Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 19

Emner: KB-Hvidovre

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,694

    KB-Hvidovre

    570 tilskuere så her i formiddag KB/FCK2½ tage imod Hvidovre, som stadigvæk havde en teoretisk mulighed for oprykning.

    Startopstillingen var:

    Villadsen
    Hestehave - Piil - Schumacher - Svendsen
    Tandrup - Monberg - Alvaro Diaz - Claus Nielsen (anf.)
    Erton - Torry

    Og på bænken sad: Martin Jacobsen (ynglingemålmand), Nicklas Kristensen og Brian Kaus!!! (ja sgu! Truppen er jo presset af Viasat Cup-kampe, ynglingekampe og u/19 landsholdet, som spiller kampe pt. med Nikolaj Steen Hansen og Lasse Qvist bl.a.)

    Der skal ikke lyde så forfærdelig mange ord om selve kampen herfra, da deres udsendte medarbejder vågnede på sofaen med linser i kl. 8.30 i morges med en knivspids tømmermænd.

    KB kom foran ved Mads Torry som tæt ved mål fik drejet bolden uden om målmanden og over ved fjerneste stolpe, i øvrigt meget lig en situation umiddelbart før, hvor samme Torry blot fik overplaceret bolden efter en fin stikning fra Erton. Herefter bølgede kampen noget frem og tilbage med udmærket spil af begge hold.

    I 2. halvleg blev Nicklas Svendsen så skiftet med Nicklas Kristensen, som blev sat ind på højre back, hvilket sendte Hestehave ind centralt og Schumacher ud på venstre back. Hvidovre satte sig tungt på kampen i 2. halvleg og KB havde nok at gøre med at forsvare føringen.

    Villadsen, som jeg vist har været en lille bitte smule efter tidligere, stod en brandkamp og reddede KB i flere situationer. Selv de par gange, hvor der var lagt i ovnen til en gedigen skovtur fik han reddet situationerne ved at presse angriberne så meget, at de ikke fik scoret. Største chance fik Hvidovre, da en af deres spillere fra ½-1 meter formåede at ramme ved siden af bolden foran et fuldstændig tomt mål. Så vidste man, at de bare ikke ville score i dag.

    Helt morsomt blev det 3-4 minutter før tid, da Torry scorede til slutresultatet 2-0 på fornem vis. Han modtog bolden og afdriblede et par Hvidovre-spillere (uvederhæftige kilder skriger 4) og sendte derpå bolden i kassen med en skarphed som må have fået Hvidovres træner til at savle som en rakikonge fra Grækenland. Herefter udvandrede de desillusionerede Hvidovre-tifosi (med dokumenteret tromme) og man kunne svagt ane en mumlen om noget med næste sæson.

    Torry er i øvrigt topscorer med 11 mål, Bernburg har scoret 10 og Qvist 9.

    Dagens overraskelse: Der var dokumenteret Strahne under hele kampen, omend han ikke bidrog væsentligt til den vokale opbakning. Flot mosaik-TIFO, dog.
    Sidst redigeret af Spejder fra Mars : 25.05.06 kl. 12:50
    Mvh.
    Morten


    Álvaro er verdens flinkeste mand
    bekræftet af Lønstrup d. 27/1-2004
    Spejder fra Mars's Avatar

  2. De følgende 5 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    941

    Re: KB-Hvidovre

    ››Helt morsomt blev det 3-4 minutter før tid, da Torry scorede til
    ›slutresultatet 2-0 på fornem vis. Han modtog bolden og afdriblede
    ›et par Hvidovre-spillere (uvederhæftige kilder skriger 4)

    Dommerkomiteen har genset situationen og vurderet at Torry løber forbi 2 HIF spillere og derefter afdribler 2, før han elegant sparker bolden forbi keeperen.

    Men udover de fortjente roser til Villadsen, som leverede en helt uhørt forrygende stabil kamp, så også plusser til Alvaro Diaz, der som altid var uhyre arbejdssom, og kæmpede indædt for at bremse de fysisk stærkere Hvidovre spillere, Diaz præstation var ekstra beundringsværdig, da han ikke fik meget støtte fra Stefan Monberg, der har det svært i 2. div. når han bruges på den centrale midtbane.

    Hilsner Casper CC
    Sidst redigeret af Casper CC : 25.05.06 kl. 13:27

  4. De følgende 3 brugere er enige:

  5. #3
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,287

    Re: KB-Hvidovre

    ›I 2. halvleg blev Nicklas Svendsen så skiftet med Nicklas

    Forresten opfattede jeg ikke lige hvorfor Svendsen blev skiftet ud. Skade igen igen?
    ♪ Un bacio... un bacio ancora... ah!... un altro bacio... ♪

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,694

    Re: KB-Hvidovre

    Forresten opfattede jeg ikke lige hvorfor Svendsen blev skiftet
    ›ud. Skade igen igen?
    Hm, det opfattede jeg i så fald ikke. Han blev jo taget ud i pausen, som det er sket i de seneste par kampe, så måske man bare passer på med at belaste ham for meget efter den seneste skadespause.
    Mvh.
    Morten


    Álvaro er verdens flinkeste mand
    bekræftet af Lønstrup d. 27/1-2004
    Spejder fra Mars's Avatar

  7. #5
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    1,693

    Re: KB-Hvidovre

    ››
    ›Hm, det opfattede jeg i så fald ikke. Han blev jo taget ud i
    ›pausen, som det er sket i de seneste par kampe, så måske man bare
    ›passer på med at belaste ham for meget efter den seneste
    ›skadespause.

    Eller måske fordi man har tænkt sig at han skal spille i morgen?
    Stedet hvor legender fødes
    Don Ekström's Avatar

  8. De følgende 3 brugere er enige:

  9. #6
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    459

    Re: KB-Hvidovre

    Hvordan gjorde Erton det?

    Tak for referat i øvrigt :)

  10. #7
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,694

    Re: KB-Hvidovre

    ›Hvordan gjorde Erton det?
    Hm, i hele anden halvleg havde vi vel nærmest kun 2 angreb, så der så man han ikke så forfærdelig meget til ham. I 1. halvleg lavede han de enkelte udmærkede ting, men han gjorde ikke den store forskel. Han er god med bolden kan man tydeligt se, men han mangler endnu at spille en rigtig god kamp (med mig som tilskuer). Han er jo så i øvrigt stadigvæk kun ynglingespiller.

    ›Tak for referat i øvrigt :)
    Jeg be'r.
    Sidst redigeret af Spejder fra Mars : 25.05.06 kl. 16:55
    Mvh.
    Morten


    Álvaro er verdens flinkeste mand
    bekræftet af Lønstrup d. 27/1-2004
    Spejder fra Mars's Avatar

  11. #8
    mokouko48 er offline Ikke længere aktiv bruger
    Tilmeldingsdato
    May 2003
    Indlæg
    2,523

    Re: KB-Hvidovre

    Var det ikke Erton, der fik et mål underkendt for offside?

    Det hører iøvrigt med til historien, at Hvidovres Christian Lundby (tror jeg det var) fik en advarsel for at score med hånden.

    Derudover burde HIF have vundet stort, men KB havde Fru Fortuna samt Villadsen og Torry på deres side i dag.
    User is no longer active. Det er for indspist.

  12. Den følgende bruger er enig i dette:
    hz

  13. #9
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    1,693

    Re: KB-Hvidovre

    ›Var det ikke Erton, der fik et mål underkendt for offside?



    Jo det var det
    Stedet hvor legender fødes
    Don Ekström's Avatar

  14. #10
    Tilmeldingsdato
    Sep 2005
    Indlæg
    7

    Re: KB-Hvidovre

    Inside info:


    Nicklas Svendsen er ikke skadet. Hans skade har det fint. Har ikke mærket noget længe og skal starte inde fredag mod FCN. Derfor blev han taget ud i pausen. Og da han ikke fik noget gult kort i dag kan han også være med søndag mod bøf.
    Mere har jeg ikke endnu.

    Thomas V. Stod som sagt en rigtig god kamp i dag. Dog et par kiksere med udsparkene et par gange. Men det er da klart blevet bedre. ;)

    Dog ska Claus gennemtænke hvad han lavede dagen før kampen mid HIF og aldrig aldrig gøre det igen. Claus var meget tung og træt. Det vidste han også godt selv, så mon ik han vender stærkt tilbage. Selvfølgelig gør han det.
    Diaz gjorde en forskel da han kom ind mod B93 og igen i dag spillede han en rigtig fin kamp. den lille plæneklipper. ;)

    God kamp i morg til alle.

  15. #11
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    79

    Re: KB-Hvidovre

    Se billeder fra kampen på:

    http://www.123hjemmeside.dk/sportsbyen/467893

    [Sakset fra HvidovreFanklub.dk]

  16. #12
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    177

    Re: KB-Hvidovre

    ›Var det ikke Erton, der fik et mål underkendt for offside?

    ›Det hører iøvrigt med til historien, at Hvidovres Christian
    ›Lundby (tror jeg det var) fik en advarsel for at score med
    ›hånden.

    ›Derudover burde HIF have vundet stort, men KB havde Fru Fortuna
    ›samt Villadsen og Torry på deres side i dag.

    Vi var vist også heldige med dommeren/linievogteren i to situationer:

    1) en af vores forsvarere laver en Bertolt/Jesper Olsen, hvor en
    Hvidovremand opsnapper bolden og bliver dømt offside mens han har frit
    løb mod mål - en noget besynderlig fortolkning af reglen
    2) Kim Tandrup slap med en advarsel for at plante en knytnæve i hovedet på
    en modspiller efter at bolden var spillet. Selvom jeg kun så situationen lidt
    ud af øjenkrogen så det ret bevidst ud.

    Bortset fra det, så synes jeg især der var to underholdende elementer i dagens kamp. For det første opbakningen fra Hvidovres fankleb. Godt nok lignede mange, at de lige var væltet ud fra bodegaen, men deres sange og deres tifo kunne da godt matche FCN på en jævn dag. For det andet var der Torrys kolossale jebelscener: ved begge mål når han at sprinte næsten helt tilbage til udskiftningsbænken mens han udstøder et jebelråb og hiver ud i sin trøje a la "se hvem jeg spiller for" inden han bliver indhentet af sine holdkammerater.

  17. #13
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,694

    Re: KB-Hvidovre

    ›Vi var vist også heldige med dommeren/linievogteren i to situationer:
    ›2) Kim Tandrup slap med en advarsel for at plante en knytnæve i hovedet på en modspiller efter at bolden var spillet. Selvom jeg kun så situationen lidt ud af øjenkrogen så det ret bevidst ud.
    Hm, det er jeg så ikke helt enig i, forudsat at vi taler om samme situation :o) Som jeg ser det (mere eller mindre ud fra der hvor jeg sad), så hiver Hvidovres nr. 20 fat i Tandrups trøje, hvorved Tandrup bliver trukket tilbage og uforsætligt strejfer Hvidovre-spilleren over snudeskaftet. De 4 Hvidovre-tosser foran blev meget fortørnede, da vores række kaldte nr. 20 en flæbeprinsesse, men de harcellerede ikke over, at Tandrup skulle have haft kort eller noget, og de var ellers særdeles gavmilde med deres surmulende og bitre kommentarer, som kampen skred frem.
    Mvh.
    Morten


    Álvaro er verdens flinkeste mand
    bekræftet af Lønstrup d. 27/1-2004
    Spejder fra Mars's Avatar

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #14
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,558

    Re: KB-Hvidovre

    KB kom foran ved Mads Torry som tæt ved mål fik drejet bolden
    uden om målmanden og over ved fjerneste stolpe, i øvrigt meget
    lig en situation umiddelbart før, hvor samme Torry blot fik
    overplaceret bolden efter en fin stikning fra Erton
    Det var nu en fornem redning fra deres målmand. Afslutningen var ganske udmærket og det forklarer også det efterfølgende hjørnespark :-)


    så også plusser til Alvaro Diaz,
    der som altid var uhyre arbejdssom, og kæmpede indædt for at
    bremse de fysisk stærkere Hvidovre spillere, Diaz præstation var
    ekstra beundringsværdig, da han ikke fik meget støtte fra Stefan
    Monberg, der har det svært i 2. div. når han bruges på den
    centrale midtbane
    Oven på de fine roser sidst var jeg spændt på at se ham spille igen (et godt stykke tid siden sidst) men jeg må sige at de roser kan jeg ikke helt se berettiget denne gang. Et stort stykke arbejdsraseri måske, men han erobrede ikke så mange bolde og havde ikke bolden meget, selv ikke i 1. halvleg hvor KB ellers havde mest at byde på. I 2. halvleg var han meget anonym og kun et gult kort mindede en om han stadig var på banen (hvilket man kunne sige om de fleste da KB stort set ikke havde bolden de sidste 45 min)...


    mvh. Kristian
    De Små Blå Mejser
    Let's kick racism out of football
    hz's Avatar

  20. #15
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,287

    Re: KB-Hvidovre

    ›havde ikke bolden meget, selv ikke i 1. halvleg hvor KB ellers
    ›havde mest at byde på. I 2. halvleg var han meget anonym og kun

    Og han må have brugt al sin energi i 1. halvleg. I det meste af 2. havde han samme arbejdsradius som Finn Laudrup i sin KB-tid (dog måske 20 meter længere tilbage).
    ♪ Un bacio... un bacio ancora... ah!... un altro bacio... ♪

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Hvidovre - FCK2/KB
    By hz in forum De korte linier
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 23.04.07, 19:10
  2. KB/FCK2 - Hvidovre
    By Spejder fra Mars in forum De korte linier
    Svar: 6
    Sidste Meddelelse: 17.09.06, 17:30
  3. Jonas Schumacher til Hvidovre
    By dabstar in forum De korte linier
    Svar: 7
    Sidste Meddelelse: 23.06.06, 00:47
  4. Ynglinge: KB - Hvidovre
    By kaare in forum De korte linier
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 14.05.06, 09:48
  5. Hvidovre-FCK2 0-1
    By Moo in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 04.10.05, 17:14

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •