Side 8 af 32 FørsteFørste ... 56789101118 ... SidsteSidste
Viser resultater 106 til 120 af 477

Emner: Et forsøg på at se samtlige stadions i Danmark

  1. #106
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    3,341

    Re: Et forsøg på at se samtlige stadions i Danmark

    Jeg vil lige gøre lidt reklame for den facebookgruppe jeg har oprettet: Stadionturen

    Meld jer ind hvis i tør, fuckersvin :)
    Citat:
    The fabulously noisy alcoholic Danish travelling support. London Evening Standard 17/03-11
    Sokken's Avatar


  2. #107
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    265

    Re: Et forsøg på at se samtlige stadions i Danmark

    STENLØSE STADION

    Tilgængelighed:
    For dem, der kommer med S-togs linie H til Stenløse, så er der cirka 10-15 minutters gang fra stationen til stadion. Følg Stationsvej op til Præstegårdsvej, hvor der drejes til højre. Herefter drejes der til venstre af Degnebakken lige før Lærkeskolen og herefter er det ligeud til stadion.

    I bil fra København drejes der til venstre i Søsumkrydset, hvorefter man kører ned forbi kirken, hvorefter man svinger til venstre af Præstegårdsvej. Lige før Lærkeskolen, svinger man til venstre og fortsætter lige frem til parkeringspladsen før klubhuset.

    Stenløse BKs 2.divisionsmandskab spiller deres hjemmekampe på et atletikstadion. Banen ligger i bunden af stadionet i en gryde med en græsbakke som primitivt tribuneafsnit. Stenløse BK spiller deres hjemmekampe i blåt (trøje, bukser og strømper)

    http://maps.google.com/?ie=UTF8&ll=5...&t=h&z=16&om=0

    Kontrollørerne:
    Der er kontrollører ved indgangen til stadion, de er dog venlige. Der plejer generelt ikke at være nogen problemer ved Stenløses hjemmekampe.

    Tilskuerpladser:
    Der er frit udsyn til alle sider på Stenløse Stadion. Desuden findes der løbebanen, som den lokale atletikklub benytter. Der er desuden sat hegn op omkring banen og skiltet, at tilskuerne skal forblive bag hegnet under kampen.

    Faciliteter:
    Der er ordnede toiletforhold, både for damer og herrer, der findes i en af barakkerne. Men står man langt væk, og man skal, ja så er det om bag træerne for mændenes vedkommende. Der findes et elektronisk stadionur med måltavle for hjemme og udehold. Der findes caféborde, samt bænke ved salgsboderne, samt på langsiden ved udskiftningsbænken. Desuden var der ved kampen mod Ølstykke opstillet transportable mobiltoiletter.

    Mad og drikke:
    På Stenløse Stadion sælges der fadøl (Carlsberg) til 25 kroner, og flaskeøl til 15 kroner. 0,5 liter sodavand koster 15 kroner og 0,25 koster 10 kroner. Desuden sælges der Gammel Dansk og vin til 10 kroner pr. glas.

    Det spiselige er dog grillpølserne. Der er 1 grillmedister + brød til 25 kroner. Fransk hotdog til 20 kroner, samt 2 almindelige grillpølser med brød til 30 kroner. Til gengæld er der frit valg, hvad man vil have af sennep og ketchup til sin pølse.

    Kampprogram:
    Kampprogrammet, som koster 10 kroner, er et stort reklamekatalog plus holdopstillingen for Stenløse og modstanderholdet, samt interview med klubformand og trænerstaben for Stenløse. På kampprogrammet er der trykt et nummer, til lodtrækning om 1 kasse øl og 4 flasker rødvin. Det finder sted i løbet af 2.halvleg. Præmieudleveringen finder sted i en container, hvor der sælges øl.

    Børn:
    Ja

    Entrépriser:
    Entréprisen er 60 kroner for voksne og 40 kroner for børn/pensionister.

    Publikumstiltrækning:
    Til Stenløse BKs hjemmekampe kommer der normalt 185-260 tilskuere. Men når arvefjenden fra Ølstykke FC kommer, så er tilskuertallet meget højere. Faktisk har man noteret op mod 1.200 tilskuere på Stenløse Stadion til en pokalkamp. Jeg tør ikke at gætte det præcise tilskuertal den 17.maj, når Stenløse skal møde Ølstykke FC på Stenløse Stadion. For i Stenløse har man et hadeforhold til Ølstykke, som FCK hader BIF, hvilket nok skyldes Ølstykke FCs ambitioner om bedre tider. Der er ingen officiel fanklub for Stenløse BK, men stemningen er der, selv om holdet spiller ad H. til. Det skal dog siges, der findes en støtteforening, nemlig Stenløse Fodbold Venner der arrangerer blandt andet bankospil i Slagslunde forsamlingshus.

    Konklusion:
    Kan man overkomme, at Stenløse Stadion ligger ud til Lars Tyndskids marker, og at stadionet er ret primitivt i forhold til andre stadions i Danmark, så er det en ret fed oplevelse at være på. Specielt grillpølsen trækker helhedsindtrykket op, men det skærende kontrast er dog vejrmæssigt, at der kan være fra hujende koldt til hammervarmt på Stenløse Stadion. Desuden har stadionet ikke indbygget varme under græstæppet, eller lysanlæg til kampe på mørke tidspunkter. Så derfor kæmper Stenløse en ulige kamp med vejrguderne i det sene efterår og tidlige forår om banens gunst.

    Samlet karakter:
    10 på 13 skalaen.
    Sidst redigeret af Casper the ghost : 20.05.09 kl. 23:56 Årsag: Efter kommentar fra Pabres
    Casper the ghost

  3. De følgende 3 brugere er enige:

  4. #108
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    1,039

    Re: Et forsøg på at se samtlige stadions i Danmark

    Lad mig starte med at værdsætte dit initiativ og jeg håber du hyggede dig med at lave anmeldelsen. teksten er super, men for helt at få indtrykkene med er det dejligt med et par billeder. hvis du har mulighed for det vil jeg i al fald ikke klage hvis du lige sniger et kamera med til en kommende kamp så man kan få syn for hvordan stadion ser ud, stadionpølsen mv. (jeg noterede mig at du bor ved siden af stadion?).

    Om du gider må du helt selv om :) det ville bare være glasuren på kagen og det der...
    Mvh. Morten
    GatoConBotas's Avatar

  5. De følgende 4 brugere er enige:

  6. #109
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,589

    Re: Et forsøg på at se samtlige stadions i Danmark

    Men når arvefjenden fra Ølstykke FC (Brøndby III) kommer, så er tilskuertallet meget højere. For i Stenløse hader man nemlig snobberne fra Ølstykke, som FCK hader BIF.
    Må man lige være her!!! godt nok er Ølstykke Nordsjællands pryd, og vi ser helt sikkert ned på bønderne fra Stenløses trøstesløse gettoer. men at kalde os for Bif III når halvdelen af holdet er ex FCK spillere, og en mand som Jesper Christiansen startede der, det skal man nok være Stenløse mand for at postulere.
    Alcohol gives you the ambition to do anything, while simultaneously taking away your ability to do so.
    Pabres's Avatar

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #110
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    265

    Re: Et forsøg på at se samtlige stadions i Danmark

    Jeg vil gerne forklare min bemærkning om Stenløse vs. Ølstykke, selv om det ikke var min intension at nedgøre de lokale patriotiske holdninger, der eksisterer hos nogle af Sideliniens medlemmer. Men derfor ved jeg godt, hvor den gamle by/komunnegrænse gik i gamle dage. Enhver, der er født herude i området, ved hvor ens område var, og at man var fremmed i andres øjne, hvis man gik ind på deres enemærker.

    For det første vil jeg gerne tilstå, at jeg har spillet ungdomsfodbold i Stenløse BK, og jeg kender nogle af de nuværende spillere, der spiller på det nuværende 2.divisionshold, som jeg har gået i skole med. Så på trods af, at Stenløse BK kører på amatørbasis, så står der en sten udenfor klubhuset ved nedgangen til omklædningsrummet med skriften: "SAMMENHOLD GIVER STYRKE".

    For det andet, så er Stenløse BK et pænt stykke fra at kunne kalde sig for professionel fodboldklub, selvom man har en slags form for kontrakt på Thomas Wagner, der er en af klubbens angribere. Desuden har man her i vinterpausen også ansat Poul Hansen (også kendt for at kalde en linievogter for damefrisør) som assistenttræner i klubben på en 1-årig kontrakt, http://www.stenloese-bk.dk/news/newsShow.aspx?id=10320.

    Jeg vil samtidig meddele, at jeg tager min bemærkning om Ølstykke FC i mig igen, det var en fejl fra min side. ;-(
    Sidst redigeret af Casper the ghost : 04.05.09 kl. 02:10
    Casper the ghost

  9. #111
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    3,341

    Anmeldelse: Farum Park

    3. maj var vi et smut i Farum for at se FCN-FCM, inden kampen mellem de nuværende og de kommende mestre, i Parken senere samme dag.

    Jeg har været på Farum Stadion et utal af gange og det er altid en pragtfuld away, når man kommer med FCK.

    Gæsteanmeldere: Løvernes Konge, Mgt09, White Angel, Fr4nc0, Puma.






    Tilgængelighed - er det til komme dertil.

    Det tager 36 minutter at køre fra Hovedbanen til Farum station.

    Denne tur startede vældigt underholdende, da en gut, som var helt væk, med et sageligt smil og et stort sår i panden, dansede for sig selv og sang ♪SSU are gay allez allez♪ mens han prøvede at holde sig oprejst. Han stak dog af da der kom 'lør og derefter var turen ganske kedelig og lang.

    Fra stationen til stadion er der ingen beværtninger, så vi tog en lille omvej for at finde Farum Kro:

    her kunne vi sidde i solen og nyde 3 øl, en Sommersby og 2 dobbelte sprut med vand for 140 kr. Meget billigt.

    Da vi gik derfra, 2 timer før kampstart, fik vi at vide af de lokale, at vi var alt for tidligt på den. "Der ligger ikke flere værtshuse på vej til Stadion"

    Vi tog dog chancen og gik de 20-30 minutters strækmarch uden andet alkohol end den pose Smirnoff Ice som Erik havde købt på Hovedbanen.


    Da vi ankom til Farum Park, gik vi ind på Restaurant Sepp og delte en flaske Petrus:


    Tilskuerpladserne - udsyn, komfort osv.

    Farum Park er et dejligt stadion med 4 gode tribuner.






    Man sidder godt på Farum Park i bløde sæder med en ølholder til hver stol.

    selvom alle ikke var tilfredse med at sidde på gule sædder

    Faciliteter - toiletter, lystavle m.m.

    Toiletterne var fine, omend små

    men på trods af det var der aldrig kø dernede, så der har nok været flere andre steder.

    Der er en stor lystavle nede i den ene curva


    Derudover er der små lystavler over hvert mål, med stillingen osv



    Øl, vand, pølser osv. - Kan man få stillet sin sult
    Et par af gutterne spottede en reklame for Tigerburgeren og løb straks ned for at købe en hver:

    Den mindede meget lidt om den burger der var på billedet, men ingen gik Falling Down amok, da den smagte udmærket.

    Pølsen kostede også 30 kroner med 2 brød.

    Desværre er der kun sennep og ketchup til:

    da jeg spurgte hvor resten af dyppelsen var fik jeg at vide at jeg måtte leve uden. Javel ja. Så må du også leve med at din pølse kun får karakteren 3 af et enigt pølsepanel

    Øllet var Faxe eller Ceres (ingen kan huske det og folk er uenige) og kostede 30 kroner stykket.


    Ingen rabat når man køber 5. Øv.



    Priser - er det dyrt/billigt.
    125 kr for denne kamp. Priserne har været helt oppe i 200 når FCK eller Brøndby kommer på besøg. 30 kr for en pølle med 2 brød. 30 kr for en tigerburger og 30 kroner for en øl. Ingen rabat ved køb af 5. Standardpriser for Superligaen. Måske lidt dyrt for øl.

    Tilskuere - Opførsel, stemning osv.

    Vi sad ganske tæt på Nordsjællands fans, Wild Tigers

    De sang ikke så meget, men vi hørte da et par sange:

    ♪Nord-Nord-Nordsjælland, Nord-Nord-Nordsjælland♪

    og

    ♪Når FCN, når FCN, når FCN marcherer freeeem, så er de ikke til at stoppe. Når FCN marcherer frem♪


    FCM's fans havde fyldt en minibus og stadionspeakeren sagde ganske flabet: "Godt at se at hele Midtjylland er lukket og at i alle er her"

    Vi sad for langt fra dem til at høre om de sang, og det var ikke muligt at komme tættere på, da vores tribune var spærret af på midten, af et VIP-område.

    Kampen

    Hjemmeholdet vadede i chancer den første times tid og burde have ført 2 eller 3-0, men savnede i dén grad skarphed hos angriberne. Nu vandt FCM i stedet på 2 mål af Farlige Franz.

    Læs mere om kampen her


    Pre-game show
    Før kampen løb Tigeren Timba rundt og underholdte børn og barnlige sjæle


    Han fik selskab af Langelands Giraffen

    Der var også tid til en æresrunde for de 4 hold der (åbenbart) havde spillet kamp inden.


    Programmet
    Programmet var stort, fint og gratis.


    Kändisar

    På Restaurant Sepp mødte vi Stenløses assistenttræner, den yderst fotogene Poul Hansen


    Udenfor fik vi lov at tage et billede af Nikolai Stockholm, som er skadet


    På banen var der en masse spillere man kender, og det er jo klart når nu man er til Superligabold.

    Her lader Junior sig skifte ud, til øresønderrivende bifald fra de tusindevis af tilskuere

    Lille-bitte Andreas Laudrup var der også, og varmede op hele kampen



    og da vi forlod Farum Park for at komme til Parken, mødte vi CV, der havde været i Farum for at spionere, før næste uges møde mellem FCK og FCN.

    CV tilbød os intet lift til Parken, så vi måtte begive os ud på endnu en dagsrejse for at komme tilbage.

    Konklusion - Hvad er helhedsindtrykket.
    En herlig solrig dag i Farum. En ok pølse og masser af drikkelse. Det er sjovere i Farum når man skal se FCK, men det er også helt i orden på andre dage.
    Sidst redigeret af Sokken : 13.04.11 kl. 01:09
    Citat:
    The fabulously noisy alcoholic Danish travelling support. London Evening Standard 17/03-11
    Sokken's Avatar


  10. #112
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    951

    Re: Et forsøg på at se samtlige stadions i Danmark

    Jeg forstår ikke helt, hvorfor er der kun to almeldte stadions fra superligaen? Når du rejser så meget rundt som man kan forstå på den her tråd, så har du vel været på stort set alle superligastadions (i forbindelse med FCKs kampe om ikke andet?)

    Eller er det fordi at kampene ikke må indeholde FCK som den ene af deltagerne?

    Måske bare mig som har misforstået noget
    Oslo
    Toeffe_WA's Avatar

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #113
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,929

    Re: Et forsøg på at se samtlige stadions i Danmark

    ›Eller er det fordi at kampene ikke må indeholde FCK som den ene af deltagerne?

    Jeg citerer trådens allerførste indlæg:

    Hvor lang tid det tager er der ingen der ved, men kampene vi skal se må ikke falde sammen med FC's kampe eller vores jobs.

  13. De følgende 3 brugere er enige:

  14. #114
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    122

    Re: Et forsøg på at se samtlige stadions i Danmark

    ›Jeg forstår ikke helt, hvorfor er der kun to almeldte stadions
    ›fra superligaen? Når du rejser så meget rundt som man kan forstå
    ›på den her tråd, så har du vel været på stort set alle
    ›superligastadions (i forbindelse med FCKs kampe om ikke andet?)

    ›Eller er det fordi at kampene ikke må indeholde FCK som den ene af deltagerne?

    ›Måske bare mig som har misforstået noget


    På trods af at der hovedsagligt er Strümpfe der står for pr.- delen, vil jeg da gerne svarere på dit spørgsmål.

    Det, der afgør hvilket stadion vi tager ud og anmelder, er først og fremmest tilfældigheder. Kan vi begge den og den dag, og ikke mindst, skal vi noget vigtigt dagen efter. For det er da sket mere end en gang at jeg har været en smule vingeskudt dagen efter.

    Stadionerne i Esbjergs, Horsens og Randers har vi bevidst ikke ville anmelde endnu, fordi vi gerne vil vente til de er helt færdig bygget. Vi vil forsøg at se et par af dem i efteråret, men igen hvem ved.

    Konkret mht. stadioner /klubber/kampe i superligaen, så tror jeg, at vi begge er ret enige om, at disse som sådan ikke er mere interessante end dem i de lavere rækker, og grundlæggende er pointen med hele det her halløj, nok bare den at vi får endnu en undskyldning for at se fodbold og gå på værtshus.; -)

    Venlig hilsen

    Christian Buchardt

  15. De følgende 9 brugere er enige:

  16. #115
    Tilmeldingsdato
    Aug 2002
    Indlæg
    20

    Re: Anmeldelse: Swedbank Arena

    ›♪ Niklas Skoog, superstar.
    ›Hur många mål ska det bli idag?♪ Den sang mindede mig om
    ›den gamle AGF-sang om Brian Steen Nielsen: ♪Brian Steen,
    ›Superstar. How many guys have you killed so far?♪

    Somi starten af halvfjerdserne blev brugt som en hyldest til Arsenals centerforward Charlie George:

    ♪ Charlie George, superstar, how many goals have you scored so far ♪

    Hvorefter modstanderholdets fans svarede:

    ♪ Charlie George, superstar, walks like a woman and wears a bra ♪

    Klassisk.

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #116
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    3,341

    Anmeldelse: Jetsmark Stadion

    Den 16.05 mødtes Sk8erboy og jeg kl 6.50 på Hovedbanen for at rejse til den anden ende af landet, og se Blokhus FC tage imod lokalrivalerne fra FC Hjørring.


    Gæsteanmeldere: Puma




    Dette var mit første besøg på Jetsmark Stadion

    I Horsens steg Puma på toget med en KÆMPE madpakke.

    Pumas mor er smørrebrødsjomfru og havde smurt 12 kæmpestore stykker højtbelagt smørrebrød på hjemmebagt brød. Det var satanedeme godt. På trods af stadionanmeldernes forkærlighed for mad, var det en umulig opgave at tømme denne kasse og resterne fik togføreren med hjem, så han kunne brødføde sin familie i 2 uger.

    Tilgængelighed - er det til komme dertil.
    Pandrup ligger 45 minutter i bus (på vej hjem, da vi havde drukket vores penge op) eller 400 kr i taxa (på vej ud, da vi var verdensmænd) fra Aalborg, og er dermed IKKE til at komme til. Men det lykkedes alligevel at finde vej til Pandrup Kro. Da vi trådte ind af døren blev der dødstille, som når Wyatt Earp trådte ind i saloonen i Dodge City. 8 lokale folk så os godt og grundigt an, da vi gik op mod baren. Vi hilste pænt og jeg stod klar til at afgive min bestilling i et par minutter, da bartenderen ikke lige havde tænkt sig at afslutte sin samtale med stamgæsterne, bare fordi der kom betalende gæster. Da han var færdig med sin samtale, vender han sig om og står bare og glor på mig. Efter 10 sekunder går det op for mig at han ikke har tænkt sig at sige noget og jeg siger: Jeg skal have 3 fadøl og 3 Doktor Nielsen. De ka du æt få, siger tenderen på dreven nordjysk. Nåh, siger jeg forbavset, og tænker at han ikke vil servere for sådan nogle Københavnersnuder. Hvorfor ikke? Wi har æt nøwn fajøl. Der kumme æt nok turiste, å de lokaaale drikke æt det sprøjt. Du ka få 3 flaskbajer. Jo tak, det lyder fint. Han henter 3 Tuborg og skænker 3 Dr Nielsen op. Det ser godt ud, siger jeg. Hvem mig, svarer barmanden. Øh, ja. Også dig. Så vender en stor kleppert i blå kedeldragt og med værktøj hængende i siden, sig om og kigger på mig og siger noget fuldstændigt uforståeligt. Øh, hva ba? Er du lidt til en side? spørger han mig om. Siden du synes han ser godt ud. Nej nej, jeg svarer bare manden, siger jeg, fuldstændig tabt i samtalen og skynder mig at betale 108 kroner og stikker ned til bordet, hvor Puma oversætter for mig. Han havde ikke spurgt mig om jeg var lidt til en side. Han havde derimod spurgt mig om jeg var blind. Har do swært til at se?


    Med Puma som tolk bliver det ganske hyggeligt at være på Pandrup Kro, og da den sure bartender bliver skiftet ud med en frisk dame, så stryger timerne afsted, og bajerne ryger indenbords, i sådan en grad at matematikken ryger ud af døren. Da Sk8erboy køber 3 øl og får at vide at han skal betale 54 kroner, er vi alle 3 enige om at 54 ikke kan deles med 3 og vi spørger kromutter hvad hun har gang i. Hvordan fanden kan du dele 54 med 3? Det bliver 18 kr pr flaske, er i helt væk? spørger hun selskabet og efterlader ingeniøren, maskinmesteren og driftslederen med meget røde ører.

    Vi beslutter os for at vi nok har fået lidt rigeligt at drikke, og da Blokhus FC's fanklub, der sad ude på terassen i den stive vestenvind også var gået, mente vi at det var tid til at finde stadion. De lokale mente at det tog alt mellem 5 og 20 minutter at gå til stadion, så vi begav os på vej, med en posefuld tankbajere fra Statoil ved siden af.


    De autonome på Jagtvej 69 kunne lære noget af indbyggerne i Pandrup. Her har man forskanset sig ekstra godt og har således, i stedet for et ungdomshus, en ungdomsborg.

    Prøv du at rydde den, Hanne Bech Hansen.

    Efter en halv time kom vi frem til Jetsmark Hallen hvor vi spotter noget FCK-relateret i form af et Disciple klistermærke

    De har da også været alle steder.

    Vi kan ikke rigtigt finde stadion, så vi får hjælp af 2 lokale. I skal denne vej, siger de og leder os ind i en baggård.

    Ja, det er ikke lige til at finde, hvis man ikke kender det, siger de og går ind af en umarkeret dør, der viser sig at være hovedindgangen til stadion:

    Her står der en mand og sælger entrebilletter og programmer.

    Det er umanerligt svært at komme til at betale for at komme ind. Ikke alene har de gemt indgangen, der er også en masse steder hvor man bare kan vade ind på stadion uden at betale:


    Tilskuerpladserne - udsyn, komfort osv.
    På den ene langside, der hvor man kommer ind, er der et klubhus med en altan, hvor der er fadølsudskænkning.

    Udover klubhuset var der ikke de store faciliteter på den langside:

    Dog er der opsat skraldespande hvor man kan stille sin øl:

    På den anden langside holder Blokhus FC Support til, på en lille tribune:

    Bag det ene mål er der ingenting,


    Bag den anden tribune er der et kæmpe legeland hvor børnene kan boltre sig mens forældrene ser bold:


    Faciliteter - toiletter, lystavle m.m.

    Der er toiletter i klubhuset. 2 stykker, faktisk. De var store men ikke særligt rene:

    På resten af stadion må man gøre som Sk8erboy:



    Der er en lystavle nede i det ene hjørne

    Det er en halvautomatisk tavle, hvor uret kører rundt af sig selv, mens morfar her render frem og tilbage og skifter tallene:

    Morfar har alle tallene parat, da man aldrig ved hvornår en kamp ender 9-9:


    Øl, vand, pølser osv. - Kan man få stillet sin sult


    Man drikker Ceres på Jetsmark Stadion. Jeg spurgte ølskænkeren om der var rabat hvis man købte 5. Ja, svarede han, så fylder jeg krusene helt op. Da Puma var oppe og købe øl i anden halvleg stod der en ny ølmand. Hvor er den anden blevet af, spurgte Puma. Han skulle hjem og skrælle kartøfler. De skal spise halv seks.


    Pølsen var en fin medister, men med kolde brød og ikke særlig meget dyppelse.

    Den lander på 3 stjerner.

    Oppe i klubhuset kunne man også få sin sult stillet:

    Jeg købte en gang kyllingenuggets med fritter for kun 25 kr.

    Priser - er det dyrt/billigt.
    25 for en øl og 25 for en pølse. 50 kroner for indgangen inklusiv et program. Det er fine priser


    Tilskuere - Opførsel, stemning osv.
    Hjørring havde ingen supportere med til kampen, men der var da et par Hjørringjakker rundt omkring:

    Blokhus FC, derimod havde fans med ægte gejst og vilje. Der var fest fra start til slut på den tribune de stod på. Halvdelen af tribunen var reserveret til disse unger begejstrede mennesker:

    Der var røglys da spillerne løb på banen (og den fulde stadionspeaker fuckede gevaldigt op i navneopråbningen) og ved hvert mål Blokhus scorede.




    Der blev også danset kædedans med ryggen til banen efter hver hjemmescoring:

    Man havde også lavet en tifo i form af et topindsflag:


    Blokhus supporterne har tromme og megafon og sang hele kampen igennem.


    Blandt sangene hørte jeg:

    ♪Attack, attack, attack attack attack♪

    ♪Forza Blokhus♪

    ♪Sommer, sommer og sol. Duften af Blokhus i første division♪

    ♪FC Hjørring, vi vil savne jer♪

    ♪Hjørring er et Danmarksseriehold♪

    ♪Kom så Blokhus vis i vil vinde♪

    ♪Vi er Blokhus i hvid og blå. Og vi ved hvor pokalen skal stå.
    Den skal stå hvor den plejer, det med Blokhus som ejer, vi er Blokhus i hvide og blå♪

    Hvilken pokal der blev sunget om, er der ingen der ved, men den slags kan man ikke tage sig af når man stjæler en god Brøndbysang.

    En anden perle fra Brøndbys sangskat, der var skrevet om til lejligheden var:

    ♪Hjørring blod på trøjen, sov med den om natten. Den er bare rød så rød, den er fuld af Hjørring blod♪

    Blokhus supporterne sang også: ♪Hjørring, syng en sang for os♪ over mod det pivtomme afsnit af tribunen, lige ved siden af dem. Og da vi stilte os derover, på det afsnit, var der en ungersvend der sparkede en brugt røgbombe hen til os og råbte: Værsgo Hjørring, i får vores aflagte lort. Jamen tak skal du have.

    Der blev også sunget om Helvedet i Nord, hvilket Puma mente var ganske passende.

    Der var engang et program i tv 2 om nogle københavnske ultras der tog en bus til Pandrup for at se Jetsmark spille og for at synge og danse, men det er flere år siden de har været på stadion, mente kromutter, så de unge drenge vi så her var alle lokale.

    Kampen
    Kampen var medrivende og bølgede frem og tilbage. 387 tilskuere så Blokhus FC kom foran 3-0 men FC Hjørring fik kæmpet sig op på 3-2, og da Blokhus fik smidt 2 mand ud og Hjørring fik tilkendt et straffe, så det ud til at Blokhus var ved at smide det hele væk. Men straffet blev misbrugt og de resterende 9 mand fra Blokhus kæmpede hårdt og holdt Hjørring fra flere scoringer. Dermed ligger Blokhus på oprykningskvalpladsen, mens Hjørring stadig ligger håbløst under stregen.

    Læs mere om kampen her

    Programmet

    Programmet er meget flot, med interviews, artikler og holdoplysninger. Virkelig topklasse. Og så fulgte det jo med i de 50 kroner vi betalte for at komme ind.
    Kändisar
    Det vrimlede ikke med celebre personer i Pandrup, men der var da én vi kunne genkende, nemlig hjemmeholdets Peter Gravesen:

    Derudover fortjener denne knægt at få sit billede frem, grundet hans spøjse frisure:



    Konklusion - Hvad er helhedsindtrykket.
    En dejlig medrivende kamp og et hyggeligt stadion krydret med et godt krobesøg, er bestemt noget der er værd at anbefale. Men kun hvis du er i nærheden. Der er fandens langt til Pandrup.
    Sidst redigeret af Sokken : 13.04.11 kl. 01:09
    Citat:
    The fabulously noisy alcoholic Danish travelling support. London Evening Standard 17/03-11
    Sokken's Avatar


  19. #117
    Tilmeldingsdato
    Jan 2003
    Indlæg
    173

    Re: Et forsøg på at se samtlige stadions i Danmark

    Kanon, forsæt det gode arbejde. men kan næsten ikke få for mange billeder.
    Martin ® Shearer


  20. #118
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    1,039

    Re: Et forsøg på at se samtlige stadions i Danmark

    Jeg bliver lige nødt til at hylde pumas mor for at bringe en ny dimension til madsektionen (den aller allervigtigste, som alle ved). Havde gerne skrevet det lidt før, men måtte stille mit tastatur til tørre grundet mangelfuld savlimprægnering :(

    Mere mad i anmeldelserne, tak!
    Mvh. Morten
    GatoConBotas's Avatar

  21. De følgende 3 brugere er enige:

  22. #119
    Tilmeldingsdato
    Mar 2005
    Indlæg
    493

    Re: Et forsøg på at se samtlige stadions i Danmark

    Jeg er knust af lykke over jeres indslag....hvor er det stort !....
    "De ska´ha´baaaaaankkk.... 100-0..!
    Bold-lam plastikfan med briller,på NedreC...elsker Café Latte...gerne i et rigtigt stort glas...tak!
    Fnug's Avatar

  23. Den følgende bruger er enig i dette:

  24. #120
    Tilmeldingsdato
    Apr 2006
    Indlæg
    647

    Re: Et forsøg på at se samtlige stadions i Danmark

    ›Jeg er knust af lykke over jeres indslag....hvor er det stort !....

    Det er ikke bare stort, det er lårklaskende morsomt.

    Jeg er dog skuffet over den manglende karakter på pølsen.'

    Edit: Det må være smørrebrødet der stjal min opmærksomhed. De 3 stjerner er noteret.

    PS. Har Pumas mor take away?
    The knack of flying is learning how to throw yourself at the ground and miss.
    -Douglas Adams
    Hicks's Avatar

  25. De følgende 2 brugere er enige:

Side 8 af 32 FørsteFørste ... 56789101118 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Vittigheder (eller forsøg derpå)
    By Martin in forum Diverse
    Svar: 20
    Sidste Meddelelse: 26.08.11, 09:36
  2. VM-stadions
    By Sokken in forum De korte linier
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 09.12.09, 23:36
  3. Landskampene Danmark-Sverige & Letland-Danmark
    By kalaha in forum De korte linier
    Svar: 94
    Sidste Meddelelse: 17.06.07, 10:31

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •