Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 17

Emner: det 2. geled - hvad bliver det til?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    2,226

    det 2. geled - hvad bliver det til?

    Det meste af min dag er gået med af finde en forsvarskombination, hvor der bliver plads til Bo Svensson. Ikke fordi jeg nødvendigvis anser ham som en bedre spiller end Bora/MA eller Kim, men fordi han er en type, som jeg godt kan lide. Det er blevet nævnt at han hverken er specielt hurtig eller hovedstødsstærk, og det er naturligvis alvorlige mangler, når man er forsvarsspiller. Til gengæld er han ret forudseende og nærmest umulig at komme udenom i mand-til-mand situationer - og frem for alt en bedre fodboldspiller end både Laursen og Kim Madsen tilsammen...og så blev jeg selvfølgelig også imponeret af hans udvikling i tiden i centerforsvaret.

    Anyway - den Bo skal konkurrere med er nok først og fremmest Bora, ligesom Kim skal konkurrere med AllBright - og jeg ser ingen af de førnævnte som højre back.

    Heller ikke Traoré eller Hjalte virker særligt oplagte derude, men til opmintring har de trods alt fået endnu en tur med landsholdet - sammen med Mads Westh, der som Andreas Mortensen skal konkurrere med landets bredeste angrebstrup (når skaderne har lagt sig). Både hjalte og traoré har dog tiden for sig, og virker til at være i stadig udvikling. Synd at de så sjældent kan komme til at møde modstand på deres eget niveau. Det samme gælder i øvrigt Peter Hansen, der har imponeret undertegnede i en grad så jeg finder det mærkeligt, at han ikke er i u/20 truppen. Han virker stærkere både defensivt og gennembrudsmæssigt end Hjalte...men kampen mod Skjold i sommers gav på den anden side ikke løfter om at en venstre back er i støbeskeen. Ærgerligt for ham, for med PC derude skal det nok blive til et par karantænedages spilletid her og der.

    Rune - arj, vi orker næsten ikke igen. Hans tid kommer..det er jeg helt sikker på. men som det ser ud nu, så skal Sjilstedt spille sig ned før Rune får chancen...og min fornemmelse er at han kommer til at spille mindre nervøst, når Laursen ikke kigger.

    Endnu længere væk fra truppen render yderligere kvalitetsspillere rundt. Gamle såvel som unge. Diego, Donatas, Kofi...af dem virker Donatas som den jeg helst ville spille på. Ashvetia - er han så dårlig som Løven vil gøre ham til, eller skal jeg tro på de tres minutter, jeg selv så...?

    Anyway, så er der deciderede udsigter for i hvert fald en tre-fire af Ørestadsspillerne nu...Vores midtbane kan være slidt op i løbet af et par år, og den er i hvert fald ikke bredere end at der sagtens kan blive brug for et par af de unge derinde...

    venligst
    beep

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    1,010

    En forsvarskombination med Svensson...

    Fra højre til venstre:

    Poulsen - Zivkovic - Svensson - Madeleine Albright

    Det var da let nok??!! ;-D

    Og hvis det passer at Backe vil forsøge sig med 4-3-3 (4-2-3-1) i opstartsfasen, kunne man jo passende sælge Zuma for en milliard million og fortsætte med:

    Kaptajn Løns - Myggen

    Bisgaard - Røll - Fredgaard

    Todi

    mmmm, niiiiiiiiiiice....
    Sidst redigeret af ~Prunier~ : 14.01.02 kl. 20:08

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    2,741

    Sv: det 2. geled - hvad bliver det til?

    Hej Bipelip,

    ›Det meste af min dag er gået med af finde en forsvarskombination,
    ›hvor der bliver plads til Bo Svensson.

    Og det synes jeg er en ædel beskæftigelse - men det bliver ved gud sværere og sværere at tro på at klubben tager hans talent seriøst.

    ›Anyway - den Bo skal konkurrere med er nok først og fremmest
    ›Bora, ligesom Kim skal konkurrere med AllBright - og jeg ser
    ›ingen af de førnævnte som højre back.

    Og det tror jeg også, men det er nu ret forvirrende at AllBright igen og igen bliver nævnt som Laursens direkte afløser. Det kan da vel ikke være Backe, der selv har sagt det?!

    Han HAR i hvert fald sagt at MA har sin fremtid i midterforsvaret, og det kan jeg for så vidt sagtens være enig i. Men jeg FATTER til gengæld ikke at det skulle være i en dirigentrolle! Altså... man behøver jo ikke NØDVENDIGVIS være langsom for at være en god dirigent, men MA er jo ikke specielt overbliksstærk - han er bare kanongod til at ræse rundt efter angriberne og nedkæmpe dem. Han er oplagt som afløser for Madsen, hvis nogen skulle spørge mig (uden at Madsen dog i mine øjne har spillet sig af på noget tidspunkt), men for Laursen?

    Næ, Laursens plads burde klart overtages af Svensson i mine øjne. Men nu har man så købt Bora. Det virker simpelthen som et grotesk spild af talent for mig - men man kan så sige at Bo bare må sørge for at holde Bora ude. Til gengæld ville købet af Bora så unægteligt komme til at se lidt åndssvagt ud, ikke?

    Jeg må indrømme at jeg stærkt håber at se Albrechtsen sendt ud til højre. Vel er hans fremtid i midterforsvaret, men det må altså blive senere! I midten skal der være plads til Svensson!!!

    Men Svensson bliver pinedød nødt til at gøre noget ved specielt sit hovedspil og i det hele taget sin hensynsløshed i nærkampene. Med den rigtige, fysisk betonede og hurtige, makker ved siden af sig kan han dog leve med sin langsomhed. Han ville i hvert fald ikke blive den første klasse-midterback, som ikke var et lyn.

    -snippet en del for at kunne afslutte med at skrive:

    Bo N K
    Svenssonpolizei#1

    (Arj, okay, PS: du glemmer lige et meget spændende navn i 2. geled, Jesper Bech. Han kunne meget vel blive et eksempel på den gamle tommelfingerregel om at det tit er de næstbedste fra ungdomsrækkerne, som bliver de bedste som seniorer. Og en omlægning til 4-2-3-1 ville helt sikkert ligge godt til ham, så han kunne komme til at spille den centrale offensive midtbanerolle).

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    2,226

    jesper bech

    njah...jo, jeg glemte ham i farten, og jeg ved godt at han havde en udmærket BTkop, men han har nu skuffet mig lidt når jeg har set ham på stor bane - for nem at pille bolden fra. Til gengæld har jeg læst, at han går i skole og derfor ikke træner for fuld kraft - lidt a la Westh og Hjalte sidste sæson.

    Jeg kan sagtens huske at Flemming Pedersen (?) vores tidl. DStræner roste JB til skyerne, men der er et stykke vej endnu - et stykke vej, som jeg synes flere af de andre unge er igang med at tilbagelægge...

    Og mht. Bora - nu købte vi ham vel ikke ligefrem, vi skrev bare kontrakt med ham...hvis det kan gøre en forskel.

    Forsvaret sammensætter du og jeg under alle omstændigheder af en spiller med overblik og en med hovedspil og hurtighed, Bora vs. Bo og Kim vs. AllBright...og jeg har i øvrigt udmærket fidus til PC - Niklas var sandt for dyden ikke altid lige vågen i det defensive, og når det nu ikke kan være anderledes så bytter jeg gerne disciplin for kunst + fem mille, når jeg til gengæld laver et (tror jeg) rigtig godt bytte den anden vej inde på midten.

    Poulsen som venstre back? - tja, hvorfor ikke. En af hans forcer er jo netop fleksibiliteten, og jeg kan ikke se, at det skulle forringe hans muligheder for at komme til VM.

    Eneste åbne ende ved ~Pruniers~ forsvarskæde er AllBrights offensive egenskaber...kan han lægge et indlæg med venstre?

    venligst
    beep
    venligst
    beep
    beep's Avatar

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    147
    For dælen da - det er sgu da noget af en opgave klubben har fået stillet vores trænerstab - intet er givet som truppem ser ud nu.

    Lad os da bare tage dem plads for plads og spiller for spiller - førstnævnte er den jeg mener er bedst på pladsen - opstillingen:
    4-2-3-1

    Målmænd: Kihlstedt - Rune
    Højre back: Poulsen - Albrechtesen - Diego - Madsen - Traore
    Venstre back: PC - Albrechtsen - Diego
    Centre backs (2): Albrechtsen - Zivkovic - Madsen - Svensson- Diego - Kofi - Traoré
    Centrale midtbane (2): Mykland - Poulsen - Lønstrup - Røll - Donatas -Hjalte.
    Højre wing: Zuma -Bisgård - Røll
    Venstre wing: Todi - Fredgård - Røll - Ashvetia
    Offensiv midt: Zuma - Røll - Ashvetia
    Striker: Zuma - Todi - #32 - Ashvetia - Pascal - Heine - Westh - Mortensen

    Hold da kæft et puslespil! Nu håber jeg ikke at jeg har glemt nogen - måske Bech som i nævner, men ham venter jeg med til jeg har set ham. Der er sgu så mange muligheder, og en del spillere, der kan spille flere pladser. Det største problem er dog den skide højrebackplads, hvor jeg har svært ved at forestille mig at man vil degradere Poulsen ned, selv om han er den mest oplagte. De andre emner er alle midterstoppere, der med lidt god vilje kan spille pladsen på samme måde som Løns spillede højre midtbane - nåh ja, det bliver sgu nok ham - og det er ikke helt optimalt. Men vi stiller vel med de 11 bedste og så må enkelte tage til takke med at de er i startopstillingen frem for på bænken, selv om de ikke spiller deres yndlingsplads.

    Ole

    PS: Ked af at jeg ikke lige fik plads til Svensson i startopstillingen :-)
    Sidst redigeret af Svaerke : 14.01.02 kl. 23:41

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    129

    Ashvetia

    Jeg tror du glemte Ashvetia! Nu har vi jo ikke så meget at bedømme ham på, men jeg tror nu at han kan blive en seriøs kandidat til enten offensiv midt, eller ventre offensiv kant...

    Men du har ret, et kæmpe puslespil!

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    147

    Sv: Ashvetia

    ›Jeg tror du glemte Ashvetia! Nu har vi jo ikke så meget at
    ›bedømme ham på, men jeg tror nu at han kan blive en seriøs
    ›kandidat til enten offensiv midt, eller ventre offensiv kant...

    Tak! Det er nu rettet - længe leve redigeringsknappen :-)

    ›Men du har ret, et kæmpe puslespil!

    Ja!

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    197

    Sv: det 2. geled - hvad bliver det til?

    Bare lige for at teste citat-funktionen...

    ›Endnu længere væk fra truppen render yderligere kvalitetsspillere
    ›rundt. Gamle såvel som unge. Diego, Donatas, Kofi...af dem virker
    ›Donatas som den jeg helst ville spille på. Ashvetia - er han så
    ›dårlig som Løven vil gøre ham til, eller skal jeg tro på de tres
    ›minutter, jeg selv så...?

    Lad være med at spille penge på hvad du selv så, og så bare stol blindt på mig - HAN ER EN SKANDALE ;O)

    Nej helt alvorligt, det bliver under alle omstændigheder RIGTIG spændene at se de, indtil videre, tre træningskampe på dansk græs i år, for der er sgu da en hel del, der skal falde på plads i en fart, hvis vi skal ud i Europa til efteråret.


    venligst
    ›beep

    Ligeså
    Nicolai L(øven).

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    2,226

    hierarkiet forykker sig

    Hvis spillersalget bunder i en fornuftig forklaring - endsige en strategi - fra klubbens side, så må det være at spille flere af de unge ind på holdet - alternativt købe en spiller eller to. Under alle omstændigheder, så løses de hierarkiske problemer i midterforsvaret umiddelbart - uanset om det bliver Svensson eller Bora der starter inde.

    jeg tillader mig at holde Allbright som sikker, og han skal så suppleres af enten Bora eller Svensson. Spørger man mig, så bliver det Svensson, men det må jo komme an på en prøve. De spiller i hvert fald samme rolle på holdet og jeg glæder mig meget til at se dem vise sig frem i træningskampene.

    Garderingerne er også til at få øje på, og ikke mindst Traoré må kunne se lyset forude - han er oplagt som gardering for Allbright, hvis han da ikke skal spille back. under alle omstændigheder et oplagt emne til bænken.

    Med mindre vi bliver vidner til et lille mirakel, så er mesterskabet helt væk nu, og vi skal (blot) koncentrere os om at holde UEFApladsen, og kommerd en allerede til pokalen, så bliver der et par kampe at eksperimentere endnu mere i.

    Fat mod i andet geled!

    venligst
    beep
    venligst
    beep
    beep's Avatar

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,427
    Fat mod venner, på det her tidspunkt sidste år var der ikke mange der kendte Christian Poulsen! Meget kan ske endnu, og foråret skal nok blive godt for FCK, det er jeg ikke et sekund i tvivl om.

    mvh Stephphen
    Fraværende

  11. #11
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    6

    Egen avl

    Ja, det er da fint med endnu en spiller sidst i 20'erne (Tomas), men vi kunne faktisk have fået en endnu bedre fra egne rækker, hvis vi havde beholdt ham. Jeg tænker på Sebastian Sværd, der er tæt på at komme bl.a. de 11 startende hos Arsenal (som højre back).

    Vi skal huske på ikke bare at købe spillere, der allerede har vist deres værd og været på landshold. Det skulle ikke undre mig at f.eks. Traore bliver en stor spiller, men når han ikke får chancen i FC, vil han nok ikke forlænge og så får han succes et andet sted, hvor de sælger ham videre for en 40-50 millioner.

  12. #12
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    158

    Sv: Egen avl

    ›Ja, det er da fint med endnu en spiller sidst i 20'erne (Tomas),
    ›men vi kunne faktisk have fået en endnu bedre fra egne rækker,
    ›hvis vi havde beholdt ham. Jeg tænker på Sebastian Sværd, der er
    ›tæt på at komme bl.a. de 11 startende hos Arsenal (som højre
    ›back).

    ›Vi skal huske på ikke bare at købe spillere, der allerede har
    ›vist deres værd og været på landshold. Det skulle ikke undre mig
    ›at f.eks. Traore bliver en stor spiller, men når han ikke får
    ›chancen i FC, vil han nok ikke forlænge og så får han succes et
    ›andet sted, hvor de sælger ham videre for en 40-50 millioner.

    Jeg er fuldstændig enig, men der er andre aspekter ind over det:

    Prøv at sige til en 18-årig knægt, at det er en dårlig idé, at han skifter til Arsenal. Nej, i stedet skal han blive i FCK, so, (på det tidspunkt) ligger kunt i svinget til et mesterskab, og dermed har knægrten ikke en reel chance for at få spilletid.
    Personligt ville jeg også vælge Arsenal, om ikke andet, så fordi det er i udlandet.

    Desuden tror jeg nu også, at FCK har fået en god sjat penge for ham, og så vidt jeg har læst, så får FCK flere penge, hvis Sebastian opnår førsteholdskampe, U-landskampe og A-landsholdskampe...

    Men jeg havde da også helst set ham hos FCK. Det skal der ikke være tvivl om. Jeg mener, hvis Arsenal vil have ham...

    FCKVH
    RD

  13. #13
    Tilmeldingsdato
    Feb 2002
    Indlæg
    3

    Talenterne

    Nu har jeg med stor glæde set en masse indendørs i tv denne vinter.
    og det her jeg bliver noget overrasket over at se en masse ukendte navne i fck trøjen gøre sig meget stærkt bemærket.
    Det jeg vil sige er at hvorfor får nogen af disse drenge ikke chancen som reserve i sas liga kamp.. eller i pokalen....

    ja jeg ved godt at kjærbye,hjalte,Ostürk osv har prøvet d uden succes

  14. #14
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,558
    Jeg tror det skal ses i lyset af alternativer. Lønstrup, Fredgaard, Zivkovic og #32 er nok at foretrække i stedet for en Peter Hansen eller Jesper Bech...endnu.

    Men jeg kan forstå din hensigt og jeg er personlig af den mening at en spiller ikke kan være for ung. Jeg så gerne en tre stykker på 18 år på banen.


    mvh. Kristian
    De Små Blå Mejser
    Let's kick racism out of football
    hz's Avatar

  15. #15
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    2,550

    Sv: Udviklingsklub eller mesterskabsklub?

    ›Hvis spillersalget bunder i en fornuftig forklaring - endsige en
    ›strategi - fra klubbens side, så må det være at spille flere af
    ›de unge ind på holdet - alternativt købe en spiller eller to.

    Det er dejligt, at se de unge spille sig igennem til en fast plads på FCK holdet (Poulsen f.eks.). Men FCK skal vinde pokaler og mesterskaber. Derfor skal der altid stilles op i den stærkest mulige opstilling. Er de unge gode nok (Poulsen) så kommer de også på holdet. De unge skal ikke holde en bedre spiller fra 1.holdet, de skal være den bedste på pladsen i den enkelte kamp. Ellers må de vente. Evt. lejes ud mv.

    Men i bund og grund handler det om hvordan vi ser på FC København. Er det en udviklingsklub eller en mesterskabsklub. Jeg mener det sidste.

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 89
    Sidste Meddelelse: 22.04.08, 16:32
  2. Svar: 32
    Sidste Meddelelse: 18.08.07, 18:08
  3. Hvad taler for, at det bliver bedre næste år?
    By LO in forum De korte linier
    Svar: 6
    Sidste Meddelelse: 30.05.05, 11:44

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •