Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 24

Emner: Ny opstilling (og Våde drømme om 4-3-3)

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    6

    Ny opstilling

    Da det ikke lader til vi får nye backs, der er lige så gode offensivt som Niclas og Rytter, så er det på tide vi skifter system. 3-5-2. (Fra højre) Kihlstedt - Bora, Svensson, Kim - Bisgaard, Løns, Røll (CP sæsosen ud), Myggen (offensiv), Fredgaard - Zuma, Todi.

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    55

    Mon ikke...

    At vi lige skal have pressekonferencen overstået først, før vi putter Myggen på holdet?
    FCK'er fanget i Holland. Vil du se dansk fodbold i Holland, så skriv.

    Medlem #1 af LæderBent's Venner.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    3,550
    Men hvis vi får Mykland er det stensikkert på den betingelse at vi IKKE spiller "tysk" 3-5-2, som jo er det, han flygter fra i 1860 Munchen.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    3,593
    Ny er det vel ikke så meget den tyske opstilling som 1860s træner som Mykland flygter fra. Det er i hvert fald sådan jeg har forstået det.

    3-5-2 opstillingen som den er foreslået kan jeg dog ikke tilslutte mig. Den ligner en invitation til smukt spil og nederlag på stribe - den slags gider jeg ikke mere i FCK :) Først og fremmest så er der ingen backs i den opstilling. Ikke nok med at Bisgaard og Fredgaard ikke naturligt er (wing)backtyper - de er også rasende dårlige til de defensive opgaver. Jeg frygter at en sådan opstilling nærmere kommer til at ligne 3-3-4 end 3-5-2. Og hvis vi så har Bora, Svensson og Kim tilbage så ligger der 3 middelhurtige folk til at dække hele det bagerste område. Morten Skouboe, Sule og andre hurtigløbere vill slikke sig om munden - for slet ikke at tale om hold som BIF der spiller presspil og ofte spiller bolden op via fløjene. Midtbanen ser også rimelig defensivt tynd ud, hvis man skubber Myggen frem (altså: hvis vi får Myggen) så vi nærmest spiller 3-4-1-2. Mykland skulle eftersigende være ok defensivt også, så måske det i virkeligheden vil være enten Løns (i en flad midterakse) eller Røll (en smule fremskudt) der rokeres på. Det ser dog stadigvæk ikke godt nok ud, synes jeg.

    Jeg hælder til en fortsat 4-4-2 fra næste sæson med Bora, Kim/Bo bagude. Højre back må så blive Priske eller Albrechtsen (hvis vi får en af dem) eller måske Traore? Midten er besat af Bisgaard Løns/Røll, Mykland og Fredgaard/Todi. Angrebet er svært at bedømme. Der er Møller og Todi - og måske Ashvetia og Westh som suppleanter. Elrio er også en mulighed hvis han falder hurtigt til. Endelig skal man jo ikke udelukke et nyt indkøb til erstatning af Zuma.

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    158

    ØØØøøøøhhh....

    Elrio er også en mulighed hvis han falder hurtigt
    ›til. Endelig skal man jo ikke udelukke et nyt indkøb til
    ›erstatning af Zuma.


    Har vi ikke stadig Zuma?

    Eller er der noget jeg har misset?

    Han har da hele tiden givet udtryk for, at han vil blive i FCK til efter VM, og så bruge netop VM som udstillingsvindue...

    Mht. opstilling, så er 4-4-2 LANGT at foretrække... LIGE MEGET HVAD! Jeg vil ikke se 3-5-2 i Parken igen. Det var en forfærdelig tid, som aldrig skal vende tilbage...

    FCKVH
    RD

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    3,593
    Jeg skrev jo "fra næste sæson" et eller andet sted i mit forrige indlæg :o) og nej - jeg tror ikke at Zuma er i klubben fra efteråret 2002.
    "Gedanken ohne Inhalt sind leer, Anschauungen ohne Begriffe sind blind"

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    2,741

    Mere taktik

    God aften,

    ›Ny er det vel ikke så meget den tyske opstilling som 1860s træner
    ›som Mykland flygter fra. Det er i hvert fald sådan jeg har
    ›forstået det.

    Det ville jeg trods alt også gætte på :-)

    ›3-5-2 opstillingen som den er foreslået kan jeg dog ikke
    ›tilslutte mig. Den ligner en invitation til smukt spil og
    ›nederlag på stribe - den slags gider jeg ikke mere i FCK :)

    Og det virker næppe realistisk at Backe skulle gå over til 3-5-2. Han går under ingen omstændigheder væk fra zoneopdækningen (og tak for det), og zonemarkering og 3-5-2 er og bliver en halvskæv kombination. Da ikke mindst siden vi - som du skriver - ikke har nogen oplagte wingbacks i truppen.

    ›Jeg hælder til en fortsat 4-4-2 fra næste sæson med Bora, Kim/Bo
    ›bagude. Højre back må så blive Priske eller Albrechtsen (hvis vi
    ›får en af dem) eller måske Traore?

    Jeg har brokket mig lidt over det hele andetsteds, men sidste rygter siger at Backe har tænkt sig at gå over til 4-3-3. Det lyder efter min mening overmåde fornuftigt, og jeg synes længe vi i højere grad har haft spillerne til at spille sådan. Sådan ca. to lige gode spillere til hver plads (bortset fra yderbackerne), og det skal man have.

    Hilsener,
    Bo N K

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    3,593

    Endnu mere taktik

    ›God aften,

    god aften til dig Bo

    ›Jeg har brokket mig lidt over det hele andetsteds, men sidste
    ›rygter siger at Backe har tænkt sig at gå over til 4-3-3. Det
    ›lyder efter min mening overmåde fornuftigt, og jeg synes længe vi
    ›i højere grad har haft spillerne til at spille sådan. Sådan ca.
    ›to lige gode spillere til hver plads (bortset fra yderbackerne),
    ›og det skal man have.

    Hvor stammer de rygter fra? Er det fra førerbunkeren på indre Amager, fra "De syv små dværges" træningssamling, eller fra et helt 3. sted? :o)
    Anyhoo; 4-3-3 virker ikke <b>så</b>tosset spillermaterialet taget i betragtning. Det bliver vel nærmest en 4-2-3-1 formation? Med Mykland og Lønstrup tilbagetrukket og Røll, Bisgaard og Fredgaard længere fremme. Hvis Møller så er på midten så er det spøjse at Zuma af alle er til overs :o)

    4-4-2 kunne nu også praktiseres som tidligere skitseret.

    hygge
    thundersen

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    1,010

    Sv: Endnu mere taktik

    ›Hvor stammer de rygter fra? Er det fra førerbunkeren på indre
    ›Amager, fra "De syv små dværges" træningssamling, eller
    ›fra et helt 3. sted? :o)

    Fra pblv (??!) fra fck-online, der på DG(N)SL siger, at han har snakket med Backe om det.... http://fckfc.dk/sidelinien/read.php?...p=3543&id=3558

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    2,741

    Sv: Endnu mere taktik

    Og godaften igen, da!

    ›Hvor stammer de rygter fra? Er det fra førerbunkeren på indre
    ›Amager, fra "De syv små dværges" træningssamling, eller
    ›fra et helt 3. sted? :o)

    Begge steder er da vist blevet nævnt en del gange, men det har måske ikke så meget med sagen at gøre :-)

    Se nu her fra www.fck-online.dk, som vist virker igen:

    "Jeg regner med at bruge dem alle tre. I øjeblikket spekulerer jeg på at ændre systemet til 4-3-3. Der er mange muligheder med Mykland, Poulsen, Lønstrup og Røll, og så kunne man spille med 3 ud af 4. Vi har også gode fløje med Fredgaard, Bisgaard, Zuma og Todi, og gode forwards i bl.a. Møller og Pascal som også er tilbage. Så det er næsten oplagt at spille 4-3-3."

    Jeg græder mig i søvn over de smukke ord! :-)

    ›Anyhoo; 4-3-3 virker ikke <b>så</b>tosset
    ›spillermaterialet taget i betragtning. Det bliver vel nærmest en
    ›4-2-3-1 formation? Med Mykland og Lønstrup tilbagetrukket og
    ›Røll, Bisgaard og Fredgaard længere fremme. Hvis Møller så er på
    ›midten så er det spøjse at Zuma af alle er til overs :o)

    Mon ikke Zuma kunne slå Bisgaard af - trods alt! I hvert fald når det begynder at blive lidt varmere... og så bliver det vist endelig til et rigtigt comeback til Todi som venstrekant.

    Bo N K

  11. #11
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    129

    Våde drømme om 4-3-3

    Det var med meget stor glæde at jeg på FCK-online læste at Backe seriøst overvejer 4-3-3, fordi at truppen i den grad ligger op til det! Han mente at man på den måde kunne gøre brug af 3 ud af de 4 gode midtbanespillere vi har, hurra! Iøvrigt sagde han at det er Peter Christiansens tur til at spille venstre back. Fair nok, så skal han bare vise noget!

    I strømmen af potentielle opstillinger vil jeg så tillade mig at give et bud på en opstilling

    Kihlstedt

    Christiansen
    Bora (Evt Martin A)
    Kim (Evt Bo)
    CP (Av den er værre, men har bo svensson ikke spillet her i nogle trænings kampe??)

    Løns
    Røll (Mere offensiv end de andre to, han bliver for vild!)
    Myggen (CP hvis han ike spiller back ting)

    Todi (Fredgaard)
    np. 32 (Heine, Pagge)
    Zuma (Bisgaard)

    Det kommer helt sikkert ikke til at fungere helt godt fra starten, men det ser da meget godt ud!

    Nikolaj

  12. #12
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    3,550
    Thundersen,

    ›Ny er det vel ikke så meget den tyske opstilling som 1860s træner
    ›som Mykland flygter fra. Det er i hvert fald sådan jeg har
    ›forstået det.

    De to behøver jo ikke at være gensidigt udelukkende. Måske er årsagen til at Mykland flygter fra træneren, at træneren foretrækker en tysk opstilling. : )

    Dette stod at læse i Berlingske Tidende i går:

    Citat:
    Mykland, der er kendt for at turde sig sin mening og stå ved den, er raget uklar med træner Peter Pacult i 1860 München, som han mener spiller med klassisk tysk mandsopdækning trods løfter om det modsatte.

    »Det er rigtigt, at Erik generelt er træt af den tyske spillestil. Han føler ikke han skal lave andet end at holde holde sin markering mand mod mand og så kommer selve fodbolden i anden række. Desuden er han blevet smidt ind på nogle uvante pladser som højre og venstre back, samt forstopper. Den slags bliver man ked af i længden af som fodboldspiller,« konstaterer Soler.

  13. #13
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    237

    Mine foretrukne 11 spiller altså 4-4-2...

    Kihlstedt

    Svensson - Albrechtsen - Zivko - PC

    Bisgaard - Myg - CP - Røll

    Zuma - Todi


    Bænk:
    Rune Pedersen
    Kim Madsen
    Løns
    P. Møller
    Heine


    Simpson, Westh, Donatas, Misha, Fredgaard bejler kraftigt, men skal virkelig arbejde for at komme på holdet. Måske er truppen for stor, for disse spillere er for gode til at være helt uden for bænken...

  14. #14
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1

    men passer fint i 4-3-3

    ... hvis bare du rykker bisgaard lidt frem og flytter røll ind på midten. Sådan her:

    Kihlstedt

    Svensson - Albrechtsen - Zivko - PC

    Myg - Røll - CP

    Bisgaard - Zuma - Todi

    Røll ligger så lidt foran Myggen og CP, og Zuma helt på top.

  15. #15
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    2,226

    beeeep! wrong

    Hej alle

    Kunne vi ikke få en sammenligning, der viser, hvorfor Røll pludselig har gjort sig fortjent til en plads på midten fremfor Løns?

    - say no more...

    venligst
    beep
    venligst
    beep
    beep's Avatar

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Stamværtshuset har lov at drømme!
    By Stamværtshuset in forum De korte linier
    Svar: 19
    Sidste Meddelelse: 17.02.08, 16:49
  2. De smukke drømme og deres tid
    By Stamværtshuset in forum De korte linier
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 12.08.05, 08:00
  3. Champions League-drømme
    By .casper in forum De korte linier
    Svar: 8
    Sidste Meddelelse: 20.05.05, 08:04
  4. Europæiske drømme
    By amdi in forum De korte linier
    Svar: 14
    Sidste Meddelelse: 04.08.04, 21:55

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •