Side 22 af 32 FørsteFørste ... 1219202122232425 ... SidsteSidste
Viser resultater 316 til 330 af 477

Emner: Et forsøg på at se samtlige stadions i Danmark

  1. #316
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    2,272

    Re: Anmeldelse: Birkerød Stadion

    Citat Oprindeligt indsendt af FCMunkebo Se meddelelser
    Elisabeth optræder på to af billederne hvor det ene er med ryggen til - hvis du vil have det mere præcist, så ville jeg nok sende en PM til hende :)
    KAUF’ ODER STERBE!!!
    jeske's Avatar


  2. #317
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    3,341

    Anmeldelse: Green Arena

    Søndag d. 2/9-12 drog Stadioncrewets dream team til det vestlige Jylland for at se Ringkøbing IF-Blokhus



    Gæsteanmeldere: Valbymaleren, Magic(Aab), Zuperfar



    Dette var mit første besøg på Green Arena.

    Før Kampen

    Med to timers søvn i baggagen og en fin fin bagskid på, mødtes vi Under Uret



    Dernæst blev morgenmaden indtaget i lyntoget på vej mod Vejle



    I Høje Taastrup steg Magic på og så var The Dream Team komplet (visne)




    For at komme fra Københan til Ringkøbing skal man med fire forskellige tog.

    Efter et skift i Vejle



    kørte vi mod Struer i et DSB-regionaltog.

    I Herning skiftede vi igen, denne gang til et Arriva-tog mod Skjern




    Vi passerede tæt forbi Midtjyllands hjemmebane, hvor vi blev enige om at vi ville vende snuden mod, hvis vi missede et af vores tog.





    Nu var stemningen blevet høj nok til at vi underholdte resten af toget med vores Gangnam Style-dans




    I Skjern skiftede vi igen og tog endnu engang et tog mod Struer.



    I dette tog mødte vi vores lokalguide Zuperfar der havde draget afsted fra Esbjerg og som var pænt imponeret over vores promille kl 11.53.



    Efter et par stop kom vi frem til Ringkøbing station og her spurgte vi et par ungersvende om der lå et værtshus i nærheden. Ja der ligger øvlebøvle-høvdibøvdi, sagde den unge knejt på klingende vestjysk. Ah hva bah? øvlebøvle-høvdibøvdi. En gang til tak. Efter dette opgav han at forklare mig hvad værtshuset hed og fik os til at følge ham i stedet for.

    Vi fulgte drengene op gennem Ringkøbing downtown



    hvor Sk8erboy sakkede længere og længere bagud



    Han var vældigt betaget af de røde huse, der alle var røde på grund af den sidste istid. Herefter fulgte et længere foredrag til Maleren som jeg vil spare læserne for, og som jeg sparede mig selv for ved at gå i forvejen. Maleren mente ikke at det kunne passe og at de mange røde huset skyldtes et udsalg på røde musten for 100 år siden. De unge knægte blev trætte af at vente på os og pegede os i rette retning. Inden destak af spurgte jeg dem om de også kendte vejen til stadion, men fik svaret: har vi et stadion?

    Langt om længe kom vi frem til øvlebøvle-høvdibøvdi der viste sig at hedde Æ' Øl Stouw.





    Her blev der dødstille da vi trådte ind, men da vi fik bestilt drikkevarer varmede de lokale lidt op til os. Man betaler forøvrigt 180 kr for fem sæt på Æ' Øl Stouw.



    Efter at havde spurgt om vej til stadion hos barmutter blev vi henvist til en lokal der lovede at vise os vej. Det var heldigt fordi Ringkøbing har hele to stadions og de spiller ikke længere på det stadion jeg havde googlet mig frem til hjemmefra.

    Tilgængelighed - er det til at komme dertil



    De to lokale drenge ledte os på en lang og snørklet tur gennem Ringkøbing



    Med indlagt pitstop hos det lokale supermarked Kiwi hvor vi handlede gå-bajere og et lokalt kreditkort, et bummelum-kort






    uden vores lokale guider havde vi aldrig fundet vej til stadion



    for pludselig skulle vi igennem en park, og ikke bare lige gennem, men i en labyrintagtig rute af små stier og genveje over græsplæner



    Bageren og Inuit-banditten som vores guider hed, fortalte at der nok kom mange på stadion i dag, da der var uddelt 500 fribilletter.

    De andre i Stadioncrewet skubbede mig frem mod indgangen med ordene: Så kan du lige fikse os gratis ind. Så med en betydelig portion charme og en større sidevind forklarede jeg længe om vores lille projekt, og at vi var kommet helt fra København for at se kampen, hvortil vagten svarer: Så kan i nok også betale 40 kroner for at komme ind. Dette kunne jeg ikke sige noget til og vi måtte derfor til lommerne. Maleren og jeg betalte 40 kroner mens Magic måtte betale en halvtredser for at komme ind.




    Tilskuerpladser - udsyn, komfort osv.

    Green Arena var bedre end forventet og havde faktisk siddepladser ved den ene langside. Her slog vi os ned.




    Her sad også de fleste tilskuere, men der var dog også en lidt stående på den modsatte langside



    Her var stadionspeakerens skur også




    Bag målene var der nogle græsvolde hvor der sad en håndfuld spredte tilskuere



    og




    Alle hjørnerne ved banen var åbne så man kunne snildt betræde græsset



    Faciliteter - toiletter, lystavle m.m.

    Der er en lystavle nede i det ene hjørne



    Vi fandt ingen toiletter så lystavlen fungerede også som dette




    HVis jeg ikke husker helt forkert, og det er overvejende sandsynligt at jeg gør, fortalte folk at man skulle ind i klubhuset hvis man skulle lave stort.

    Øl,vand, pølser osv. - Kan man få stillet sin sult

    Da vi var blevet instrueret i hvordan vi skulle snige vores gå-bajere med ind på stadion, gik der en rum tid før vi skulle ned og købe forsyninger. Da Magic gik ned for at købe fem øl, kiggede øl-damen på ham og sagde: Du kan kun få tre.

    Hvad øllet koster og hvilket mærke det var har jeg ingen ide om. (20 kroner kan jeg se på et af billederne længere nede)




    men det ser mørkt ud så det var måske en Classic-variant

    Pølserne så rigtigt gode ud



    Men der var ikke den store dyppelse



    Og brøddet var koldt og tørt.



    Og da pølsen var en ganske ordinær pølse så havner vi på karakteren 2,75 ud af 5.

    Til gengæld kunne man købe slik på stadion



    og bag damerne i kiosken var der en hel række sprayflasker af en art.



    Da jeg spurgte damen hvad det var for noget, kom den jyske kræmmer hurtigt op i hende. Det ved jeg ikke, de er tomme. Vil du købe en?

    Priser- er det dyrt/billigt


    Det kostede 40/50 kroner at komme ind afhængig af hvem i Stadioncrewet du spørger, 20 kroner for øl og vand og 25 kroner for den ok men ikke fantastiske pølse. Det er billige priser.


    Tilskuere - opførsel, stemning osv.

    Der var enkelte i RIF-halstørklæder og en enkelt gut i en Ringkøbing-trøje der forsøgte at starte en fanklub



    Han forsøgte også at få os med i den, men da han hørte vores accent opgav han.

    Der var således ingen sang eller dansen med ryggen til banen, men der var tilråb og klapsalver.

    Blokhus havde ingen fans med.


    Kampen

    Kampen var et drama uden lige. Rif bragte sig fortjent foran 1-0 og burde også havde vundet kampen, men efter Blokhus havde reduceret blev kampens bedste spiller Kasper Lauridsen (eller Laur som han bliver kaldt) snydt for to klokkeklare straffespark og derefter løb Blokhus såmænd op og scorede i den anden ende i kampens døende minutter. Læs mere om kampen her eller her, og se billederne fra kampen her, hvor også Stadioncrewet er blevet fanget.
    Kampen blev overværet af 410 tilskuere. Ikke godt nok når der er delt 500 fribilletter ud.

    Halvlegsunderholdning


    Da vi kom ind på stadion fik vi stukket en lap i hånden hvor vi kunne skrive vores navn og telefonnummer på og ikke mindst vores gæt på halvlegsresultatet. I pausen blev der trukket lod om et gavekort på 500 kroner, og stor var spændingen da jeg som den eneste i Stadioncrewet havde gættet korrekt på 1-0. Men skuffelsen var stor da det ikke var mit navn der blev trukket op af hatten, og gloser som korruption og hjemmebanedommer har muligvis undsluppet min mund i minutterne efter.

    Kändisar

    Vi havde fået fortalt af de lokale at vi skulle holde øje med Laur og ham den sårte, så det gjorde vi naturligvis. Og efter kampen fik vi et billede med den sorte, der til dagligt hedder Mustafa Arslan




    Og så modtog Magic en forsinket 5-turs pin på hans sjette tur





    Programmet



    Programmet der var gratis, var en foldet A4-side med alt hvad der skal være i et program, men heller ikke mere. Stilling i 2DV, rundens kampe, Træneren har ordet, Dagens profil (der var højrekanten Simon Kristoffersen der bor sammen med Jane, har Michael Laudrup som yndlingsspiller og Swansea som yndlingsklub), billeder af spillerne i RIF, Blokhus' trup, navnene på dommerne og efterårets hjemmekampe. Alligevel imponerende nu når jeg tænker efter. Især fordi der også er en forside og en bagside med reklamer. Godt gået RIF.

    Efter kampen

    Under kampen blev vi inviteret til at vende tilbage til Ringkøbing d. 8. oktober til en omgang øl-ludo, men efter kampen var vores lokalguider vist blevet trætte af de fulde københavnere, så de forduftede. Så vi måtte selv finde vej tilbage.

    Vi gjorde et stort indtryk på Ringkøbing by på vej ned mod et andet værtshus



    Men desværre var Bullerkok lukket



    og vi vendte derfor tilbage til Æ' Øl Stouw hvor barmutter tog imod os med åbne arme og et fad shots




    Her hyggede vi os et par timer



    mens de lokale diskuterede om vi mon huskede Sk8erboy når vi gik



    Det gjorde vi og vi nåede også ned på stationen inden ulykken skete



    Hjemturen skulle bringe os til Esbjerg og på vejen dertil kom vi forbi Lem og Tarm, fnisende som skolepiger





    Bekymrede medpassagerer spurgte om vi ikke skulle vække Sk8erboy da vi kom til Esbjerg



    så det gjorde vi og gik mod en nærliggende bar som Zuperfar kender



    her var der lige tid til et enkelt sæt inden vi skulle med toget hjem til København. Efter at have handlet forsyninger til turen hjem tog vi den tre timer lange togtur hjem







    og således sluttede en helt igennem legendarisk, men forfærdelig lang tur og grunden til at anmeldelsen først kommer op næsten en uge senere er at jeg har været overordentlig vingeskudt lige siden.
    Sidst redigeret af Sokken : 22.11.12 kl. 17:04
    Citat:
    The fabulously noisy alcoholic Danish travelling support. London Evening Standard 17/03-11
    Sokken's Avatar


  3. #318
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    13

    Re: Anmeldelse: Birkerød Stadion

    Lyder som en ren tour de force, der ikke vil blive overgået foreløbig. Stadioncrew, I er de sande mestre!
    Jeg bøjer mig i støvet.


  4. #319
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    32

    Re: Anmeldelse: Birkerød Stadion

    Man kan jo kun bøje sig i dybeste respekt

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #320
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    34

    Re: Anmeldelse: Birkerød Stadion

    Tænk sig engang. Jeg har ikke rigtig fulgt med i den her tråd, men blev alligevel af en eller anden grund draget totalt af den, da jeg i den lokale kiosk i Taastrup overhørte 2 middelaldrende mænd tale om den. Nu har jeg så brugt overordentlig lang tid på at se alle 22 sider igennem og må blot konstatere at den jo er uovertruffen, dejlig, livsbekræftende (indsæt selv flere tillægsord). Tak....tak er blot et fattigt ord, men alligevel...TAK
    Så'en er det bare...ÆGTE


  7. #321
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    3,341

    Re: Anmeldelse: Birkerød Stadion

    Mange tak for roserne. Det er rart at vide at der går gamle mænd rundt i Taastrup og følger med. :)


    Jeg har forsøgt mig med en hjemmeside igen, og denne gang ligner den forhåbentlig ikke lort.

    www.stadionturen.weebly.com

    Hvis i har tid, så klik lige lindt rundt derinde og se om alting er i orden. Gode forslag modtages med kyshånd.

    Mvh Stampe
    Citat:
    The fabulously noisy alcoholic Danish travelling support. London Evening Standard 17/03-11
    Sokken's Avatar

  8. De følgende 6 brugere er enige:

  9. #322
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    946

    Re: Anmeldelse: Birkerød Stadion

    Citat Oprindeligt indsendt af StrümPfe Se meddelelser
    Mange tak for roserne. Det er rart at vide at der går gamle mænd rundt i Taastrup og følger med. :)


    Jeg har forsøgt mig med en hjemmeside igen, og denne gang ligner den forhåbentlig ikke lort.

    www.stadionturen.weebly.com

    Hvis i har tid, så klik lige lindt rundt derinde og se om alting er i orden. Gode forslag modtages med kyshånd.

    Mvh Stampe
    Er hverken gammel(hvis jeg selv skal sige det - min kæreste er vist ikke enig) eller fra Taastrup, men vil da med forlov bare give mine 5 cents forslag:

    Først, en rigtig behageligt udseende side. Rare farver og dejligt overskueligt. Det første jeg klikker ind på er pølsebarometeret, for det er jo vigtigt at være opdateret på de bedste og værste pølser. Og her opdager jeg det som egentligt er den eneste kritik jeg har. Jeg synes at det er en smule synd, at der i langt de fleste tilfælde bliver henvist til tråden her på sidelinien, for din side er faktisk pænere og mere læsevenlig.

    Jeg HAR læst hele tråden igennem, men var faktisk klar på "en tur til" i det nye format. Så hvis der en dag skulle blive tid og overskud til at fylde hjemmesiden op med de hyggelige, fornøjelige og altid "jeg-ville-ønske-jeg-var-med-og-fik-lov-til-at-vække-sk8terboy-"-udbrud jeg får, så vil det være velkomment.

    Til sidst ros for danmarkskortet.

    Vh Jacob

  10. De følgende 5 brugere er enige:

  11. #323
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    3,341

    Re: Anmeldelse: Birkerød Stadion

    Citat Oprindeligt indsendt af FCK4LIF3 Se meddelelser
    Er hverken gammel(hvis jeg selv skal sige det - min kæreste er vist ikke enig) eller fra Taastrup, men vil da med forlov bare give mine 5 cents forslag:

    Først, en rigtig behageligt udseende side. Rare farver og dejligt overskueligt. Det første jeg klikker ind på er pølsebarometeret, for det er jo vigtigt at være opdateret på de bedste og værste pølser. Og her opdager jeg det som egentligt er den eneste kritik jeg har. Jeg synes at det er en smule synd, at der i langt de fleste tilfælde bliver henvist til tråden her på sidelinien, for din side er faktisk pænere og mere læsevenlig.

    Jeg HAR læst hele tråden igennem, men var faktisk klar på "en tur til" i det nye format. Så hvis der en dag skulle blive tid og overskud til at fylde hjemmesiden op med de hyggelige, fornøjelige og altid "jeg-ville-ønske-jeg-var-med-og-fik-lov-til-at-vække-sk8terboy-"-udbrud jeg får, så vil det være velkomment.

    Til sidst ros for danmarkskortet.

    Vh Jacob

    Nogle er glade for at hjemmesiden bare linker til Sidelinien, og nogle er ikke. Indtil videre beholder jeg formatet hvor siden linker til SL, men det er ikke utænkeligt at jeg lægger alle anmeldelserne op der engang i fremtiden. I så fald vil jeg opdatere både hjemmesiden og tråden her på SL, da det jo er stadionturens "hjem".


    Rosen for Danmarkskortet sender jeg videre til Ougar der er manden der har skabt det. Resten tager jeg selv :)
    Citat:
    The fabulously noisy alcoholic Danish travelling support. London Evening Standard 17/03-11
    Sokken's Avatar

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #324
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    494

    Re: Anmeldelse: Birkerød Stadion

    Skovvang stadion (Allerød) hører vel til Storkøbenhavn og ikke til Sjælland og Øerne? Især ikke når du har Helsingør med under Storkøbenhavn ;) Håber squtte du rubicerer Hillerød til Bornholm, Skåne eller det der er værre, hvis HGI nogensinde kommer i en af divisionerne :)

    Mvh Bjørn

  14. #325
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    3,341

    Re: Anmeldelse: Birkerød Stadion

    Citat Oprindeligt indsendt af bagger Se meddelelser
    Skovvang stadion (Allerød) hører vel til Storkøbenhavn og ikke til Sjælland og Øerne? Især ikke når du har Helsingør med under Storkøbenhavn ;) Håber squtte du rubicerer Hillerød til Bornholm, Skåne eller det der er værre, hvis HGI nogensinde kommer i en af divisionerne :)

    Mvh Bjørn
    Du har ret. Jeg har smidt Skovvang stadion ind under Storkøbehavn og Helsingør Idrætspark under Sjælland og Øerne. Nu får jeg nok en flok arrige Helsingørboere efter mig :)
    Citat:
    The fabulously noisy alcoholic Danish travelling support. London Evening Standard 17/03-11
    Sokken's Avatar

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #326
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    952

    Re: Anmeldelse: Birkerød Stadion

    Hvor langt er i egentligt fra de oprindelige mål, altså at have set samtlige stadions i de danske divisioner?

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #327
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    946

    Re: Anmeldelse: Birkerød Stadion

    Citat Oprindeligt indsendt af SuperSharpShooter Se meddelelser
    Hvor langt er i egentligt fra de oprindelige mål, altså at have set samtlige stadions i de danske divisioner?
    Og i forlængelse SSS' indlæg kunne man måske efterspørge en "tjek-liste" eller lign. på hjemmesiden. Ved godt at den måske kan være lidt flydende pga. op- og nedrykninger, men mon ikke Ougar, kan fikse den på en statistisk genial måde (*hylder)?

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #328
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    3,341

    Re: Anmeldelse: Birkerød Stadion

    Vi mangler 25 stadions for at have set alle 56 stadions der i øjeblikket er i divisionerne (hvis man tæller genbesøg til Thisted og Avarta med, da Sk8erboy ikke var med der). Som i selv er inde på, ændrer dette sig jo da hold rykker op og ned. Derudover blev der jo skåret 4 stadions væk da 1. division blev reduceret til 12 hold.

    Mht til en checkliste er det noget jeg har overvejet, men jeg ved ikke lige hvordan det rent praktisk (og smartest) skulle gå til. Det kan klogere folk end jeg forhåbentlig komme med et svar på.

    EDIT: Jeg har så alligevel lavet en checkliste. Den er hverken praktisk eller smart men den er der. Se selv www.stadionturen.weebly.com
    Sidst redigeret af Sokken : 18.09.12 kl. 10:39
    Citat:
    The fabulously noisy alcoholic Danish travelling support. London Evening Standard 17/03-11
    Sokken's Avatar

  21. De følgende 2 brugere er enige:

  22. #329
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,555

    Re: Anmeldelse: Birkerød Stadion

    Ligesom alle andre nyder jeg bestemt hver eneste gang der kommer en anmeldelse. Det er blevet mit drug. :)

    Et forslag til hjemmesiden er at skrive bynavnet/klubnavnet når man hopper ind på nyeste anmeldelse. :)

  23. Den følgende bruger er enig i dette:

  24. #330
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    3,341

    Re: Anmeldelse: Birkerød Stadion

    Så har jeg lagt den nye anmeldelse direkte ind på hjemmesiden. http://stadionturen.weebly.com/green-arena.html


    Hvordan ser det ud? Fordele og ulemper ved at have det liggende direkte på hjemmesiden?
    Sidst redigeret af Sokken : 26.09.12 kl. 16:25
    Citat:
    The fabulously noisy alcoholic Danish travelling support. London Evening Standard 17/03-11
    Sokken's Avatar

  25. Den følgende bruger er enig i dette:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Vittigheder (eller forsøg derpå)
    By Martin in forum Diverse
    Svar: 20
    Sidste Meddelelse: 26.08.11, 09:36
  2. VM-stadions
    By Sokken in forum De korte linier
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 09.12.09, 23:36
  3. Landskampene Danmark-Sverige & Letland-Danmark
    By kalaha in forum De korte linier
    Svar: 94
    Sidste Meddelelse: 17.06.07, 10:31

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •