Viser resultater 1 til 7 af 7

Emner: Mandagstræneren har tjekket ugens kvalificerede træningskamp..

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Mar 2005
    Indlæg
    72

    Mandagstræneren har tjekket ugens kvalificerede træningskamp..

    .. for det var hvad det blev til efter at amatørerne i Farum måtte melde pas i søndags. En kamp som gav svar på noget, men ikke alt, og en klumme, hvor kramperne har fortaget sig.

    Kig forbi Mandagstræneren og læs ugens klumme Udskudt.


    Mvh.
    Mandagstræneren
    - meget klogt
    mandagstræneren's Avatar

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    30

    Re: Mandagstræneren har tjekket ugens kvalificerede træningskamp..

    Set fra sofaen på Østerbro forekom det nu egentlig ikke, at han spillede så forskelligt fra hvordan han plejer at gribe kampene an, og hans tæmninger, dybe afleveringer og dybe løb så da heller ikke meget bedre ud end vanligt. Men heldet med diverse hop over bolden, hælafleveringer og lignende tricks var nærmest kolossalt i forhold til hvad vi tidligere har set.
    Hvis Ijehs spil mod FCM ikke var meget anderledes end det vi har set før vil jeg sprørge om hvilke kampe du har set ham spille på den måde før?

    Jeg tror, og håber, at det var Ijehs reelle styrke og spil som vi så ham spille mod FCM. Og hvis han bare kan nå et niveau fremover der er på højde med det mod FCM mener jeg han bør starte inde...

    Ijeh var klart kampens MOM især i første halveg hvor han ikke satte benene forkert mange gange...

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    538

    Re: Mandagstræneren har tjekket ugens kvalificerede træningskamp..

    Var helt klart også overrasket over at læse mandagstrænerens vurdering af den fugl-føniks style genopvågnede Ijeh. Peter Ijeh er en mand jeg personligt altid har ventet mig meget af. Jeg synes at vi gang på gang har set gode takter fra hans side. Men gang på gang er vi blevet skuffet. Og folkets kritik af ham har skam også været berettiget.
    Derfor vil jeg gerne på banen for at forsvare Ijeh i FCM kampens lys. Manden spillede helt klart det bedste jeg nogensinde har set ham gøre i FCKtøj. Han vækkede minder om tiden i Malmö hvor han vakte skræk og rædsel i ethvert Allsvenskan forsvar. Han virkede tændt og klar. Og havde både timing og skarphed. Hvis dette er niveauet han har tænkt sig at levere fremover i FCK, så SKAL han være blandt de første elleve HVER gang. VFM og Allbäck er udmærkede angriber som gør det solidt. Men hvis Ijeh holder niveauet fra kampen på heden, skal han helt klart have træner-teamets tillid!
    Hvis FCK omsatte spil til mål, var vi allerede europæisk topklasse.
    fckfreak's Avatar

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    2,741

    Re: Mandagstræneren har tjekket ugens kvalificerede træningskamp..

    ›Hvis Ijehs spil mod FCM ikke var meget anderledes end det vi har
    ›set før vil jeg sprørge om hvilke kampe du har set ham spille på
    ›den måde før?

    De fleste, vil jeg faktisk mene.

    Jeg er ikke på hold med dem der mener at manden er komplet talentløs, men jeg har en del tvivl omkring hvorvidt han passer til FC Kbh. Vi kan se at han har styrke i feltet og næse for chancer (og for f.eks. at skubbe Kristian Bak omkuld bagfra uden at dommeren ser det), men jeg tvivler på at han er komplet nok til at udfylde den overordentligt krævende rolle som angriber i den hvide trøje.

    Hvor han inde i feltet tilsyneladende afslutter fremragende, er hans spil længere ude på banen voldsomt uberegneligt. Han spiller virkelig meget på marginalerne og på at gøre det uventede - på trods af et lidt beskedent teknisk niveau. Og det gjorde han også før sin fodskade i efteråret.

    Hvis nu han bare skulle bruges som boksspiller og afslutter, ville det næppe være det store problem. Men sådan spiller København jo ikke - tværtimod bygges næsten hvert eneste angreb op omkring at finde en angriber som spilstation langt fremme på banen og så skabe bevægelse omkring ham så han kan få noget konstruktivt ud af situationen. Personligt mener jeg at der dermed skydes alt for stort et ansvar for spilopbygningen over på angriberne, men sådan spilles der altså.

    ›Jeg tror, og håber, at det var Ijehs reelle styrke og spil som vi
    ›så ham spille mod FCM. Og hvis han bare kan nå et niveau fremover
    ›der er på højde med det mod FCM mener jeg han bør starte inde...

    Det håber jeg også, men jeg tror lige knapt så meget på det.

    Venligst,
    Bo N K

  5. De følgende 2 brugere er enige:

  6. #5
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    30

    Re: Mandagstræneren har tjekket ugens kvalificerede træningskamp..

    Det er rigtigt nok at Ijeh er en uortodoks type der ofte har virket flagrende i sit spil og i sin omgang med bolden. Hvilket netop har givet ham problemer i at være spilstation i vores offensiv.

    Mener dog at Ijeh viste et initiativ og engagement mod FCM som var overordentligt positivt.

    Det der måske "tændte" mig lidt er den her analyse af at når Ijeh spillede godt for en gangs skyld ja så må det jo være fordi han var lidt "heldig" i et par situationer...

  7. #6
    FCKasper07 er offline FCK's fyrtårn på lægterne
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    91

    Re: Mandagstræneren har tjekket ugens kvalificerede træningskamp..

    ›Det er rigtigt nok at Ijeh er en uortodoks type der ofte har
    ›virket flagrende i sit spil og i sin omgang med bolden. Hvilket
    ›netop har givet ham problemer i at være spilstation i vores
    ›offensiv.

    ›Mener dog at Ijeh viste et initiativ og engagement mod FCM som
    ›var overordentligt positivt.

    ›Det der måske "tændte" mig lidt er den her analyse af
    ›at når Ijeh spillede godt for en gangs skyld ja så må det jo være
    ›fordi han var lidt "heldig" i et par situationer...

    Er enig med dig... synes faktisk han virkede sikker med bolden i Herning, og det er også først nu vi ser ham i form... tror han bliver en god og solid angriber for os, dog ikk en startende angriber. det er stadig Alvaro og Allbäck

  8. #7
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    2,550

    Re: Mandagstræneren har tjekket ugens kvalificerede træningskamp..

    ›.. for det var hvad det blev til efter at amatørerne i Farum
    ›måtte melde pas i søndags. En kamp som gav svar på noget, men
    ›ikke alt, og en klumme, hvor kramperne har fortaget sig.

    ›Kig forbi Mandagstræneren og læs ugens klumme
    Udskudt.
    Vedrørende Ijeh synes jeg, at han var meget mere boldfast, når bolden blev spillet op på ham, end han har været tidligere.
    Mvh
    Henrik

    2. Flemsebog kap.9 s.152 linie 13

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Træningskamp: KB-AB 5-0
    By Spejder fra Mars in forum De korte linier
    Svar: 27
    Sidste Meddelelse: 25.07.05, 13:40
  2. AB - KB (Træningskamp)
    By mokouko48 in forum De korte linier
    Svar: 5
    Sidste Meddelelse: 21.07.05, 23:39
  3. Kvalificerede vi os alligevel til CL?
    By robbie73 in forum De korte linier
    Svar: 5
    Sidste Meddelelse: 24.09.04, 18:50
  4. træningskamp i eftermiddag
    By fckpigen in forum De korte linier
    Svar: 44
    Sidste Meddelelse: 14.02.04, 15:13
  5. Har landsholdets træningskamp, sportslig værdi??
    By phdfodbold in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 15.11.03, 21:32

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •