villarreal 1-2
    21. sep Santander - Espanyol 1-0


    Ikke de vildeste modstandere, og jeg er ikke i tvivl om at FCK ville være udråbt som favoritter, og et 1-1 ville være så langt fra godtaget. Hvordan kan BIF så egentlig få så meget kredit for en 1-1, hvor de endda er i overtal en del af kampen. Er det FCK der er for gode til at overspille vores rolle, eller BIF der er for gode til at underspille deres, det kommer i hvert fald bag på mig...

    Onside: Forrygende Brøndby-fight gav ét point
    Bold: Heller ikke i 4. forsøg vandt Brøndby

    osv osv, ingen kritiske artikler om at BIF ikke har formodet at sikrer sig videre adgang på trods af en føring på 2-0 imod et russisk hold i knæ, eller et spansk bundhold, der ligger 2 point over stregen og 3 fra sidstepladsen, mærkeligt.

    TOrben

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    165

    Re: Ambitioner omkring Europa

    gaaaaaaaaab...

    Espanyol var den bedste modstander BIF har mødt europæisk i år...
    de spillede en fin kamp og havde fortjent mere end den uafgjorte..
    hvad er pointen egentlig med dit indlæg? jeg gætter på noget i stil med "brøndby er dumme fordi de er brøndby".

    undres
    RYTTER HVEM ?????
    RYTTER HVEM?????
    RYTTER HVEM ??????

    http://www.gundsoe.net/foto/rytter.jpg


  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    165

    Re: Ambitioner omkring Europa

    ›Ikke de vildeste modstandere, og jeg er ikke i tvivl om at FCK
    ›ville være udråbt som favoritter, og et 1-1 ville være så langt
    ›fra godtaget. Hvordan kan BIF så egentlig få så meget kredit for
    ›en 1-1, hvor de endda er i overtal en del af kampen.

    helt præcis i 10 minutter ja..

    "en del af kampen" lugter lidt af en omvendt BIF-sandhed
    RYTTER HVEM ?????
    RYTTER HVEM?????
    RYTTER HVEM ??????

    http://www.gundsoe.net/foto/rytter.jpg

  5. #4
    Tilmeldingsdato
    Sep 2005
    Indlæg
    4

    Re: Ambitioner omkring Europa

    arhh er det ikke sådan lidt " rønnebærrene er sure"

    Du kan statistikke dig til hvad som helst.. Mallorca var et hold i total krise på tidspunket og bedre er det ikke blevet siden. Espanyol er trods alt 5 fra sidste sæson ..Mallorca er et notorisk bundhold..fakta.

    Faktum igår var at BIF spillede en god international kamp..måske ikke hele tiden med flydende teknisk bold men med fight og råstyrke( ja over grænsen i flere tilfælde). Bif formåede at have klar overvægt i 3/4 af kampen og skabe mange store chancer mod et primera divisions hold og det er trods alt ikke hverdags kost.. Da fck tabt til HSV i parken var det ikke just efter at have overvægt i noget som helst andet end sparken væk.. og her kan man tale om at "messias" præstastion totalt dominerede pressebilledet efterfølgende og ikke som det burde ha været FCKs underpræstation..

    Pressens generelle positive kritik af gårsdagens kamp er derfor ganske fortjent omend det kan virke som en rød klud på for nogen..

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #5
    Spendrups er offline Svensk øl i plastflasker
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    13

    Re: Ambitioner omkring Europa

    Hvor er jeg træt af disse konspirationsteoritråde...
    Brøndby bliver favoriseret her og der og alle vegne...

    SÅ HOLD DOG OP!!!!!

  8. #6
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,174

    Re: Ambitioner omkring Europa

    ›gaaaaaaaaab...

    ›Espanyol var den bedste modstander BIF har mødt europæisk i år...
    ›de spillede en fin kamp og havde fortjent mere end den uafgjorte..
    ›hvad er pointen egentlig med dit indlæg? jeg gætter på noget i
    ›stil med "brøndby er dumme fordi de er brøndby".

    ›undres

    Ja, Bundby kunne måske godt have fortjent bedre end uafgjort.

    Men jeg forstår godt superestrellas frustrationer, idet jeg også selv har disse. Det virker også i mine øjne som om, at BØF har meget længere tråd i medierne mht. Europa end vi har, hvilket måske skyldes vores åbenlyse ambitionsniveau.

    Vi bliver svinet til for at ryge ud mod Mallorca og Rangers i tætte opgør til trods for at begge klubber bør være meget bedre end os.

    Samtidig vil jeg vove den påstand, at BØF intet har vist i år i Europa til trods for at de er kommet længere end os.

    Deres kampe i år har været (correct me if Im wrong)
    -CL kval som de vinder over et skidt østhold.
    -CL kval mod et Ajaxhold der er utroligt ringe, hvor de taber klart i kamp nr 2.
    -Uefa gruppekval hvor de knebent slår et hold fra Schweiz.
    -Et dårligt Israelsk hold hvor de vinder 2-0, men i realiteten er heldige med at have 0-0 ved pausen.
    -Et russisk hold i dyb krise, som de formår at tabe 4-2 til efter at føre 2-0
    -Et spansk hold i dyb krise, som de dog formår at spille 1-1 med.

    Dermed bør de vel også have en ordentlig tur i medierne (hvis de ikke slår Palermo), hvilket vi uden tvivl ville få? Havde det været vores resultater og spil, så ville det blive omtalt som en acceptabel præstation, men samtidig ville medierne med Brækmann i førersædet så tvivl ved vores ambitioner, vores spillere og som altid "Kedelige Backe".

    Men lad os tage en tudekiks og komme videre. Vi ved jo bedre ;-)
    Sidst redigeret af k@sper : 01.12.05 kl. 12:12

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #7
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    51

    Re: Ambitioner omkring Europa

    ›Men jeg forstår godt superestrellas frustrationer, idet jeg
    ›også selv har disse. Det virker også i mine øjne
    ›som om, at BØF har meget længere tråd i medierne
    ›mht. Europa end vi har, hvilket måske skyldes vores
    ݌benlyse ambitionsniveau.

    Det kunne måske skyldes at Brøndby "altid" kommer længere i Europa en Fck.

    Mvh.

    Nålen

  11. De følgende 3 brugere er enige:

  12. #8
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    165

    Re: Ambitioner omkring Europa

    ››Men jeg forstår godt superestrellas frustrationer, idet jeg
    ››også selv har disse. Det virker også i mine øjne
    ››som om, at BØF har meget længere tråd i medierne
    ››mht. Europa end vi har, hvilket måske skyldes vores
    ››åbenlyse ambitionsniveau.

    ›Det kunne måske skyldes at Brøndby "altid" kommer
    ›længere i Europa en Fck.

    ›Mvh.

    ›Nålen

    Det kunne også skyldes at FCK virkelig spillede det værste omgang lortefodbold mod Mallorca og HSV. Jeg husker nu ikke at BIF blevet skånet sidste uge da de smed sejren væk mod Moskva..

    tag nu en kiks, og gem den så til 8. december hvor vi søndersmadrer BIF i parken :-)
    RYTTER HVEM ?????
    RYTTER HVEM?????
    RYTTER HVEM ??????

    http://www.gundsoe.net/foto/rytter.jpg

  13. De følgende 3 brugere er enige:

  14. #9
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    242

    Re: Ambitioner omkring Europa

    ›Deres kampe i år har været (correct me if Im wrong)
    ›-CL kval som de vinder over et skidt østhold.
    ›-CL kval mod et Ajaxhold der er utroligt ringe, hvor de taber klart i kamp nr 2.
    ›-Uefa gruppekval hvor de knebent slår et hold fra Schweiz.
    ›-Et dårligt Israelsk hold hvor de vinder 2-0, men i
    ›realiteten er heldige med at have 0-0 ved pausen.
    ›-Et russisk hold i dyb krise, som de formår at tabe 4-2 til
    ›efter at føre 2-0
    ›-Et spansk hold i dyb krise, som de dog formår at spille 1-1 med.

    Holder du med FCK eller Brøndby med den viden du har?

  15. #10
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,761

    Re: Ambitioner omkring Europa

    Tja, det står egentlig ikke så tydeligt i mit første indlæg, men ? gik blandt andet ud på om FCK´s kæmpe ambitioner, er en hæmsko når det går galt, da de store ambitioner slår igennem i medierne og dermed bliver FCK favoritter i kampe, hvor FCK normalt aldrig ville være favoritter. Det gør det måske svære for spillerne at sætte sig op på samme måde, som hvis man er underdogs. Desuden kommer der en del kritik i medierne, som til tider er lige lovlige hårde. Omvendt så kommer samme kritik ikke til Brøndby, er det så fordi de i virkeligheden er bedre i medierne til at underspille deres rolle.... de vil jo også helst gøre alt for at gøre FCK til klare favoritter i indbyrdes opgør...

    Jeg så ikke kampen, så derfor har min kritik egentlig ikke noget med den kamp eller spillet at gøre, men bare det faktum at klubben smider en "sikker" føring væk på 4 miutter, hvorefter de ikke formoder at vinde over et hold, der trods alt er i formkrise.

    Det kan godt være de kun er i overtal i 10 minutter, men den situation på hjemmebane, skulle helst ikke vendes til et rødt kort til en bif-spiller og dermed være på lige fod igen. En mand i overtal, så skulle sådanne situationer jo gerne kunne undgås.

    Se det som en kritik af FCK, BIF eller medierne, det er op til diskution, jeg synes bare ikke at historien viser samme "hug" i medierne dagen efter en europacupkamp...

    Torben

  16. #11
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    750

    Re: Ambitioner omkring Europa

    Holder du med FCK eller Brøndby med den viden du har?

    Argh, den er sgisme tynd den der!!! Det er da almindelig kendt, at Brøndby IF A/S er kommet let i det gruppespil!!!

    Men nu er det jo slut om 2 uger, så er vi fri for at bekymre os om det!!
    Fremtiden kommer af sig selv, det gør fremskridtet ikke!!

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #12
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    216

    Re: Ambitioner omkring Europa

    ›jeg gætter på noget i
    ›stil med "brøndby er dumme fordi de er brøndby".
    ›undres

    Har svært ved at forstå at det kan undre dig som FCK-fan (for det er du vel). Brøndby er dumme fordi de er Brøndby - det er helt korrekt.

  19. #13
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    165

    Re: Ambitioner omkring Europa

    ››jeg gætter på noget i
    ››stil med "brøndby er dumme fordi de er brøndby".
    ››undres

    ›Har svært ved at forstå at det kan undre dig som FCK-fan (for det
    ›er du vel). Brøndby er dumme fordi de er Brøndby - det er helt
    ›korrekt.

    Har aldrig påstået det var ukorrekt :-)
    RYTTER HVEM ?????
    RYTTER HVEM?????
    RYTTER HVEM ??????

    http://www.gundsoe.net/foto/rytter.jpg

  20. #14
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    54

    Re: Ambitioner omkring Europa

    Grunden til at pressen er lidt kritisk mht til FCK´s europa-cup "eventyr" skyldes nok den meget højtråbende attitude der altid har kendetegnet FCK´s branding: Masser af penge, topspillere, det største stadion osv osv.
    Faktum er imidlertid at FCK i deres efterhånden mellemlange historie har skuffet gang på gang på gang i international sammenhæng (bortset fra Ajax sæsonen som var flot!). Heriblandt et par nærmest uanstændigt dårlige præstationer i ny og næ.
    Brøndby har efterhånden spillet ca 120 EC kampe siden 1986 og der har været mange flotte sejre og også nogle grimme og svidende nederlag. Men faktum er at vi trods alt spiller EC hvert eneste år og dermed trods svipsere i ny og næ har vist langt større international stabilitet end FCK historisk set.
    Ja, Brøndby fik en nemmere seedning i år end FCK, men sådan er reglerne jo mht til placering og opsparede point.
    Angående elendige østhold, Ajax og Zurich er det en tynd floskel at dansk fodbold automatisk bør være/er bedre end hold af den standard. Så vidt jeg husker fik i pinlige smæk af et skidt østhold for ikke så længe siden....
    Ingen kampe er walkovers i europæisk sammenhæng når man ser bort fra 1. kvalrunde (ja, selv her kan man dumme sig!!). Og hold fra ligaerne i Spanien, Italien, Holland osv er simpelthen vant til at spille i et højere tempo end herhjemme og har spillere af en kvalietet som man ikke ser mange af på danske baner. Derfor er en kamp mod f.eks Espanyol uanset deres nuværende spil altid en svær opgave.
    Selv når jeg tager mine blå-gule briller af er rønnebærene sure!! Måske skulle i være lidt ydmyge omkring jeres egen internationale kvalitet før i dømmer andres?

    Walker

    >Men jeg forstår godt superestrellas frustrationer, idet jeg også selv har >disse. Det virker også i mine øjne som om, at BØF har meget længere tråd i >medierne mht. Europa end vi har, hvilket måske skyldes vores åbenlyse >ambitionsniveau.

    >Vi bliver svinet til for at ryge ud mod Mallorca og Rangers i tætte opgør til >trods for at begge klubber bør være meget bedre end os.

    >Samtidig vil jeg vove den påstand, at BØF intet har vist i år i Europa til >trods for at de er kommet længere end os.

    >Deres kampe i år har været (correct me if Im wrong)
    >-CL kval som de vinder over et skidt østhold.
    >-CL kval mod et Ajaxhold der er utroligt ringe, hvor de taber klart i kamp nr 2.
    >-Uefa gruppekval hvor de knebent slår et hold fra Schweiz.
    >-Et dårligt Israelsk hold hvor de vinder 2-0, men i realiteten er heldige med >at have 0-0 ved pausen.
    >-Et russisk hold i dyb krise, som de formår at tabe 4-2 til efter at føre 2-0
    >-Et spansk hold i dyb krise, som de dog formår at spille 1-1 med.

    >Dermed bør de vel også have en ordentlig tur i medierne (hvis de ikke slår >Palermo), hvilket vi uden tvivl ville få? Havde det været vores resultater og >spil, så ville det blive omtalt som en acceptabel præstation, men samtidig >ville medierne med Brækmann i førersædet så tvivl ved vores ambitioner, >vores spillere og som altid "Kedelige Backe".

    >Men lad os tage en tudekiks og komme videre. Vi ved jo bedre ;-)
    Når intelligensens sol står lavt kaster selv dværge lange skygger....

  21. De følgende 3 brugere er enige:

  22. #15
    Tilmeldingsdato
    Jan 2003
    Indlæg
    845

    Re: Ambitioner omkring Europa

    Hvad fanden er det folk WINER over !?!?!?!?!?!?
    Brøndby har gjort et rigtig flot arbejde! Til min store overraskelse kørte de
    Espanyol rundt stort set hele kampen....

    At I (nogle) synes en 2-0 sejr over et Israelsk hold er for lidt... Tsk... Vi snakker om Europa - her vinder man ikke "bare" 4-0... Vores hold er fra Superligaen.. At et eller flere hold kan nå til gruppespillet er ganske udemærket og yderst tilfredsstillende!
    I'm a Zuma wannabee, and I'm God damn proud of it!

  23. De følgende 2 brugere er enige:

Side 1 af 7 1234 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Ambitioner og perspektiver efterlyses
    By Don B in forum De korte linier
    Svar: 17
    Sidste Meddelelse: 01.11.05, 10:49
  2. Et farvel til Ob's ambitioner??
    By Tasjlinkow in forum De korte linier
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 31.08.04, 20:17
  3. Storskærms-ambitioner
    By CF39 Thomas in forum De korte linier
    Svar: 19
    Sidste Meddelelse: 17.07.03, 18:52
  4. FCK, Koncert vs fodbold ambitioner
    By FCFredericia in forum De korte linier
    Svar: 6
    Sidste Meddelelse: 15.07.03, 10:30

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •