Side 6 af 32 FørsteFørste ... 345678916 ... SidsteSidste
Viser resultater 76 til 90 af 477

Emner: Et forsøg på at se samtlige stadions i Danmark

  1. #76
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    1,010

    Re: Anmeldelse: Frederiksberg Idrætspark

    Heads up: En del billeder fra Frb. Arena-reportagen er ganz versvunden.

  2. #77
    mjølner er offline Absolut et voksenproblem
    Tilmeldingsdato
    Mar 2003
    Indlæg
    543

    Re: Anmeldelse: Greve Stadion

    Flot, fair og charmerende anmeldelse af mit dejlige Greve Stadion (gamle lort, men stadig hyggeligt ;-)

    Mjølner.
    Prøv nu at kigge ud over brillekanten og se det hele UDEN for universitetet og dets evige politiske korrekthed.
    THE REAL WORLD!!!

  3. #78
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    3,341

    Re: Anmeldelse: Frederiksberg Idrætspark

    ›Heads up: En del billeder fra Frb. Arena-reportagen er ganz versvunden.

    Modtaget. Jeg kigger på det.
    Citat:
    The fabulously noisy alcoholic Danish travelling support. London Evening Standard 17/03-11
    Sokken's Avatar

  4. #79
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    3,341

    Anmeldelse: Sundby Idrætspark - B1908

    Mandag d 12. Maj var vi igen på Sundby Idrætspark. Denne gang for at se det andet hold der spiller der, B1908, tage imod Skovlunde.

    Gæsteanmeldere: Das NT, Dan.




    Det var anden gang jeg var på Sundby Idrætspark når 08'erne spiller.



    Tilgængelighed - er det til komme dertil.

    Der kører en hel del busser ud af Amagerbrogade og derfra er der 5-10 minutters gang ned af Englandsvej til stadion. Der er også en metrostation inden for gangafstand.

    I modsætning til når Fremad spiller skal man ind igennem Hovedtribunen. Den indgang man bruger til Fremads kampe er lukket.


    Kontrollørerne - venlige/uvenlige.

    Som så mange andre steder ser man intet til kontrollørerne efter man har betalt for at komme ind. Men dem i indgangen virkede hyggelige.



    Tilskuerpladserne - udsyn, komfort osv.

    Stadion er det samme som Fremad Amager spiller på og det har vi anmeldt før så jeg vil nøjes med et par billeder denne gang:







    Faciliteter - toiletter, lystavle m.m.

    Når 08'erne spiller bruger man ikke den fine fine lystavle:


    Næh, man bruger den gamle vi-de bag det andet mål:


    Toiletterne under hovedtribunen er nogle af de fineste toiletter jeg har set på et stadion:





    Topkarakter for disse toiletter.
    Øl, vand, pølser osv. - Kan man få stillet sin sult

    Man drikker Tuborg eller Tuborg Classic når 08'erne spiller




    Er det de samme pølser som når Fremad spiller? spurgte jeg grillmesteren. Nej, dette er en 08'er pølse og den er meget bedre. Ok, jamen stik mig en af dem.



    En fin fin pølse som dog hverken er bedre end Fremad Amagers pølse eller dem vi forinden havde sat til livs på Frederiksberg Idrætspark til denne kamp, men god er den. Pølsepanelet endte på 4 med pil ned i snit.

    Priser - er det dyrt/billigt.

    50 kroner for at komme ind, 25 for en pølse og 25 for en bajer. Det er fair priser.


    Tilskuere - Opførsel, stemning osv.

    B1908 har åbenbart ingen fans. Jeg så ihvertfald ingen trøjer og hørte ingen sange. Men tilråb var der nok af fra tribunen så der er da nogen der holder med dem.

    Skovlunde derimod var dukket op med 30-50 mand til kampen, spredt over hele stadion og tavse som graven.

    De har åbenbart en fanklub der hedder Lever Logen:





    Programmet

    Programmet, som var med i indgangsprisen bestod af 2 sektioner. En med en masse reklamer i som de bruger hele sæsonen og så et indlæg der er forskelligt fra kamp til kamp. Smart.


    Indlæget er proppet med artikler og nyttige facts osv osv og er rigtigt godt lavet. Og så har de en vejrudsigt med i programmet. Det har jeg aldrig stødt på før:


    Kampen

    Den livlige kamp startede som lyn og torden da hjemmeholdets Mads Lund scorede på et langskud fra venstre side af straffesparksfeltet efter 5 minutter.

    Det blev fejret på behørig vis med Master Brew og Fine Festival som nogen havde smuglet ind i tasken.

    I 12. minut af anden halvleg udlignede Skovlunde til 1-1 ved den tidligere Fremad Amager spiller Kristian Meisler.

    I det 21. minut scorede gæsternes Yunus Dincier til 1-2 hvilket fik en ung mand til at gå besærk og skrige "tro på det Amager". Om det var dette tilråb der gjorde udslaget kan jeg ikke sige men ihvertfald udlignede 08'erne 2 minutter senere ved Thomas H Jensen der fulgte op på en frisparks ripost efter at en af hans holdkammerater havde sparket på stolpen. Dette fik ungersvenden til at juble som aldrig før:



    Glæden var dog kortvarig da Yunus Dincier allerede et minut senere kunne score til kampens slutresultat 2-3. Du kan læse mere om kampen her

    Kändisar

    B1908 trænes af den tidligere Danmarksmester for Herfølge, Jesper Heyde.

    Her er et billede af en overrasket spiller som ikke er Jesper Heyde, sammen med en fulderik, der tror det er ham:


    Skovlunde har den tidligere Brøndby- og Brønshøjspiller Fatih Kirik i truppen:




    Og som om denne stjerneparade ikke var nok spottede jeg den tidligere B1908- og nuværende Aab spiller Michael Jacobsen på tilskuerpladserne.




    Konklusion - Hvad er helhedsindtrykket.

    Det er altid dejligt at se fodbold på Sundby Idrætspark i godt vejr, og i dag var ingen undtagelse. 25 grader, gode pølser og øl kan ingen være utilfredse med.
    Sidst redigeret af Sokken : 13.04.11 kl. 00:54
    Citat:
    The fabulously noisy alcoholic Danish travelling support. London Evening Standard 17/03-11
    Sokken's Avatar

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #80
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    3,341

    Anmeldelse: Ølstykke Stadion

    Søndag d. 25. Maj var Bronzefestens helte samlet for at tage til Ølstykke Stadion.

    Gæsteanmeldere: Fuego, Mads740, Mgt09, Scaleo, White Angel, Pabres, Das NT, Tasjlinkow, Puma.




    Her tog det lokale hold mod Århus Fremad.




    Dette var mit 3. besøg på Ølstykke Stadion men det seneste var tilbage i 1995/1996 sæsonen hvor jeg så Ølstykke slå Næstved ud af pokalen.

    Tilgængelighed - er det til komme dertil.

    Turen starter med en 35 minutters togtur ud midt i ingenting:


    Vi blev hentet af vores lokale guide, Pablo, på Gl. Toftegård station, og derfra gik vi ned til Bryggerkælderen, hvor vi fik et sæt bestående af Carlsberg og Dr. Nielsen (og æblecider til pigerne). I Ølstykke holder man med Brøndby og det gør man sandelig også på Bryggerkælderen hvor bardamen kimsede grundigt af vores tilhørsforhold (da hun først var kommet sig over at der sad 8 mand og ventede på at hun åbnede sit værtshus kl. 11.45 søndag formiddag)

    Udover den åbenlyse forelskelse i Vestegnens Helte var det et hyggeligt sted.

    Derfra blev vi kørt til stadion af Pablos kone som måtte køre 3 gange for at alle kunne være der. Og mange tak for det. Havde vi ikke fået et lift var vi nok stadig på vej derud. Hold da kæft hvor er der langt. Det er umuligt at komme dertil uden bil hvis man ikke hedder Wilson Kipketer.


    Kontrollørerne - venlige/uvenlige.

    Der var kontrol i indgangen

    derudover så man intet til dem.


    Tilskuerpladserne - udsyn, komfort osv.

    Der er siddepladser på den ene langside:


    På den anden langside er der ståpladser. Bag udskiftningsboksen har man sat nogle borde og bænke op:


    Det er dog kun den øverste række borde der bliver brugt. Fra nederste række er udsynet sådan her:


    Bag målene er der sat nogle borde op som man kan stå ved:


    Og så har Ølstykke Stadion noget som alle arenaer rundt omkring i landet burde have:

    Ølholdere hængende på banderne hele vejen rundt. Det er fandeme høj høj klasse.

    Faciliteter - toiletter, lystavle m.m.

    Man har en lille bitte vi-de lystavle bag det ene mål.


    Toiletterne var pæne og rene men bitte små.



    Øl, vand, pølser osv. - Kan man få stillet sin sult

    I Ølstykke kan man købe sig en Carlsberg for 25 kroner eller man kan købe sig en kande Carlsberg for 125 hvoraf de 20 kroner er pant for kanden:


    Mange tror at det var Lyngby der var først med den gode stadionpølse. Det passer ikke helt. Ølstykke har altid haft en legendarisk pølse så langt tilbage jeg kan huske og rygterne om denne krabat havde samlet Danmarks bredeste pølsepanel


    Det er en formidabel medister de serverer i Ølstykke:


    Og til pøllen er der alt hvad hjertet kan begære.


    Ketchup, stærk sennep, remoulade, sød sennep, chiliketchup, ristede og rå løg. Mageløst.

    De tykke drenge i pølsepanelet var pænt til svært glade for pølsen og vi landede på 4,5 ud af 5.

    Vi fik forøvrigt flere af disse fremragende pølser, samt tips angående grillning af Pabbes bror, der arbejder i slagteren der laver dem, hjemme hos Pabbe og frue.

    Ølstykke fejrede deres 90 års fødselsdag og i klubhuset, hvor vi var i pausen, kunne man få hors d'œuvre og små kager. Det kunne man ihvertfald indtil vi kom forbi.



    I klubhuset kunne man også få burger og pommes frites. Jeg spiste 2 forårsruller til 18 kr. Billigt.

    Derinde faldt vi også over denne pokalhylde der, udover at være fyldt med pokaler, også kunne praler af 2 flasker Dr. Nielsen. Smukt.


    Priser - er det dyrt/billigt.

    60 kroner for indgangen, 105 kr for en kande øl eller 25 for en fadøl og 20 kroner for en medister. Det er helt ok priser.

    Tilskuere - Opførsel, stemning osv.

    Ølstykkes stemningscrew var troppet op fem mand høj med tromme og alt muligt

    Alt muligt inkluderer vist ikke sangstemmer eller trommestikker. Vi hørte dem ikke en eneste gang udover når de klappede.

    Århus Fremad havde 3 tilrejsende fans som sang en enkelt sang:

    ♪Århus Fremad er verdens bedste hold. Århus Fremad spiller verdens bedste bold♪



    Programmet



    Programmet som koster en tier er ikke noget særligt. Et lille tyndt program med en del reklamer. Det er dog set meget værre andre steder.

    Kampen

    Ølstykke er allerede rykket ned og det kunne man se. Århus Fremad kæmper for at undgå nedrykning og det kunne man bestemt ikke se. En kedelig kedelig kamp med 2 hold der ikke spillede fodbold endte 1-0 til hjemmeholdet da en tilbagelægning til Fremads målmand røg under hans fod og trillede i mål. Et mål som næsten ingen på tribunen så, da alle sov.

    Kändisar

    Clement Clifford er lige blevet fyret som træner, så ham så vi ikke.
    Men Kofi Dakinah, Yüsuf Öztürk og Peter Hansen, alle tidligere FCK spillere, var med i startopstillingen. Derudover mødte vi Ølstykkes Borgmester:



    Konklusion - Hvad er helhedsindtrykket.

    En herlig solrig dag med ølkander, dejlige pølser og et halvt tidligere FCK-hold opvejde at det var den kedeligste kamp i mands minde og Ølstykke stadion er bestemt et besøg værd. Det er bare synd at det ligger så langt væk fra alting
    Sidst redigeret af Sokken : 13.04.11 kl. 00:55
    Citat:
    The fabulously noisy alcoholic Danish travelling support. London Evening Standard 17/03-11
    Sokken's Avatar

  7. De følgende 11 brugere er enige:

  8. #81
    Tilmeldingsdato
    Mar 2005
    Indlæg
    493

    Re: Anmeldelse: Ølstykke Stadion

    Jeg må indrømme....jeg ligger badet i lykke over disse fantastiske beskrivelser....tusind tak !..

    Keep up the good work..det giver god inspiration.
    "De ska´ha´baaaaaankkk.... 100-0..!
    Bold-lam plastikfan med briller,på NedreC...elsker Café Latte...gerne i et rigtigt stort glas...tak!
    Fnug's Avatar


  9. #82
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    3,341

    Anmeldelse: Valby Idrætspark

    8. Juni gik turen til Valby for at se Frem spille mod allerede oprykkede Vejle

    Gæsteanmeldere: Das NT, Lille Vejle-Palle, Store Vejle-Palle




    Jeg har efterhånden været på Valby Idrætspark en del gange.


    Tilgængelighed - er det til komme dertil.

    Ti minutter i s-tog fra Hovedbanen og ti minutters gang fra Ny Ellebjerg station bringer dig til hjertet af det ægte København, Valby/Sydhavnen/Hvidovre.

    Kontrollørerne - venlige/uvenlige.



    De venlige kontrollørere i indgangen gav mig en billet som souvenir (jeg samler) og andre venlige kontrollørere var henne og påpege for et par Vejlefans, der sad lige bag os i Frems afsnit, at de nok skulle sætte sig et andet sted. De valgte i stedet at tage et par overtrækstrøjer på, så man ikke kunne se deres Vejletrøjer.



    Tilskuerpladserne - udsyn, komfort osv.

    Man sidder fint på Hovedtribunen, omend der ikke er den store plads når man skal frem og tilbage til sin plads.



    På den modsatte langside er der lægter og et par stablede containere der fungerer som kombineret tv-tårn og vip-lounge.



    Bag målene er der også siddepladser. Eller ståpladser, alt efter temperament.



    Som man kan se på bandereklamen savner Frem KB. Om det er derfor de er ved at spille sig ned i anden division skal jeg ikke kunne svare på, men faktum er at et nederlag i dag højst sansynligt betyder at de kommer til at møde KB i 2. Division Øst næste sæson.


    Faciliteter - toiletter, lystavle m.m.

    Der er 2 lystavler, en i hver ende af banen:



    Toiletterne var få og klamme:



    Øl, vand, pølser osv. - Kan man få stillet sin sult

    Man drikker Gourmetøl i Valby. Hvis man ellers kan få lov at købe en øl. Der var alenlange køer foran ølkiosken ved vores afsnit og helt galt gik det da de skulle skifte fustage. Efter at have ventet 20 minutter i køen fik vores udsendte ølkøber at vide at der kunne gå 30-35 minutter endnu. Det er ikke i orden og vi forlod straks stadion.



    Vi fandt nemlig en ubevogtet udgang og gik derfor over til klubhuset og hævede penge og spiste frikadeller.

    Dernæst gik vi ind af sammen indgang og købte øl et andet sted. Her kunne man få fortalt at det tilbud stadionspeakeren blev ved med at råbe op om (5 fadøl for 100 kr) ikke galdt her men over i klubhuset efter kampen.

    Pølserne var nogenlunde. Hverken dårlige eller supergode. Et 3-tal havner vi på. Der var kun sennep og ketchup. Og den jeg fik kunne godt have brugt et par minutter længere på grillen.



    Priser - er det dyrt/billigt.

    80 kroner for indgangen, 150 kroner for 5 øl og 30 kroner for en pølse, det er i den dyre ende af første division.


    Tilskuere - Opførsel, stemning osv.

    På vej ud til Valby havde vi mødt et par gutter i Esbjergtrøjer og da vi kom ind på stadion var der flere.

    Det viste sig at Esbjerg og Frem er venskabsklubber. Da Esbjerg vandt bronze havde Frem Support sendt et par mand over med et banner hvor der stod: Tillykke med bronzen Esbjerg, i havde fortjent guldet. Det blev man så rørt over i Esbjerg at man har haft folk fra EFB East til stort set samtlige kampe på Valby Idrætspark lige siden.



    Frem Support var mødt talstærke op og dem kunne man høre under det meste af kampen. Dog ikke da stadionspeakeren råbte navnene på. Han råbte fornavnene og så skulle fansene svare. Det gjorde de bare ikke. Så det kom til at lyde sådan her: MED NUMMER 10 WASSIM EL mumle-mumle SPONSORERET AF TOFTEGÅRDS BODEGA!!!!!

    Af sange hørte jeg:

    ♪ Super Frem Allez Allez♪

    ♪ Vi er fremmerne, allez vi er fremmerne♪

    ♪Kom så gutter vis i vil vinde♪

    plus et par stykker til som jeg ikke lige kunne decifrere.

    Vejles fans var også mødt talstærkt op, men det eneste billede jeg tog af dem blev dårligt så i må nøjes med en tatovering af Allan Simonsen:



    Programmet

    Programmet er en 4 siders avis med holdopstillingen og (den forkerte) stillingen i første division. Den kostede det samme som den er værd, ingenting


    Kampen

    I det 18. minut, sekunder efter Vejle var blevet snydt for et straffespark, løber Wasim El Banna ned i den anden ende og scorer et smukt smukt mål. Stillingen 1-0 holder kampen ud da Vejle ikke viser det store og Frem er glade for resultatet. Du kan læse mere om kampen her. Resultatet betyder også at Frem forlænger opholdet i Viasat Divisionen med mindst et år til.

    Kändisar

    Det vrimlede med kendte folk på Valby Idrætspark.

    For anden kamp i træk løber vi ind i en borgmester. Her er det Københavns Overborgmester Ritt Bjerregaard der er ude og nyde solen i Valby.


    Udover Ritt mødte vi en anden gammel kending, nemlig Vejle-Palle, der tidligere har vist os rundt i Vejle:



    Vi så også den kendte cykel-skribent Lars Werge iført en Vejletrøje:



    Efter kampen mødte vi Fremmer-Kaj der er en lokal legende i det antropologiske studie der er Frem Support:


    Og sidst men ikke mindst skete der et legendarisk møde mellem Lille Vejle-Palle og Store Vejle-Palle:


    Efter kampen fulgtes jeg i s-toget med en flok Vejlefans (og Store Vejle-Palle) og jeg blev spurgt om jeg var en af de københavnere der havde anmeldt Vejle Stadion. Ja, det var jeg da, hvad synes i? Jow jow, det var da godt men jeg havde skrevet Crazy Reds i stedet for Eastenders. Jamen det beklager jeg. Der er hermed rettet.

    Konklusion - Hvad er helhedsindtrykket.

    En herlig solrig dag med gode øl og lidt fodbold. Så kan det ikke gå helt galt. Og det gjorde det da heller ikke.
    Det var ganske hyggeligt, men det er et kæmpe minus at man ikke kan betale med dankort noget sted på stadion. Havde det ikke været for den hemmelige udgang og klubhuset så kunne jeg ha været helt og aldeles ædru :(
    Sidst redigeret af Sokken : 13.04.11 kl. 00:58
    Citat:
    The fabulously noisy alcoholic Danish travelling support. London Evening Standard 17/03-11
    Sokken's Avatar

  10. #83
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    672

    Re: Et forsøg på at se samtlige stadions i Danmark

    Ohhh Strømpe. Tak for endnu en fantastisk beskrivelse. !!
    Men sig mig, er det en armbrøst ham den unge booligan har smuglet med på "stadion".


    Mvh
    Nik
    Derfor er jeg veldig stolt av laget mitt!
    niknik's Avatar


  11. #84
    mokouko48 er offline Ikke længere aktiv bruger
    Tilmeldingsdato
    May 2003
    Indlæg
    2,523

    Re: Et forsøg på at se samtlige stadions i Danmark

    Citat Oprindeligt indsendt af niknik
    Men sig mig, er det en armbrøst ham den unge booligan har smuglet med på "stadion".

    ...og er det en julemandsfrakke, han er iført? Valby er i sandhed et sært sted...
    User is no longer active. Det er for indspist.


  12. #85
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    3,341

    Anmeldelse: Malmö Stadion

    Her i Superligapausen har vi været et smut hinsidan for at anmelde Malmö Stadion. Det var mandag d. 14. Juli og kampen stod mellem Malmö FF og Hammarby IF.



    Det var mit femte besøg på Malmö stadion

    Tilgængelighed - er det til komme dertil.

    Buslinie 3 går lige til døren, og 5'eren og 7'eren passerer ret tæt forbi.
    Derudover så vi, da vi ankom til stadion, at der var indsat specialbusser der kørte fra Centralstationen til stadion. I Malmö kører man gratis med bussen på kampdagen hvis man har en MFF trøje/kasket/halstørklæde på, og busserne kører allesammen rundt med MFF flag på.


    Kontrollørerne - venlige/uvenlige.


    Da vi ankom, så vi denne kæmpe kø til billetsalget og efter at have stået i kø i en halv time kom vi frem til en mavesur gammel mand der åbenbart hader sit job. Denne sure gamle mand kunne fortælle os at der ikke var noget der hedder udebanefanssektionen (Sk8erboy er Hammarbyfan) men at han kunne sælge os siddepladsbilletter til 265 sek. PR STYK!!! Det er fandme dyrt.
    530 sek fattigere (424 dkr) gik vi igennem portene 10 minutter inde i kampen.

    Udover den gamle nar i billetsalget mødte vi kun flinke kontrollører på stadion. De få vi mødte.

    Tilskuerpladserne - udsyn, komfort osv.

    Vi fandt vores pladser og kunne med det samme se at der ikke var 2 værre pladser på stadion. Vi sad helt nede i "hjørnet" aller længst fra banen på det gamle atletik stadion. Komfort var der heller ikke noget af på de gamle lortesæder, men det kunne man sagtens have levet med hvis bare man kunne se det fjerneste mål.

    Malmö Stadion er ovalt. Bag det ene mål er buret til udebanefolket som i dag var tomt:


    Så er der 2 langsider:




    Bag det andet mål er de 2 storskærme og rygertribunen. Der er rygning forbudt på resten af Malmö stadion.

    Faciliteter - toiletter, lystavle m.m.


    Der er en gammel og en ny storskærm lige ved siden af hinanden i den anden ende af stadion. Dem havde vi særdeles svært ved at bruge til noget helt nede i vores ende. Man kunne ikke læse hvad de skrev på den afstand, og det var ligeledes svært at se hvad der skete på storskærmen (de viser kampen live inklusiv replay. Ganske smart hvis man ellers kunne se det)




    På hele vores halve langside var der 4 toiletter, der skulle deles af mænd og kvinder. Det er alt alt for lidt og der var da også kø det meste af kampen. Da vi skulle gå var der endelig plads og jeg kom ind på det mindste toilet jeg nogesinde har set.


    Der var så lidt plads at man knapt kunne stå foran tønden pga papirholderne på hver sin side.

    Øl, vand, pølser osv. - Kan man få stillet sin sult


    Vittighederne om svenskt øl er mange, men man har faktisk god øl på den anden side af sundet. Bare ikke på Malmö stadion hvor vi måtte drikke Åbro, som er en forfærdelig øl. Jeg har den desuden mistænkt for at være alkoholfri, men det glemte jeg at spørge om.

    I pølsekiosken reklamerede de for Lunna Meller pølser så den prøvede vi.


    Af dyppelse var der mild og stærk sennep og så ketchup.


    Pølsen smagte godt og var rigtig kødfyldt men den var alt for lille. Og den manglende dyppelse gør at vi havner på 2,5 hatte. Ikke godt nok.

    Priser - er det dyrt/billigt.

    Det er sindsygt dyrt. 265 sek for den dårligste plads på stadion. Skandaløst.
    Øllet koster 35 sek og havde det været en øl man kunne drikke havde det ikke været galt. Pølsen koster 25 sek og det er godkendt.

    Tilskuere - Opførsel, stemning osv.

    Af en eller anden grund var udebaneafsnittet lukket og en kontrollør fortalte os at Hammarbys fans boykottede Malmö stadion. Så der var ikke kommet nogle folk fra Stockholm. Der var til gengæld en hel del lokale folk der holdt med Hammarby. Blandt andet den familie der sad lige foran os.


    Moderen og de 3 knægte holdt med Hammarby mens faderen holdt med Malmö FF. Han blev mere og mere stille og nedtrykt i takt med at kampen skred frem. Det samme gjorde Malmös fans, men de holdt fanen højt og støttede deres hold hele kampen igennem.


    Programmet

    Programmet er et tillæg til dagspressen som man selv skal have med. Vi fandt et i toget.


    Et fint program med en hel del læsestof. Godt gået.

    Kampen

    Kampen endte 4-2 til Hammarby og første halvleg var vældigt underholdende. De 2 forsvar sejlede rundt og angrebene vadede i chancer.

    Du kan læse mere om kampen her

    Kändisar



    På billedet kam man ane 2 grønne klatter. Den grønne klat til venstre er Christian Traoré og den grønne klat til højre er Hammarbys anfører og tidligere Brøndbyspiller Mikkel Jensen.

    Udover de 2 var Ulrich Vinzents og Jeffrey Aubynn navne man kunne nikke genkendende til som dansker.


    Konklusion - Hvad er helhedsindtrykket.

    6 mål, en nogelunde pølse og et godt program kunne slet ikke redde dagen. Det er et elendigt stadion og jeg kommer der ikke mere. MEN:


    Lige bag Malmö stadion er man igang med at bygge det navnkundige Swedbank Stadion, som tegner til at blive et flot stadion. Et stort Farum Park, ligner det. Det glæder jeg mig til at se færdigt. Det skal stå færdigt sommeren 2009 og som man kan ane på billederne har man allerede plantet græsset. Det er noget man tager alvorligt i Malmö. Der kunne du lære noget Flemse.



    Slutteligt vil jeg gerne beklager billedkvaliteten. Billederne er taget med min telefon da jeg glemte mit kamera derhjemme.
    Sidst redigeret af Sokken : 17.04.09 kl. 00:01
    Citat:
    The fabulously noisy alcoholic Danish travelling support. London Evening Standard 17/03-11
    Sokken's Avatar

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #86
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    1,039

    Re: Anmeldelse: Malmö Stadion

    ›Slutteligt vil jeg gerne beklager billedkvaliteten. Billederne er
    ›taget med min telefon da jeg glemte mit kamera derhjemme.

    Du skal uden tvivl være tilgivet. Det lykkedes fint at fange både moodingsektionen og stadionpølsen, der som bekendt er det vigtigste :)

    Mvh. Morten, der må se om han kan flikke noget sammen fra Costa Rica hvis han da kan holde sit kamera ustjålet længe nok.

    PS. Jeg er nu placeret og kan se frem til et besøg hos navnkundige LD Alajuelense
    Sidst redigeret af GatoConBotas : 17.07.08 kl. 13:29
    Mvh. Morten
    GatoConBotas's Avatar

  15. De følgende 2 brugere er enige:

  16. #87
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    3,341

    Anmeldelse: Gladsaxe Stadion

    14.9 var vi et smut i Gladsaxe for at se AB spille mod Hvidovre




    Jeg har været en del gange på Gladsaxe Stadion efterhånden. Sidste gang var til denne kamp, hvor Jesper Bech scorede sine første mål for klubben.


    Tilgængelighed - er det til komme dertil.

    250S kører fra Hovedbanen til Gladsaxe Stadion på 20 minutter.
    Disse 20 minutter brugte vi på at få lidt morgenmad:

    En Underberg og en stødtand.

    Det forslog som en skrædder i Helvede, så da vi ankom til Gladsaxe begav vi os over i Høje Gladsaxe centeret, lige overfor.

    Her fandt vi en rigtig hyggelig lille pub, Centerpubben.


    Væggene på Centerpubben er fyldt med fodboldhalstørklæder, og de jeg interesseret stod og kiggede rundt på dem, sagde en stamgæst i en motoriseret rollator: De er der, dem du holder med. "Hvem?", ville jeg vide. "FC Midtjylland, er det ikke dem du leder efter?. Det måtte jeg hårdnakket benægte før hun, og resten af forsamlingen rundt om hendes bord, var tilfredse.


    Vi kom af med 117 kr for 2 hof, 2 Von Oosten og 2 Arn Bitter. Og så kom vi én dag for sent for at høre:


    Kontrollørerne - venlige/uvenlige.
    De eneste kontrolører vi så, var dem i indgangen. Flinke og hjælpsomme.



    Tilskuerpladserne - udsyn, komfort osv.

    Der er 2 overdækkede tribuner på Gladsaxe Stadion. Den modsatte langside:

    og så den vi selv sad på:

    Bag målene er der 2 græshøje med sand og fliser til når der kommer mange fans:

    og i den anden ende:


    Vi sad på øvre tribune og herfra ser man udmærket, omend rækværket er lidt i vejen engang imellem:


    Der er også en speciel rullestolsvenlig sektion på Stadion:

    Der er også en lift, så alt i alt er stadion meget handicapvenligt.
    Faciliteter - toiletter, lystavle m.m.
    Der var toiletter nok og de så nogenlunde rene ud:


    Man har kun en lille joke af en "lystavle" på Gladsaxe Stadion:


    Øl, vand, pølser osv. - Kan man få stillet sin sult

    Man drikker Carlsberg på Gladsaxe Stadion. Hvis man har kontanter. Der kan ikke betales med dankort overhovedet.

    Pølsen så stor og god ud:

    Men desværre er der kun sennep og ketchup til.


    Pølsen var god og saftig og tilpas ristet, men brødene var begge kolde og blev ikke spist op.

    Derfor kan jeg kun give 3 stjerne til pølsearrangementet på Gladsaxe Stadion.

    Da pølserne og øllene, som vi havde brugt alle vores skillinger på, var væk, sneg jeg mig ud af stadion (der var ingen vagter og portene stod åbne, så nogen stor præstation var det ikke) og ind på den nærliggende tyrkiske restaurant Akdeniz.


    Her bad jeg om den billigste tyrkiske specialitet man kunne få og 100 over på dankortet. Jeg fik serveret 2 Fishermans Friends som jeg delte med bartenderen:

    Herefter købte jeg 2 fadøl til samme pris som på stadion. Men disse var større. Dem gik jeg uden problemer ind på stadion med igen.

    Priser - er det dyrt/billigt.

    Det koster 75 kroner at komme ind, 150 for 5 øl og 35 for 1 øl. Pølsen koster 35 kroner. Det er acceptable priser.

    Tilskuere - Opførsel, stemning osv.
    Der var cirka lige mange syngende fans fra Hvidovre og fra AB, men der var en del fans i AB trøjer spredt over hele stadion.



    Sange:

    Det var ikke meget man hørte til AB's fans i starten, men denne klassiske sang dukkede dog op:
    ♪ AB AB AB AB-LEEEEH. AB-LEEEH. AB-LEE-EE-EEH♪ Den har de sunget så lang tid jeg kan huske, og ingen ved hvorfor.

    Som kampen skred frem kom der dog mere gang i AB'erne og der blev blandt andet sunget:

    ♪Vi er uglerne, uglerne, uglerne, uglerneeeee.♪

    ♪2860, 2860, otte-og-tyve-treeeeeeds. Lå lålå lålå lålåååå lålå♪

    og efter Hvidovres nummer 16, Nicklas Thorsgaard fik lavet selvmål til stillingen 2-1, lød det taktfast fra AB supporterne: ♪Thorsgaard, Bum Bum Bum♪


    Hvidovres fans var mere vokale og man hørte følgende fra dem:
    ♪Vi hader AB og Peter S, og vi elsker kun os selv♪

    ♪ Hvidovre IF, you'll never, you'll never, you'll never walk alone, Hvidovre IF♪

    ♪HIF Bum Bum Bum♪

    ♪Kom så Hvidovre, vis i vil vinde♪


    Programmet
    Halvdelen af midten i den husstandsomdelte Søborg/Bagsværd Bladet udgør programmet. En side med trupper, stilling, kommende kampe og topscorerlisten, og en side med en "formanden har ordet"-agtig artikel. Udmærket men ikke fremragende.



    Kampen
    Det var en fremragende kamp som bølgede frem og tilbage. Den endte 3-2 til hjemmeholdet, men kunne sagtens have endt 4-4. Læs mere om kampen her

    Pauseunderholdningen
    Underholdningen i pausen bestod af AB's maskot der rendte rundt og hilste på børn:


    Og så blev der uddelt et legat til en lille knægt så han kunne komme til Tyskland og se fodbold:


    Kändisar

    Den tidligere Herfølge-, Aab- og Millwallspiller Poul Hübertz, aka The Hübonator; spiller for AB og Michael Schäfer er assistenttræner.

    Den tidligere KB spiller, Fosu Boateng er nu i Hvidovre og scorede et pragtmål i kampen. Tidligere Næstved, Køge, Silkeborg og SønderjyskEspiller Anders Clausen er også med i Hvidovres trup. Clausen har scoret mod samtlige superligamålmænd, men jeg har holdt buret rent mod ham i de 2 kampe vi har spillet mod hinanden for 10 år siden på Næstved Handelsskole :)

    Udover Fosu og Clausen har Hvidovre de tidligere Brøndbyspillere Thomas Lindrup og Kim Drejs i truppen. Her er et billede af Kim Drejs hvor man næsten kan ane tegnebogen, med de penge han stjal fra bødekassen i Fremad Amager, i venstre baglomme:


    På tribunen mødte jeg Morten Wieghorst der beredvilligt stillede op til fotosession:


    Derimod spejdede vi forgæves efter Danmarks bedste træner, Danmarks bedste midtbane og Danmarks bedste Frimann
    Konklusion - Hvad er helhedsindtrykket.
    En herlig dag med underholdende fodbold. Men se så at få indført dankortbetaling på stadion. Hvordan skal i tjene penge hvis folk ikke spontant kan købe en ramme bajere til?
    Sidst redigeret af Sokken : 13.10.11 kl. 15:49
    Citat:
    The fabulously noisy alcoholic Danish travelling support. London Evening Standard 17/03-11
    Sokken's Avatar

  17. De følgende 8 brugere er enige:

  18. #88
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    2,532

    Re: Et forsøg på at se samtlige stadions i Danmark

    JAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!
    Sokkens stadiontourné er tilbage!! :-) Det er noget jeg har set frem til med spænding! Go get those stadiums, big guy!

    At læse om stadions ingen gider besøge, er af uransaglige årsager underholdning på højde med Spejderens referater, af kampe ingen gider at se.
    I to skulle have en (eller to) pris(er) for at gøre det uinteressante interessant! Dét er sgu talent!
    - - - - - - - -
    Give a man a mask and he will tell the truth,
    Give a man a user name and he will act like a total twat.
    - Sid Lowe
    Pipetown's Avatar


  19. #89
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    3,341

    Anmeldelse: Køge Stadion

    Onsdag den 17. September var vi et smut i Køge. Her tog kommunens næstbedste hold mod Viborg.

    Gæsteanmeldere: Lil_Stamps




    Det var mit andet besøg på Køge stadion. Første besøg var til denne kamp

    Tilgængelighed - er det til komme dertil.

    Linie E kører hver 20. minut fra Hovedbanen og det tager cirka 40 minutter at komme til Køge. Stadion ligger 10-15 minutters gang fra stationen, men vi havde en lokal guide der kom og hentede os


    Kontrollørerne - venlige/uvenlige.

    Den første kontrollør vi mødte kunne ikke fortælle os hvor vi skulle ind henne, og måtte spørge sin kollega. Efter en næsten hel omgang rundt om stadion fandt vi den rette indgang. Her skulle man dog ha billet for at komme ind. Billetterne blev solgt i skuret lige bagved

    Her fik vi en billet til 70 kroner. I prisen indgik også et program. "Her har du 100 kr. Så er der måske til en øl inde på stadion?" spurgte Lil_Stamp. "Det ved jeg ikke noget om" lød svaret fra den gamle gubbe i skuret. "Du får måske dine bajere gratis derinde?" "Det ved jeg nu ikke mumle mumle" svarede gubben. Sidst i anden halvleg så vi ham snuble ned af trapperne og dingle ud, så jeg tror nu nok vi fik svaret alligevel.

    Inde på stadion blev vi sendt i 3 forskellige retninger af vagterne da vi spurgte efter toiletterne. Så alt i alt kan man sige at vagterne var flinke men ikke så velinformerede.

    Tilskuerpladserne - udsyn, komfort osv.
    Bag målene er der en flad græsplæne:

    På den ene langside er der en tribune med sponsornavne på de fleste af sæderne:


    På den anden langside står både gæstesupporterne og hjemmeholdets fans. Det er en lille jordvold med fliser og grus, som er delt med et hegn:

    Faciliteter - toiletter, lystavle m.m.
    For at komme til toiletterne skal man ned gennem spillertunnellen. Det vil sige at man ikke kan komme derned i pausen. Til gengæld er der gamle westernsaloon-døre på.

    Der er 2 identiske lystavler på stadion. En i hver ende:



    Øl, vand, pølser osv. - Kan man få stillet sin sult

    Det første der fangede vores øjne da vi trådte ind på stadion, var kageboden. Her fik brormand forhandlet en fin pris frem på 8 stykker kage. 40 kr

    Gode hjemmelavede kager.

    Øllet man sælger dernede er Carlsberg. 90 kroner for 3 og så er der en tier overs til en pose snold:



    Da jeg tog et billede af pølsemesteren spurgte han hvad det skulle gøre godt for. Jeg forklarede at vi var et par gutter der rejste rundt og anmeldte stadions. Da vi skulle vælge vores pøller fik vi fremragende vejledning af ham og han gav os en ekstra pølse hver gratis. "Så vil jeg også have gode karakterer i jeres anmeldelse" Han beklagede også at der ikke var løg, men han havde ikke haft tid da det jo var en onsdagskamp. Til gengæld var der dyppelse galore.

    7 (syv!!) forskellige slags dyppelse. Det er jo helt vildt. Sød og stærk sennep. Ketchup, karry ketchup og en meget stærk chilliketchup. Remoulade og hvidløgsdressing. WOW. Og normalt er der også løg.


    En rigtig god pølse og helt utrolige mængder dyppelse. Den kommer ikke op på niveau med Slagelses pølse, som er den fremtidige pølser skal slå. Men 4,25 ud af 5, får den. De 0,25 er for bestikkelsen. Det er noget vi kan lide i pølsepanelet.

    Priser - er det dyrt/billigt.

    3 øl og en pose snold for 100 kr. Indgang og et program for 70 kroner. En god pølse for 30kr, 2 gammel dansk for 30kr og 8 stykker kage for 40 kroner. Billigt



    Tilskuere - Opførsel, stemning osv.
    Der var 15-20 medrejsende Viborgfans og 5-10 Køgefans. Flot af de grønne fans at tage hele vejen til Køge en hverdagsaften. Skidt af Køges fans at dukke så få op på hjemmebane.

    Viborgs fans sang det meste af kampen. Dog var de så få og så langt væk at jeg ikke fik fat i deres sange.


    Køges fans var meget afdæmpede og kun en enkelt gang hørte jeg dem over Viborgs sange. Det var med ♪ Køge bum bum bum♪


    Programmet

    Programmet er et lille a5-hæfte med de allermest nødvendige oplysninger plus 2 klummer. Udmærket med tanke på at det er gratis.



    Kampen

    Køge havde inden kampen tabt alle sine 5 kampe og havde en målscore på 1-18, og var blandt andet blevet tildelt en snitter på 8-1 af lokalrivalerne fra Herfølge. Viborg, derimod er nedrykker fra Superligaen og ligger i toppen af Viasatdivisionen. Det var derfor noget af en overraskelse da Prince Nana bragte Køge foran 1-0 efter 11 minutter. Viborg kom dog hurtigt tilbage og allerede minuttet efter kunne Rurik Gislason bringe dem på 1-1. 15 minutter senere var der scoret 2 gange til og stillingen var 1-3. Herfter skete der ikke det store før i 85. minut da Ibrahim El-Khatib, indskiftet i 71. minut, scorede til 2-3 på en fremragende solopræstation. Ibrahim fejrede scoringen ved at storme ud og sætte sig demonstrativt på bænken. Formentlig en hilsen til trænerteamet som havde valgt at lade ham starte på bænken. Hans første aktion efter kampen var startet igen, var at misse en tæmning som en 5-årig ville kunne ha klaret bedre og dermed viste han hvorfor han var startet på bænken.

    Læs mere om kampen her

    Kändisar

    Der var fuldt hus i kändisafdelingen på Køge stadion. Først løb vi ind i Ove Pedersen:

    Dernæst kom Viggo Jensen forbi:


    Og sidst men ikke mindst fik vi stjernen over dem alle, Dan Anto Johansen, til at posere med os:


    På banen var der, udover Danton, flere velkendte navne. Ralf Pedersen, Jakob Glerup, Asbjørn Sennels fra Viborg. Og selvfølgelig trænerduoen Søren Frederiksen og Hasse Eklund. Hos Køge var der ikke så mange navne jeg genkendte, udover den tidligere AB spiller Prince Nana

    Konklusion - Hvad er helhedsindtrykket.

    På en Champions League onsdag kan man ikke trække fulde huse i Køge. 257 mennesker var på stadion til en kold og halvkedelig affære. Måske ikke den bedste dag at anmelde stadion, men nu blev det sådan. Efter kampen var vi på Slap A, hvor vi så CL og drak Absinth
    Sidst redigeret af Sokken : 13.04.11 kl. 00:59
    Citat:
    The fabulously noisy alcoholic Danish travelling support. London Evening Standard 17/03-11
    Sokken's Avatar

  20. De følgende 6 brugere er enige:

  21. #90
    Tilmeldingsdato
    Jan 2003
    Indlæg
    374

    Re: Et forsøg på at se samtlige stadions i Danmark

    Endnu engang en super reportage.. Tak drenge.


Side 6 af 32 FørsteFørste ... 345678916 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Vittigheder (eller forsøg derpå)
    By Martin in forum Diverse
    Svar: 20
    Sidste Meddelelse: 26.08.11, 09:36
  2. VM-stadions
    By Sokken in forum De korte linier
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 09.12.09, 23:36
  3. Landskampene Danmark-Sverige & Letland-Danmark
    By kalaha in forum De korte linier
    Svar: 94
    Sidste Meddelelse: 17.06.07, 10:31

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •