Side 3 af 7 FørsteFørste 123456 ... SidsteSidste
Viser resultater 31 til 45 af 99

Emner: Parken udvider forretningen med fitness dk

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    146

    Re: Parken udvider for forretningen med fitness dk

    Brøndby vil slette gæld med aktieemission

    Ledelsen i Brøndby gør klar til at smede, mens jernet er varmt, og planlægger at udstede nye aktier for 100 mio. kr. så man kan slette gælden fra det overståede stadion-byggeri...... "Det kan godt være, det ikke bliver 100 millioner, men 40 eller 60 er også fint, bare ejerkredsen bliver udvidet," siger Ejvind Sandal...

    En STOR forretnings mand må man sige.. der er tjek på det hele i Brøndby bare de får nogle penge...!

  2. #32
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    1,597

    Re: Parken udvider for forretningen med fitness dk

    Hvis jeg sad i en bank og skulle vurdere en låneansøgning fra den mand, så ved jeg godt hvad jeg ville sige!! Gud ved hvad de potentielle nye aktionærer siger????

    Rasmus

  3. #33
    Tilmeldingsdato
    May 2004
    Indlæg
    271

    Re: Parken udvider for forretningen med fitness dk

    ›Brøndby vil slette gæld med aktieemission

    ›Ledelsen i Brøndby gør klar til at smede, mens jernet er varmt,
    ›og planlægger at udstede nye aktier for 100 mio. kr. så man kan
    ›slette gælden fra det overståede stadion-byggeri...... "Det
    ›kan godt være, det ikke bliver 100 millioner, men 40 eller 60 er
    ›også fint, bare ejerkredsen bliver udvidet," siger Ejvind
    ›Sandal...

    ›En STOR forretnings mand må man sige.. der er tjek på det hele i
    ›Brøndby bare de får nogle penge...!

    Jeg er rystet. Jeg var godt klar over, at de ikke var specielt skarpe til at gennemskue de økonomiske linjer i BIF, men hvis man ekstrapolerer Sandahls økonomiske forstand udfra de (trods alt få) artikler jeg har læst, hvor han udtaler sig, ville de være bedre tjent med 10 chimpanser med fri adgang til et tastatur direkte koblet til fondsbørsen.

    "Hvad koster en menu 1?"
    "100 Kr., men 40 eller 60 er også fint. Bare jeg får nogle penge."

    Fodboldbranchen er den eneste branche jeg kan komme i tanke om, hvor den slags mennesker kan få så meget indflydelse med så lidt indsigt.

  4. De følgende 3 brugere er enige:

  5. #34
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    260

    Re: Parken udvider for forretningen med fitness dk

    ››Brøndby vil slette gæld med aktieemission
    ››
    ››Ledelsen i Brøndby gør klar til at smede, mens jernet er varmt,
    ››og planlægger at udstede nye aktier for 100 mio. kr. så man kan
    ››slette gælden fra det overståede stadion-byggeri...... "Det
    ››kan godt være, det ikke bliver 100 millioner, men 40 eller 60 er
    ››også fint, bare ejerkredsen bliver udvidet," siger Ejvind
    ››Sandal...
    ››
    ››En STOR forretnings mand må man sige.. der er tjek på det hele i
    ››Brøndby bare de får nogle penge...!

    ›Jeg er rystet. Jeg var godt klar over, at de ikke var specielt
    ›skarpe til at gennemskue de økonomiske linjer i BIF, men hvis man
    ›ekstrapolerer Sandahls økonomiske forstand udfra de (trods alt
    ›få) artikler jeg har læst, hvor han udtaler sig, ville de være
    ›bedre tjent med 10 chimpanser med fri adgang til et tastatur
    ›direkte koblet til fondsbørsen.

    ›"Hvad koster en menu 1?"
    ›"100 Kr., men 40 eller 60 er også fint. Bare jeg får nogle penge."

    ›Fodboldbranchen er den eneste branche jeg kan komme i tanke om,
    ›hvor den slags mennesker kan få så meget indflydelse med så lidt
    ›indsigt.

    Er der nogle der kender til Sandahls erhvervsmæssige karriere? -det kan umuligt have været på topplan! Men doktoren kan nok godt lide, at omgås mennesker hvor han kan føle sig som en top-CEO.

  6. #35
    Tilmeldingsdato
    May 2004
    Indlæg
    271

    Re: Parken udvider for forretningen med fitness dk

    Det lader ikke til vi er de eneste der for alvor har fået øjnene op for Ejvind:

    Emne: Ejvind Skandal fik mig til at sælge !!! [BIF-B]

    Hvordan kan man som bestyrelsesformand for et børsnoteret selskab slippe afsted med at lufte sin uvidenhed om sammenhæng mellem elementer, når det er så galt som for BIF formandens vedkommende....

    Eksempel1:
    Sandals regnestykke lyder, at der i dag er omkring 16.000 tilskuere til hjemmekampene og 16.700 aktionærer.
    "Kan vi få 4000 nye aktionærer oveni de 16.700 aktionærer, så vokser tilskuertallet også til op mod 20.000 tilskuere," siger formanden til nyhedsbureauet Direkt.
    - hmmm.... causalitet er no noget han kommer i yougurten!!!

    Eksempel2:
    "Vi holder mere af tanken om at få flere aktionærer end at få flere penge i kassen."
    - hmmm.... med sådan en bestyrelsesformand har man da ikke brug for en revisor eller en træner

    Eksempel3:
    "Jeg tror at tilhørsforholdet er cirkulært. Ender der med at være overskud på bundlinien, kan man også få udbytte af sine aktier".
    - hmmm.... fantastisk perspektiv for en aktionær !!!!!, men han er ikke helt sikker???

    Eksempel4:
    "Vores aktiviteter skal være på Brøndby Stadion, fordi dækningsgraden på den næste kunde er fantastisk. Vi tror ikke, at Brøndby-branded kan bruges til meget aktivitet ud over Brøndby"
    - hmmm.... ja, prøv bare at se hvor lille en del af omsætning/overskud der kommer fra merchandise i de PROF. ledede klubber.... men har s'følig også en anden vision end at prøve at udleje lokaler på vestegnen når de ikke spiller fodbold...


    .. jeg er meget ked af at have sluppet aktierne, men jeg ka' sku ikke tåle sådan en formand.

    Så den del af firmaet jeg ejede er nu gået videre,
    http://www.euroinvestor.dk/Debat/Sho...Of=1&ListNo1=2

  7. #36
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,016

    Re: Parken udvider for forretningen med fitness dk

    http://www.fckfc.dk/Default.aspx?ID=28#sats mon denne fordel for alle medlemmer bliver redigeret snart? :)

  8. #37
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    681

    Re: Parken udvider for forretningen med fitness dk


    ›Er der nogle der kender til Sandahls erhvervsmæssige karriere?
    ›-det kan umuligt have været på topplan! Men doktoren kan nok godt
    ›lide, at omgås mennesker hvor han kan føle sig som en top-CEO.
    Tja...på papiret ser det faktisk ikke så galt ud endda... og dog...

    "Ejvind Sandal virker som advokat i Sandals Bureau. Ejvind Sandal har været vidt omkring i dansk erhvervsliv, bl.a. som administrerende direktør i A/S Dagbladet Politiken 1987-96 og bestyrelsesformand i Vestas Wind Systems A/S 1986-96.
    Han er desuden bestyrelsesformand i Axcel IndustriInvestor A/S, Den Faberske Fond, F.E. Bording A/S, DBK Bogdistribution, Vald. Birn Koncernen m.fl. og sidder i bestyrelsen i Jyllands-Posten, Kraks Forlag, Faber A/S, Paustian m.fl.
    Ejvind Sandal er tillige udgiver af The Copenhagen Post og formand for Dansk Aktionærforening."

    Kilde - Teknologisk Innovation - http://www.tekinno.dk/6004

  9. #38
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    681

    Re: Parken udvider for forretningen med Fitness Dk

    ›Sats er ejet af et holdingselskab Sats Holding AB, der igen ejes
    ›bla. af investeringsselskabet Nordic Capital og dækker de
    ›nordiske lande undtagen Island.

    http://www.sats.com/om_sats_da/om_sa...isation_da.htm

    ›Så en sammenlægning ligger vel ikke lige til højrebenet umiddelbart.

    ›Men der kunne selvfølgelig godt ske en udskilning af de danske
    ›centre, hvis Flemse vil købe dem - eller vi kunne "go
    ›nordic".
    Øhm...what? Nordic Capital er et private equity firms eller på moderne dansk en kapitalfond. De ejer i øvrigt også de danske virksomheder Kompan og FALCK. Og selvom de i de seneste mange måneder mest i medierne er blevet kendt for at købe, så sælger de jo også. Hos NC har man en exit strategi på 3-7 år, hvorefter firmaet skal sælges, fosioneres, eller evt. børsnoteres....Så hvis Østergaard til den tid er interesseret, ja, så er det da helt sikkert en mulighed...Og med hensyn til navnet Nordic, så hentyder det jo til hvor de investere...

  10. #39
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    136

    Re: Parken udvider for forretningen med fitness dk

    Er jeg den eneste der glæder sig til at se en pinlig optræden fra klebbens heksedoktor/klebdirektør, når han skal forsøge sig at klemme sig ud af samarbejdet med fitness dk ?
    Rigtige mænd er brandmænd

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #40
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    5,020

    Re: Parken udvider for forretningen med fitness dk

    Under alle omstændigheder føles det da lidt sært, at vi nu sidder på aktiemajoriteten i en virksomhed, der lejer sig ind hos Brøndbyernes Idrætsforenings A/S. De tjener med andre ord penge på os.

    Men under alle omstændigheder er det i orden, så længe vi tjener mere på det her, end de gør, og det gør vi jo nok.... 8-)

    På trods af min store loyalitet og kærlighed til FCK, skal man dog næppe regne med at se mig deltage i de fysiske anstrengelser - jeg foretrækker (når jeg er i Danmark) den frie natur, landevejene og min cykel - selv når det er koldt.

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #41
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    681

    Re: Parken udvider for forretningen med fitness dk

    ›Under alle omstændigheder føles det da lidt sært, at vi nu sidder
    ›på aktiemajoriteten i en virksomhed, der lejer sig ind hos
    ›Brøndbyernes Idrætsforenings A/S. De tjener med andre ord penge
    ›på os.

    ›Men under alle omstændigheder er det i orden, så længe vi tjener
    ›mere på det her, end de gør, og det gør vi jo nok.... 8-)
    præcis....det er jo ikke fordi vi kommer til at ligge en masse millioner i deres kasse...

  15. #42
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    128

    Re: Parken udvider for forretningen med fitness dk

    Don Ø strikes again !! Et stort tillykke til PARKEN med endnu en fornuftig investering.
    MUFC 1878 - 2005 R.I.P
    1966 was a great year for English football. Eric Cantona was born

  16. De følgende 2 brugere er enige:

  17. #43
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    338

    Re: Parken udvider for forretningen med Fitness Dk

    ››
    ››Det er så det der hedder monopol og er ikke rigtig tilladt :D

    ›Et vist monopol er iorden ifølge konkurrencestyrrelsen og der er
    ›stadig masser af små selvstændige kæder og mange enkelte
    ›træningscentre, så det bliver aldrig monopol.
    ›Arla sidder jo på over 80 % af deres majeridel, og det samme er
    ›vel tilladt inden for fitness, vil jeg tro

    Men deres priser er ogsaa reguleret af konkurrencestyrelsen

  18. #44
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    3,257

    Re: Parken udvider forretningen med fitness dk

    /me kender forresten lidt til Hr Palm der har solgt sit firma fitness.dk til PSE...

    Han startede også Form og Fitness som blev solgt til SATS. Han underskrev en kontrakt på at han ikke måtte starte et nyt firma op i samme branche og fik derfor en ven til at gøre det, hvorefter han fik aktiemajoriteten... Hvilket han nu har solgt til PSE for 300 mil. Og det er altså anden gang han gør det. Måske PSE skulle få fat i ham og ikke hans firma?

    PS - så fik han vist også engang hans søn til at låne 100'000 i banken til at købe aktier for - i Fitness.dk.
    This message expresses the views of the author, and are not necessarily the views of this Forum or any entity associated with this Forum. Also, it might be completely wrong.
    Pillefaxe's Avatar

  19. #45
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    181

    Re: Parken udvider forretningen med fitness dk

    Mølleren:
    d. 29/3 offentliggøres det at fitness.dk og brøndby if (herefter bøf) indgår et samarbejde: samarbejdslink

    Idag (d.10/4) kan man læse dette på fck.dk...

    Hvad kan man så lede ud af det?
    Aftalen med Brøndby er indgået så sent at købsforhandlingerne allerede har været meget langt fremme (eller måske endda afsluttet). Derfor har Don Ø formentlig været inde over og godkende denne aftale. Når Don Ø og doktoren indgår aftaler har jeg fuldt ud tillid til at Don Ø søger for at han får mest ud af det.

    Faktisk er det muligt at aftalen om at overtage fitness.dk har været på plads for et par uger, men at man ventet med at offentliggøre det, da man ville sikre sig adgang til Brøndby stadion. Noget man nok ikke ville kunne få efter offentliggørelsen.

    Kaare:
    Men det synes jeg nu ikke at man kun undlade. 300 millioner er trods alt en sjat, som skal forrentes (hvis vi siger 6% pa bliver det til 18 millioner om året). Jeg ved ikke om fitness.dk har et overskud der ligger i den størrelsesorden.

    EDIT: Annonceringen fortæller så at overskuddet i 2006 forventes at blive på 50 millioner.
    Forventning er dog kun 35 mio. før renter og skat, hvilket også harmonerer lidt bedre med en købspris på 300 mio. Investeringen skal nok forrentes med ca. 8 % hvilket vil sige at det gennemsnitlige overskud efter skat skal op på 24 mio. pr. år i nutidsværdi. Altså skal der indarbejdes en del synergieffekter og effektivitetsforbedringer/udvidelser i de kommende år. (afhængig af hvor mange renteomkostninger fitness.dk har)

    Jeg tror dog at FCK kan klare opgaven.

    Dane:
    kaare: Det er rigtigt nok at 300 mio. er mange penge, men lad os nu bare sætte vores lid til Flemse. Jeg kan ihvertfald ikke huske hans sneste fejltagelse mht. et køb af et firma.
    - Fodboldskolen i Sydafrika
    - e-billetter/billetlugen
    - Rockshow

    Selv de bedste laver jo fejl engang imellem ;-)

    Sålænge de rigtig store investeringer går godt, så skal jeg ikke klage (Parken, kontortårnene og Lalandia). Jeg har nu også masser af tillid til Don Ø, og glæder mig til at se hvad der kan komme ud af denne udvidelse af imperiet.

    - Vito

    .

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 3 af 7 FørsteFørste 123456 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Børn med i Parken.
    By 2di in forum Kontoret
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 18.08.08, 20:55
  2. FØ: Forretningen skal udvides (red.)
    By Lteam in forum De korte linier
    Svar: 18
    Sidste Meddelelse: 09.02.06, 01:29
  3. FCK udvider trænerteamet
    By drix in forum Diverse
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 17.08.05, 23:00

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •