Side 1 af 6 1234 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 83

Emner: Ligacup-finalen d. 16. juli

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,225

    Ligacup-finalen d. 16. juli

    Som man erindrer sig fra i fjor, så er den tidligere supercup, hvor mestrene tog imod pokalvinderne inden sæsonstart, blevet erstattet af en besynderlig turnering, hvor de tre bedst placerede hold fra sæsonen før mødes til en kamp, der varer tre halvege. Dette koncept er alt andet lige også noget mere hensigtsmæssigt, hvis man vil være sikker på, at både Brøndby og FC København deltager i løjerne. Pokalvinderne kan så meget passende kigge med fra sidelinien, hvis det vindende hold - som i år - ikke skulle være blandt de første tre.

    Sidste år foregik dette show på Brøndby Stadion, fordi - troede jeg - Brøndby på daværende tidspunkt var forsvarende mestre. Så langt så godt.

    Nu viser det sig åbenbart, at dette års udgave af denne traditionsrige turnering tilsyneladende skal spilles på Farum Park i stedet for i Parken hos de nykårede mestre fra i år. Et hyggeligt stadion så absolut, og dejligt tæt på byen, så det skal nok blive festligt. Specielt ser man jo frem til at komme frem og tilbage i en proppet linie H sammen med vennerne i blåt og gult, så man rigtig kan blive rystet godt sammen inden den nye sæson.

    Det bliver jo også meget hyggeligt at se, hvordan bronzevinderne OB, der jo har skiftet en hel del ud her til sommer vil se ud i den nye udgave. Nå nej, de har jo så desværre meldt fra på grund af Toto Cuppen, men så går pladsen vel til det eneste danske hold, der ellers har vundet noget af betydning i år (undskyld FCN, Viasat Cuppen tæller ikke så højt endda, men I får til gengæld lov at lægge stadion til), nemlig det kommende superligahold og pokalmestre fra Randers?

    Tæt på. Man har nemlig i stedet valgt at invitere Viborg. Hvad sker der???

    Mere om det hele her.

    Er jeg den eneste, der spår denne turneringsform en relativt kort levetid?
    Sidst redigeret af giggs : 19.06.06 kl. 21:06
    /Giggs

    København er en grim by med grimme mennesker og klamme dialekter. Lige fra Østerbro til Lyngby. Det eneste sted i København jeg har oplevet flinke mennesker er i Næstved.

  2. De følgende 15 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    1,674

    Re: Ligacup-finalen d. 16. juli

    Jeg brækker mig over, hvor meget suppe man kan koge på en brændt grillkylling!!!1

    Dog bliver det sjovt at se de nye spillere i kamp.

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #3
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,398

    Re: Ligacup-finalen d. 16. juli

    ›Er jeg den eneste, der spår denne turneringsform en relativt kort levetid?

    Det tror jeg ikke. Jeg tror den kommer til at plage os alt, alt for længe.

    Hvis man ikke inviterer Randers er det en uforskammethed af rang. Hvis feberfantasier er det, sådan nogle pseudoturneringer opstår i?

    mvh,
    -smølle


  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    884

    Re: Ligacup-finalen d. 16. juli

    Ja det var trist at Østergaard og Bjeregård i skøn forening fik taget livet af supercuppen. Den ene nægtede at spille i brøndby den anden i farum og da parken var optaget sååå døde supercuppen. Men nu har Bjerregår åbenbart ikke ngoet imod at spille i farum. Så sært så sært
    Europapokal

  7. De følgende 7 brugere er enige:

  8. #5
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,929

    Re: Ligacup-finalen d. 16. juli

    ›Ja det var trist at Østergaard og Bjeregård i skøn forening fik
    ›taget livet af supercuppen. Den ene nægtede at spille i brøndby
    ›den anden i farum og da parken var optaget sååå døde supercuppen.
    ›Men nu har Bjerregår åbenbart ikke ngoet imod at spille i farum.
    ›Så sært så sært

    Ja, for der er jo slet ikke spillet nogen Super Cup-kamp siden da!

    Det er næppe Østergaards og Bjerregaards skænderier, der har taget livet af cuppen alene - nok nærmere Viasats behov for tåbelige turneringsformer.

    Emil

  9. De følgende 2 brugere er enige:

  10. #6
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    884

    Re: Ligacup-finalen d. 16. juli

    ››Ja det var trist at Østergaard og Bjeregård i skøn forening fik
    ››taget livet af supercuppen. Den ene nægtede at spille i brøndby
    ››den anden i farum og da parken var optaget sååå døde supercuppen.
    ››Men nu har Bjerregår åbenbart ikke ngoet imod at spille i farum.
    ››Så sært så sært

    ›Ja, for der er jo slet ikke spillet nogen Super Cup-kamp siden da!


    Nej det er der faktisk ikke
    Europapokal

  11. #7
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,929

    Re: Ligacup-finalen d. 16. juli

    ›Nej det er der faktisk ikke

    FCK-AaB, juli 2004? 2-1 til FCK?

    http://fck.dk/nyhedsvisning/?newsid=1639

    Bim bimmelim!

  12. #8
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    5,020

    Re: Ligacup-finalen d. 16. juli

    Supercuppen er jo kun en træningskamp, der ikke skal tages alvorligt ...altså med mindre Brøndby vinder den!

  13. De følgende 2 brugere er enige:

  14. #9
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    1,183

    Re: Ligacup-finalen d. 16. juli

    ›Det bliver jo også meget hyggeligt at se, hvordan bronzevinderne
    ›OB, der jo har skiftet en hel del ud her til sommer vil se ud i
    ›den nye udgave. Nå nej, de har jo så desværre meldt fra på grund
    ›af Toto Cuppen, men så går pladsen vel til det eneste danske
    ›hold, der ellers har vundet noget af betydning i år (undskyld
    ›FCN, Viasat Cuppen tæller ikke så højt endda, men I får til
    ›gengæld lov at lægge stadion til), nemlig det kommende
    ›superligahold og pokalmestre fra Randers?

    ›Tæt på. Man har nemlig i stedet valgt at invitere Viborg. Hvad sker der?

    Jeg vil da stærkt gå ud fra at Randers's manglende deltagelse er af samme årsag som ob, nemlig europæiske kampe. Randers træder jo ind i allerede 1 runde hviklet betyder de skal spille UEFA kval. kamp den 14/7 altså 2 dage før Liga cup finalen. Derfor bliver det naturlige næste valg Viborg, da de blev nr 4 i superligaen.
    Dansk mester 92/93 - 00/01 - 02/03 - 03/04 - 05/06 - 06/07 - 08/09 - 09/10 - 10/11 - 12/13 - 15/16
    Pokalvindere 94/95 - 96/97 - 03/04 - 08/09 - 11/12 - 14/15 - 15/16
    Skandinaviske mestre 04/05 - 05/06
    Mighty Lions's Avatar

  15. #10
    Tilmeldingsdato
    Mar 2005
    Indlæg
    493

    Re: Ligacup-finalen d. 16. juli

    Tåbeligt tidsspilde...
    Jeg foreslår derimod en turnering som starter med et slag ludo om hvem der skal 3 gange rundt om banen i løb. Derefter skal der naturligvis sendes en hulens masse reklamer for legetøj, tandpasta og bleer. Så starter løjerne på stadion med bundholdene fra Københavnsserien mod det lavest rangerende fra Jylland og derefter spilles med ombyttede mandskaber med indlån fra 1.division.
    Alt bør så rykkes indendørs... krydderet med reklamer for en bil financieret med 19,3 % rente (Don Ø gir`)... mælk og gerne noget med chokolade. Efter reklamerne spilles på 3 mål uden forsvar, af de 2 bedst placerede hold ( dog uden indkast som et forsøg ) i kvindernes 3 division (hvis det findes ? )... som bytter trøjer efter kampen, men selvfølgelig liiige efter reklamerne.
    Stik alle en pap-pokal og en sodavandsis til en 5.- (Don Ø gir´), som præmie og stil så en flok rickshaw´s til publikums rådighed for hjemtransport.. Så går det skal i se.

    GLEM DE LATTERLIGE REKLAMEFIKSEREDE TURNERIUNGER... VI GIDER DEM IKKE !...basta !
    "De ska´ha´baaaaaankkk.... 100-0..!
    Bold-lam plastikfan med briller,på NedreC...elsker Café Latte...gerne i et rigtigt stort glas...tak!
    Fnug's Avatar

  16. De følgende 5 brugere er enige:

  17. #11
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    81

    Re: Ligacup-finalen d. 16. juli

    ›GLEM DE LATTERLIGE REKLAMEFIKSEREDE TURNERIUNGER... VI GIDER DEM
    ›IKKE !...basta !

    Inkluderer det SAS-Ligaen....? :-P

  18. De følgende 2 brugere er enige:

  19. #12
    Tilmeldingsdato
    Mar 2005
    Indlæg
    493

    Re: Ligacup-finalen d. 16. juli

    SAS Ligaen har jo en berettigelse, men du har ret... det må da kunne gøres anderledes. Hermed er jeg bevidst om, at turneringen kræver en hvis form for kapitalflow...mennnn... er det virkelig nødvendigt at køre tingene som det sker nu ?... med reklamer 8 milisekunder før kickoff ?... hvorfor vises der ikke noget omkring de tifoer ( for eventuelt at få flere fans ud på diverse stadions) eller tiltag for publikum...der opstår rundt omkring i landets bedste række ? Men det er jo nok en tråd der skal opstå og høre hjemme et andet sted.
    "De ska´ha´baaaaaankkk.... 100-0..!
    Bold-lam plastikfan med briller,på NedreC...elsker Café Latte...gerne i et rigtigt stort glas...tak!
    Fnug's Avatar

  20. #13
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Ligacup-finalen d. 16. juli

    Jeg ved ikke om jeg er den eneste som savner den originale supercup. Den som spilles i alle lande, Mester imod Pokalvindere.

    Man kan jo altid diskutere om det var FCK som arrangør, der kunne vælge Farum park og dermed bøfferne, der var latterlige. Om det var på Hjalte der skulle spilles, fordi parken var optaget, og ermed FCK, som var latterlige. Det er egentlig ligegyldigt. Men en reel supercup (mester+pokal) er da det eneste der virker, ellers er det ligegyldigt. Problemet er bare, jeg faktisk ikke gider ser på flere FCK-BIF kampe om året lige pt (ikke problemet i år dog)

    Torben

  21. #14
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    3,257

    Liga Cuppen

    Da den anden tråd blev væk, ser jeg ingen anden udvej end at lave en ny...

    TRUPPEN.

    Det ser ud til at vi stiller stærkeste, i hvert fald i den sidste kamp.

    Ståle Solbakken har udtaget truppen til aftenens Liga Cup på Farum Park, hvor Byens Hold møder Viborg FF og Brøndby IF. Cheftræneren har hele truppen til rådighed, med undtagelse af Nikolaj Hansen, der er i Norge for at deltage i ungdomsturneringen JET Cup. Derfor har Ståle udtaget de resterende 23 spillere i truppen, til aftenens turnering. De 23 spillere er:



    1. Jesper Christiansen

    2. Lars Jacobsen

    5. Brede Hangeland

    6. Tobias Linderoth

    7. Álvaro Santos

    8. Michael Silberbauer

    9. Fredrik Berglund

    10. Jesper Grønkjær

    11. Marcus Allbäck

    13. Atiba Hutchinson

    14. Michael Gravgaard

    15. André Bergdølmo

    16. Dan Thomassen

    17. Oscar Wendt

    20. Razak Pimpong

    21. Thomas Villadsen

    22. Morten Bertolt

    23. William Kvist

    24. Jeppe Brandrup

    25. Jamil Fearrington

    27. Martin Bernburg

    28. Martin Bergvold

    31. Benny Gall



    F.C. København spiller sin første kamp mod Viborg FF klokken 18.30 og sin anden kamp klokken 19.30 mod Brøndby IF.
    This message expresses the views of the author, and are not necessarily the views of this Forum or any entity associated with this Forum. Also, it might be completely wrong.
    Pillefaxe's Avatar

  22. #15
    Tilmeldingsdato
    Feb 2006
    Indlæg
    1,943

    Re: Liga Cuppen

    Så kommer spørgsmålet:

    Oscar eller Andre?

    Alvaro eller Bella?

    Jeg tror på Bella og Oscar!
    - Christoffer

    I couldn’t become Green Lantern unless I was chosen by the Guardians of Oa, but given enough start-up capital and adequate research facility, I could be Batman.

Side 1 af 6 1234 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Kampen d. 16 juli
    By FCK lever i 3000 in forum De korte linier
    Svar: 10
    Sidste Meddelelse: 28.06.05, 04:20

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •