Viser resultater 1 til 12 af 12

Emner: Post-tanker om FCN - FCK

  1. #1
    ApuNazz er offline Et stk Okse af glas, Tak!
    Tilmeldingsdato
    Jan 2003
    Indlæg
    605

    Post-tanker om FCN - FCK

    Havde lige et par ting fra i går som jeg ikke kan lade gå ubemærket hen:

    1.
    Lad mig slå fast med det samme jeg holder meget af William Kvist og håber/tror han bliver en leder skikelse i FCK, men det bliver som center midt og ikke som venstre kant. Han gør det godt nok som venstre midt og der er en god måde at vænne ham til tempoet i superligaen og give ham hår på brystet. Men det er edermandme noget af en bjørnetjenste Ståle gør for ham ved at bruge ham som vensre midt.

    Det var meget tydeligt hvordan vi fik meget mere fart i spillet da Pimpong kom ind. Det er mig en gåde at man vælger IKKE at bruge en spiller som kan spille venstre midt når vi nu har en i truppen. Pimpong har noget vildskab i sig og prøver noget på egen hånd, hvilket man manglede meget i går og senest mod Horsens i anden halvleg.

    Det værste ved at Ståle lader Kvist spille venstre midt er at der allerede nu er mange som ikke kan lide ham og vender deres vrede mod ham når det går dårligt og gør ham hurtigt til en syndebuk (se evt.de mange tråde som allerede er oprettet). Så en min bøn til Ståle: Du må meget gerne bruge Kvist men ikke på venstre midt, Hold dig til Bergvold eller Pimpong som begge kan sparke til bolden med venstre bennet.

    2.
    Igen i går var Atiba utrolig lang tid om at komme i gang og det er desværre en tendens som man har set i næsten alle kampene i år. Kan huske den første kamp ude mod Gøglerne hvor han var helt væk de første 30 min, fair nok tænkte jeg han var helt ny og skulle vænne sig til holdkammeraterne. Men det har bare ikke ændret sig. Mod AGF spillede han et brag af en anden halvleg men var en af banens dårligste i første. I går tabte han stort set alle taklinger, hovedstød og lage dårlig afleveringer i en time, for så derefter at pludselig at træde i karekter og være total dominerende på midtbanen.
    At han så efterhånden skylder en hel del kasser kan vi snakke om i en anden tråd, men prøv nu bare at få bolden inden for rammen så kan farten komme på senere. (og lige en allersidste ting - inden i det lille målmands felt skal man ikke tæmme bolden, der skal den bare have en stiv tå, specielt når man er i 4 min overtid)

    3.
    Hvorfor spiller vi så dårlige første halvlege. Det er efterhånden hver kamp at vi først begynder at spille fodbold i anden halvleg når spilleren har været inde og få et par håndmadder af Ståle. Frit fra hukommelsen husker jeg følgende kampe hvor vi var fornærmende ringe i 1. for derefter at spille godt i 2. - mod AaB, AGF, FCM). Kun Horsens kampn skiller sig ud, der var de tlige modsat.


    PS. Tak Jesper Christiansen. Selv om jeg var mega skuffet over at vi ikke kunne score mere end et mål i anden halvleg i går og var tosset over det spil som vi spillede i første halvleg. Så holdt du os inde i kampen med flere gode redninger på et tidspunkt hvor Dan og Brede havde glemt at de skulle spille fodbold. Du holder os realt inde i kampen, da vi godt kunne havde kommet bagud med et par pinde der. Så Tak - Du er verdenklasse.
    Apunazz - FCKFC 863 - C10

    Yes I'm sorry I do not speak English
    ApuNazz's Avatar

  2. De følgende 11 brugere er enige:

  3. #2
    Grillben Slettet

    Re: Post tanker om FCN - FCK

    Er ganske enig i ovenstående betragtning. Men vil også lige supplere med en kort kommentar omkring vores hjørnespark. Fatter ikke vi skal være så ineffektive som vi er. Får et tons af hjørnespark og FCN er altså ikke stærke på hjørne. Men konsekvent sparkes der til bagerste stolpe. Varierer det nu noget mere plz.

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #3
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,641

    Re: Post tanker om FCN - FCK

    Jeg kan godt forstå du er lidt frusteret - I de sidste 2 kampe har vi vadet i
    chancer og kun lavet 2 mål - det er ikke godt nok.

    Brede,Dantomet,Ijeh,Allbäck,Hu tchinson,Jacobsen har alle store chancer og
    sidst men ikke mindst Michael Silberbauer - Silberbauer skal forstå at det ikke
    er forbudt at score flere gange i samme kamp.

    Vi er ubesejret i 9 kampe i træk så noget gør vi rigtigt - jeg tror vi ser en vred
    Álvaro Santos på søndag og så skal målene nok komme.

    -orb
    If wars can be started by lies - they can be stopped by truth. (Julian Assange)

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #4
    Tilmeldingsdato
    Apr 2004
    Indlæg
    816

    Re: Post tanker om FCN - FCK

    2.
    ›Igen i går var Atiba utrolig lang tid om at komme i gang og det
    ›er desværre en tendens som man har set i næsten alle kampene i
    ›år. Kan huske den første kamp ude mod Gøglerne hvor han var helt
    ›væk de første 30 min, fair nok tænkte jeg han var helt ny og
    ›skulle vænne sig til holdkammeraterne. Men det har bare ikke
    ݾndret sig. Mod AGF spillede han et brag af en anden halvleg men
    ›var en af banens dårligste i første. I går tabte han stort set
    ›alle taklinger, hovedstød og lage dårlig afleveringer i en time,
    ›for så derefter at pludselig at træde i karekter og være total
    ›dominerende på midtbanen.

    Det tror da fanden... han var jo heller ikke spilleberettiget i den kamp ;-)

  8. #5
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: Post tanker om FCN - FCK

    Det ville være super at se Santos forvandle Elanga til en snurretop, som han gjorde det med Sennels i 3-0 sejren sidste sæson. Desværre bliver det nok sådan en nervøs omgang, hvor det første mål afgør kampen.

  9. #6
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    351

    Re: Post tanker om FCN - FCK

    2.
    ›Igen i går var Atiba utrolig lang tid om at komme i gang og det
    ›er desværre en tendens som man har set i næsten alle kampene i
    ›år. Kan huske den første kamp ude mod Gøglerne hvor han var helt
    ›væk de første 30 min, fair nok tænkte jeg han var helt ny og
    ›skulle vænne sig til holdkammeraterne. Men det har bare ikke
    ݾndret sig. Mod AGF spillede han et brag af en anden halvleg men
    ›var en af banens dårligste i første. I går tabte han stort set
    ›alle taklinger, hovedstød og lage dårlig afleveringer i en time,
    ›for så derefter at pludselig at træde i karekter og være total
    ›dominerende på midtbanen.
    ›At han så efterhånden skylder en hel del kasser kan vi snakke om
    ›i en anden tråd, men prøv nu bare at få bolden inden for rammen
    ›så kan farten komme på senere. (og lige en allersidste ting -
    ›inden i det lille målmands felt skal man ikke tæmme bolden, der
    ›skal den bare have en stiv tå, specielt når man er i 4 min
    ›overtid)



    Jeg er slet ikke enig.. Jeg sys at Atiba spillede en af sine bedste kampe i går.. Han kæmpede for hver en bold og havde mange gode gennembrud.. Hvis han blir ved sådan så kan man ikke sætte en finger på hans indsats..

  10. #7
    ApuNazz er offline Et stk Okse af glas, Tak!
    Tilmeldingsdato
    Jan 2003
    Indlæg
    605

    Re: Post tanker om FCN - FCK


    ›Jeg er slet ikke enig.. Jeg sys at Atiba spillede en af sine
    ›bedste kampe i går.. Han kæmpede for hver en bold og havde mange
    ›gode gennembrud.. Hvis han blir ved sådan så kan man ikke sætte
    ›en finger på hans indsats..

    Han spillede rigtig godt i anden halvleg, men han løb forviret rundt i første halvleg og kom ikke frem til de nedfaldsbolde som Alvaro og Allbäck lage tilbage, og han kom ikke med hjem hvilket gjorde FCN pludselig var i overatal og let kunne overspille vores forsvar.
    Apunazz - FCKFC 863 - C10

    Yes I'm sorry I do not speak English
    ApuNazz's Avatar

  11. #8
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    244

    Re: Post tanker om FCN - FCK

    1. Lad Pimpong STARTE INDE på venstre flanken. (Bergvold er bedere central, Pimp er bedere til udfordringer)

    2. Skub Hucthinson længer frem. (ligesom i 2. halvleg :)

    3. Skub Bergdølmo lidt længere frem.. (ligesom i slutningen af 2.halvleg)

    4. Giv Brede Hangeland en lektion i hovestød, angrebscanger og kynisme.

    5. Få den clearet ordenligt.. Så send den bar på tribune 900.

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #9
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    464

    Re: Post tanker om FCN - FCK

    Jeg synes Pimpong skal starte ude. Han er jo én stor eksplosion når han kommer på banen, og det har måske større effekt i det 65.-80. minut, når modstanderens spillere er trætte, end fra start.

    Formår han at spille ligeså eksplosivt igennem en hel kamp, skal jeg dog være den første til at trække mine ord tilbage.

  14. #10
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    244

    Re: Post tanker om FCN - FCK

    Har vi entenlig set Pimpong starte inde en eneste gang her i foråret ???

  15. #11
    ApuNazz er offline Et stk Okse af glas, Tak!
    Tilmeldingsdato
    Jan 2003
    Indlæg
    605

    Re: Post tanker om FCN - FCK

    ›Har vi entenlig set Pimpong starte inde en eneste gang her i foråret ???

    Nej han er kommet ind i 3 kampe og har fået 50 minutter's spilletid i superligaen...

    I Royal League er han startet inde mod Lillestrøm og i ude kampene mod Hammerby og FCM.

    Så selvom Bergvold har været skadet i nogle kampe har endnu ikke fået chancen fra start i Superligaen. Og med kampen i går iment så kan man kune ryste på hovedet af det...
    Apunazz - FCKFC 863 - C10

    Yes I'm sorry I do not speak English
    ApuNazz's Avatar

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #12
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    1,010

    Re: Post-tanker om FCN - FCK

    Ståle må snart se at Pimpong ER den bedste mand på venstrekanten. Efter at han kom ind, kom der meget mere fart og spil i venstresiden. Håber på Pimpong som wing mod 'Onbøh.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Lidt tanker
    By copje in forum De korte linier
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 05.08.04, 20:55
  2. tanker om kampen og os.
    By faxepikhår in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 22.09.03, 06:37

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •