Side 1 af 9 1234 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 127

Emner: Måske var det på tide at sige farvel til sin klub FCK!

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Mar 2006
    Indlæg
    103

    Måske var det på tide at sige farvel til sin klub FCK!

    Jeg ved godt hvilke reaktioner dette indlæg får. Men so be it. Jeg har altid hold med FCK og før det var det B1903. Min farfar, min far og og til sidst undertegnede på 32 år har spillet for Gentofte-klubben.

    Og hvor har jeg siddet utallige gange som ganske lille på de hårde cementbænke på Gentofte stadion med et tæppe over de blåfrosne knæ og fulgt mine helte dernede på grønsværen med S-toget buldrende deroppe bag det ene mål.

    Vi vandt ikke altid, men holdt da op, hvor spillede vi god, teknisk fodbold med Pierre Larsen og tvillingerne osv. Og det var man altid stolt af. For man kunne altid sige, at vi i hvert fald var det teknisk bedste hold herhjemme; at de andre bare vandt, fordi de vare mere kyniske, heldige osv. Men vi VILLE ikke gå på kompromis med dét fodbold handler om og burde handle om: nemlig at være de bedste til at spille BOLD.

    I dag er det ikke altid det, det handler om. Og da slet ikke i FCK mere. Siden Benny J var træner, så har linjen med Roy og efterfølgerne været lagt an på den defensive soliditet. Dog var der en ovegang med Peter Nielsen, Bjarne Gold.. hvor spillerne simpelthen var så gode, at selv ikke engang konceptet kunne ødelægge deres kvaliteter. Men det var kun en overgang.

    Og så er det jeg har tænkt på det sidste : at når nu klubben helt bevidst med deres trænervalg og disses defensive fodboldfilosofi ikke vil fodbolden på romantisk Brasiliansk/ spansk vis hvor man vælger spillere efter deres fodboldevner og gerne vil være spilstyrende med teknik, kreativitet og tempo; at det så måske ikke mere var den klub(-filosofi) man skulle holde med.
    At ægteskabet havde været godt, men nu slidt op. At man var/er vokset fra hinanden, og at det var/er på tide at skilles.

    Så det overvejer jeg nu; jeg tror jeg er villig til at holde med en anden klub, selvom de måske ikke altid vinder eller kommer med i CL; men som til gengæld ikke vil gå på kompromis med det det handler om - nemlig at være god til fodbold. Så måske var det noget med Midtjylland, OB eller FCN. Jeg har ikke helt gjort det klart endnu.

    MEn når nu selve klubbens fodboldspil og forståelsen deraf år efter år skuffer og ikke vil den positive, glade bold som feks Barcelona, dog godt nok på mikroplan, men alligevel.. så er det måske på tide at sige farvel.

    Så måske farvel!

    Hilsen Stumbi

  2. De følgende 6 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    726

    Re: Måske var det på tide at sige farvel til sin klub FCK!

    Er det ikke lidt Steen Flemming agtigt eller er det bare mig der er stiv

    STÅLE RAUS!!1


  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Mar 2006
    Indlæg
    103

    Re: Måske var det på tide at sige farvel til sin klub FCK!

    Hvem fanden er Steen FLemming?! :-)

  5. De følgende 5 brugere er enige:

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    1,597

    Re: Måske var det på tide at sige farvel til sin klub FCK!

    Farvel!

    Som jeg kan forstå på dit indlæg i en anden tråd, så sad du og så på vores konkurrents kamp, mens FC København spillede (!), samtidig med at du håbede på at FC København tabte.

    Jeg er ikke typen der normalt gider lege fanpoliti, men det synes ikke umiddelbart at være den mest indlysende og loyale opførsel.

    Og bare det at du kan få dig selv til at skrive ordene at du vil finde en anden klub at holde med, mens vi andre (der absolut heller ikke er tilfredse!) mere overvejer hvordan tingene kan blive bedre, viser med al tydelighed at du ikke har hjertet med. Og så er jeg ligeglad med hvor mange kampe du har set med B1903 i tidernes morgen.

    Farvel - du vil næppe blive savnet...

    Rasmus

  7. De følgende 177 brugere er enige:
    -smølle, 2136fck, 2my, 44fire44, Abzalon, Alikiosk, amadeo, Anti N, AstroFridgeMagnet, Azaghal, bazk, Begbie, Benjamin, Benmat, Bergkbh, Bingohanz, Blinde Pew, bonhår, Boulevardigan, Brokke 82, Brorbrun, Butch, CF21 Jakob, Charlemagne, DAD, DaddySallE, Daniel-2100, Davor, Defcon, den.nyeste.bruger.pt, Dingo, dixie dean, Don Ekström, Don Hrelle, Don J., Don Overgaard, duxie, Ecstatic, Erik M, Fc Devil, FC Eagles, FC Thomas #32, FCFE, fcjensen, FCK Irakeren, FCK4365, FCKaare, FCKPSG, FCKullas, fck_hundested, FCowboys, filibuster, Fjodor, flaxiefck, fleizch, flemmingclausen1980, Foged, Frede, Frederik_c2, Frost, frtz, Fuego, Gandhi, General Belgrano, GnuDi, Grator, Gravedigger, Greece, Groomer, Gross, gunner, gæt, Gøgler af Guds nåde, Heko, Hellig Kebab, Hilda, Holger, Hytting, Hårdkogt Fan, iioio, Il Calabrese, JacobE, Jacob_Bentzen, Jannemaan, Jazzie, Jeive, JesperFCK, JM, johnfc, Julian, Kickasso, Killer, Knald, KongMorten, Kristian, ktulu, KWe, landler, LevellerDK, lhama, Lienerow, Livsnyder004, Luffe, Maarum, Masso, MastahKay, Maxi, merkel, Mighty Lions, mkoli, monty burns, Morten N, morten4300, mr205, NiCky*, No19697, Orb, P.C., Pabres, Parappa, Per Martin, Persson, PHE, pib, Pipetown, PlaiBoi, Polyppen, POP, Powderfinger, Prinzen, Pål-bhoy, Rasmus2700, Rokie_Ijeh, Runez, RWF, Samson, sbruun, Shankly, silasvikvik, Simsa, solong, Spacemao, Spoom, st1berg, Stan FT, Stoffer, Super1.4, SuperKøbenhavneren, supertodi2, Sveske, swahilikongen, SYKE, Søren Q, Thb, thped5, thundersen, tobia$$, Traoré, UDC, unknown, V8 4ever, vandr, Vincent Vega, WA1, wahl3743, webbear, wedel, White Angel, Woody II, Yours Truly, Zivsko, ~Prunier~

  8. #5
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    1,597

    Re: Måske var det på tide at sige farvel til sin klub FCK!

    Okay, du er ret ny her, ikke?

  9. #6
    Tilmeldingsdato
    Mar 2006
    Indlæg
    103

    Re: Måske var det på tide at sige farvel til sin klub FCK!

    Farvel Rasmus.

    Sad nu og så Brøndby, fordi nerverne har det bedst med at følge fjenden når og mens de spiller. Så ved man ligesom hvor man har dem..

  10. #7
    Tilmeldingsdato
    Jul 2004
    Indlæg
    134

    Re: Måske var det på tide at sige farvel til sin klub FCK!

    Jeg har det nu på den måde at jeg ikke kan vælge hvilke hold jeg holder med. jeg holder så meget af FCK, at jeg alttid vil holde med dem, lige meget hvor meget jeg nu ikke har lyst til det..

    lyder ikke som om at du holder så meget af FCK, men mere "bare" er fan af holdet.

  11. De følgende 4 brugere er enige:

  12. #8
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    726

    Re: Måske var det på tide at sige farvel til sin klub FCK!

    ›Hvem fanden er Steen FLemming?! :-)

    Alle dem der ikke mener at loyalitet er evigt!!!

    Alle dem der mener man kan holde med flere klebber på een gang

    Alle dem der synes, at hver gang FCK spilller som røv kan man jo altid holde med... Lyngby!!1 eller ligende...

    FORSVIND MESTER!!! jeg gider ikke typer der tuder over en sejr!!1

  13. De følgende 7 brugere er enige:

  14. #9
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    643

    Re: Måske var det på tide at sige farvel til sin klub FCK!

    Hvad sker der stumbi, gider du lige at definere klubfølelser for mig?

    For mine er baseret på min kærlighed til klubben, og ikke på resultaterne...


  15. #10
    Tilmeldingsdato
    Mar 2006
    Indlæg
    103

    Re: Måske var det på tide at sige farvel til sin klub FCK!

    Loyalitet og hjerte er vigtige ting, men ligefrem betingelsløs kærlighed... man bliver vel ikke ved med at elske kæresten, hvis hun konstant er utro! Så er man da til grin.

    Men jeg kan se mit indlæg får folk op af stolene, forståeligt og ærekært; men indlægget/ pointen lægger nu også op til lidt selvransagelse som ville klæde (os) alle.

    Hilsen

    stumbi

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #11
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    726

    Re: Måske var det på tide at sige farvel til sin klub FCK!

    Hvis du sammenligner min kærestes utroskab og FCK's sejr så er du da HELT på skideren... Sorry mate... Mon ikke AB eller endnu værre Brøndby er dit hold!!1 De opfandt trods alt stemning, sejr og troskab!!1

  18. #12
    Tilmeldingsdato
    Mar 2006
    Indlæg
    103

    Re: Måske var det på tide at sige farvel til sin klub FCK!

    JAmen det har jo netop ikke noget med resultaterne at gøre. Jeg vil jo bare så gerne at min klub gerne vil spille attraktiv/positiv fodbold, så man kan være stolt/næsten uanset resultatet. MEn den strategi og taktik man har valgt som fundament de sidste mange år peger den modsatte retning. Vi lever én gang, er der virkelig tid til at ville og vælge den destruktive uglade og nærmest negative bold. Skulle vi mennesker ikke være til samba og livs/fodboldglæde?! Man skal da i hvert fald ikke bevidt vælge det modsatte af dette. Det er da for trist!

    Hilsen

    Stumbi

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #13
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    71

    Re: Måske var det på tide at sige farvel til sin klub FCK!

    ›Så måske var det
    ›noget med Midtjylland, OB eller FCN. Jeg har ikke helt gjort det
    ›klart endnu.

    Ja, eller Brøndby! De spiller jo SÅ flot fodbold!

    Hej Hej!

    Finnan

  21. Den følgende bruger er enig i dette:

  22. #14
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    144

    Re: Måske var det på tide at sige farvel til sin klub FCK!

    Kære Stumbi

    Hvis du vil have underholdende fodbold hos en rigtig klub hvor man ALDRIG indstiller sig defensivt og aldrig "nøjes" med last minute scoringer, hvor fedt det så end er så er der faktisk kun en klub for dig! Det er en helt speciel klub med en helt speciel æresfølelse, som mange herinde nok aldrig kommer til at forstå, ej heller måden de spiller på.























    .... Og det er FC Barcelona. :D

  23. Den følgende bruger er enig i dette:

  24. #15
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    2,174

    Re: Måske var det på tide at sige farvel til sin klub FCK!

    Hvis du ikke har set dagens kamp, hvordan kan du så melde så bombastisk ud at vi spillede så meget som lort, at du dropper at være fan af FCK?
    Mvh.,

    NewerNN.
    ----
    "FCK er vor tids svar på Yoyo'en, Buffalo-sko, Pokemon-kort eller Burberry halstørklæder."

  25. De følgende 8 brugere er enige:

Side 1 af 9 1234 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Røll har måske spillet sin sidste kamp i FCK
    By fckboy32 in forum De korte linier
    Svar: 11
    Sidste Meddelelse: 12.04.06, 06:30
  2. Skal vi ikke sige farvel og tak til Myggen og Petterson?
    By vantheman in forum De korte linier
    Svar: 14
    Sidste Meddelelse: 24.11.03, 09:36

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •