Side 3 af 3 FørsteFørste 123
Viser resultater 31 til 41 af 41

Emner: Hvilke hold vil du helst se spille VM-finalen?

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    Feb 2003
    Indlæg
    452

    Re: Hvilke hold vil du helst se spille VM-finalen?

    Tror og håber på en finale mellem Argentina og Sverige.

    Argentina har jeg holdt med siden jeg som ganske lille så Maradona trylle i Mexico i '86. De har til dette VM formodentlig spillere som Crespo, Messi, Heinze, Tevez, Zanetti, Saviola, Riquelme, Aimar, Ayala og D'Allesandro med, hvilket forhåbentlig er nok til at skaffe dem frem til finalen.

    Sverige fordi Linderoth og Mackan er med i truppen. Desuden har de en meget stærk offensiv som udover Mackan består af bl.a. Henke, Zlatan, Ljungberg og Rosenberg. Dertil skal lægges at svenskerne plejer at være gode til slutrunder, og måske har den bedste trup i mange år.

    Her er en gennemgang af nogle af de klassiske favoritter og en begrundelse for hvorfor jeg ikke tror de vinder:

    England ser temmelig svækkede ud rent offensivt. Deres angreb risikerer at bestå af Crouch og Walcott, hvilket vel næppe kan kaldes vildt skræmmende. Dertil skal lægges at en Beckham ikke har spillet godt længe efterhånden. Defensivt ser de heller ikke skræmmende ud. De er i en rimelig gruppe, men kan med bare en smule uheld være på vej hjem, før de rigtig er kommet igang.

    Brasilien er selvfølgelig altid godt besat offensivt, denne gang med Ronaldo, Robinho, Ronaldinho, Adriano og Kaka. Dog synes jeg at flere af dem har været lidt for svingende i denne sæson. Undtaget er selvfølgelig Ronaldinho. Spørgsmålet på det brasilianske hold er vel om de kan finde balancen mellem det offensive og det defensive. Og så selvfølgelig om Roberto Carlos gider spille forsvarsspil ;-)

    Italien virker som et rigtig stærkt hold, men synes personligt de mangler lidt defensivt. Spørgsmålet er hvor godt deres offensiv kommer til at fungere. Vieri er jo blevet knæskadet, så det er op til Toni, Gilardino og Inzaghi at score målene. En af de mere irrationelle grunde til at jeg ikke tror på at de kan nå hele vejen er, at jeg ikke bryder mig om dem. De virker altid som om hele verden er imod dem, som om det eneste VM drejer sig om for de øvrige hold er at genere dem.

    Tyskland, som jo spiller på hjemmebane, har virket ustabile længe. Og med en Ballack, som virker lidt ved siden af sig selv, tror jeg det kan blive svært. De mangler også tilstrækkelig bredde i deres offensiv. Og på målmandsposten er der som altid ballade, men i tilfældet Tyskland kan intern ballade være lige præcis det, der gør de kommer langt.

    Holland anser jeg for måske at være et af de hold der når helt frem til semifinalerne. Hos Holland, som hos mange af de øvrige store nationer, er det offensivt de virker bedst. Med spillere som Robben, Nistelrooy og Huntelaar burde de kunne vinde en del kampe på offensiven. Desværre er det ikke sikkert at Van der Vaart er 100% klar for dem, da han for nylig fik foretaget sin 2. ankeloperation.

    Frankrig har efter min mening VM's bedste angriber i Henry. Desuden er det Zidanes sidste turnering, så forhåbentlig kan han finde nogle lækkerier frem. Også Frankrig har en god trup, men mangler bare et eller andet i forhold til 1998. Måske nogle flere spillere med en karriere på vej frem og lidt færre på vej ud.

    Spanien virker som altid, som et godt bud på en vinder, men ender garanteret med at blive slået ud i kvartfinalen. Det er svært at sige præcis hvorfor de kommer til at fejle, men et bud kunne være at Raul vel næppe er helt på toppen endnu.

    Tjekkiet har altid en god trup, som evner at overraske positivt. Denne gang virker det dog som om deres stjerner er ved at være brændt ud, så næppe mere end en kvartfinale til dem.

    Portugal og Mexico er to hold som kan komme langt, men begge næppe længere end kvartfinalerne i bedste fald.
    __________________
    Hattrick: AC Arnbitter
    Runner up i Sideligaen og Royal League sæson 36.
    Stan FT's Avatar

  2. #32
    Tilmeldingsdato
    Feb 2002
    Indlæg
    171

    Re: Hvilke hold vil du helst se spille VM-finalen?

    Italien - Holland

  3. #33
    Tilmeldingsdato
    May 2006
    Indlæg
    75

    Re: Hvilke hold vil du helst se spille VM-finalen?

    Holland - Sverige

  4. #34
    Tilmeldingsdato
    Jun 2006
    Indlæg
    338

    Re: Hvilke hold vil du helst se spille VM-finalen?

    Argentina - Brasilien.

    Argentina som vinder. Rart med noget andet en Brasilien hele tiden...

  5. De følgende 4 brugere er enige:

  6. #35
    Tilmeldingsdato
    Mar 2006
    Indlæg
    270

    Re: Hvilke hold vil du helst se spille VM-finalen?

    håber på Sverige - England/Tyskland

    Har hele tiden holdt med de tre hold

  7. #36
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    265

    Re: Hvilke hold vil du helst se spille VM-finalen?

    Udfra de de kampe der har været i denne her tunering indtil videre så vil jeg gerne se:

    Spanien - Agentina

    Da de klart har leveret det mest underholdende spil i denne tunering. Det kan være det ændre sig og Brasilien finder deres topniveau frem, så ville de også være en kandidat.

  8. De følgende 7 brugere er enige:

  9. #37
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    59

    Re: Hvilke hold vil du helst se spille VM-finalen?

    Angola - Togo

    For negerindeksets skyld.

    Klik


  10. #38
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    836

    Re: Hvilke hold vil du helst se spille VM-finalen?

    Argentina, Brasilien, Ghana og Spanien i semifinalerne. Så må de selv afgøre hvem der skal spille finalen!
    William!
    JesperFCK's Avatar

  11. #39
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    922

    Re: Hvilke hold vil du helst se spille VM-finalen?

    Mine to favoritter: Argentina mod Mexico!
    "Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that."
    - Bill Shankly

  12. #40
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    2,703

    Re: Hvilke hold vil du helst se spille VM-finalen?

    Update 19. juni:

    Jeg kan ikke komme udenom Argentina denne gang. De har spillet forrygende og selvom jeg aldrig har haft sympati den vej eller har syntes at de har fortjänt nogen af de to titler de har, så er de i år det hidtil bedste hold. Hurtigt spil, boldsikkert, varierende, en fodboldnydelse....

    Stort set det samme kan man sige om Ghana som jeg meget gerne se snupper den anden finaleplads. Det gör det lidt mere interessant at Razzer og min "svenske" favorit Boateng spiller på holdet (ind imellem). De havde stor äre af kampen mod Italien og var forrygende mod Tjekiet. Skulle det glippe med Ghana så synes jeg Italien eller Spanien forelöbigt har vist de bedste takter og herligt spil. Oputsider er forelöbigt Tyskland.

    Meget kan dog ändre sig hvis andre hold tager sig sammen eller nogen af de nävnte går väsentlig ned. Jeg så da også gerne Sverige i en finale men indtil nu er det ikke fortjänt.
    Hislen af TorbenØ.

  13. #41
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    1,274

    Re: Hvilke hold vil du helst se spille VM-finalen?

    Vurderet ud fra de 2 første runder synes jeg de to bedste hold indtil videre har været Argentina og Spanien. En kamp mellem de to tror jeg vil være særdeles underholdende med Argentinas gode defensiv og fremragende tekniske spil fremad banen og Spaniens lige så teknisk baserede spil på meget højt niveau i pasningsspillet.

    Som en af de yngre herinde er VM 98 en noget nær den første turnering jeg husker tydeligt, og derfor har jeg også stadig sympati for de to hold jeg dengang blev imponeret over: Argentina og England. Deres kamp mod hinanden ved netop den slutrunde ser jeg stadig som en af den turnerings højdepunkter, så en gentagelse af det opgør i finalen ser jeg virkelig gerne. Dog må jeg erkende, at England indtil videre slet ikke har været på højt nok niveau til at gå hele vejen til finalen. Af samme grund er det vigtigste altså at Argentina kommer i finalen.

Side 3 af 3 FørsteFørste 123

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Hvilke hold ser du helst, FCK kommer i CL-gruppe med?
    By Don J. in forum De korte linier
    Svar: 58
    Sidste Meddelelse: 26.08.10, 18:27
  2. Hvilke hold vil du holde IMOD til VM?
    By -smølle in forum De korte linier
    Svar: 95
    Sidste Meddelelse: 22.06.06, 19:42
  3. Hvilke hold vil du heppe på under VM?
    By Sokken in forum De korte linier
    Svar: 60
    Sidste Meddelelse: 16.05.06, 12:34
  4. Hvem vil vi helst møde i dong-finalen?
    By crekke in forum De korte linier
    Svar: 9
    Sidste Meddelelse: 06.03.05, 20:34

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •