Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 26

Emner: Gik FCK ud med et overskud?

  1. #1
    Jaber er offline Hjalte Bo's største fan!
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    29

    Gik FCK ud med et overskud?

    Hej.
    Jeg sad den anden dag og snakkede med en der arbejder i Lalandia. Vi kom tilfældigvis ind på Flemming Østergaard og hans lalandia forretning. Han havde en negativ holdning til Hr. Østergaard, i det han mente at Lalandia ikke fik den omtale de burde have i forhold til Ps&e's flotte overskud. Han mente at Fodboldafdelingen var gået ud med et underskud på ca. de 3 millioner, og Lalandia kom ud med et overskud på ca 33 millioner kroner. Det går jo så op i at PS&E har et overskud på de 30 millioner i runde tal.

    nogen der evt. ved noget?
    Hjalte Bo!

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    2,174

    Re: Gik FCK ud med et overskud?

    Der er ikke kommet årsopgørelse for 05/06 endnu, men for 04/05 så det sådan ud:

    http://www.parken.dk/div/aar2004_05.pdf
    Mvh.,

    NewerNN.
    ----
    "FCK er vor tids svar på Yoyo'en, Buffalo-sko, Pokemon-kort eller Burberry halstørklæder."

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    2,174

    Re: Gik FCK ud med et overskud?

    Og så kan jeg lige tilføje at der højst sandsynligt ikke har været overskud på spillersalg/køb, men der under alle omstændigheder nok har været overskud på FCK som helhed.
    Mvh.,

    NewerNN.
    ----
    "FCK er vor tids svar på Yoyo'en, Buffalo-sko, Pokemon-kort eller Burberry halstørklæder."

  4. #4
    Jaber er offline Hjalte Bo's største fan!
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    29

    Re: Gik FCK ud med et overskud?

    ›Og så kan jeg lige tilføje at der højst sandsynligt ikke har
    ›været overskud på spillersalg/køb, men der under alle
    ›omstændigheder nok har været overskud på FCK som helhed.

    Det er selvfølgelig det Lalandia er købt til, men de kunne godt få mere omtale med hensyn til det, de gør trods alt et godt arbejde dernede..
    Hjalte Bo!

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    890

    Re: Gik FCK ud med et overskud?

    ››Og så kan jeg lige tilføje at der højst sandsynligt ikke har
    ››været overskud på spillersalg/køb, men der under alle
    ››omstændigheder nok har været overskud på FCK som helhed.

    ›Det er selvfølgelig det Lalandia er købt til, men de kunne godt
    ›få mere omtale med hensyn til det, de gør trods alt et godt
    ›arbejde dernede..

    Nu havde PS&E også overskud i biksen inden man købte Lalandia.. Men hvis det kan glæde din ven, så må han da godt få et klap på skulderen af undertegnede.. :)
    "Han er hamrende dygtig, og det er noget af en præstation at få skabt en fankultur omkring noget, der reelt er et kunstprodukt." - Sagt om Flemming Østergaard

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    Dec 2005
    Indlæg
    231

    Re: Gik FCK ud med et overskud?

    Jeg tør godt love at Parken Sport & Entertainment igen i år har det største overskud i DK.
    -
    Ailton, Hvad sagde jeg!!

    Guldfuglen!

    [CENTER]JC
    ZP - MZ - MA - OW
    LS - WK - AH - JG
    AA - CS

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    681

    Re: Gik FCK ud med et overskud?

    ›Jeg tør godt love at Parken Sport & Entertainment igen i år
    ›har det største overskud i DK.
    Nå, øhm....fedt nok...Nu var det ikke lige det der blev spurgt om, men det er da godt at du kan berolige os...

  8. Den følgende bruger er enig i dette:
    hz

  9. #8
    Tilmeldingsdato
    Jan 2003
    Indlæg
    845

    Re: Gik FCK ud med et overskud?

    ›Hej.
    ›Jeg sad den anden dag og snakkede med en der arbejder i Lalandia.
    ›Vi kom tilfældigvis ind på Flemming Østergaard og hans lalandia
    ›forretning. Han havde en negativ holdning til Hr. Østergaard, i
    ›det han mente at Lalandia ikke fik den omtale de burde have i
    ›forhold til Ps&e's flotte overskud. Han mente at
    ›Fodboldafdelingen var gået ud med et underskud på ca. de 3
    ›millioner, og Lalandia kom ud med et overskud på ca 33 millioner
    ›kroner. Det går jo så op i at PS&E har et overskud på de 30
    ›millioner i runde tal.

    ›nogen der evt. ved noget?

    Forstår godt hvad du mener. Jeg ved ikke hvor mange der har hørt det, men jeg fra TV fik jeg at vide at Lalandia tjener meget godt... Så det vidste jeg godt ...
    I'm a Zuma wannabee, and I'm God damn proud of it!

  10. #9
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    43

    Re: Gik FCK ud med et overskud?

    Jeg tør godt love at Parken Sport & Entertainment igen i år har det største overskud i DK.

    Du er en modig fætter!

    Der er andre selskaber, APM, de store banker m.fl., der kommer ud med nogle pænt store overskud målt i kroner, mens andre kommer med nogle fantastiske overskud målt i procent af egenkapitalen, så det er et imponerende løfte, du er ude med!

    Måske gælder dit løfte kun ved sammenligning med håndfuld selskaber, der har bestemmende indflydelse på en superligaklub - og så kun målt i kroner og ikke procent?

    mvh
    juf

  11. #10
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    737

    Re: Gik FCK ud med et overskud?

    ›Fodboldafdelingen var gået ud med et underskud på ca. de 3 millioner....nogen der evt. ved noget?

    Der er masser af tråde, omhandlende dekomponering af PS&E's regnskab her.

    Hvis du derimod blot er ude efter fuldstændig udokumenterede emotionelle påstande om FCK's økonomi, eller blot søger den sandhed at en børsnoteret virksomhed med bogforlag, gymnasium, konferencer, koncerter, multiarena, A-landskampe, ejendom osv. naturligvis er en rendyrket fodboldklub, der slet ikke kan sammenlignes med den onde PS&E koncern, så prøv de maniske her.
    "Och du glömmer det viktigaste. FCK är av plast och av ondo. Statsfinansierad styggelse. Äckligt"

  12. De følgende 5 brugere er enige:

  13. #11
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    3,257

    Re: Gik FCK ud med et overskud?

    ›Der er masser af tråde, omhandlende dekomponering af PS&E's
    ›regnskab her.


    For lige at tage den korte(re) version - så handler det om hvordan du definerer "FCK"

    Hvis det kun er de helt basale ting som udgifter til ting som spillerbus, spilletøj fys, og udstyr, så gir vi helt sikkert underskud. Hvis du medtager transfers - gør vi det nok også. Det er tilmed offentliggjort fra ledelsens side at de accepterer p til 10 millioner i transferunderskud over 5 år.

    Det var så udgifterne. Da PSE blev oprettet som selskab var det i teorien bare FCKs kassererafdeling der lavede et selskab for at håndtere Parken og de tillæggende muligheder.
    Spørgsmålet er så hvor mange af disse indtægter fra hele selskabet vi kan veje op imod udgifterne, for så at få et (komplet ligegyldigt, men principielt) tal. Er det kun sponsorkroner og præmiepenge der tæller for at man er "ægte"?
    Eller er der også værdier som fx PR og anden positiv omtale man kan nyde godt af i og med at man er pertner med PSE?
    Ergo er det svært at gøre det op i kroner og ører hvis man partout skal dele regnskabet op i rent principielle afdelinger. Faktum er, at alle pengene går i PSEs kasse, og det er bestyrelsen der bestemmer hvor pengene skal hen.

    Diskussionen om hvorvidt man skal bruge pengene til det endelige formål, eller om de først skal yngle findes også i alle andre klubber - bare på forskellige plan. De andre sælger deres bedste spillere for at tjene penge, vi sælger alt muligt andet. 1-0 til os.

    PS - Efter min mening kan man ikke dele det op på den måde. Lalandia blev købt for at skaffe penge til kassen, så man kunne smide nogle penge ind i at højne niveauet rent sportsligt. Her kæder onde tunger dog nogle ting sammen og argumenterer at så længe FCK ikke satser for alle deres penge, kan det kun passe at de tjener penge for bare at tjene penge, så fodbolden altså ikke er førsteprioritet. Det mener jeg selvfølgelig at den har.
    Penge for penges skyld er et underligt fesent begreb, so langt fra afspejler ambitionsniveau - hvilket ledelsen i vores foretagende givetvis har.

    Eftersom der ikke er nogen decideret opdeling imellem de forskellige dele af koncernen, handler det hele om hvilken tiltro man har til bestyrelsen.
    This message expresses the views of the author, and are not necessarily the views of this Forum or any entity associated with this Forum. Also, it might be completely wrong.
    Pillefaxe's Avatar

  14. #12
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    77

    Re: Gik FCK ud med et overskud?

    ›Hej.
    ›Jeg sad den anden dag og snakkede med en der arbejder i Lalandia.
    ›Vi kom tilfældigvis ind på Flemming Østergaard og hans lalandia
    ›forretning. Han havde en negativ holdning til Hr. Østergaard, i
    ›det han mente at Lalandia ikke fik den omtale de burde have i
    ›forhold til Ps&e's flotte overskud. Han mente at
    ›Fodboldafdelingen var gået ud med et underskud på ca. de 3
    ›millioner, og Lalandia kom ud med et overskud på ca 33 millioner
    ›kroner. Det går jo så op i at PS&E har et overskud på de 30
    ›millioner i runde tal.

    ›nogen der evt. ved noget?

    Synes at huske, at Don Ø ved købet af Lalandian skamroste virksomheden for deres overskud og i forlængelse at det sagde at potentialet slet ikke var nået i Lalandia. Så alene der siger han at det er en meget vigtig del af PSE A/S

  15. #13
    Tilmeldingsdato
    Dec 2005
    Indlæg
    231

    Re: Gik FCK ud med et overskud?

    ›Jeg tør godt love at Parken Sport & Entertainment igen i år
    ›har det største overskud i DK.

    ›Du er en modig fætter!

    ›Der er andre selskaber, APM, de store banker m.fl., der kommer
    ›ud med nogle pænt store overskud målt i kroner, mens andre kommer
    ›med nogle fantastiske overskud målt i procent af egenkapitalen,
    ›så det er et imponerende løfte, du er ude med!

    ›Måske gælder dit løfte kun ved sammenligning med håndfuld
    ›selskaber, der har bestemmende indflydelse på en superligaklub -
    ›og så kun målt i kroner og ikke procent?

    ›mvh
    ›juf


    ALLES IST FUSSBALL!!
    -
    Ailton, Hvad sagde jeg!!

    Guldfuglen!

    [CENTER]JC
    ZP - MZ - MA - OW
    LS - WK - AH - JG
    AA - CS

  16. #14
    Tilmeldingsdato
    Mar 2005
    Indlæg
    107

    Re: Gik FCK ud med et overskud?


    ›Synes at huske, at Don Ø ved købet af Lalandian skamroste
    ›virksomheden for deres overskud og i forlængelse at det sagde at
    ›potentialet slet ikke var nået i Lalandia. Så alene der siger han
    ›at det er en meget vigtig del af PSE A/S


    jeps...den melding var han ude med...*S*

    at deres overskud så er ØGET efter pse har overtaget,viser vel bare igen at han er en god købmand....*LOL*

    at så bundbyfjolserne harcellerer over det viser jo bare at de er langt bagud hvad angår forretningssans..*G*

    de kunne da bare have budt,da det var til salg..

  17. #15
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    15

    Re: Gik FCK ud med et overskud?

    ›PS - Efter min mening kan man ikke dele det op på den måde.
    ›Lalandia blev købt for at skaffe penge til kassen, så man kunne
    ›smide nogle penge ind i at højne niveauet rent sportsligt. Her
    ›kæder onde tunger dog nogle ting sammen og argumenterer at så
    ›længe FCK ikke satser for alle deres penge, kan det kun
    ›passe at de tjener penge for bare at tjene penge, så fodbolden
    ›altså ikke er førsteprioritet. Det mener jeg selvfølgelig at den
    ›har.

    Er meget enig i meget af det nævnte her. Dog er jeg ikke helt enig at Lalandia blev købt for at skaffe penge til at højne niveauet rent sportsligt, dette er blot en sidegevinst. Lalandia blev købt fordi bestyrelsen inkl. Don Ø. så en god investeringsmulighed, som kunne udvikles inden for PSE A/S forretningsområde. Man skal huske at parken dengang næsten ingen gæld havde, og man havde/har således rådighed over mange økonomiske resourcer, som helst gerne skal ud og arbejde, istedet for at stå på en konto. Dette er de kommet iform af Lalandia og nu formentlig fitness.dk.
    PSE A/S er jo et aktieselskab, som A/S betyder. Bestyrelsens er således udpeget af aktionærerne, og deres opgave er at varetage selskabets interesserer indenfor diverse forretningsområder herunder Lalandia, Parken, FCK og FCK håndbold m.v., og denne vej igennem skal de gerne pleje aktiekursen, hvilket vil sige at pleje aktionærernes interesser, og aktionærernes interesse er at tjene penge.

    Dette betyder dog ikke at det at PSE tjener penge i Lalandia ikke betyder flere penge til FCK, for med flere penge at gøre godt med, så kan der også tænkes større hvad FCK angår, da dette kan vise sig som en god investering, f.eks. hvis FCK kommer i CL.

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 50
    Sidste Meddelelse: 25.07.09, 19:24
  2. OB-FCK 1 stk FCKFC tur i overskud
    By FCKFC0451 in forum Bazar
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 12.05.09, 11:00
  3. TV i overskud?
    By Elver in forum Bazar
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 03.11.08, 10:16
  4. Billet i overskud til FCK-AGF
    By Kenneth Bak in forum De korte linier
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 06.11.04, 11:32
  5. Sådan gik min værste FCK dag:
    By tdn70 in forum De korte linier
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 06.08.04, 07:56

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •