Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 35

Emner: FCK + KB + B1903 = 27

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    48

    Re: Fck + Kb + B1903= 27

    ›FCK er en overbygning på 03'erne og KB. (reelt på KB, 03'erne er
    ›en lille appendix)

    af hvorfor en fisk?! tror ikke af du kan kalde 3´erne få en lille appendix!!!

    det var tros alt dem der leverede største delen af den føste trup !!

    taget fra fck.dk

    Da KB ønskede et professionelt hold og B1903 havde en god trup, men en usikker fremtid, eftersom Alex Friedmann ikke længere kunne garantere sin økonomiske støtte, blev en overbygning pludselig et tema.


    Man undres....

  2. #17
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    3,257

    Re: Fck + Kb + B1903= 27

    Jeg har en fornæmmer af at det også var det der blev ment... Men jo, de slog også BIF ud. Ikke at jeg havde forventet netop en biffer at gøre opmærksom på det, men wtf - man lever kun en gin-tonic/herrens veje er to mus på loftet osv.
    This message expresses the views of the author, and are not necessarily the views of this Forum or any entity associated with this Forum. Also, it might be completely wrong.
    Pillefaxe's Avatar

  3. #18
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    258

    Re: Fck + Kb + B1903= 27

    ›godt nok kom brøndby først op i 1.division i 1982 (hvis jeg husker rigtigt).
    ››men vores statistik er stadig bedre.


    ›Ja det er noget bøffere fokuserer meget på... Men er det positivt
    ›for dem at det tog dem 20 år at rykke op??

    Det er måske lang tid eller hvad?

    ›Slet ikke at glemme at de aldrig var rykket op uden
    ›kommunekassen. Nasserøve. I det mindste tjener vi selv vores
    ›penge.

    Ja, det er sørme utroligt at der ikke er nogen andre kommuner der har fået den idé. Tænk at der kun skulle nogen kommune-penge til at skabe en klub med en en egenkapital på langt over 200 mio. kr.
    Mvh. MortenBK

  4. #19
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    3,257

    Re: Fck + Kb + B1903= 27

    ›Ja, det er sørme utroligt at der ikke er nogen andre kommuner der
    ›har fået den idé. Tænk at der kun skulle nogen kommune-penge til
    ›at skabe en klub med en en egenkapital på langt over 200 mio. kr.


    Ja det er underligt... Men sådan går det jo når man ikke kan finde på andre ting at bruge pengene på. Det er vel også en måde at holde indbyggerne sammen på I guess.

    Har man ingen kultur må man skabe den.
    This message expresses the views of the author, and are not necessarily the views of this Forum or any entity associated with this Forum. Also, it might be completely wrong.
    Pillefaxe's Avatar

  5. #20
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    38

    Re: Fck + Kb + B1903= 27

    ›Jeg har en fornæmmer af at det også var det der blev ment... Men
    ›jo, de slog også BIF ud. Ikke at jeg havde forventet netop en
    ›biffer at gøre opmærksom på det, men wtf - man lever kun en
    ›gin-tonic/herrens veje er to mus på loftet osv.


    Ja hvis din fornæmmer siger dig, at det var 03'erne L.Høyer mente i sit svar på dit indlæg omkring hvor mange år Brøndby brugte til at komme op i 1. division så...

    Fordi jeg havde nu ikke regnet med at en fcker selv gjorde opmærksom på at Skagen også slog 03'erne ud. Men wtf - der står flere koste i skabet, og nye koste fejer bedst, men de gamle kender alle krogene osv.

    Mvh

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #21
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    115

    Re: Fck + Kb + B1903= 27

    Goddag

    Jeg forstår dig således at du ikke er enig.
    Men det citat du medbringer fra FCK.dk er jo ellers et citat jeg vil mene er gennemført "KB". Dit citat understreger imho at det drejer sig om KB, 03'erne havde en god trup og en superliga licens. Det var hvad vi skulle bruge.
    Resten, dvs historie, selvfølelse (ikke mindst), stærk klub identitet, talentfabrik, faciliteter osv det have KB.

    Men du undres måske over at fck.dk også giver udtryk for at 03,erne er lidt ligegyldige, efter spillerne og licensen blev snuppet?
    Der er sikkert Lyngby folk der vil hævde at Lyngby har givet lige så meget til FCK som 03'erne :o)

    Men du er velkommen til selv at gøre et forsøg:
    tag ud til 03'erne på Lyngbyvejen. Se hvor meget FCK fylder derude, og spørg hvor meget de mærker til FCK.

    På KB, kan du også tage ud, eller du kan tage mit ord for, at FCK omtales som "førsteholdet", KB som "andetholdet". At der er billeder af de mest spillende FCK spillere. De billeder hænger pænt lige over for billeder af Fosgaard, Glumer, Quist osv.
    I samme rum hænger stillingerne for de fleste KB hold. Fra FCK og ned.
    KB spiller i hvidt, med to logo'er (logi?) på trøjen. Både den smukke og den kitchede.
    Ungdomsafdelingen deler baner med Linderoth og co.
    Osvh

    Bevares, jeg var også skeptisk i starten. Jeg var bestemt ikke lun på FCK, fordi jeg troede det ville betyde enden for KB. Men det gjorde det ikke.
    I dag mener jeg man kan anskue FCK som den proffessionelle overbygning på KB, på samme måde som alle andre superliga hold har en "kontraktfodbold A/S" overbygning på deres moderklub.
    På den måde har FCK også overtaget KBs position som dem som de andre misunder.

    Du er selvfølgeligt velkommen til at være uenig. Men jeg tror ikke de er det ude i Gentofte..

    mvh
    Spaulding

    ››FCK er en overbygning på 03'erne og KB. (reelt på KB, 03'erne er
    ››en lille appendix)

    ›af hvorfor en fisk?! tror ikke af du kan kalde 3´erne få en lille appendix!!!

    ›det var tros alt dem der leverede største delen af den føste trup !!

    ›taget fra fck.dk





    ›Man undres....

  8. #22
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    115

    Re: Fck + Kb + B1903= 27


    ›Ja, det er sørme utroligt at der ikke er nogen andre kommuner der
    ›har fået den idé. Tænk at der kun skulle nogen kommune-penge til
    ›at skabe en klub med en en egenkapital på langt over 200 mio. kr.

    Det er der skam også. Farum kommer vel tættest på.

    mvh

    Spaulding

  9. #23
    Tilmeldingsdato
    Jul 2004
    Indlæg
    724

    Re: Fck + Kb + B1903= 27


    ›Men du er velkommen til selv at gøre et forsøg:
    ›tag ud til 03'erne på Lyngbyvejen. Se hvor meget FCK fylder
    ›derude, og spørg hvor meget de mærker til FCK.

    ›På KB, kan du også tage ud, eller du kan tage mit ord for, at FCK
    ›omtales som "førsteholdet", KB som
    ›"andetholdet". At der er billeder af de mest spillende
    ›FCK spillere. De billeder hænger pænt lige over for billeder af
    ›Fosgaard, Glumer, Quist osv.
    ›I samme rum hænger stillingerne for de fleste KB hold. Fra FCK og ned.
    ›KB spiller i hvidt, med to logo'er (logi?) på trøjen. Både den
    ›smukke og den kitchede.
    ›Ungdomsafdelingen deler baner med Linderoth og co.
    ›Osvh


    Øh, det kunne måske have noget at gøre med at man valgte at lægge træningen til KB's anlæg på P.Bangsvej, og at spillere og stab og den sportslige ledelse derfor færdes der?? Har du overvejet det?

    Hvordan tror du det havde set ud idag, hvis man i stedet havde valgt at lægge træningen på Lyngbyvejen? Måske havde identitetsfølelsen i de to moderklubber så set anderledes ud, end som du siger den gør idag?

    Jeg kender intet til bevæggrundene til, hvorfor man gjorde som man gjorde, men kan gisne om, at det skyldes, at B1903 kom med licensen og det meste af truppen i 1992, hvorfor man af politiske fordelingshensyn valgte at tilgodese KB med at lægge den daglige træning på Frederiksberg.
    Måske er der andre, der kender historien bedre, og så vil jeg da gerne belæres.

    I bund og grund synes jeg din attitude stinker lidt af efterrationalisering og foragt for det, der skabte den nuværende topklub FCK.

    Inden du skyder mig i skoene for at være gammel B1903 fan, skal jeg for god ordens skyld skynde mig at sige, at jeg oprindelig hverken glødende KB eller B.1903 fan, men i 1990'erne hurtigt blev FCK fan. For mig er FCK hverken KB eller B.1903 men udelukkende FCK!
    I de blindes rige er den enøjede konge.

  10. #24
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    1,639

    Re: Fck + Kb + B1903= 27

    ›››måske fordi vi ikk er overbygget fuldstændigt?
    ›››
    ›››B1903 og KB lever jo stadig i de små rækker...
    ››
    ››Vi er netop fuldstændingt overbygget.
    ››
    ››FCK er en overbygning på 03'erne og KB. (reelt på KB, 03'erne er
    ››en lille appendix)
    ›men denne apendix er vist også dem, der har leveret licensen til
    ›at spille i den bedste række.(eller husker jeg forkert...)

    ››Det er derfor KB og 03'erne stadigt findes. Var vi en fusion,
    ››fandtes de ikke længere.
    ››
    ››mvh

    Appendix min bare. Ikke nok med at KB lå og rodede i den næstbedste række, så var det såmænd også HELE B1903's hold, der gik ind på det nye FCK. Det er der bare en del gamle kb'ere, der vist helst vil glemme.

  11. #25
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    1,639

    Re: Fck + Kb + B1903= 27


    ›Men du er velkommen til selv at gøre et forsøg:
    ›tag ud til 03'erne på Lyngbyvejen. Se hvor meget FCK fylder
    ›derude, og spørg hvor meget de mærker til FCK.


    Ja, det er rigtigt. De mærker ikke meget til det. Ganske enkelt, fordi B1903 blev bollet godt og grundigt i røven i forbindelse med fusionen. Det er der vist ingen, der kan være i tvivl om. Faciliteter, rolig nu. Nu er det jo ikke Real Madrids træningsanlæg, vi har med at gøre, men en udmærket græsbane midt på Frederiksberg og en nedslidt hal...
    En smule mindre storhedsvanvid fra gamle KB'eres side ville være på sin plads. Det var B1903, der reddede jeres røv. Husk det.

  12. #26
    Abzalon er offline Lalleglad Jubeloptimist
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    670

    Re: Fck + Kb + B1903= 27

    ›En smule mindre storhedsvanvid fra gamle KB'eres side ville være
    ›på sin plads. Det var B1903, der reddede jeres røv. Husk det.

    Hvad blev KBs røv reddet fra? KB forsatte vel bare fra hvor de var i forbindelse med FCKs tilblivelse, bortset fra at de største KB-talenter nu ryger til FCK. B1903 "ofrede" deres licens og eksistens i den bedste række, hvilket man vel ikke gjorde for KBs blå øjnes skyld, men fordi FCK-projektet lød som en rigtig god idé. Det var så også en rigtig, rigtig god idé ;o)
    .
    "... I could cry for the time I've wasted, but that's a waste of time and tears ..."
    .

  13. #27
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    115

    Re: Fck + Kb + B1903= 27

    Hejsan
    du skriver:


    ›I bund og grund synes jeg din attitude stinker lidt af
    ›efterrationalisering og foragt for det, der skabte den nuværende
    ›topklub FCK.

    Jeg foragter på ingen måde 03'erne. Jeg har måske lidt ondt af dem.
    Efterrationalisering, tjae et andet ord er en historisk analyse :o)

    Status i dag: FCK har overtaget KBs gamle position, stil og attitude i forhold til de øvrige aktører i andedammen. På godt og ondt, eksemplificeret ved NCH.
    FCK træner på KBs baner.
    KBs elite, er FCKs fødekæde.
    KB spiller i FCK tøj, med FCK logo på trøjen. (03'erne gør ikke)
    I KB forstås og omtales FCK som førsteholdet.

    03'erne havde et godt hold, bla med mange gamle KB'ere. En milliær der var på vej væk, og en licens.
    KB havde en klub, DKs førende talentudvikling, traditioner, ambitioner og visioner.
    Sammen dannede de overbygningen FCK.


    mvh
    Spaulding

  14. #28
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,404

    Re: Fck + Kb + B1903= 27

    ›Som B1903 sjovt nok gjorde runden før Brøndby tabte til Skagen! :-)

    ›*tis-tis*

    Et nederlag for et midterhold, som tilsyneladende ikke afskrækkede Danmarks dengang eneste fuldtidsprofessionelle klub BIF - der ellers gik gennem årets ligasæson med statistikken 22-3-1 som totalt overlegne danske mestre.

    Sært det lige er Brøndbys resultat der huskes, virkelig sært...

    mvh,
    -smølle

    der anbefaler denne artikel om emnet. "Så som den sikkert eneste Brøndbymand befandt jeg mig pludselig på Skagen Stadion den aften hvor Herfølge med en sikker 4-0 sejr kvalificerede sig til semifinalerne, og dermed var mit Skagens-traume behandlet." Eh...

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #29
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    1,626

    Re: Fck + Kb + B1903= 27

    ›03'erne havde et godt hold, bla med mange gamle KB'ere. En
    ›milliær der var på vej væk, og en licens.
    ›KB havde en klub, DKs førende talentudvikling, traditioner,
    ›ambitioner og visioner.
    ›Sammen dannede de overbygningen FCK.

    Var KB ikke rykket ned og økonomisk på røven :-)

    Jeg er alt for ung til at kende alle detaljerne omkring overbygningen, men hvad jeg husker fra bogen "spillet om FCK", så havde hverken KB eller 3´erne en sund økonomi. Det bekræftes også af mandagstrænerens interview med NCH, der fortæller om den manglende økonomiske opbakning fra Frederiksberg kommune, idet man anså KB som en fin gammel klub der skulle klare sig selv! Så mon ikke begge klubber reddede hinanden? På længere sigt har samarbejdet nok været mere givtigt for KB end for 3´erne...

    Er der en der kan belære en ung knægt?

    Ps.Denne her debat er faktisk lidt sjov, idet det tydeligt fremhæver at "de gamle uoverensstemmelser" imellemgamle KB og 3´ere... Desuden hersker der åbenbart stadig forskellige opfattelser på hvem der gjorde hvad:-)
    " Vi ser det som et relativt afslappet tiltag. Hvis du ikke engang vil det, som vi har bedt dem om at gøre, så er det vores konklusion, at så er du der nok af de forkerte årsager" - Citat: Dan Hammer

  17. #30
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    751

    Re: Fck + Kb + B1903= 27

    ›Er der en der kan belære en ung knægt?

    Jada. Fra en KB-vinkel ser det sådan ud:

    Den smukke yndige københavnerklub var i så store økonomiske vanskeligheder, at man var nødt til at lægge sig på ryggen for den store stygge Alex Friedmann og hans modbydelige lakajer i Gentofte. Det kom der et barn ud af, og efter en besværlig fødsel er man da kommet til at holde af det pus, hvordan kunne man andet?. Så selv der ikke just er tale om et lovechild, men snarere et uønsket afkom som resultat af en brutal voldtægt af alt det var mig kært, endte det jo lykkeligt nok

    mvh
    Paco er solskin på en regnvejrsdag, et sejrsmål i overtiden, et pressemøde i agurketiden! Paco er den ekstra redningsbåd på Titanic. Paco er nærmere GUD

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. B1903 - NB Bornholm
    By jeske in forum De korte linier
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 19.09.09, 09:25
  2. B1903
    By Kasper! in forum De korte linier
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 26.04.07, 22:54
  3. B1903
    By daaseallan in forum De korte linier
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 05.08.05, 16:54
  4. Talentsamarbejdet mellem KB og B1903
    By Don Pedro in forum De korte linier
    Svar: 10
    Sidste Meddelelse: 21.11.03, 19:47

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •