Se afstemningsresultater: Er Ståle Solbakken den rigtige træner for FCK?

Stemmeafgivere
525. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Ja. Ståle er den helt rigtige træner for FCK

    234 44.57%
  • Ja. Ingen bedre træner kan lokkes til FCK

    82 15.62%
  • Nej. FCK blev forblindet fordi Ståle "døde" for klubben i år 2001

    64 12.19%
  • Nej. Han mangler trænererfaring fra en topklub

    145 27.62%
Side 2 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 50

Emner: Ståle Solbakken - en fejlansættelse?

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    2,741

    Re: Ståle Solbakken - en fejlansættelse?

    ›Og at vi tilsyneladende ikke mere kan slå Brøndby i
    ›betydningsfulde kampe, med 3-0'eren i foråret 2005 som en
    ›undtagelse, er pænt bekymrende.

    Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor langt du tæller tilbage, men umiddelbart ville jeg mene at nederlaget i dag kunne have skygget lidt i den hukommelse som jeg ellers aldrig ville turde lægge mig ud med uden NipserStat i baghånden :-)

    Venligst,
    Bo N K

  2. #17
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,397

    Re: Ståle Solbakken - en fejlansættelse?

    ›Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor langt du tæller tilbage, men
    ›umiddelbart ville jeg mene at nederlaget i dag kunne have skygget
    ›lidt i den hukommelse som jeg ellers aldrig ville turde lægge mig
    ›ud med uden NipserStat i baghånden :-)

    Nah, jeg tænker på de seneste to sæsoner. Her har vi mødt BIF forbløffende 12 gange, vundet de tre, fire uafgjorte, fem sejre. Piller vi så Royal League fra, har vi en charmerende 1-2-5 stående for de to sæsoner. Og blandt de fem er tre røvfulde, den ene på 5-0, samlet målscore 7-16. Exit i begge pokalturneringer. Det er ikke hvad jeg ville kalde et overbevisende aktuelt indbyrdes forhold, men jeg accepterer da divergerende opfattelser.

    mvh,
    -smølle

  3. De følgende 3 brugere er enige:

  4. #18
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    58

    Re: Ståle Solbakken - en fejlansættelse?

    BIF var ikke mere dominerende i dagens kamp end FCK var det i de to forrige, men formåede at score på stort set samtlige af deres chancer. Set over tre kampe har vi som minimum spillet lige op med Brøndby, hvilket må siges at være særdeles tilfredsstillende i betragtning af, at alle kampene er foregået på udebane.

    I Royal League har vi set to skuffende præstationer hjemme mod Lillestrøm og Kalmar - dog hører det med til historien, at flere vigtige spillere blev sparet i førstnævnte kamp. Hjemmekampen mod Hammarby var til gengæld overbevisende, mens returkampen er uden for bedømmelse, da seks vigtige spillere var fraværende.

    Samlet set virker det urimeligt at afskrive Ståle på baggrund af ovenstående...

  5. #19
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    1,916

    Re: Ståle Solbakken - en fejlansættelse?

    ›Savner en femte svar mulighed i afstemningen:

    ›5) Lad os nu lige give manden en chance før vi bedømmer
    ›ham..Ligasæsonen er én dag gammel....

    muligvis, men vi har ikke råd til flere experimenter og latterlige udvisninger og et forsvar der sover.

    Faktisk har vi ikke kun men 2 uden den nødvendige træner erfaring, uanset at don henviser til ståle kortvarige ass.landstrænerjob og ham kam, samt peter nielsen, som forlod B93, da han ej mente sig kvalificeret. en ass. træner i fck skal gerne være på et højere niveau end i nabo klubben B 93.........

    Det forspring vi havde bliver snart formøblet bort. Vi har 2 klasse angribere, der stort set ikke fik noget at arbejde med i 1. halvleg, som top hold. Det er bare ikke godt nok. Så kan man have nok så meget sympati for peter Nielsen og Ståle Solbakken. Så CL for FCK ligger langt ude i fremtiden hvis ikke der ændres en del nu.

  6. #20
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    2,741

    Re: Ståle Solbakken - en fejlansættelse?

    ›Nah, jeg tænker på de seneste to sæsoner.

    OK. Jeg kan ikke se hvorfor man lige skal skære dér, men det kan jo være så godt som alt muligt andet.

    ›Her har vi mødt BIF
    ›forbløffende 12 gange, vundet de tre, fire uafgjorte, fem sejre.
    ›Piller vi så Royal League fra, har vi en charmerende 1-2-5
    ›stående for de to sæsoner. Og blandt de fem er tre røvfulde, den
    ›ene på 5-0, samlet målscore 7-16. Exit i begge pokalturneringer.
    ›Det er ikke hvad jeg ville kalde et overbevisende aktuelt
    ›indbyrdes forhold, men jeg accepterer da divergerende
    ›opfattelser.

    Jeg kan heller ikke lige se hvorfor man - lige i denne sammenhæng - skal skære Royal League fra. Begge hold har jo stillet i stærkeste opstilling, eller i hvert fald meget tæt på, når vi har mødtes.

    Men det er da rigtigt at vi i de sidste to år ikke har haft det samme tag på Brøndby som vi har haft i årene lige før, Royal League eller ej. Uovervindelige er de dog ikke ligefrem.

    Venligst,
    Bo N K

  7. #21
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,397

    Re: Ståle Solbakken - en fejlansættelse?

    ›OK. Jeg kan ikke se hvorfor man lige skal skære dér, men det kan
    ›jo være så godt som alt muligt andet.

    Ja, man kan da også tage de to sæsoner inden, 03/04 og 02/03, og konstatere at vi er helt overlegne i indbyrdes møder.


    ›Jeg kan heller ikke lige se hvorfor man - lige i denne
    sammenhæng - skal skære Royal League fra. Begge hold har jo
    ›stillet i stærkeste opstilling, eller i hvert fald meget tæt på,
    ›når vi har mødtes.

    Well, nu er det jo heldigvis vores træners ord man har for at man kan kalde dem træningskampe. Jeg nævnte dem dog alligevel, per kulance, men ærlig talt: hvor relevant er det i dag eller bare dagen efter kampen, at vi slog Brøndby i Royal League for en måned siden.

    ›Men det er da rigtigt at vi i de sidste to år ikke har haft det
    ›samme tag på Brøndby som vi har haft i årene lige før, Royal
    ›League eller ej. Uovervindelige er de dog ikke ligefrem.

    Det må man da så sandelig håbe.

    mvh,
    -smølle

  8. #22
    Tilmeldingsdato
    Feb 2006
    Indlæg
    173

    Re: Ståle Solbakken - en fejlansættelse?

    Ståle skal ud, der er ikke så meget at snakke om.Han har med det bedste mandskab der er i danmark givet os tre nederlag i rap,det stinker langt væk af uerfaring.
    Hvad er det for en taktik at stille op med, at smide bolden langt op til de forreste , og så håbe på at de kan komme forbi forsvarerne.jeg savner noget mere af backes stil hvor vi spiller bolden op via flere spillere i stedet for det der ping lange bolde afsted.nu må vi så bare håbe at der kommer andre boller på suppen fra spillernes side også,for de har da præsteret ringe to i rap.forsvarsfejl gang på gang(minus da vi tabte 9 mod 11 spillere).det kan da ikke passe at vi skal op på ti chancer for at score et mål(ved ik hvad statistikken siger), stod det til mig scorer man på hver anden eller hver 3. forsøg på mål.jeg tror vi kommer p 2.pladsen og så må vi hyre en anden træner til næste sæson.
    In actis esto volucris
    vær lynsnar i handling
    swahilikongen's Avatar

  9. #23
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,139

    Re: Ståle Solbakken - en fejlansættelse?

    Jeg mener bestemt, at folk herinde primært ønskede Ståle som afløser for Backe pga hjertestoppet på Peter Bangs Vej. Og ledelsens lidt for bløde stil fik dem til at lave endnu en "Kent Karlson"..

    Jeg var ikke tilhænger af at Ståle skulle til FCK - Backes resultater og tilhængernes forventninger ville man opgraderer ved hjælp af en ung, karismatisk træner uden nævneværdig erfaring eller rutine. Det giver bare ikke mening, og jeg mener stadig, at det er uden vision..

    Er der nogen, der - igen - gider forklare mig, hvad der kvalificerede Ståle til at sætte sig i Skandinaviens blødeste trænersæde, For det er vel ikke de samme folk der nu brokker sig over at vi spiller "norsk"?

    Jeg tror desværre at mine bange anelser bliver til virkelighed..
    Krølben

    Et forsigtigt bud (uden at være sikker i øvrigt) kan være, at der hentydes til vi ikke ved, om vi har to liv og derfor ikke kan spå om vi kan give vores to liv til Brøndby IF.
    Krølben's Avatar

  10. De følgende 2 brugere er enige:

  11. #24
    Tilmeldingsdato
    Jan 2003
    Indlæg
    41

    Re: Ståle Solbakken - en fejlansættelse?

    Mener at FCK, som DK's eneste klub af ihvertfald semi-international klasse, burde kunne tiltrække en træner af høj international kaliber. Man kunne med Røj.
    Når det er sagt, så skal Ståle absolut ikke svigtes, men skal have fuld opbakning af hele FCK maskineriet.
    Han er en umådelig sympatisk gut, og jeg håber han slår til.

  12. #25
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    2,741

    Re: Ståle Solbakken - en fejlansættelse?

    ›Well, nu er det jo heldigvis vores træners ord man har for at man
    ›kan kalde dem træningskampe. Jeg nævnte dem dog alligevel, per
    ›kulance, men ærlig talt: hvor relevant er det i dag eller bare
    ›dagen efter kampen, at vi slog Brøndby i Royal League for en
    ›måned siden.

    Det er selvfølgelig relevant i forbindelse med Royal Leauges dejligt mange penge (og i nogen grad dens stærkt svindende prestige), men i denne sammenhæng er det primært relevant i forbindelse med at man kan se styrkeforholdet mellem de to hold. Eftersom begge hold har valgt at satse på stærkeste opstilling i de indbyrdes opgør - modsat andre kampe i turneringen.

    Og her har billedet været nogenlunde det samme som i pokalen og ligaen: Det har været rimeligt lige - og meget uskønne - forestillinger som mest er foregået med en masse nærkampe og tilfældige højdere. Den primære forskel på i dag og de to andre var at vi forærede (mindst) to mål væk på besynderlige amatørfejl.

    Og hey, shit happens. Det er surt at tabe, og i denne forbindelse meget sure point at miste, men jeg er sgu alligevel blevet lidt forbløffet over den styrke der er blevet blæst i dommedagsbasuner med. Det ER svært at spille på udebane, og særligt da på Brøndby Stadion. Ét nederlag ud af to mulige derude i år må sgu være til at leve med - specielt da hvis vi kan vinde vores hjemmekamp.

    Og i løbet af de sidste to sæsoner har vi haft nogle rigtigt slemme nederlag til dem - hvor vi både er blevet udspillet og udstillet rent resultatmæssigt. Efter vores 1-3 hjemme i efteråret 04, og selvfølgelig 5-0 ude i sidste forår, var der virkelig grund til bekymring, for der havde vi dybe spillemæssige problemer i forhold til dem. Men denne gang? Der er sgu ikke rigtigt et af holdene som kan siges at have domineret kampen overhovedet.

    Vi havde bare en dårlig dag på en dag hvor vi manglede et par vigtige spillere - den ene måske endda vores vigtigste spiller overhovedet fordi han er så svær at erstatte inden for truppen. Så surt? Ja. Rigtigt bekymrende? Nej, i hvert fald ikke endnu.

    Venligst,
    Bo N K

  13. De følgende 11 brugere er enige:

  14. #26
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,397

    Re: Ståle Solbakken - en fejlansættelse?

    Jeg påskønner dine forsøg på at nuancere og forklare, men jeg kan ikke lade være med at tilskrive dem lidt overivrighed - for det eneste jeg ville ud med var ærgrelse over at vi har haft så svært ved at slå vores rivaler på det seneste, hvad et hurtigt kig på resultaterne viser. At denne opvisning i begynderfejl ikke er så basalt skræmmende som de to liganederlag i sidste sæson kan vi da kun være enige i.

    mvh,
    -smølle

  15. #27
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    584

    Re: Ståle Solbakken - en fejlansættelse?

    Hov! Jeg stemte forkert... jeg mener, og har lige fra rygterne begyndte ment, at Ståle er en god træner, og han har gjort det fortrinligt for os indtil videre. Så er det på plads!
    TORCIDA KØBENHAVN - The Sideshow Boys

  16. #28
    Gilbert Slettet

    Re: Ståle Solbakken - en fejlansættelse?

    Pokalturneringen: Hvem gider bekymre sig om en pokal, som forlængst har mistet sin betydning. Der spilles alene om en plads i UEFA-cuppen, og den plads har både FCK og Brøndby forlængst fået tatoveret i nakken. Så hellere forfølge den prestige, som følger med Royal League.

    SAS-ligaen: Vi ligger stadig nr. 1. Husk lige det!

    Bekymring: Ja, det er sgu frustrerende, at FCK endnu engang får en ordentlig sæk ude på Brøndby Stadion. De er ikke mentalt klar når kampen fløjtes op, og de udstråler en aura a la: "Nå, det går sgu nok det her". Jeg tror det kan forklares med, at holdet lider de under den store udskiftning i truppen når der spilles med maksimalt pres. Jo, det gjorde de også i starten af sæsonen, men der havde de til gengæld marginalerne på deres side. Der er lidt mere kontinuitet i Brøndbys trup!

    Håbet er stadig lysegrønt, men vejen er stenet.

  17. #29
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    123

    Re: Ståle Solbakken - en fejlansættelse?

    Måske det ville gå bedre med fodbolden, hvis han brugte mindre tid på at diskutere amerikansk udenrigspolitik og ideologiske opgør i Danmark?

  18. #30
    Tilmeldingsdato
    May 2003
    Indlæg
    1,192

    Re: Ståle Solbakken - en fejlansættelse?

    .... stod det til mig
    ›scorer man på hver anden eller hver 3. forsøg på mål.

    Hmm, nu er det hverken op til dig eller Ståle for den sags skyld at sparke læderet i rusen, hvilket vel er den ene ting i fordbold, som kan trænes til hudsløshed uden at være sikker på at det forplanter sig i hver evig eneste kamp.
    Between kissing and fucking, i've walked a 1000 miles!
    Actor Bob Hoskins

Side 2 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Hvem afløser Ståle Solbakken?
    By MadsFCK in forum De korte linier
    Svar: 504
    Sidste Meddelelse: 15.11.19, 17:57
  2. Ståle Solbakken HYLDEST!!
    By JTJ in forum De korte linier
    Svar: 72
    Sidste Meddelelse: 16.04.19, 23:49
  3. Skal Ståle Solbakken fyres?
    By Casper the ghost in forum De korte linier
    Svar: 101
    Sidste Meddelelse: 20.09.09, 09:28
  4. Første afstemning om Ståle Solbakken
    By Urbanus in forum De korte linier
    Svar: 24
    Sidste Meddelelse: 31.10.05, 17:38
  5. Ståle Solbakken
    By Norsk Fck Fan in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 07.10.05, 22:01

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •