Side 75 af 81 FørsteFørste ... 256572737475767778 ... SidsteSidste
Viser resultater 1,111 til 1,125 af 1204

Emner: Hvad tænker du på v.2

  1. #1111
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Hvad tænker du på v.2

    Citat Oprindeligt indsendt af 1128 Se meddelelser
    Igår blev 2 unge FCK-fans overfaldet på Svanemøllen st. og trampet i hovedet, 1 sparket af sin cykel på Dybbølsbro, og 3-5 drenge frarøvet deres trøjer i s-toget - og en enkelt overfaldet efterfølgende, fordi han ikke afleverede den. Det der til gengæld stjæler opmærksomheden er et 1x0,5m klokkeslæt, bedst illustreret ved at s-togs-røveriet endda fremstilles i medierne som en heltegerning, fordi der blev lavet en indsamling - mens klokkeslættet er ‘hjernedødt’.

    Det er meget vildt at det er kommet dertil, at et ekstremt småt klokkeslæt er vores største problem. Der var ikke meget harme i 2016 da det stod dobbelt så stort, men måske det bare er sjovere at være forarget over et eller andet i 2022.
    Hvad er dit budskab her? At fordi bøfs pikhoveder overfalder folk, så kan folk ikke kritisere vores egne pikhoveder? Og så glemmer du i din oplistning de ti 17-18 årige i S12- kluns, der sparkede fire brøndbyfans ned på Blegdamsvej ved Trianglen lige efter kampen. Eller dem skal jeg jo nok ikke nævne, når to af vores medfans blev sparket i hovedet på Svanemøllen st. Eller?

  2. De følgende 8 brugere er enige:

  3. #1112
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    943

    Re: Hvad tænker du på v.2

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Det kan sagtens være hykleri og der findes sikkert bedre og mere elegante måder at bringe sin kritik, men bruger man ACAB som udtryk slipper man for at opfinde den dybe tallerken, ligesom det er mere eller mindre universelt. Derudover er der også en vis magtesløshed involveret, hvorfor det måske er nemmere at bruge det provokerende udtryk. Men politiet skal kunne håndtere kritik også den de selv mener er usaglig. Jeg synes det er langt mere pinligt, at Politiforbundet føler trang til at hyle i BT.
    At fodboldfans bruger ACAB (og har gjort det i lang tid) kan jeg nu ikke blive harm over, da fodboldfans (i hvert fald for os og Brøndby) tilhører en gruppe af borgere i samfundet, som man må sige er i større risiko for dårlig behandling af politiet. Mange af os kan selvfølgelig godt erkende, at politiet er på en virkelig svær opgave når de skal forholde sig til så store forsamlinger der rangerer fra fuldstændig harmløse til voldspsykopater og vel alt derimellem. På modsatte hånd kan jeg også godt forstå harmen over, at man risikerer at blive behandlet som sidstnævnte blot fordi man er i nærheden. Personligt tager jeg ikke på udebaneture til Brøndby, da politiet udviste en adfærd jeg ellers troede var begrænset til vores og Brøndbys sinker – men politiet var helt med på legen.
    Jeg håber på, at der kommer et opgør med de voldelige elementer til fodboldkampene, men trods de ikke er svære at få øje på, er der ikke meget vilje til at stoppe dem hverken fra politiets, klubbernes eller de forskellige fanfraktioners side. Det er et stort problem, at man straffrit kan stå foran politiet og på landsdækkende TV og gøre mere eller mindre hvad der passer en. Og når straffen så falder, så rammer den hyppigt alle andre også – også dem der på ingen måde har nogen indflydelse eller evne til at ændre noget som helst og det skaber blot mere harme.
    Så fra mit synspunkt er det største problem ikke, at der er skrevet 13:12 på en tifo. Det finder jeg egentligt ganske irrelevant.
    Det er spøjst at du "står på mål" for det her Kenney, jeg forstår simpelthen ikke helt hvorfor Jeg kan sagtens følge med i logikkerne bag hvorfor det bliver gjort.

    Dét jeg opponerer imod er at den kæmpe tifo der fylder en tribune, kommer til at repræsentere hele klubben og alle dens fans og så synes jeg at det er et problem er der flages med acab. Et udtryk der er temmelig hjernedødt, lige meget hvor meget eller lidt visse grupperinger bruger det til det ene eller andet. Det er ikke afsenderen af et budskab, der definerer indholdets betydning, det er modtageren. Og foruden for det, så er det fandme fesent at stå at hyle op om hvor uretfærdigt det er at få kollektive straffe og så selv stå og prikke til bjørnen samtidig med at man skærer dem alle over en kam. Elegant siger jeg bare.


  4. #1113
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Hvad tænker du på v.2

    Citat Oprindeligt indsendt af 1128 Se meddelelser
    Igår blev 2 unge FCK-fans overfaldet på Svanemøllen st. og trampet i hovedet, 1 sparket af sin cykel på Dybbølsbro, og 3-5 drenge frarøvet deres trøjer i s-toget - og en enkelt overfaldet efterfølgende, fordi han ikke afleverede den. Det der til gengæld stjæler opmærksomheden er et 1x0,5m klokkeslæt, bedst illustreret ved at s-togs-røveriet endda fremstilles i medierne som en heltegerning, fordi der blev lavet en indsamling - mens klokkeslættet er ‘hjernedødt’.

    Det er meget vildt at det er kommet dertil, at et ekstremt småt klokkeslæt er vores største problem. Der var ikke meget harme i 2016 da det stod dobbelt så stort, men måske det bare er sjovere at være forarget over et eller andet i 2022.
    Njah, du har gang i noget whataboutery her.

    Dybest set: Hvis man ikke kan tåle omtale af et 'ekstremt småt klokkeslæt', så lad være med at tegne det. Reaktionen er jo ikke overraskende for nogen. Det er en provokation, så hvorfor blive stødt, når den virker?


  5. #1114
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Hvad tænker du på v.2

    Meanwhile - og den burde måske i virkeligheden have været postet i Hvem ligner hvem-tråden - hos nogle andre, hvis offer-logik nedsmelter lige så ynkeligt på præcis samme tribune, blot i andre farver:



    https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...ktatur/9371737
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  6. #1115
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Hvad tænker du på v.2

    .oO(Offermentalitet [Indsæt relevant gruppering her])
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  7. De følgende 3 brugere er enige:

  8. #1116
    Tilmeldingsdato
    Aug 2002
    Indlæg
    483

    Re: Hvad tænker du på v.2

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Meanwhile - og den burde måske i virkeligheden have været postet i Hvem ligner hvem-tråden - hos nogle andre, hvis offer-logik nedsmelter lige så ynkeligt på præcis samme tribune, blot i andre farver:



    https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...ktatur/9371737
    .oO (DBU har i det mindste udmålt en konsekvens. Vores egne får endnu engang allerhøjst et fy-fy-skamme af klubben uden at det nogensinde kommer til at gøre en forskel)
    FORZA KØBENHAVN
    gunner's Avatar

  9. De følgende 4 brugere er enige:

  10. #1117
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    849

    Re: Hvad tænker du på v.2

    Citat Oprindeligt indsendt af 1128 Se meddelelser
    Det er meget vildt at det er kommet dertil, at et ekstremt småt klokkeslæt er vores største problem. Der var ikke meget harme i 2016 da det stod dobbelt så stort, men måske det bare er sjovere at være forarget over et eller andet i 2022.
    Det er ikke hverken mere eller mindre latterligt eller tåbeligt end det var i 2016. - Personligt har jeg bare ikke lagt mærke til det, i 2016 mod Porto. - Og jeg skal da også tilstå at jeg ikke lavede koblingen til kampen i går. - Dog finder jeg selve budskabet usmageligt, uanset hvordan det præsenteres.

  11. De følgende 4 brugere er enige:

  12. #1118
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Hvad tænker du på v.2

    Citat Oprindeligt indsendt af FCK4LIF3 Se meddelelser
    Det er spøjst at du "står på mål" for det her Kenney, jeg forstår simpelthen ikke helt hvorfor Jeg kan sagtens følge med i logikkerne bag hvorfor det bliver gjort.

    Dét jeg opponerer imod er at den kæmpe tifo der fylder en tribune, kommer til at repræsentere hele klubben og alle dens fans og så synes jeg at det er et problem er der flages med acab. Et udtryk der er temmelig hjernedødt, lige meget hvor meget eller lidt visse grupperinger bruger det til det ene eller andet. Det er ikke afsenderen af et budskab, der definerer indholdets betydning, det er modtageren. Og foruden for det, så er det fandme fesent at stå at hyle op om hvor uretfærdigt det er at få kollektive straffe og så selv stå og prikke til bjørnen samtidig med at man skærer dem alle over en kam. Elegant siger jeg bare.
    Jeg er ganske enig i, at der findes bedre måder at kritisere politiet på, men jeg synes dels kritikken er ude af proportioner og forholder sig ikke til hvorfor nogle føler behovet for at skrive 1312 på en tifo. Der vil selvfølgelig altid være nogle, der ikke kan lide politiet fordi de selv er på kant med loven og politiet naturligvis stopper dem. Jeg har dog svært ved at tro at det kun er de kriminelle eller voldspsykopater, der står bag budskabet. Snarere tror jeg mere på at det er en gruppe, der er blevet behandlet tilpas dårligt af politiet - ikke nødvendigvis fordi de bliver fanger efter at have begået vold og fået konfiskeret kanonslag eller narko.

    Udtrykket kan selvfølgelig have forskellig betydning afhængigt af modtageren, men det er ikke noget nyt udtryk og betydningen hos modtageren bør være velkendt. Jeg støtter på ingen måde op om at alle betjente er nogle svin, men jeg forstår at nogle kan have behovet for at sige fra, når man har været vidne til knippelsuppe, massetilbageholdelser, bid fra politihunde, påkørsler af politibiler, truende adfærd og deslige. Typisk uden den store selvransagelse eller konsekvens hos den udøvende part. Som tidligere nævnt skal politiet kunne håndtere og forholde sig til kritik også selvom den fremsættes på en knap så saglig måde. Så kan det godt være at konklusionen bliver, at kritikken er ufunderet og fremsat af nogle bundkriminelle anarkister, men så er der da blevet tænkt over det, fremfor at hyle op i dagspressen om hvor forkasteligt det er.
    Jeg synes i øvrigt, at politiet generelt er blevet bedre til at håndtere fodboldkampe, især med tanke på at der næppe er kommet færre sinker (det er i hvert fald mit indtryk) og i bund og grund er det den brogede skare, der ødelægger det for alle os andre - men samtidig mener jeg heller ikke, at politiets handlinger skal ramme os andre, hvilket desværre har været tilfældet ved flere lejligheder tidligere. Det er også politiets ansvar, at vi sikkert kan tage til fodbold og trods at det er blevet bedre, mener jeg ikke at politiet løser den opgave på et acceptabelt niveau (her bærer klubberne også et ansvar). Men når man så hyppigt bliver en lus mellem to negle (sinkerne på den ene side og politiet på den anden), så forstår jeg godt behovet for at sige fra.

  13. De følgende 4 brugere er enige:

  14. #1119
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,534

    Re: Hvad tænker du på v.2

    .o0(Mon Christian Erik$en er tilfreds med sit klubvalg….)

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #1120
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Hvad tænker du på v.2

    .oO(Jeg har været til 37 Rammstein-koncerter, heraf 10 gange i allerforreste række. Jeg har ikke på noget tidspunkt til de koncerter haft det lige så kontinuerligt varmt, som jeg havde det på Nedre C i går.)
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  17. De følgende 3 brugere er enige:

  18. #1121
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,534

    Re: Hvad tænker du på v.2

    .o0(mulighed for at få leveret den nye 3 trøje med Wolt…!!!! Det bliver sku en tand for poppet og kommercielt til mig….

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #1122
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Hvad tænker du på v.2

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    .o0(mulighed for at få leveret den nye 3 trøje med Wolt…!!!! Det bliver sku en tand for poppet og kommercielt til mig….
    Bare husk at du pisser alle der er imod moderne fodbold af ved at gøre det.

  21. #1123
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    558

    Re: Hvad tænker du på v.2

    .oO(Hvornår har er det sidst lykkedes vores første målmand at tage pladsen tilbage efter en længerevarende skade?)

  22. Den følgende bruger er enig i dette:

  23. #1124
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    5,217

    Re: Hvad tænker du på v.2

    .o0(Please trak AC Milan....det eneste af mine udenlandske hold som jeg ikke har set spille imod FCK)
    \m/ (^_^) \m/

    Having an offday ??? Metal is the best cure !!!

  24. #1125
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Hvad tænker du på v.2

    .oO(Hvis vi kan tjene 40 mio. kr. på Højlund, der ikke har scoret en eneste gang for FCK, tænk hvad vi kan få for Babacar, der har scoret hele tre gange for FCK.. ;-))
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  25. De følgende 2 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 4 users browsing this thread. (0 members and 4 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 255
    Sidste Meddelelse: 14.01.24, 10:18
  2. Hvad tænker du lige nu?
    By giggs in forum Diverse
    Svar: 784
    Sidste Meddelelse: 09.05.10, 15:28
  3. Svar: 265
    Sidste Meddelelse: 24.02.08, 12:31
  4. Svar: 316
    Sidste Meddelelse: 12.06.07, 21:15
  5. Hvad tænker du på?
    By Woody II in forum Diverse
    Svar: 10
    Sidste Meddelelse: 03.07.06, 16:28

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •