Side 10 af 32 FørsteFørste ... 7891011121320 ... SidsteSidste
Viser resultater 136 til 150 af 477

Emner: Et forsøg på at se samtlige stadions i Danmark

  1. #136
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    3,341

    Re: Et forsøg på at se samtlige stadions i Danmark

    ›Nu er Østerbro Stadion jo nok rimeligt velkendt for de fleste
    ›herinde. Li'ssom der allerede foreligger en anmeldelse. -Ved
    ›goth, at det var Skjold hjemme, men stadig.

    ›Man kunne fristes til at se turen lidt som et forsøg på at få en
    ›fornøjelig eftermiddag, mere end et egentligt
    ›oplysende/samfundsgavnligt tiltag.

    Det synes jeg godt nok er en grov beskyldning. Vi har på intet tidspunkt moret os under disse anmeldelser. Det har været slid og slæb, og tidligt i seng, for at bringe flest mulige nøgterne vurderinger og fagligt begrundede anmeldelser. Du tror vel ikke at vi hygger os når vi er ude? Spørg hvem som helst der har været med på tur; Stadionanmeldning er hårdt arbejde og ikke det mindste sjovt.


    ›Bevares, jeg under da anmelderne et break i ny og næ, men en
    ›anmeldelse af eksempelvis en Døllefjelle-Musse hjemmekamp, ville
    ›klæde panelet ualmindeligt meget mere.

    Bor du i nærheden og kan lege lokalguide? Så vil vi hellere end gerne passe et besøg ind i kalenderen.

    ›*HIK*


    ›P.S. For at tækkes de aller langsomste i skaktan, skyder jeg lige
    ›ind, at jeg naturligvis hylder initiativet og håber der kommer
    ›MASSER af anmeldelser i fremtiden. Også selvom det måtte betyde
    ›20 besøg på Østerbro Stadion. Ovenstående skal tages med det
    ›allerstørste gran salt og blink i øjet og alt det dillerbap. Jeez
    ›altså!

    Ikke mit indlæg. Det er i aller højeste grad dødeligt alvor.

    hilsen en fortørnet StAmpe.
    Citat:
    The fabulously noisy alcoholic Danish travelling support. London Evening Standard 17/03-11
    Sokken's Avatar

  2. De følgende 5 brugere er enige:

  3. #137
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,558

    Re: Et forsøg på at se samtlige stadions i Danmark

    ›Nu er Østerbro Stadion jo nok rimeligt velkendt for de fleste
    ›herinde. Li'ssom der allerede foreligger en anmeldelse. -Ved
    ›goth, at det var Skjold hjemme, men stadig.


    Nu er der faktisk temmelig stor forskel på, hvordan Skjold og B93 griber kampene an på. Man mærker med al tydelighed, at førstnævnte ikke har den samme gearing til at afholde den slags arrangementer.

    Vigtige ting som pølser, øl og venligheden af vagterne svinger i den grad :-)

    Derudover er Østerbro Stadion jo renoveret med en meget blå løbebane a la Berlin, så et besøg der igen kan sagtens retfærdiggøres.
    De Små Blå Mejser
    Let's kick racism out of football
    hz's Avatar

  4. De følgende 3 brugere er enige:

  5. #138
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    3,341

    Anmeldelse: Østerbro Stadion

    Lørdag d. 5/9 var vi et smut forbi det nyrenoverede Østerbro Stadion for at se B93 tage imod KB

    Gæsteanmeldere: White Angel, Tille, DB Niks, Don J, Fr4nc0, Gato Con Botas.



    Det var første gang at jeg var på det nyrenoverede stadion, men jeg har været en del gange på det gamle.


    Tilgængelighed - er det til komme dertil.

    Ja, det er utroligt nemt at komme til. Bus 1A m.fl. går nærmest til døren og det er en lille spadsertur væk fra Nordhavn station. Vi havde valgt at starte på Café Stafetten, der ligger nærmest inde på Østerbro Stadion.

    Jeg havde sat næsen op efter en portion hakkebøffer, men Stafetejer Hanne kunne fortælle at der ikke var noget mad i dag, da der senere kom 600 spisende mennesker til Landskampsarrangement. Det var en kolossal streg i regningen, men så blev der disket op med Spiegeleirlikör og så var alle glade:

    Efter denne morgenmad måtte vi have et sæt bestående af en Arnbitter og en stor fad. Jeg har glemt hvad det kostede, men jeg husker at jeg syntes det var rimelige priser.

    Således forfriskede, bevægede vi os rundt om hjørnet og ind på Østerbro Stadion.



    Tilskuerpladserne - udsyn, komfort osv.

    Efter moderniseringen er der kun én tribune tilbage på Østerbro Stadion. Det er den samme som var på bagerste langside sidst vi var der

    Den er dog blevet forbedret på den måde at man har fjernet de plastiksæder der var på lægterne før, og som kun børn kunne få plads i. Nu er der bare de træbænke som sæderne var skruet fast på før:

    Her sidder vi, med mere velpolstrede bagdele, fantastisk.
    På den modsatte langside, var der før en tribune, men det er der ikke længere:


    Her er enkelte bænke man kan sidde på, og ellers kan man læne sig op af rækværket. Man kan lige skimte den nye blå belægning på løbebanen der må være inspireret af det Olympiske Stadion i Berlin.

    Bag målene er der ikke det store, og udsynet er temmeligt dårligt grundet atletikfaciliteterne bag mål:

    Bag det andet mål fandt vi en nyopført basketballbane og her viste Sk8erboy hvad han duer til:


    Faciliteter - toiletter, lystavle m.m.

    Der er kommet en stor flot lystavle op bag det ene mål:



    Der er også kommet fine nye toiletter på Østerbro Stadion:

    Og ved siden af toiletterne har man noget uforståligt opført et busstopsted:

    Herfra kan man ikke se banen og man kigger lige over i en væg. Det giver ikke meget mening.

    Under den gamle tribune findes stadig de endnu ældre toiletter:


    Der stinker forfærdeligt dernede (det stinker næsten lige så forfærdeligt som mine evner som fotograf)


    Toiletterne må være ældgamle. Jeg fandt ihvertfald denne grafitti på væggen:


    Og sidst Frem sparkede røv var vel da de senest blev Danmarksmester i 1944.

    Ifølge Tille var dametoiletterne ikke i samme klamme stand.

    Øl, vand, pølser osv. - Kan man få stillet sin sult

    De manglende hakkebøffer rumlede i maven på mig og vi styrede straks mod pølsemanden.


    Her fik jeg mig 2 velgrillede og velsmagende medisterpølser, med sennep, ketchup og remoulade. Der var desværre ingen løg. Hverken ristede eller rå.



    Jeg ville give pølsen 4 men de andre i panelet ville kun gå med til 3 og beskyldte mig for at være for sulten. Det var der en vis logik i, og da dyppelsen samtidig ikke var helt i top, enedes vi om 3,5 til pøllen.

    Øllet var Carlsberg og man kunne både købe almindelig og noget mørkt stads (Carls Special, måske?)


    Ved indgangen til stadion er der en nybygget kiosk (ved siden af toiletterne og busskuret) hvor man kan købe kaffe og muffins og sådan noget (ingen øl eller pølser)


    Da jeg nåede derover i anden halvleg var de dog løbet tør for muffins, men jeg blev tilbudt at købe B93 merchandise i stedet for:



    I denne nybyggede kiosk på dette nyrenoverede stadion, tager man ikke imod dankort, så jeg måtte få vagten til at lukke mig ud, så jeg kunne gå over på Østerbrogade og hæve penge. Her blev jeg passet op af en tandløs mand der sagde: "Hej min ven, det er noget skidt med B93, hva? Men det går heldigvis ikke så dårligt som med FCK. HA HA HA HA" hvorefter han gik ud på gaden, standsede op foran en bus og vinkede til den katastrofebremsende buschauffør. Et hyggeligt bekendtskab.

    Priser - er det dyrt/billigt.


    Denne prisliste sad på bordet i kiosken hvor de ikke solgte øl. Lidt dyrt for anden division. Pølserne kostede 30 kroner stykket og var pengene værd.



    Indgangen kostede 60 kroner og 30 for børn og pensionister. De flinke vagter lod dog DB Niks tage 2 børn gratis med ind.

    Tilskuere - Opførsel, stemning osv.

    Vi sad lige foran nogle KB fans der kampen igennem råbte op om korrupte dommere, elendige spillere og dårlige trænere


    B93 fans var der ikke mange af, men der var et par stykker med flag i den anden ende af tribunen:

    Fra den gruppe hørte man spredt lå-lå'en og enkelte klapsalver.

    Kampen

    B93 kom hurtigt foran 1-0 og sad helt og aldeles på kampen, som de vandt 3-0. Det var tydeligt at se at KB har problemer når de stiller op uden superligareserverne. Læs om kampen her. 3-0 sejren var fuldt fortjent, men du kan læse en anden og mere subjektiv vurdering her.

    Programmet

    Programmet var en sløj A4-side der var foldet en gang

    Den var gratis, så prisen kan der ikke klages over. Det er så også det eneste ved programmet der ikke kan klages over.

    Kändisar
    Det vrimlede med kändisar på Østerbro Stadion. Knapt var vi kommet inden for dørene før CV ville fotograferes med os:

    Vi mødte også Michael Mio Nielsen:

    Og tidligere KB og nuværende B93 spiller Kofi Dakinah (som stadionspeakeren fejlagtigt fortalte var med i startopstillingen:


    Derudover mødte vi den yderst venlige og sympatiske Niclas Jensen, der tålmodigt ventede flere minutter på at en af KB-tosserne fandt hoved og hale på mit kamera:


    Og sidst men bestemt ikke mindst, mødte vi stand-upperen Sebastian Dorset og hans ven:


    Konklusion - Hvad er helhedsindtrykket.

    Den silende regn dæmpede stemningen lidt, men ellers var det hyggeligt nok at være på Østerbro Stadion. Ude i Byen var der anderledes festligt da Danmark senere skulle spille mod Portugal:
    Sidst redigeret af Sokken : 13.04.11 kl. 01:47
    Citat:
    The fabulously noisy alcoholic Danish travelling support. London Evening Standard 17/03-11
    Sokken's Avatar


  6. #139
    Tilmeldingsdato
    Mar 2005
    Indlæg
    493

    Re: Anmeldelse: Østerbro Stadion

    Stærkt !....intet mindre...
    "De ska´ha´baaaaaankkk.... 100-0..!
    Bold-lam plastikfan med briller,på NedreC...elsker Café Latte...gerne i et rigtigt stort glas...tak!
    Fnug's Avatar

  7. De følgende 5 brugere er enige:

  8. #140
    Tilmeldingsdato
    Sep 2003
    Indlæg
    2,352

    Re: Anmeldelse: Østerbro Stadion

    Er jeg den eneste der savner "vurdering af babes"? - altså er der nogle de pågældende steder? og er de værd at glo efter? :)

    I kan jo tage det som et input - ellers kun tomlen op her fra - kanon arbejde!
    Forza FCK

    1993, 2001, 2003, 2004, 2006, 2007, 2009, 2010, 2011, 2013, 2016, 2017, 2019 - Fucking miles away! Bye bye BIF

  9. #141
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    1,498

    Re: Et forsøg på at se samtlige stadions i Danmark

    .
    Sidst redigeret af Lil_stamp : 25.08.10 kl. 13:45


  10. #142
    Tilmeldingsdato
    Jan 2003
    Indlæg
    173

    Re: Et forsøg på at se samtlige stadions i Danmark

    Hva så drenge, hvornår er næste tur for jer ?
    Martin ® Shearer

  11. #143
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    4,494

    Re: Et forsøg på at se samtlige stadions i Danmark

    ›Hva så drenge, hvornår er næste tur for jer ?

    Blot til orientering, hvis det er gået tabt for folk. Det er muligt af følge stadionturen på Facebook. Klik her og deltag.

    Mvh. Søren

  12. De følgende 3 brugere er enige:

  13. #144
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    3,341

    Re: Et forsøg på at se samtlige stadions i Danmark

    ›Hva så drenge, hvornår er næste tur for jer ?

    Næste tur bliver 10. Oktober hvor vi anmelder PARKEN til Danmark-Sverige kampen


    Derudver kommer Oktober til at blive en stille måned for stadionturen, men vi vender stærkt tilbage i November. Her er nogle kampe vi har i kikkerten:

    1.11 Hjørring-Hobro eller Holstebro-Varde
    7.11 Allerød-KB
    15.11 Svendborg-Otterup


    Derudover må vi se hvad der dukker op af pokalkampe og mandagskampe og sådan noget.
    Citat:
    The fabulously noisy alcoholic Danish travelling support. London Evening Standard 17/03-11
    Sokken's Avatar

  14. De følgende 3 brugere er enige:

  15. #145
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    404

    Re: Et forsøg på at se samtlige stadions i Danmark

    ››Hva så drenge, hvornår er næste tur for jer ?

    ›Næste tur bliver 10. Oktober hvor vi anmelder PARKEN til Danmark-Sverige kampen


    ›Derudver kommer Oktober til at blive en stille måned for
    ›stadionturen, men vi vender stærkt tilbage i November. Her er
    ›nogle kampe vi har i kikkerten:

    ›1.11 Hjørring-Hobro eller Holstebro-Varde
    ›7.11 Allerød-KB
    ›15.11 Svendborg-Otterup


    ›Derudover må vi se hvad der dukker op af pokalkampe og
    ›mandagskampe og sådan noget.


    Fantastisk at høre, at I tager til min hjemby Allerød.

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #146
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    3,341

    Re: Et forsøg på at se samtlige stadions i Danmark

    ›Fantastisk at høre, at I tager til min hjemby Allerød.

    Kan du agere lokalguide? eller måske komme med nogle tips om den bruneste bodega i Allerød og den slags?
    Citat:
    The fabulously noisy alcoholic Danish travelling support. London Evening Standard 17/03-11
    Sokken's Avatar

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #147
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,694

    Re: Et forsøg på at se samtlige stadions i Danmark

    ›Kan du agere lokalguide? eller måske komme med nogle tips om den
    ›bruneste bodega i Allerød og den slags?
    Brune tips: http://www.denmark.net/company/aller...ukten-747.html anbefalet af førende døde poeter i form af FP Jac, der vist har indtaget i omegnen af en hektoliter Underberg samt oceaner af øl. Ikke at jeg selv har været der, men det havde et skidt ry for folk under 100 år. Så er der jo Apotekercaféen, der i folkemunde hed "Pillen" og vist efterfølgende skiftede officielt navn til det, altså helt som Idrætsparken/Parken http://www.degulesider.dk/de-gule-si...965871/Pillen/ Sidder der en mand omkring de 42 med en sort lædervest og lystrer navnet Hans-Henrik, så kan jeg på det varmeste anbefale at "passere gaden" som man siger.

    Hyggehjørnet, som jo ellers var de brune værtshuses Rolls Royce, blev jævnet med jorden for nogle år siden (med stille sørgmodige protester fra særdeles rødmossede væsner) er jo så ikke en mulighed. Der er ellers engang blevet skudt med jagtgevær, og oven over var der vist på et tidspunkt en afdeling af BIF Support. Om det var derfor, der blev skudt, ved jeg ikke, men det giver da mening.

    Nå ja, det er vel så knap 20 år siden, at jeg har frekventeret Allerøds udvalg af byliv, men linksene ovenfor antyder, at stederne stadigvæk eksisterer. God fornøjelse!
    Sidst redigeret af Spejder fra Mars : 28.09.09 kl. 16:18
    Mvh.
    Morten


    Álvaro er verdens flinkeste mand
    bekræftet af Lønstrup d. 27/1-2004
    Spejder fra Mars's Avatar

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #148
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    3,341

    Re: Et forsøg på at se samtlige stadions i Danmark

    Tak Spejder.

    Vi skal helt sikkert checke stederne ud. Men nu er det jo en andenholdskamp vi skal se, så er der mulighed for at du tager med derop?
    Citat:
    The fabulously noisy alcoholic Danish travelling support. London Evening Standard 17/03-11
    Sokken's Avatar

  22. #149
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    637

    Re: Et forsøg på at se samtlige stadions i Danmark

    Skulle turen gå til holstebro (1/11) er her link til et af de absolut bruneste værtshuse i byen. Og geografisk det eneste i nærheden station OG stadion!

    Onkel Toms Hytte:
    http://maps.google.com/maps?rls=com....19319544992664

    Ender det med en tur til Holstebro, kan flere fif gives, da jeg har oprindelse i jyllands kulturelle højborg.

  23. Den følgende bruger er enig i dette:

  24. #150
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    3,341

    Re: Et forsøg på at se samtlige stadions i Danmark

    ›Skulle turen gå til holstebro (1/11) er her link til et af de
    ›absolut bruneste værtshuse i byen. Og geografisk det eneste i
    ›nærheden station OG stadion!

    ›Onkel Toms Hytte:
    http://maps.google.com/maps?rls=com.microsoft:*&oe=UT F-
    ›8&um=1&ie=UTF-8&q=Onkel+toms+hytte+holstebro &fb=
    ›1&hq=Onkel+toms+hytte&hnear=h olstebro&view=text&
    ›latlng=13348819319544992664


    ›Ender det med en tur til Holstebro, kan flere fif gives, da jeg
    ›har oprindelse i jyllands kulturelle højborg.

    Jamen så skal du vel med hvis vi tager derop?
    Citat:
    The fabulously noisy alcoholic Danish travelling support. London Evening Standard 17/03-11
    Sokken's Avatar

Side 10 af 32 FørsteFørste ... 7891011121320 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Vittigheder (eller forsøg derpå)
    By Martin in forum Diverse
    Svar: 20
    Sidste Meddelelse: 26.08.11, 09:36
  2. VM-stadions
    By Sokken in forum De korte linier
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 09.12.09, 23:36
  3. Landskampene Danmark-Sverige & Letland-Danmark
    By kalaha in forum De korte linier
    Svar: 94
    Sidste Meddelelse: 17.06.07, 10:31

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •