Se afstemningsresultater: Hvad forstår du ved "Maltaligaen"?

Stemmeafgivere
108. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • At ligaen i europæisk sammenhæng er lort

    86 79.63%
  • At ligaen er ustabil, og selv tophold taber til bundhold

    22 20.37%
Viser resultater 1 til 8 af 8

Emner: Maltaliga-begrebet

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    626

    Maltaliga-begrebet

    På baggrund af en ophedet diskussion i skakten: hvad forstår du ved tesen om at FCK spiller i Malta-ligaen?

    1) At Superligaen er det argeste lort og selv mesteren får høvl af lortehold i CL-kvalen (indikator: de elendige europæiske resultater)
    2) At Superligaen er en ustabil liga med ringe spil, hvor alle slår alle, og alt er ustabilt. (indikator: vist nok at pladserne 3-7 skifter ret tilfældigt).

    Stem som vinden!
    Få koll på hvad der er prol
    http://whitetrashoftheday.blogspot.com/

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    3,066

    Re: Maltaliga-begrebet

    For mit vedkommende en blanding af de to.

  3. De følgende 9 brugere er enige:

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,395

    Re: Maltaliga-begrebet

    ›På baggrund af en ophedet diskussion i skakten: hvad forstår du
    ›ved tesen om at FCK spiller i Malta-ligaen?

    Skakten burde bare glæde sig over Neuvilles flotte mål i nat... nå ikke?

    ›1) At Superligaen er det argeste lort og selv mesteren får høvl
    ›af lortehold i CL-kvalen (indikator: de elendige europæiske
    ›resultater)
    ›2) At Superligaen er en ustabil liga med ringe spil, hvor alle
    ›slår alle, og alt er ustabilt. (indikator: vist nok at pladserne
    ›3-7 skifter ret tilfældigt).

    Jamen mulighederne bruges i flæng. Tillad mig dog at bringe det første bidrag jeg for alvor bider mærke i om den noksom om omtalte Maltaliga. Det stammer, som så mange andre kloge betragtninger, fra Spruthusets Jan Saxo, og det var hans tørre kommentar til den parodisk ringe kamp - defensivt - mellem os og AaB i Parken i efteråret 2004. Det stod 3-2 efter 45 minutter, og det defensive arbejde var en farce. Mestrene mod skumfuser. Maltaliga!

    Men samme Saxo skriver om Malta allerede inden. Læs her. Det er desillusion over et meget tabt udseende DM i 2003. Og det er godt.

    mvh,
    -smølle

  5. #4
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    816

    Re: Maltaliga-begrebet

    jeg ville gå endnu videre og sige begge dele gør en Maltaliga
    "Impulser, det er noget kvinder får når de kører plasticken gennem revnen" - Henrik Rønsbo
    PeterMT's Avatar

  6. #5
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    626

    Re: Maltaliga-begrebet

    Edit:
    "Svaret" står så her bl.a.:
    http://www.spruthuset.dk/ur.04-51.htm

    Nuvel fokus er stadig på hvad den enkelte fan vurderer. Men afstemningen er også ved at vise en tydelig tendens
    Få koll på hvad der er prol
    http://whitetrashoftheday.blogspot.com/

  7. #6
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,477

    Re: Maltaliga-begrebet

    ›1) At Superligaen er det argeste lort og selv mesteren får høvl
    ›af lortehold i CL-kvalen (indikator: de elendige europæiske
    ›resultater)

    Det

    ›2) At Superligaen er en ustabil liga med ringe spil, hvor alle
    ›slår alle, og alt er ustabilt. (indikator: vist nok at pladserne
    ›3-7 skifter ret tilfældigt).

    Tjek den maltesiske liga fra i år og de foregående, og det fremgår at Sliema Wanderers, Birkirkara og Hibernians for det meste ligger i top tre, mens Valletta og Marsaxlokk for det meste ligger efter. Der er også pæn forskel på holdenes point.

    http://www.rsssf.com/tablesm/malt06.html

    Jeg har ikke kendskab til spilkvaliteten på Malta, men da de konstant ligger omkring en 30.-plads på UEFA's seedningsliste for klubhold, er det næppe højt. Men jeg finder ikke belæg for at alle holdene slår hinanden, eller at midterholdene er mere svingende end andre steder. Så i den henseende mener jeg at betegnelsen "Malta-ligaen" er ret misvisende. Man kunne lige så godt bruge Allsvenskan eller Tippeligaen som model.

    Jeg synes mest den danske liga ligner den skotske - med to ret stabile førerhold, og et godt stykke ned til de næste hold, hvoraf de næste 6 hold er ret jævnbyrdige. Der er selvfølgelig den væsentlige forskel til Skotland at Rangers og Celtic normalt lægger endnu større afstand til Hibernian mv end FCK og Brøndby lægger til OB, AaB mfl.

    Der er det særlige, som har været oppe i diskussionen, at mange af de næstbedste danske hold har langvarige nedture - hele halvsæsoner hvor intet fungerer. Det havde vi som bekendt også i efteråret 2004. Det er selvfølgelig et kvalitetsproblem som kvalificerer til en betegnelse, men den eneste grund til at bruge Malta som billede på det, er at ordet Maltaliga virker mere mundret end Bosnien-Herzegovina-ligaen, Trinidad-og-Tobago-ligaen, Burkina-Faso-ligaen eller et andet mystisk fodboldland med et uudtaleligt navn.

    vh
    gb

  8. #7
    mokouko48 er offline Ikke længere aktiv bruger
    Tilmeldingsdato
    May 2003
    Indlæg
    2,523

    Re: Maltaliga-begrebet

    Skal jeg vælge, må det blive den første mulighed - men vores Maltaliga kan udvikle sig til den skotske på sigt med lidt held.

    Altså en liga lignende den skotske. Ikke med skotske hold. Det ville jo være fjollet!
    User is no longer active. Det er for indspist.

  9. #8
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    185

    Re: Maltaliga-begrebet

    ›For mit vedkommende en blanding af de to.

    Hvilket også er den korrekte udlægning. Det ved jeg bare

    Det refererer mere til en generel tilstand ud fra en række konkrete begivenheder, der beviser at dansk klubfodbold langt fra er det som vi gerne ønsker os, og som nogle forsøger at overbevise os om at det sandelig er. Tophold der ikke spiller som tophold, spillemæssig stagnation og honolulu-bold (som den konkrete Aab-kamp, Smølle nævner), og europæiske resultater der stinker.

    Altsammen indikationer på at klubfodbolden og superligaen - både på uefa-ranglisten og ikke mindst på det mentale plan (for en fan) - bevæger sig nærmere Malta end nationer som fx. Belgien eller Schweiz, der ikke burde være så håbløst langt væk som de ligner i øjeblikket.

    hilsner
    Jan

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Skal begrebet Vahl bortskaffes ?
    By Karsten CF1 in forum Diverse
    Svar: 32
    Sidste Meddelelse: 10.09.04, 09:32

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •