Viser resultater 1 til 15 af 477

Emner: Et forsøg på at se samtlige stadions i Danmark

  1. #49
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    3,341

    Anmeldelse: Fredericia Stadion

    Søndag den 26. var vi et smut i Fredericia for at se på Fck's kommende pokalmodstander, FC Fredericia spille mod HIK


    Det var mit første besøg på Fredericia Stadion

    Tilgængelighed - er det til komme dertil.
    Både 2'eren og 6'eren skulle angiveligt køre til stadion. Vi valgte at gå. Der er cirka en halv times gang fra stationen til stadion.




    Inden vi kom så langt var vi pga sult tvunget op i Fredericia by hvor vi faldt over Vesterbro Bageri:


    hvor Sk8erboy (forgæves) forsøgte på at få den unge bagerjomfru med hjem og se det rigtige Vesterbro.

    Kontrollørerne - venlige/uvenlige.
    Kontrollørerne var flinke og rare og manden på billedet gik endda så langt som til at rejse en cykel op som vinden havde væltet.



    Tilskuerpladserne - udsyn, komfort osv.
    Der er, som så mange andre steder, én tribune på Fredericia stadion.


    Bag målene er der græsvolde


    og på den modsatte langside er der 3-4 betontrin som man kan sidde/stå på


    Som så mange andre steder spiller de musik før kampen og som så mange andre steder bliver man udsat for et veritabelt 80'er helvede.
    Den første sang vi hørte var Climie Fisher i en disko-dasko udgave

    ♪Love changes Umtchi-Umtchi-Umtchi changes everything Umtchi-Umtchi-Umtchi♪

    Faciliteter - toiletter, lystavle m.m.
    Der er kun en lystavle og den er bag det ene mål. Det er dog en fin en af slagsen


    på langsiden uden tribune, hvor vi sad, er der kun 2 transportable tønder:


    Men under tribunen er der fine forhold:


    Der er også gode forhold for rullestolsfolket som kan køre lige ind på tribunen og hen på en 8-10 reserverede pladser:



    Øl, vand, pølser osv. - Kan man få stillet sin sult
    På Fredericia stadion kan man købe almindelig Hof eller Carl's Special til samme pris.


    På pølsesiden kan man vælge mellem en hapsdog eller en ristet medister:


    Jeg spurgte manden om de var gode hvortil han svarede: JA.
    Jamen så stik mig en.
    Manden valgte den sorteste af dem alle og kiggede undrende på mig da jeg bad om en mindre branket.
    "Skulle den et wære guw?"
    Jo Jo svarede jeg.
    "Så skal den da wære swut"
    Skal den være svut? spurgte jeg undrende.
    "Ja. Swut"
    "han mener sård" siger hans kollega forklarende.
    Javel? Sort? Ok, men ikke så sort.
    Således belært om kulturelle forskelle i grillning af medister stillede jeg mig ved et af bordene og kunne følge kampen mens jeg spiste min pølse.
    Af dyppelse var der kun sennep og ketchup og brødet var tørt, men pølsen var fin nok. 3 stjerne ud af 5.


    Priser - er det dyrt/billigt.
    70 kr for indgangen, 30 kr for en pølse med brød og 30 kr for en Carlsberg. Det er fint.

    Tilskuere - Opførsel, stemning osv.
    FC Fredericia har en stadionspeaker der går rundt på banen inden kampen med en mikrofon og underholder. Han kunne således fortælle at der netop var kommet en officiel fanklub i Fredericia som talte 25 medlemmer. Red Pride.


    Den helt nystartede fanklub brillierede ved at dukke op 5 minutter før tid og stille sig ved siden af os. Pludselig bliver der uro i gelederne og en gut råber: NØØØJJ, se Jørgen (eller hvad han hedder) har en tromme med. Nøj og nuij og sejt.

    Således rytmisk styrket var Red Pride parat til at tage imod Kongens Løver (som stadionspeakeren kaldte dem) og til tonerne af Def Leppards Let's Get Rocked løb Fredericia på banen og øresønderrivende tavshed (udover tribunens klapsalver) fulgte dem ind.
    Det manglende trommeri kom dog senere i kampen men fanklubben var forbavsende tavse de første 10 minutter. Nok mangel på rutine.

    Senere kom der råb som ♪FC bum bum bum♪ og ♪ bum bum bumbumbum bumbumbumbum FC♪ og ♪Lå lå lå lå lålå FC♪, ♪Hvad er det der drypper fra din røv? Vaseliiiiine♪ og havde det ikke været for de mange folk i træsko uden hæle og hvide tennissokker i sandalerne havde man følt sig helt hjemme.

    De havde dog også nogle originale sange som: ♪Han vil i TV-Syd♪ da HIK's målmand lavede en tv-redning, og ♪ Du er så sød når du tuder♪ efterfulgt af ♪Moahr, de andre driller mig♪ da en HIK'er lå til behandling på banen.

    og ♪Kom så FC, scor et mål, scor et måål, scor et måå-åå-åål♪

    Godt initiativ med en fanklub men der skal arbejdes med sangene og så skal der være lidt mere gejst og vilje.


    HIK fans var der ingen af. Måske eksisterer de ikke?


    Over højtaleren kom der jævnligt meldinger om scoringer i de andre Viasatkampe og beskeden om Vejles scoring til 1-0 blev mødt med piften og buh råb. En lille pige spurgte sin far: Kan vi ikke li Vejle? "Nej det kan vi ikke" Hvorfor ikke? "Fordi de er dumme"

    Programmet
    Programmet var en avis på 4 sider med trupperne, én artikel og så ellers sponsorere for resten. Det var gratis og kan derfor godkendes, men det kan sagtens gøres bedre. De er trods alt et hold i toppen af første division


    Kampen

    964 tilskuere så Rasmus Katholm score de 2 første mål og Tommy Knudsen score til slutresultatet 3-0. Kampreferat kan læses her

    Kändisar

    Ali Akida eller Emanuel Ake Richard Mutendago var med for HIK. Det samme var Agf's tidligere forsvarsspiller John Jensen der nu hedder Bysted.

    På Fredericias hold kunne man nikke genkendende til navne som Brian Fakkenor og Rasmus Katholm. Og så var vi lidt i tvivl om Jacob Tychosen er Steen Tychosens søn.

    Konklusion - Hvad er helhedsindtrykket.

    En dejlig, men vindblæst dag på et godt stadion der dog lige mangler de 3 sidste tribuner før det er helt i top.
    Sidst redigeret af Sokken : 12.11.09 kl. 11:07
    Citat:
    The fabulously noisy alcoholic Danish travelling support. London Evening Standard 17/03-11
    Sokken's Avatar

  2. De følgende 3 brugere er enige:


Threaded View


Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Vittigheder (eller forsøg derpå)
    By Martin in forum Diverse
    Svar: 20
    Sidste Meddelelse: 26.08.11, 09:36
  2. VM-stadions
    By Sokken in forum De korte linier
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 09.12.09, 23:36
  3. Landskampene Danmark-Sverige & Letland-Danmark
    By kalaha in forum De korte linier
    Svar: 94
    Sidste Meddelelse: 17.06.07, 10:31

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •