Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 20

Emner: Storskærms-ambitioner

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    802

    Storskærms-ambitioner

    Klubben har planer om storskærmsarrangementer i Parken til alle København's udekampe. Det står i Politiken i dag, og er så vidt en glimrende idé, så længe det ikke bliver fanklubbens busture til det eksempelvis det mørke Jylland, som bliver den store taber.

    Mange vil givetvis vælge mageligheden og underholdningen i Parken fremfor den lange transporttid, men om det er folk, der før tog på udebanetur, eller - som nu - blot os andre dovne plasticfans ;-) kan jeg af naturlige årsager ikke bedømme.

    Mere i linket herunder.

    http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=277861


    Mvh.
    CF39 Thomas

  2. #2
    Abzalon er offline Lalleglad Jubeloptimist
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    670

    Re: Storskærms-ambitioner

    ›Klubben har planer om storskærmsarrangementer i Parken til alle
    ›København's udekampe. Det står i Politiken i dag, og er så vidt
    ›en glimrende idé, så længe det ikke bliver fanklubbens busture
    ›til det eksempelvis det mørke Jylland, som bliver den store
    ›taber.

    ›Mange vil givetvis vælge mageligheden og underholdningen i Parken
    ›fremfor den lange transporttid, men om det er folk, der før tog
    ›på udebanetur, eller - som nu - blot os andre dovne plasticfans
    ›;-) kan jeg af naturlige årsager ikke bedømme.

    ›Mere i linket herunder.

    http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=277861


    ›Mvh.
    ›CF39 Thomas

    Det lyder som endnu en genistreg fra Don Ø og Co. Det vil øge kvaliteten af oplevelsen af hjemmekampene og dem der ikke når/kan/vil følge holdet på udebane kan gå i Parken og få en (forhåbentlig) god oplevelse, samt tilføje et par kroner til vores anstrengte (anstrengt som i "hvor fanden skal vi gøre af alle de penge?") økonomi ;o)

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    2,293

    Re: Storskærms-ambitioner

    ›Klubben har planer om storskærmsarrangementer i Parken til alle
    ›København's udekampe. Det står i Politiken i dag, og er så vidt
    ›en glimrende idé, så længe det ikke bliver fanklubbens busture
    ›til det eksempelvis det mørke Jylland, som bliver den store
    ›taber.

    ›Mange vil givetvis vælge mageligheden og underholdningen i Parken
    ›fremfor den lange transporttid, men om det er folk, der før tog
    ›på udebanetur, eller - som nu - blot os andre dovne plasticfans
    ›;-) kan jeg af naturlige årsager ikke bedømme.

    Jeg tror ikke det vil kanibalisere på FCKFCs busture, mere end Viasats PPV kampe allerede har gjort. Jeg tror det vil være et kærkomment supplement for os magelige Cafe/Latte/plastic fans, som nødigt mager os længere end Valby bakke.

    Jeg må tilstå, at det for mig var dagens glædelige nyhed i min morgenavis. Jeg må desuden indrømme, at storskærmsarrangementet til BIF A/S - Hjalte i år gav plusser i bogen - og var et godt alternativ til det sædvanlige vold og ballade på Vestegnen.

    Det eneste minus ved storskærmsarrangementer, er det ulideligt høje lydniveau i reklamepauserne.

    -Henrik
    1993 - - - - - - - 2001 - 2003, 2004 - 2006(*), 2007 - 2009, 2010(*), 2011 - 2013(*) - - 2016(*), 2017 - 2019 - - 2022(*), 2023
    1995, 1997, 2004, 2009, 2012, 2015, 2016, 2017, 2023
    HM's Avatar

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    802

    Re: Storskærms-ambitioner

    Jeg er som udgangspunkt også positiv overfor dette fremragende initiativ. Og min bekymring er nok ubegrundet. Vil du overvære kampen live, jamen så kan selv et storskærmsarrangement ikke erstatte dette. Personligt har jeg stadig planer om at følge København på udebane på Sjælland, men det kan jo være, at brunchen trækker ud og Parken vil kalde ;-)

    Og så venter vi kun på den første biffer og deres kedsommelige bragesnak, om hvem der er bedst til at støtte sit hold på udebane, om plasticfans, om tifoer, om.. zzz....zzz....


    Mvh.
    CF39 Thomas

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    299
    Det skal tilskrives TV3, som altid skruer op for reklamerne i pausen... Har du ikke lagt mærke til det derhjemme også?

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,155

    Om lydstyrke ved reklamer

    ›Det skal tilskrives TV3, som altid skruer op for reklamerne i
    ›pausen... Har du ikke lagt mærke til det derhjemme også?

    Tillad mig et citat fra en nyhedsgruppe:

    Lydstyrken på reklamerne på TV3 er faktisk den samme som på udsendelserne, der omgiver dem.

    Men når reklamer generelt lyder højere, skyldes det at lyden komprimeres af reklamebureauerne i et ønske om, at lige præcis deres reklame skal være mere "synlig" end nabo-reklamen.

    Ved komprimering tager man alle de lave lyde og hæver deres niveau - uden at røre den del af lyden der allerede var oppe i nærheden af max. lydstyrke. Resultatet er en lyd, der over for det menneskelige øre lyder til at være blevet væsentligt højere i lydstyrke, men rent faktisk slet ikke er det. Et VU-meter vil slå ud til præcis samme max. som før komprimeringen.

    Så ved vi det....


    Mvh.
    Maarum

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,641

    Re: Storskærms-ambitioner

    ››
    ›Og så venter vi kun på den første biffer og deres kedsommelige
    ›bragesnak, om hvem der er bedst til at støtte sit hold på
    ›udebane, om plasticfans, om tifoer, om.. zzz....zzz....



    Jeg venter sådan set bare på at Per Bjerregaard forlanger at det
    storskærmsarrangement skal foregå i Brøndby.

    -orb

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    1,597

    Re: Storskærms-ambitioner

    Jeg synes det rummer mange positive muligheder!

    Først og fremmest er der de mange muligheder som storskærme giver i forbindelse med hjemmekampe - som har været diskuteret før.

    Hvad angår udekampe, så er det jo allerede i dag sådan at dem der vil opleve dem på afstand, men stadig sammen med andre FC København-fans kan vælge at se dem i Parkens Sportscafe (noget jeg selv benyttede mig af ofte dengang jeg ikke kunne se 3+).

    Jeg tror derfor ikke at det vil kanibalisere yderligere på fanklubbens busarrangementer til udekampe. Tværtimod vil det blot give endnu flere fans muligheden for at få en god oplevelse sammen med andre fans.

    Det at tage med på udebane-ture er stadig en særlig oplevelse som mange ønsker - men for de fleste er det kun en gang imellem. Det er ikke noget man gør hver gang.
    For alle klubber (og ja, det gælder også Brøndby!! Selvom de sikkerts nødig vil indrømme det) er det kun under 10% af dem der normalt møder op til en hjemmekamp der også tager med på udebane. Men det er sjældent de samme 10%.
    Det kræver tid og planlægning at tage med på udebane, og det koster flere penge, så det er naturligt at det ikke er noget man gør hver gang.
    Det spiller i øvrigt ikke nogen stor rolle om det er en kamp der vises på tv3/3+ eller ej. Altså er tanken om kanibalisering forkert.

    Jeg tager selv med til alle udekampe på Sjælland, mens det kun er ved særlige lejligheder jeg tager med til Jylland.
    Det agter jeg at blive ved med - uanset om kampene vises på storskærm eller ej. Men det er da et tilbud jeg absolut vil benytte mig af ved nogle af de kampe jeg alligevel ikke ville have set live på udebane...

    Rasmus
    Sidst redigeret af Urbanus : 18.07.03 kl. 08:59

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    1,050

    Re: Storskærms-ambitioner

    ›Klubben har planer om storskærmsarrangementer i Parken til alle
    ›København's udekampe. Det står i Politiken i dag, og er så vidt
    ›en glimrende idé, så længe det ikke bliver fanklubbens busture
    ›til det eksempelvis det mørke Jylland, som bliver den store
    ›taber.

    ›Mange vil givetvis vælge mageligheden og underholdningen i Parken
    ›fremfor den lange transporttid, men om det er folk, der før tog
    ›på udebanetur, eller - som nu - blot os andre dovne plasticfans
    ›;-) kan jeg af naturlige årsager ikke bedømme.

    ›Mere i linket herunder.

    http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=277861


    ›Mvh.
    ›CF39 Thomas

    Det skal da prøves en dag men jeg foretrækker nu udebaneturene og vil ikke lade mig påvirke ved at det skulle være nemmere at se den i parken.
    Det at man bare sætter sig ind i en bus sammen med en masse flinke gutter og tøzer og se bold sammen med den specielle udebane stemning.
    Det er min måde at slappe af på en alligevel kedelig søndag ;)

    Prisen på en vild bytur bytter jeg gerne for en fed udebane tur og så er det somregel billigere!
    Tænk hvis alle fans tog på udebane bare 2 gange i løbet af en sæson .. det ville blive til en del .. omkring ca. 1200 til hver udebanekamp .. hvis man regner med at vi er 20.000 fans i alt. Og oven i det kommer så de faste. Så måske 1500 fast til hver udebane kamp. Så har man smidt omkring 50.000 afsted til udebane kamp i løbet af en sæson .. det lyder sgu ikke dårligt hehe ;)

    PS: jeg er spasser til at regne så det er sikkert forkert hehe ;)

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,225

    Re: Om lydstyrke ved reklamer

    ››Det skal tilskrives TV3, som altid skruer op for reklamerne i
    ››pausen... Har du ikke lagt mærke til det derhjemme også?

    ›Tillad mig et citat fra en nyhedsgruppe:

    ›Lydstyrken på reklamerne på TV3 er faktisk den samme som på
    ›udsendelserne, der omgiver dem.

    ›Men når reklamer generelt lyder højere, skyldes det at lyden
    ›komprimeres af reklamebureauerne i et ønske om, at lige præcis
    ›deres reklame skal være mere "synlig" end
    ›nabo-reklamen.

    ›Ved komprimering tager man alle de lave lyde og hæver deres
    ›niveau - uden at røre den del af lyden der allerede var oppe i
    ›nærheden af max. lydstyrke. Resultatet er en lyd, der over for
    ›det menneskelige øre lyder til at være blevet væsentligt højere i
    ›lydstyrke, men rent faktisk slet ikke er det. Et VU-meter vil slå
    ›ud til præcis samme max. som før komprimeringen.

    ›Så ved vi det....


    ›Mvh.
    ›Maarum

    Det siger jo absolut ingenting kun at sammenligne maxværdier og ikke gennemsnitsværdier. Det svarer jo til, hvis man gik rundt med en mobiltelefon, der udsendte ringesignal hele tiden. Det ville også blive en kende anstrengende efter ganske kort tid. Præcis som med de to gange 7 minutters (ens) reklameblokke i pausen af en fodboldkamp på TV3.
    /Giggs

    København er en grim by med grimme mennesker og klamme dialekter. Lige fra Østerbro til Lyngby. Det eneste sted i København jeg har oplevet flinke mennesker er i Næstved.

  11. #11
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,155

    Re: Om lydstyrke ved reklamer

    Jo, men det er dog en forklaring på, hvorfor reklamerne er så irriterende (lydmæssigt). Og det er altså IKKE fordi TV3 har sat ekstra volume på...

  12. #12
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    2,293

    Re: Om lydstyrke ved reklamer

    ›Jo, men det er dog en forklaring på, hvorfor reklamerne er så
    ›irriterende (lydmæssigt). Og det er altså IKKE fordi TV3 har sat
    ›ekstra volume på...

    Jeg er sådan set ligeglad hvem som har skruet op for hvad. Bare FCK til de kommende storskærmsarrangementer skruer ned for lortet mens der er reklamer. En ting er hjemme i stuen - en helt anden, en væg af højttalere i Parken.

    -Henrik
    1993 - - - - - - - 2001 - 2003, 2004 - 2006(*), 2007 - 2009, 2010(*), 2011 - 2013(*) - - 2016(*), 2017 - 2019 - - 2022(*), 2023
    1995, 1997, 2004, 2009, 2012, 2015, 2016, 2017, 2023
    HM's Avatar

  13. #13
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    426

    Re: Om lydstyrke ved reklamer

    ›Jeg er sådan set ligeglad hvem som har skruet op for hvad. Bare
    ›FCK til de kommende storskærmsarrangementer skruer ned for lortet
    ›mens der er reklamer. En ting er hjemme i stuen - en helt anden,
    ›en væg af højttalere i Parken.

    Kunne det tænkes, at FCK ikke må vise kampen på storskærm for Viasat, hvis FCK skruer ned for lyden/slukker for reklamerne?

    Jeg bryder mig heller ikke om reklamerne, men måske er det ikke FCKs skyld?....denne gang.


    ›-Henrik
    Thomas L

  14. #14
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    95

    Re: Storskærms-ambitioner

    ›››
    ››Og så venter vi kun på den første biffer og deres kedsommelige
    ››bragesnak, om hvem der er bedst til at støtte sit hold på
    ››udebane, om plasticfans, om tifoer, om.. zzz....zzz....
    ››
    ››

    › Jeg venter sådan set bare på at Per Bjerregaard forlanger at det
    › storskærmsarrangement skal foregå i Brøndby.

    › -orb

    LOL, stor humor, ja det skulle vel ikke undre nogle hvis han fandt på det. Men det som jeg nu kan forestille mig er at brøndby, også vil til at lave storskærm til deres udekampe.... for derefter at sige hvilken god idé de fik....

    Hvor mange gange har PB egentlig "copycatet" Don Ø? det er vidst temlig mange gang efterhånden... "BIF kids" tribunen... heheheh
    Med venlig hilsen

    NCaStlE

  15. #15
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,199

    Re: Storskærms-ambitioner

    Det skal du ikke regne med, da de byggede stadion, havde de regnet forkert og fik således ikke råd til storskærm, med mindre der er sket noget med deres pengepung, vil de nok fortsat leje (muligvis af os, tror jeg faktisk er ideen)
    Forza FCK
    Bazooka

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Nu vi alligevel snakke om storskærms-projectors
    By Karsten CF1 in forum Diverse
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 16.09.06, 11:46
  2. Ambitioner omkring Europa
    By superestrella in forum De korte linier
    Svar: 91
    Sidste Meddelelse: 22.12.05, 01:02
  3. Storskærms arrangement Rangers-FCK
    By Henrik T in forum De korte linier
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 08.08.03, 20:07

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •