Viser resultater 1 til 11 af 11

Emner: Hvad er din nytårsmenu?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    1,815

    Hvad er din nytårsmenu?

    Hvad skal du have at spise nytårsaften?

    Min menu bliver:

    Hummersuppe med hjemmelavet flute
    Oksemørbrad med svampe i cognac sause hertil råstegte grøntsager
    Crepe Suzette

    Natmad:
    Hjemmelavede minipizzaer
    Fuck it! Yes! That's your answer. That's your answer for everything! Tattoo it on your forehead!

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    903

    Re: Hvad er din nytårsmenu?

    Da det er andre der står for tilberedning af maden, aner jeg det ikke. Fik bare at vide at jeg skulle tage øl og sprut med ;-)
    --

  3. Den følgende bruger er enig i dette:

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    May 2002
    Indlæg
    3,432

    Re: Hvad er din nytårsmenu?

    for en gangs skyld har jeg ikke noet med maden at gøre og ska bare medbringe champagne og sprut, så jeg vil læne mig tilbage og nyde

    • sushi
    • kalvefilet med etellerandet + sauce espagnole
    • dessert (hvad, mon?)
    • kransekage


    dertil champagne, endnu ukendt rødvin (jeg anbefalede fransk, helst en af de 9 muser fra beaujolais, men folk er jo vilde med de der oversøiske frugtbomber...), samt vodkabaserede drinks i 2006

    vi blir 16 voksne og - hold jer fast - 18 børn (eller mer).
    I øvrigt mener jeg at hele København minus de største indfaldsveje skal være 30 km/t-zone

  5. #4
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    3,147

    Re: Hvad er din nytårsmenu?

    Forret: Jeg kan faktisk ikke huske det nu
    Hovedret: Lammeskank i en vaniliesovs, med bagte rødbeder.
    Dessert: Hvid sjokomousse med hindbær og passionsfrugtscouli

    Det er mig der stpr for maden og jeg måtte kæmpe en brav kamp for at det ikke endte i suppe-steg-is. Umuligt at lave mad, når man foreslår en klassisk lille apetizer med kaviar og bliver mødt med "det eneste fisk jeg kan lide, er tun på dåse, makrel i tomat og fiskelfileter". Fucking umuligt, og jeg skal garanteret høre på hendes jammer når hun ikke kan lide maden fordi den smager af noget. *leder efter vrissetråden*
    What a coach does is attempt to increase the index of probability when it comes to winning a match. As a coach all you can [do] is deny fortune as much of its role as you possibly can ~ Juanma Lillo
    Mads740's Avatar

  6. #5
    Tilmeldingsdato
    Feb 2003
    Indlæg
    452

    Re: Hvad er din nytårsmenu?

    Jeg skal til noget større middagsarrangement hos nogle venner. Vi bliver ca. 30 til spisning, så det bliver nogen udefra som kommer og laver maden, som er følgende:

    Forret: Skaldyrscoctail (hummerhaler og rejer) med brød og smør
    Hovedret: Oksetournedos med rødvinspebersauce, bønner med bacon og
    hasselbackkartofler.
    Dessert: Chokoladekage med orangemousse og frugt gazpacho.

    Personligt skal jeg dog ikke nyde noget af forretten, da det eneste fisk/skalddyr jeg kan lide, er tun på dåse, makrel i tomat og fiskelfileter ;-)
    __________________
    Hattrick: AC Arnbitter
    Runner up i Sideligaen og Royal League sæson 36.
    Stan FT's Avatar

  7. #6
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    662

    Re: Hvad er din nytårsmenu?

    Jeg skal til fest på Christianshavn www.31december.dk så jeg skal bare sidde og spise og drikke. Det passer mig fint :-)

    Forret
    Involtini di Salmone
    Laksecarpaccio med Rejer & frisk Estragon

    Hovedret
    Filetto con Rucola
    Oksemørbrad med Rødvinsglace, Rucola & frisk Parmesan

    Dessert
    Paradiso della Frutta con Gelato
    Cremet Vanille m/Krokant, Ananas & Abrikoser

    Og så selvfølgelig champagne & kransekage kl 24. Er der nogen som ikke får det???

    Nå men godt nytår til alle.
    MVH
    Thomas

  8. #7
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    260

    Re: Hvad er din nytårsmenu?

    ›Og så selvfølgelig champagne & kransekage kl 24. Er der nogen
    ›som ikke får det???

    Jeg satser personligt ikke på spise kransekage, kombinationen af tør (brut) champagne og kransekage er ekstremt dårlig. Champagnen vil ofte forekomme noget sur og snerpet, så hvis vil endelig insisterer på at spise kransekage vil jeg foreslå en sec eller demi-sec champagne.
    Som champagenørd holder jeg mig udelukkende til de boblende dråber, som også vil det gennemgående tema, under den tilhørende fiske-baserede menu...

    Skål og godt nytår til alle!

  9. #8
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,589

    Re: Hvad er din nytårsmenu?

    Forret : En salat med røget rensdyrkød med Div nødder og andet..

    Hovedret : Kalve mørbrad skåret som bøffer med langtids røget bacon om og en panade af persille, Olivenolie,hvidløg og citron som topping.

    Dertil Hjemmelavet Rösti med kina radisser og en hjemmeopfundet grøntsages ret med Bla blødstegte rødløg, sukker ærter, broccoli og en masse andre gode ting!

    Dessert : er ikke min stærke side, så der laver jeg bare en vanilliecreme med frosne bær rørt op til en luftig konsistens og lagt på lidt god is.....

    Kransekage kan rende mig, det fåes ikke godt mere, og jeg gider ikke selv lave det.
    Alcohol gives you the ambition to do anything, while simultaneously taking away your ability to do so.
    Pabres's Avatar

  10. #9
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    5,225

    Re: Hvad er din nytårsmenu?

    Forret:

    Rejecocktail med friskbagt brød.

    Hovedret:

    Medium stegt og mør Tykstegsbøf med skivekartofler, grøntsager og en rigtig god sovs.

    Dessert:

    Chokolademusse med flødeskum og lækkert chokoladedrys.
    \m/ (^_^) \m/

    Having an offday ??? Metal is the best cure !!!

  11. #10
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,013

    Re: Hvad er din nytårsmenu?

    Vi startede med en frisk røget laks rullet omkring friske blancherede Asparges, dertil serveres en frisk dild/hvidløgs dressing og skivet Avokado.

    Til hovedretten lavede vi Fondue men Oksefilet, Svinemørbrad, Hjortelever, Pølser/Bacon og Kalkun.

    Til dessert skulle det have været Carte Do'r i nøddebunde med friske frugter - men vi orkede ikke og serverede bare is og frugt.

    Sluttede af med en single malt til mænderne imens fruerne fik opvasken.
    Mvh PIB

    Den eneste forskel mellem Bjarne Riis og de andre cykelryttere er at Bjarne Riis ikke lyver mere.
    pib's Avatar

  12. #11
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    973

    Re: Hvad er din nytårsmenu?

    Jeg var inviteret til Stenlille ( mellem Sorø og Holbæk, Vestsjælland ) hvor min kære lillebror bor... Det skulle blive en... hmmm... aften, der var præget af disse drenge i starten af 20'ernes manglende sans på madlavning eller lyst til at lære noget om dette...

    Den menu vi indtog bestod af
    Forret: Ups, det glemte de sørme at få lavet, men så drikker vi bare i stedet...
    Hovedret: Glaseret skinke med salat og flødekartofler
    Dessert: Regnbueis

    Og så kom middagens højdepunkt - og åbenbart en fast tradition hos min lillebror og hans *host host* bonderøvsvenner - resterne, der ikke var blevet spist blev pakket ned i en lille papæske... resten af skinken fik boret et hul i sig... Alle sammen udenfor, hvor årets skinketale blev holdt... hvorefter resten af skinken blev sprunget i luften sammen med resten af resterne...

    Jeg savnede den hummer jeg plejer at få til forret.... og savnede København...
    Venligst

    GNU'en
    Copenhagen Zoo#1

    Jeg er fan af PS&E - og det går skide godt i modervirksomheden!!

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Nytårsmenu 2009
    By Pede in forum Mad
    Svar: 7
    Sidste Meddelelse: 15.12.09, 15:15
  2. Hvad er din livret?
    By dmc in forum Mad
    Svar: 9
    Sidste Meddelelse: 18.09.07, 11:39
  3. Nytårsmenu
    By kaare in forum Mad
    Svar: 9
    Sidste Meddelelse: 09.01.07, 11:15
  4. Hvad er din by kendt for?
    By fck_hundested in forum Diverse
    Svar: 57
    Sidste Meddelelse: 17.01.06, 13:20
  5. Svar: 9
    Sidste Meddelelse: 28.10.04, 20:37

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •