Se afstemningsresultater: Portugal, Holland eller neutral?

Stemmeafgivere
126. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Portugal

    57 45.24%
  • Holland

    37 29.37%
  • Neutral

    32 25.40%
Viser resultater 1 til 14 af 14

Emner: Portugal-Holland

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    516

    Portugal-Holland

    Samme procedure...

    :o)
    Walle
    Copenhagen Lads

    Tolerance og Empati...
    Walle's Avatar

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    1,204

    Re: Portugal-Holland

    Jeg hader portugisiske klynkere værre end nogle andre spillere, men Holland som jeg normalt synes ok om består i denne slutrunde af et team bestående af lidt for mange grå mus (alle på nær Ruud, Gio og Edwin) eller idioter (Robben og Van Persie) til at de kan få min stemme - derfor neutral!! Portugal spiller i øvrigt lækkert nok, hvis ellers de holdt op med at klynke!!
    Sidst redigeret af Ethic : 25.06.06 kl. 19:18

  3. De følgende 2 brugere er enige:

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,689

    Re: Portugal-Holland

    Dine optakter er om muligt endnu mere kortfattede og kedelige end mine! Men så vil jeg da supplere lidt.

    Holland mod Portugal kan blive en lækkerbidsken af offensiv fodbold, men begge trænere har dog vist at de mestrer den mere taktisk afventende variant. I gruppespillet var begge hold relativt suveræne, Portugal vandt forholdsvis let deres gruppe, mens Holland blev nr. 2 i deres gruppe efter Argentina på målscoren. Begge hold besidder en masse gode offensive kræfter, mens Portugal ser ud til at være lidt stærkere defensivt.

    En lille krølle på halen er, at Holland ikke har slået Portugal siden 1991, og at het Oranje i øvrigt er ubesejret siden EM-semifinalen 2004 hvor de tabte til..... Portugal.

    Portugals træner "Big Phil" Scolari kan vinde sin 11. VM-kamp i træk som træner, efter at have vundet syv med Brasilien i 2002 og nu tre med Portugal i 2006. Den hollandske træner Van Basten har på sin side ikke tabt en turneringskamp endnu, så en af de to statistikker bliver ødelagt i aften. Kampen spilles kl. 21 på Frankenstadion i Nürnberg

    Van Basten overvejer at udelade den ellers meget sikre Van Nistelrooy fra startopstillingen til fordel for Dirk Kuijt, som dog ikke var voldsomt overbevisende hverken som fløj eller midterangriber mod Argentina. Samtidig sætter Van Der Sar ny landskampsrekord med sin kamp nr. 113 for Oranje. Scolari har et fuldt hold at vælge ud fra og vil formentlig gå efter det sikre i forhold til sidste kamp mod Mexico.

    Formodede holdopstillinger:

    Portugal:
    Ricardo
    Miguel-Carvalho-Meira-Valente
    Costinha-Maniche
    Figo-Deco-Ronaldo
    Pauleta

    Holland:
    Van der Sar
    Bouhlahrouz-Ooijer-Mathijsen-Van Bronckhorst
    Van Bommel-Sneijder-Cocu
    Van Persie-Van Nistelrooy-Robben

    Den er svær at tippe, jeg håber lidt på at Holland hiver den hjem, men i givet fald med en smal 2-1 sejr. Jeg kan dog sagtens se den gå i både forlænget spilletid og straffespark.
    Mvh.
    Esmis

    -smølle 01:36
    Esmis: du er for begavet og har for meget vid til at være indifferent, og desuden har du briller. Moderne briller, endda. Du er hardcore FC om du vil det eller ej :-)

  5. #4
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    1,484

    Re: Portugal-Holland

    ›En lille krølle på halen er, at Holland ikke har slået Portugal
    ›siden 1991, og at het Oranje i øvrigt er ubesejret siden
    ›EM-semifinalen 2004 hvor de tabte til..... Portugal.

    ....som så pudsigt nok er ubesejrede siden den efterfølgende finale.
    I øvrigt kan det ikke være motivation, Holland mangler i dag. Netop Portugal har de revanche til gode imod. Senest den nævnte EM-semifinalen og før det VM 2002, hvor Portugal var med til at forhindre hollandsk deltagelse med 2-0 i Rotterdam og siden 2-2 i Lissabon takket være scoringer i 84. og 90. minut.

    Jeg holder med Portugal, men har det egentlig ikke specielt nemt med dem. Deres uværdige exit fra EM 2000 og VM 2002 har plettet deres renommé. Til gengæld spiller de, når alt fungere, absolut drømmefodbold på en måde, ingen andre europæiske lande helt formår.
    På det personlige plan har jeg også en svaghed for Figo, mens jeg ikke er så glad for C. Ronaldo. Så jeg er lidt splittet omkring portugiserne, men håber, at de kan vise noget af det fodbold, de blandt andet viste i EM 2000. (Samtidig har jeg af en eller anden grund spillet dem som verdensmestre til odds 22).

    Hollænderne er jeg som regel ret neutral over for. Hvis de spiller godt, kan jeg sagtens finde på at holde med dem. Men indtil videre har de ikke gjort meget for at vinde min sympati i denne slutrunde.
    -


    "Vi er stolte som ind i helvede."
    (Don Ø, 23. august 2006.)



    ♪ Die Meister, Die Besten, Les Grandes Equipes, The Champions♪

  6. #5
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    922

    Re: Portugal-Holland

    Ronaldo! Derfor: portugal!
    "Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that."
    - Bill Shankly

  7. #6
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    1,183

    Re: Portugal-Holland

    Det var sgu noget af en kamp! SKANDALØS opførsel af spillerne .. de går langt over stregen og jeg syntes ikke at der er eet kort der var forkert ! Flot dommerpræstation i en meget meget svær kamp.
    Dansk mester 92/93 - 00/01 - 02/03 - 03/04 - 05/06 - 06/07 - 08/09 - 09/10 - 10/11 - 12/13 - 15/16
    Pokalvindere 94/95 - 96/97 - 03/04 - 08/09 - 11/12 - 14/15 - 15/16
    Skandinaviske mestre 04/05 - 05/06
    Mighty Lions's Avatar


  8. #7
    Tilmeldingsdato
    Apr 2006
    Indlæg
    119

    Re: Portugal-Holland

    Fy for helvede Holland, der forsvandt alt respekt for jer, magen til usportslig optræden skal man lede længe efter ...

    jeg forstår godt at portugiserne røg med på bølge til sidst, og det er møg forkert, men der må dælme os være grænser for hvor meget man skal finde sig i ...
    D9N
    LOVE-PEACE-HARMONY

  9. De følgende 2 brugere er enige:

  10. #8
    gruf er offline SUCCES KOMMER OG GÅR
    Tilmeldingsdato
    Jul 2004
    Indlæg
    432

    Re: Portugal-Holland

    klart en skandale af spillerene, dommeren gav de kort der skulles, kunne ellers havde været skægt at se den i forlænget med og så lige med et par udvisninger til så kampen skulle stoppes grundet ikke nok spillere til at gennemfører lol
    Forza FCK, I med og modgang

  11. #9
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    546

    Re: Portugal-Holland

    ›Det var sgu noget af en kamp !!!! SKANDALØS opførsel af spillerne
    ›.. de går langt over stregen og jeg syntes ikke at der er eet
    ›kort der var forkert ! Flot dommer præstation i en meget meget
    ›svær kamp.

    Jeg er ganske ening.
    Birger Peitersens tågesnak efter kampen om FIFAs dommerlinje virkede helt ude af trit med kampens forløb.
    Hollænderne virkede især overtændte, hvor Boulahrouz allerede skulle have været i bad efter svinestregen mod Ronaldo i 1. halvleg. Deco's og Gio's udvisninger er i den lettere afdeling, men kan forsvares, omend jeg sagtens forstår Deco's reaktion på Heitingas ophævelse af fair play-traditionen.

    Alt i alt det rigtige hold, der gik videre. Portugal var bedst, når der rent faktisk blev spillet fodbold.
    Det værste ved kampen er næsten, at Portugal nu er svækkede til kampen mod Græk-england.
    Jeg ved i hvert fald, hvem jeg gerne ser videre fra den kamp..

  12. De følgende 4 brugere er enige:

  13. #10
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    1,183

    Re: Portugal-Holland

    ››Det var sgu noget af en kamp !!!! SKANDALØS opførsel af spillerne
    ››.. de går langt over stregen og jeg syntes ikke at der er eet
    ››kort der var forkert ! Flot dommer præstation i en meget meget
    ››svær kamp.

    ›Jeg er ganske ening.
    ›Birger Peitersens tågesnak efter kampen om FIFAs dommerlinje
    ›virkede helt ude af trit med kampens forløb.
    ›Hollænderne virkede især overtændte, hvor Boulahrouz allerede
    ›skulle have været i bad efter svinestregen mod Ronaldo i 1.
    ›halvleg. Deco's og Gio's udvisninger er i den lettere afdeling,
    ›men kan forsvares, omend jeg sagtens forstår Deco's reaktion på
    ›Heitingas ophævelse af fair play-traditionen.

    ›Alt i alt det rigtige hold, der gik videre. Portugal var bedst,
    ›når der rent faktisk blev spillet fodbold.
    ›Det værste ved kampen er næsten, at Portugal nu er svækkede til
    ›kampen mod Græk-england.
    ›Jeg ved i hvert fald, hvem jeg gerne ser videre fra den kamp..

    Jeg tør ikke tænke på hvad der var sket hvis man havde overført gule kort fra gruppekampene .....
    Dansk mester 92/93 - 00/01 - 02/03 - 03/04 - 05/06 - 06/07 - 08/09 - 09/10 - 10/11 - 12/13 - 15/16
    Pokalvindere 94/95 - 96/97 - 03/04 - 08/09 - 11/12 - 14/15 - 15/16
    Skandinaviske mestre 04/05 - 05/06
    Mighty Lions's Avatar

  14. #11
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,401

    Re: Portugal-Holland

    ›Det var sgu noget af en kamp! SKANDALØS opførsel af spillerne
    ›.. de går langt over stregen og jeg syntes ikke at der er eet
    ›kort der var forkert ! Flot dommerpræstation i en meget meget
    ›svær kamp.

    Jeg er ikke helt enig, men det er ikke fordi han smider fire mand ud, men fordi han straffer for mildt. Paradoksalt nok.

    Bouhlarouz skulle være smidt direkte ud for den han lavede på Ronaldo. Fuldstændig uhæmmet brutalt, og helt klart med det ene formål at skade ham, hvad da også lykkedes.

    Deco skulle også have haft rent rødt for den han lavede på Heitinga, efter min mening. Også selv om jeg fandme godt kan forstå han er sur der! Men det er jo ren selvtægt.

    Og Figo nikker van Bommel en skalle. Ikke så hårdt, og van Bommels latterlige "Jeg tror jeg dåner"-finte, med fem sekunders forsinkelse for at sikre maksimal dommeropmærksomhed, er noget af det værste jeg har set siden Robben blev... rørt af Reina. Men en skalle er det, og jeg tror ikke dommeren ser det (hvad man ikke kan bebrejde ham, han har travlt med at give van Bronckhorst en advarsel), så Figo er knap sikker på at spille mod England.

    Endelig blev Robben losset over skulderen. Så ikke af hvem, men det gjorde dommeren heller ikke. Det er dog igen svært at bebrejde ham. Man kan ikke se alt der sker mellem to hold der går stenhårdt efter at losse hinanden ned hele tiden.

    (Og så, mere kuriøst, hvad er pointen med at der nidkært skal straffes for at folk hiver trøjen over hovedet eller tager den af efter scoringer, eller løber ud til hegnet for at fejre? Robben blev smidt ud for dette i England i denne sæson, men her får Maniche lov at løbe 40 meter ud til et hegn uden at se det andet gule kort. Forstå mig ret: jeg synes det er totalt forkert at give kort blot for at fejre et mål. Men hvis vi skal plages med den slags skolemesteropførsel i ligaerne, hvorfor sættes reglen så ud af kraft i VM?)

    Men noget andet er, at hvor var Holland dog et utrolig usympatisk bekendtskab - Bouhlarouz' tilsigtede skade på Ronaldo, Robbens (sært det lige var ham...) film for at få et straffe, der i øvrigt også burde have givet gult, van Bommels Maude Varnæs-dånen, og hollændernes beholden af bolden når det var indlysende at de burde om ikke have givet Deco sit gennembrud mod van der Sars mål tilbage, så i det mindste have givet Portugal bolden.

    Jeg endte sgu med at være glad for at Portugal vandt. Det siger altså en del.

    mvh,
    -smølle

    ps i øvrigt er jeg meget sikker på at det er VM-rekord med fire røde kort i én kamp. Inden VM var der kun tre kampe med tre kort, og i år kom to flere til - og nu den her.

  15. De følgende 7 brugere er enige:

  16. #12
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    185

    Re: Portugal-Holland

    ››Det var sgu noget af en kamp! SKANDALØS opførsel af spillerne
    ››.. de går langt over stregen og jeg syntes ikke at der er eet
    ››kort der var forkert ! Flot dommerpræstation i en meget meget
    ››svær kamp.

    ›Jeg er ikke helt enig, men det er ikke fordi han smider fire mand
    ›ud, men fordi han straffer for mildt. Paradoksalt nok.

    ›Bouhlarouz skulle være smidt direkte ud for den han lavede på
    ›Ronaldo. Fuldstændig uhæmmet brutalt, og helt klart med det ene
    ›formål at skade ham, hvad da også lykkedes.

    ›Deco skulle også have haft rent rødt for den han lavede på
    ›Heitinga, efter min mening. Også selv om jeg fandme godt kan
    ›forstå han er sur der! Men det er jo ren selvtægt.

    ›Og Figo nikker van Bommel en skalle. Ikke så hårdt, og van
    ›Bommels latterlige "Jeg tror jeg dåner"-finte, med fem
    ›sekunders forsinkelse for at sikre maksimal dommeropmærksomhed,
    ›er noget af det værste jeg har set siden Robben blev... rørt af
    ›Reina. Men en skalle er det, og jeg tror ikke dommeren ser det
    ›(hvad man ikke kan bebrejde ham, han har travlt med at give van
    ›Bronckhorst en advarsel), så Figo er knap sikker på at spille mod
    ›England.

    ›Endelig blev Robben losset over skulderen. Så ikke af hvem, men
    ›det gjorde dommeren heller ikke. Det er dog igen svært at
    ›bebrejde ham. Man kan ikke se alt der sker mellem to hold der går
    ›stenhårdt efter at losse hinanden ned hele tiden.

    ›(Og så, mere kuriøst, hvad er pointen med at der nidkært skal
    ›straffes for at folk hiver trøjen over hovedet eller tager den af
    ›efter scoringer, eller løber ud til hegnet for at fejre? Robben
    ›blev smidt ud for dette i England i denne sæson, men her får
    ›Maniche lov at løbe 40 meter ud til et hegn uden at se det andet
    ›gule kort. Forstå mig ret: jeg synes det er totalt forkert at
    ›give kort blot for at fejre et mål. Men hvis vi skal plages med
    ›den slags skolemesteropførsel i ligaerne, hvorfor sættes reglen
    ›så ud af kraft i VM?)

    ›Men noget andet er, at hvor var Holland dog et utrolig usympatisk
    ›bekendtskab - Bouhlarouz' tilsigtede skade på Ronaldo, Robbens
    ›(sært det lige var ham...) film for at få et straffe, der i
    ›øvrigt også burde have givet gult, van Bommels Maude
    ›Varnæs-dånen, og hollændernes beholden af bolden når det var
    ›indlysende at de burde om ikke have givet Deco sit gennembrud mod
    ›van der Sars mål tilbage, så i det mindste have givet Portugal
    ›bolden.

    ›Jeg endte sgu med at være glad for at Portugal vandt. Det siger altså en del.

    Er stort set enig, bortset fra at jeg holdt med Portugal også inden kampen begyndte:-) Du kan så roligt tilføje et helt galleri af hollandsk Hollywood. Robben flere gange og Van Bommel ude ved sidelinien, der tidligt i kampen udløste første portugisiske advarsel til Maniche. Eller Koyt der helt unødvendigt gled ind i målmand Ricardo med strakte ben. Fandenfløjteme et meget usympatisk hollandsk bekendtskab, denne 2006-udgave. Portugal taber ofte hovedet, men her virkede det nærmest som hollænderne kun spillede på dette alene. Fra første spark og overfaldet på Cristiano Ronaldo.

    Bortset fra det er jeg nu sikker på, at Portugal også ordner England. Også uden Deco og Costinha. Scolari skal nok få dem gearet rigtigt til lørdag. Han har sigtet indstillet på en semi mod Brasilien:-)

    hilsner
    Jan

  17. De følgende 4 brugere er enige:

  18. #13
    Snavs Slettet

    Re: Portugal-Holland

    Jeg er helt enig med din analyse.

    Det er topmålet af svineri at undlade at spille bolden tilbage når den er sparket ud ved skade. Det er SÅ langt ude og taberagtigt, at jeg som du gik fra at holde med hollænderne - og have dem som en af tre favoritter til titlen inden VM startede - til at holde med portugiserne.

    Og det er jo et eller andet sted det lækre ved hold man ikke er så forbundet med som fx København. Man kan skifte når man synes de pisser på sportsmanship eller bare generelt er nogen evnebrikker. Og det er det samme til hvert VM. Jeg holder med nogen hold og siger jaaaaa, dem her er cool og sympatiske, og så ændrer det sig. Også den omvendte vej gælder det jo. Italien og Tyskland er mest oplagte. England er blevet hvor de var før VM startede.

    Men helt sikkert en fantastisk kamp at se. Jeg er ikke enig i at kampen blev ødelagt. Udover Bolinrouge mener jeg ikke at der var deciderede brutale nedslagtninger, og frisparkene var hårde men for fanden det afstedkom en kogende atmosfære. På INTET tidspunkt i anden halvleg sad jeg ikke og var ved at falde ned af stolen. Og da kampen var slut kunne jeg slet ikke slappe af, helt euforisk var jeg. Det er sådan nogen kampe jeg bryder mig godt om. Lidt bedre spil, liodt flere tekniske detaljer, et par mål mere og så havde den været perfekt.

    :o) Claus

  19. De følgende 2 brugere er enige:

  20. #14
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,401

    Re: Portugal-Holland

    Vildt!

    Portugal vil appellere Decos røde kort, og forventer at vinde appellen!
    Deco's first yellow card, for a ridiculous hack at Johnny Heitinga, possibly warranted a red card on its own, but the circumstances of the offence - play had been stopped due to an injury with Portugal in possession, but when play restarted Holland launched an attack - has given Scolari hope of an appeal. "The Federation could send a letter to Fifa because of the first yellow card," said Scolari. "The ball was ours, we had possession, but the Dutch player was told by his coach to continue playing. There should be fair-play guidelines from Fifa; the time has come for Fifa to think about this."
    http://football.guardian.co.uk/world...806420,00.html

    Hvis den art selvtægt bliver frikendt, bliver det pænt weird ;-)

    mvh,
    -smølle

  21. De følgende 4 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Tyskland - Portugal
    By Esmis in forum De korte linier
    Svar: 7
    Sidste Meddelelse: 08.07.06, 23:30
  2. Portugal - Frankrig
    By Mads740 in forum De korte linier
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 05.07.06, 19:57
  3. England-Portugal
    By -smølle in forum De korte linier
    Svar: 20
    Sidste Meddelelse: 03.07.06, 12:45
  4. Angola-Portugal
    By -smølle in forum De korte linier
    Svar: 15
    Sidste Meddelelse: 12.06.06, 11:33
  5. England - Portugal
    By Exadios in forum Diverse
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 25.06.04, 13:59

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •