Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 38

Emner: Min uforbeholdne status om CM 01/02

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,558

    Min uforbeholdne status om CM 01/02

    Hvis man ser på den 01/02 udgaven synes spillet (positive) evne til at producere klassespillere i en meget ung udgave ikke at være aftaget. Her tænker jeg på fra tidligere udgavers stjerner som Propar, Mokuku og Kujala til 01/02 udgavens Samba, Debski, Rademel Garcia og igen Kujala. Der er med garanti et hav flere.

    Hvis man istedet ser på oversættelsen må man sige der er et stykke vej igen. Nyheder fra portaler, aviser etc. starter med småt og med underlige tegn man bliver hurtig træt af at læse, at en "<i>italiener</i> avis skriver" og spillere fra Estland og lign. hedder estlænder.

    En udvidet behandling af visse skadede spillere er godt, og at man selv skal scoute unge spillere, før man kan se deres potentiale, er rigtig godt. Bortset fra at man ikke se en spillers potentiale man lige har spillet imod. Man er åbenbart blind under en kamp!

    Spilsystemerne har endnu ikke inddraget en 4-2-3-1, hvilket mange "rigtige" landshold bruger idag.

    Desuden synes spillets tidligere svaghed mod 4-3-3 at være slut (hvis man justerede lidt på løbemønstre kunne man ikke undgå at vinde med denne formation, hvilket egentlig ikke var sjovt). Istedet har jeg haft stor succes i 01/02 med 4-1-3-2 og 4-3-2-1, hvis de tilføres en offensiv spillestil.



    mvh. hz
    der skulle ud med noget cm
    Sidst redigeret af hz : 14.01.02 kl. 21:56

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    38

    Sv: Min uforbeholdne status om CM 01/02

    ›Hvis man ser på den 01/02 udgaven synes spillet (positive) evne
    ›til at producere klassespillere i en meget ung udgave ikke at
    ›være aftaget. Her tænker jeg på fra tidligere udgavers stjerner
    ›som Propar, Mokuku og Kujala til 01/02 udgavens Samba, Debski,
    ›Rademel Garcia og igen Kujala. Der er med garanti et hav flere.

    enig!

    ›Hvis man istedet ser på oversættelsen må man sige der er et
    ›stykke vej igen. Nyheder fra portaler, aviser etc. starter med
    ›småt og med underlige tegn man bliver hurtig træt af at læse, at
    ›en "<i>italiener</i> avis skriver" og
    ›spillere fra Estland og lign. hedder estlænder.

    Du har ret i at det er pisse irreterende med de stavefejl der er i spillet, når man spiller på dansk. Men den seneste og sidste patch fra Si Games, retter mange af de stavefejl der er i spillet.

    ›En udvidet behandling af visse skadede spillere er godt, og at
    ›man selv skal scoute unge spillere, før man kan se deres
    ›potentiale, er rigtig godt. Bortset fra at man ikke se en
    ›spillers potentiale man lige har spillet imod. Man er åbenbart
    ›blind under en kamp!

    Det synes jeg også er lidt dårligt, dog gøre det ikke så meget.

    ›Spilsystemerne har endnu ikke inddraget en 4-2-3-1, hvilket mange
    ›"rigtige" landshold bruger idag.

    Det er da ligemeget om 4-2-3-1 systemet ikke er der i forvejen, for man kan da selv lave det.

    ›Desuden synes spillets tidligere svaghed mod 4-3-3 at være slut
    ›(hvis man justerede lidt på løbemønstre kunne man ikke undgå at
    ›vinde med denne formation, hvilket egentlig ikke var sjovt).
    ›Istedet har jeg haft stor succes i 01/02 med 4-1-3-2 og 4-3-2-1,
    ›hvis de tilføres en offensiv spillestil.

    Det er godt at der ikke mere er den der 4-3-3 bug mere.
    Jeg spiller selv oftest med en 4-1-2-1-2 system, som jeg har meget succés med.

    mvh. Daniel

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    185

    Stavefejl

    Når nu vi er ved stavefejlene, så hedder han altså Prospar - Peter Prospar.
    "........... er bare snart træt af folk der dømmer forkert, bare man gør noget forkert"

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    426

    Målslugerens stats

    Jeg har ikke endnu fået nogen entydige svar på, hvilke stats en målsluger skal have.

    Nogen angribere har enormt gode stats (også de skjulte stats), men scorer alligevel blot 1 mål pr. kamp i Superligaen (Vieri, Totti, etc.). Derimod er der spillere, der med meget lavere stats - skjulte og synlige - scorer lige så mange mål, hvis ikke flere!

    Ved nogen, hvad dette skyldes? Jeg har en teori om, at høj Work Rate og Influence gør, at angriberen deltager i for meget af spillet på banen, hvilket giver et hold spilovertaget. Men det koster derimod på angriberens målfarlighed. Hvis min teori holder stik, så skulle det altså kunne betale sig at have en angriber med lave stats i Work Rate og Influence og primært høje stats i Finishing og Off the Ball, hvis man i forvejen har et hold, der i forvejen har spilovertaget.

    I øvrigt har jeg spillet med FCK over nu 22 sæsoner og har endelig fundet en spiller, der virkelig kan score mål - 2-3 mål i snit per kamp over en hel sæson (scorer ofte 5 mål i en enkelt kamp). Hans angrebsmakkere er to Vieri-typer (og Vieri-klasse), der sammen med midtbanen kan fodre målslugeren med chancer. Men min målsluger har ringe stamina, hvorfor han kun holder til 10-15 minutter inde i 2. halvleg, før jeg skifter ham ud (så han får 100 i condition til næste kamp) - alligevel når han at score sine mål inden da.

    Hvilken "stat" viser i øvrigt om angriberen spiller jævnt hele kampen eller brænder det hele af i en målrus på 55-60 minutter.
    Thomas L

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,558
    Hej Thomas.

    Det med tallene er en værre en. Normalt tager jeg udgangspunkt i finishing, determination, pace og heading. Det sidste skyldes en eller anden forstilling om en boksangriber der i Jardel-stil tonser dem i nettet med pandebrasken.

    Det kommer også an på spilsystemet og de medspillere "bomberen" har omkring sig. Forwards (FC)er generelt ikke lige så målfarlige som strikers (SC) og det kræver nogle gode assist-spillere på midtbanen og backpladserne.

    Jeg tror din teori om work rate og influence er rigtig nok, hvis man kigger på de offensive egenskaber, så er influence og work rate heller ikke imellem. Derimod er off the ball, som du nævner, og positioning vigtige. Dvs. hvis de offensive egenskaber alle er høje (+ hovedstød) har du en potentiel bomber.

    Til sidst, hvad hedder ham som scorer 2-3 mål pr. kamp? og man vil altid have et par stykker der kun holder en time. Du kan eventuel give ham fysisk træning, men han brokker sig garanteret.


    mvh. Kristian
    De Små Blå Mejser
    Let's kick racism out of football
    hz's Avatar

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    426
    Min mand, der scorer 2-3 mål per kamp over en sæson er fra mit FCK spil, hvor jeg kører på vistnok 23 sæson. Så det drejer sig om en fiktiv fremtidsspiller fra Spanien, der hedder Esteves. Han er omgivet at to angribere, der har stats ligesom Vieri og midtbanen består også af 3 superspillere, hvor den ene spillers stats ligner Rivaldos mens de to andre har stats som Veron! Min defensive midtbanespiller, backkæden og målmanden er selvfølgelig også de bedste man kan opdrive i spillet på den tid (om 22 år).

    Men tilbage til min fremtidsmålsluger Esteves fra Spanien. Han har faktisk rimelig høj stamina (18), men han brænder alligevel ud i hæsblæsende målorgier. Og så er det bare, at det undrer mig, hvad der gør, at han har et "energiniveau" over alle de andre (som har langt højere work rate), der gør, at han næsten altid går amok i målorgier. Faktisk kan jeg godt lade ham spille hele kampen, hvor han så ofte scorer op til 6-7 mål i en kamp, men så ryger hans condition helt ned på 30-35%, hvorfor han må stå over i de næste mange kampe.

    Faktisk har jeg i løbet af de 23 sæsoner fundet et par midtbanespillere med samme "energiniveau" som Esteves, og disse har spillere gør, at modstanderen stort set aldrig får bolden og, at man konstant kreerer store chancer, som man hovedsageligt scorer på. Det er bare pisse irreterende, at man konstant skal skifte spillere ud. Det kunne faktisk være rart med en automatisk udskiftning/indskifning funktion i CM, men den eksisterer ikke i CM 99/00, som jeg spiller.

    Derfor ville det være PERFEKT, hvis man havde to Esteves typer - en der kunne tage en halvleg hver. Et af mine mål er at score over 200 mål på 33 superligakampe, men er indtil videre kun nået op på 182. Med endnu en spiller som Esteves, vil dette ikke være noget problem!

    Mit spilsystem er selvfølgelig en variant af 4-1-3-2, som er det bedste i CM 99/00. Men jeg har kanongode spillere, der gør at man altid har bolden, hvorfor jeg kun behøver 3 backs. Derfor er min opstilling 3-1-3-3.

    angriber - angriber - angriber (disse kan være både forwards og strikers)
    offensiv midtbane x3
    central defensiv midtbanemand
    forsvar - forsvar - forsvar
    målmand

    Thomas L
    Thomas L

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    Feb 2002
    Indlæg
    1

    SKA I HAVE EN BOMBER ?

    altså den største bomber man kan købe til ALLE hold i dette spil er Tó Madeira

    Jeg har købt ham til FCK mit første år for 1 Mill DKR..

    Han ska spille Center i angrebet

    http://slipknotem.subnet.dk/weeh.jpg

    Ialt 46 kampe - 43 mål og sådan fortsætter han!!

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    2,309
    og det værste ved Tó Madeira er at........ han findes ikke i virkeligheden :0)

    et website ringede til klubben som han angiveligt spiller i for at høre om der fandtes en Tó Madeira, men det gjorde der ikke. Der har aldrig spillet en To madeira i klubben, og der er heller ingen som har et navn der bare minder om hans.
    det eneste de fandt ud af var at Madeira var en ø.

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    1,899

    En anden spændende spiller er

    Dean Shiels 15 årig knægt fra nordirland.
    Han kan fåes fra første sæson ganske gratis, og med al ære og respekt for mit hold Barnet i conference league, så sparker han dem altså ind.
    Hvem sagde en ny Owen?

    Mattsson #1988
    Copenhagen Capital$ #3
    "Naaaj, der er ikke tale om gummiben, det har der ikke været på noget tidspunkt og det bliver der ikke igen"
    Mattsson#1988's Avatar

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,558
    ›og det værste ved Tó Madeira er at........ han findes ikke i
    ›virkeligheden
    :0)


    ›et website ringede til klubben som han angiveligt spiller i for
    ›at høre om der fandtes en Tó Madeira, men det gjorde der ikke.
    ›Der har aldrig spillet en To madeira i klubben, og der er heller
    ›ingen som har et navn der bare minder om hans.

    ›det eneste de fandt ud af var at Madeira var en ø.


    Skrev du ikke lige, at der var to :o)


    mvh. Kristian

  11. #11
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    2,309
    okay, så to øer da :0)

  12. #12
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,558
    Tó Maderia findes fra start i mit cm, han spiller i Portugal for en eller anden lille klub jeg har glemt, men efter kort tid købte Braga ham.

    Så han er med fra start i spillet, hvilket må gøre ham levende...

    Han er forøvrigt en helvedes karl for Braga...


    mvh. Kristian
    Sidst redigeret af hz : 23.05.02 kl. 16:52
    De Små Blå Mejser
    Let's kick racism out of football
    hz's Avatar

  13. #13
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    171

    Er der koder ?

    er der koder til spillet ???

  14. #14
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    941

    Koder?

    Hmm, koder det klinger lidt af snyd i mine ører. Der er da ikke noget ved at spille spil hvis man snyder!

    Skam dig;-)

    Hilsner Casper CC
    Sidst redigeret af Casper CC : 24.05.02 kl. 08:22

  15. #15
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,427
    Ja specielt i CM er koder da dumt, da det handler om hvor dygtig og heldig man er som manager, men det må være folks egen sag.

    To Madeira har jeg også med Brighton og han er et kanonkøb, jeg købte ham for £70K, og han er en mand for 25 kasser pr. sæson. Der er det med ham To, at det bare er et kælenavn, så hvis man havde kontaktet klubben og opgivet hans rigtige navn, så kunne han godt eksistere IRL. Jeg ved det ikke.

    mvh Stephphen
    Fraværende

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Don Ø: Min søn bliver aldrig min afløser...
    By Phessor in forum De korte linier
    Svar: 21
    Sidste Meddelelse: 19.11.06, 03:00
  2. Status 05/06!
    By Røll in forum De korte linier
    Svar: 9
    Sidste Meddelelse: 05.12.05, 18:59
  3. Status over sæsonstart
    By the_double in forum De korte linier
    Svar: 6
    Sidste Meddelelse: 31.07.05, 14:42
  4. ohhh min gud min gud
    By FC_simonovich in forum De korte linier
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 07.08.04, 18:25

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •