Side 74 af 81 FørsteFørste ... 246471727374757677 ... SidsteSidste
Viser resultater 1,096 til 1,110 af 1204

Emner: Hvad tænker du på v.2

  1. #1096
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Hvad tænker du på v.2

    Når jeg ser Daramy og Mudrazija hygge som to long-lost barndomsvenner ved dagens træning, kan jeg ikke lade være med at ærgre mig over Mudrazijas deroute. Han lignede en, der kunne noget, men som var fandens uheldig.



    Og så ikke et ord om Guadagnos mareridt af en Scarface-t-shirt...
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  2. De følgende 5 brugere er enige:

  3. #1097
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Hvad tænker du på v.2

    Det er egentlig interessant, at klubben åbenbart intet har at skulle have sagt med hensyn til, hvad Tifo-udvalget bruger de penge på, som blandt andet klubben giver det. Vi kan med rette harcelere over Brøndbys manglende opgør med hooliganerne, men det er tydeligt, at FCK's ledelse har lige så lidt lyst til at lægge sig ud med dem.

    Ja, men jeg tror allerede, at de ved, hvad vi synes. Det er jo ikke altid, at fordi vi synes noget, så bliver det sådan.
    https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...-smart/9369976
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  4. #1098
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    425

    Re: Hvad tænker du på v.2

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Det er egentlig interessant, at klubben åbenbart intet har at skulle have sagt med hensyn til, hvad Tifo-udvalget bruger de penge på, som blandt andet klubben giver det. Vi kan med rette harcelere over Brøndbys manglende opgør med hooliganerne, men det er tydeligt, at FCK's ledelse har lige så lidt lyst til at lægge sig ud med dem.



    https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...-smart/9369976
    Hvorfor skulle klubben involvere sig i deres fans giver udtryk for ikke at bryde som om politiet, fordi de har doneret nogle penge? Det modsatte ville da om noget være ligeså problematisk.

  5. #1099
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Hvad tænker du på v.2

    Citat Oprindeligt indsendt af Bubbibjørnen Se meddelelser
    Hvorfor skulle klubben involvere sig i deres fans giver udtryk for ikke at bryde som om politiet, fordi de har doneret nogle penge? Det modsatte ville da om noget være ligeså problematisk.
    Hvorfor ville det være problematisk at sige: "Hvis I skal have privilegeret adgang samt penge til at lave tifoer til FCK's kampe, skal I lade være med at bruge dem til at skrive, at alle politibetjente er nogle svin?"
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013


  6. #1100
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    425

    Re: Hvad tænker du på v.2

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Hvorfor ville det være problematisk at sige: "Hvis I skal have privilegeret adgang samt penge til at lave tifoer til FCK's kampe, skal I lade være med at bruge dem til at skrive, at alle politibetjente er nogle svin?"
    Priviligeret adgang? Mon ikke klubben sætter fin pris på al den fine omtale det tifo crew snart har generet?

    Og vi kunne da skilt blive enige hvis det det da var det der var tifoen, men det var det jo så ikke, det var en subtil henvisning i et klokkeslæt. Det burde være til at overkomme.
    Sidst redigeret af Bubbibjørnen : 08.08.22 kl. 12:43

  7. #1101
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Hvad tænker du på v.2

    Citat Oprindeligt indsendt af Bubbibjørnen Se meddelelser
    Priviligerede adgang? Mon ikke klubben sætter fin pris på al den fine omtale det tifo crew snart har generet?

    Og vi kunne da skilt blive enige hvis det det da var det der var tifoen, men det var det jo så ikke, det var en subtil henvisning i et klokkeslæt. Det burde være til at overkomme.
    Nu er den subtile henvisning så tophistorie på netaviserne, så uanset hvor meget klubben og vi andre i øvrigt sætter pris på tifoudvalgets arbejde, skygger det her nu på en dag, der ellers kun handlede om vores sejr på banen og Brøndby-tossernes opførsel.

    Jeg forstår ikke, hvorfor du sætter spørgsmålstegn ved "privilegeret adgang." Det betyder sådan set blot, at tifoudvalget har en særlig aftale med klubben, mens jeg fx formentlig ikke ville få lov til at dukke op til en kamp og sætte et 50 meter langt banner op på tribunen. Det er der intet odiøst i, men den privilegerede adgang betyder naturligvis også, at klubben i højere grad kommer til at stå som medafsender på de budskaber, tifoerne indeholder - og at den burde kunne sige fra over for dem.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  8. De følgende 11 brugere er enige:

  9. #1102
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    425

    Re: Hvad tænker du på v.2

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Nu er den subtile henvisning så tophistorie på netaviserne, så uanset hvor meget klubben og vi andre i øvrigt sætter pris på tifoudvalgets arbejde, skygger det her nu på en dag, der ellers kun handlede om vores sejr på banen og Brøndby-tossernes opførsel.

    Jeg forstår ikke, hvorfor du sætter spørgsmålstegn ved "privilegeret adgang." Det betyder sådan set blot, at tifoudvalget har en særlig aftale med klubben, mens jeg fx formentlig ikke ville få lov til at dukke op til en kamp og sætte et 50 meter langt banner op på tribunen. Det er der intet odiøst i, men den privilegerede adgang betyder naturligvis også, at klubben i højere grad kommer til at stå som medafsender på de budskaber, tifoerne indeholder - og at den burde kunne sige fra over for dem.
    Tophistorie ligefrem, det er EB det har lavet en artikel ud fra nogle Twitterbrugere. Hvis det oprigtigt er noget du synes skygger, så foreslår jeg at du træder et skridt til siden og ud i solen. For at blive i tifoens ånd - Vorherre Bevares.

  10. #1103
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Hvad tænker du på v.2

    Citat Oprindeligt indsendt af Bubbibjørnen Se meddelelser
    Tophistorie ligefrem, det er EB det har lavet en artikel ud fra nogle Twitterbrugere. Hvis det oprigtigt er noget du synes skygger, så foreslår jeg at du træder et skridt til siden og ud i solen. For at blive i tifoens ånd - Vorherre Bevares.
    Tophistorierne skifter godt nok hurtigt på netaviserne, så nu er den skubbet en plads ned af EB's egen Barbara Bertelsen-tifo, men den var tophistorie i ordets helt konkrete betydning for kort tid siden.

    Uanset hvad man måtte mene om budskabet - jeg er selv yderst kritisk over for elementer i etaten, men at kalde alle politibetjente for svin er i min bog primitivt og uintelligent ud over alle grænser - så er jeg temmelig overbevist om, at det ikke hjælper på billedet af FCK's tilhængere i den brede offentlighed.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  11. De følgende 11 brugere er enige:

  12. #1104
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Hvad tænker du på v.2

    Bubbibjørn, du går efter manden, frem for bolden. Forhold dig nu bare til garnerens kritik istedet. 13:12 er i hvert fald ikke tilfældigt valgt.

  13. De følgende 5 brugere er enige:

  14. #1105
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    425

    Re: Hvad tænker du på v.2

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Bubbibjørn, du går efter manden, frem for bolden. Forhold dig nu bare til garnerens kritik istedet. 13:12 er i hvert fald ikke tilfældigt valgt.
    Det har jeg fint gjort, ligesom jeg forstår referencen til fulde - jeg kan bare ikke finde så meget som en knivspids harme over en ACAB-detalje i en tifo. Det synes jeg står ret klart, så jeg forstår ikke dit input.

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #1106
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Hvad tænker du på v.2

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Uanset hvad man måtte mene om budskabet - jeg er selv yderst kritisk over for elementer i etaten, men at kalde alle politibetjente for svin er i min bog primitivt og uintelligent ud over alle grænser - så er jeg temmelig overbevist om, at det ikke hjælper på billedet af FCK's tilhængere i den brede offentlighed.
    Jeg synes ACAB som udtryk er tonedøvt (og primitivt og uintelligent som du påpeger), men det er et udtryk med en del historie bag sig, så det er næppe på vej væk. Derudover synes jeg bestemt, at der skal være plads til at kritisere politiet og det skal fodboldfans, der i den grad også er udsat for de mere voldelige dele af politiet, også have lov til. Og det mener jeg godt kan foregå med at bruge et udtryk, som vel er mere eller mindre universelt. At politiet ikke kan lide udtrykket giver vel meget god mening, men en insitution der har voldsmonopol herhjemme og samtidig besidder så lidt selvransagelse, skal kunne tåle kritik.

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #1107
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    943

    Re: Hvad tænker du på v.2

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Jeg synes ACAB som udtryk er tonedøvt (og primitivt og uintelligent som du påpeger), men det er et udtryk med en del historie bag sig, så det er næppe på vej væk. Derudover synes jeg bestemt, at der skal være plads til at kritisere politiet og det skal fodboldfans, der i den grad også er udsat for de mere voldelige dele af politiet, også have lov til. Og det mener jeg godt kan foregå med at bruge et udtryk, som vel er mere eller mindre universelt. At politiet ikke kan lide udtrykket giver vel meget god mening, men en insitution der har voldsmonopol herhjemme og samtidig besidder så lidt selvransagelse, skal kunne tåle kritik.
    Altså problemet er vel også at dem der står bag afsendelsen af den "subtile acab"-hilsens største kritikpunkt er at blive skåret over én kam og blive idømt kollektiv straffe. Så klinger det sindssygt hult at skære alle betjente over én kam, og sjunge "all cops are bastards" ud over byens tage. Det er da hykleri på en pæn stor klinge.

  19. De følgende 11 brugere er enige:

  20. #1108
    Tilmeldingsdato
    Feb 2017
    Indlæg
    75

    Re: Hvad tænker du på v.2

    Igår blev 2 unge FCK-fans overfaldet på Svanemøllen st. og trampet i hovedet, 1 sparket af sin cykel på Dybbølsbro, og 3-5 drenge frarøvet deres trøjer i s-toget - og en enkelt overfaldet efterfølgende, fordi han ikke afleverede den. Det der til gengæld stjæler opmærksomheden er et 1x0,5m klokkeslæt, bedst illustreret ved at s-togs-røveriet endda fremstilles i medierne som en heltegerning, fordi der blev lavet en indsamling - mens klokkeslættet er ‘hjernedødt’.

    Det er meget vildt at det er kommet dertil, at et ekstremt småt klokkeslæt er vores største problem. Der var ikke meget harme i 2016 da det stod dobbelt så stort, men måske det bare er sjovere at være forarget over et eller andet i 2022.
    Sidst redigeret af 1128 : 08.08.22 kl. 23:11

  21. De følgende 6 brugere er enige:

  22. #1109
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Hvad tænker du på v.2

    Citat Oprindeligt indsendt af FCK4LIF3 Se meddelelser
    Altså problemet er vel også at dem der står bag afsendelsen af den "subtile acab"-hilsens største kritikpunkt er at blive skåret over én kam og blive idømt kollektiv straffe. Så klinger det sindssygt hult at skære alle betjente over én kam, og sjunge "all cops are bastards" ud over byens tage. Det er da hykleri på en pæn stor klinge.
    Det kan sagtens være hykleri og der findes sikkert bedre og mere elegante måder at bringe sin kritik, men bruger man ACAB som udtryk slipper man for at opfinde den dybe tallerken, ligesom det er mere eller mindre universelt. Derudover er der også en vis magtesløshed involveret, hvorfor det måske er nemmere at bruge det provokerende udtryk. Men politiet skal kunne håndtere kritik også den de selv mener er usaglig. Jeg synes det er langt mere pinligt, at Politiforbundet føler trang til at hyle i BT.
    At fodboldfans bruger ACAB (og har gjort det i lang tid) kan jeg nu ikke blive harm over, da fodboldfans (i hvert fald for os og Brøndby) tilhører en gruppe af borgere i samfundet, som man må sige er i større risiko for dårlig behandling af politiet. Mange af os kan selvfølgelig godt erkende, at politiet er på en virkelig svær opgave når de skal forholde sig til så store forsamlinger der rangerer fra fuldstændig harmløse til voldspsykopater og vel alt derimellem. På modsatte hånd kan jeg også godt forstå harmen over, at man risikerer at blive behandlet som sidstnævnte blot fordi man er i nærheden. Personligt tager jeg ikke på udebaneture til Brøndby, da politiet udviste en adfærd jeg ellers troede var begrænset til vores og Brøndbys sinker – men politiet var helt med på legen.
    Jeg håber på, at der kommer et opgør med de voldelige elementer til fodboldkampene, men trods de ikke er svære at få øje på, er der ikke meget vilje til at stoppe dem hverken fra politiets, klubbernes eller de forskellige fanfraktioners side. Det er et stort problem, at man straffrit kan stå foran politiet og på landsdækkende TV og gøre mere eller mindre hvad der passer en. Og når straffen så falder, så rammer den hyppigt alle andre også – også dem der på ingen måde har nogen indflydelse eller evne til at ændre noget som helst og det skaber blot mere harme.
    Så fra mit synspunkt er det største problem ikke, at der er skrevet 13:12 på en tifo. Det finder jeg egentligt ganske irrelevant.

  23. De følgende 3 brugere er enige:

  24. #1110
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    943

    Re: Hvad tænker du på v.2

    Citat Oprindeligt indsendt af 1128 Se meddelelser
    Igår blev 2 unge FCK-fans overfaldet på Svanemøllen st. og trampet i hovedet, 1 sparket af sin cykel på Dybbølsbro, og 3-5 drenge frarøvet deres trøjer i s-toget - og en enkelt overfaldet efterfølgende, fordi han ikke afleverede den. Det der til gengæld stjæler opmærksomheden er et 1x0,5m klokkeslæt, bedst illustreret ved at s-togs-røveriet endda fremstilles i medierne som en heltegerning, fordi der blev lavet en indsamling - mens klokkeslættet er ‘hjernedødt’.

    Det er meget vildt at det er kommet dertil, at et ekstremt småt klokkeslæt er vores største problem. Der var ikke meget harme i 2016 da det stod dobbelt så stort, men måske det bare er sjovere at være forarget over et eller andet i 2022.
    Ah ja, fordi der bliver begået andre ugerninger, der er værre end den adresserede, så forsvinder validiteten. Det havde jeg glemt.

  25. De følgende 13 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 4 users browsing this thread. (0 members and 4 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 255
    Sidste Meddelelse: 14.01.24, 10:18
  2. Hvad tænker du lige nu?
    By giggs in forum Diverse
    Svar: 784
    Sidste Meddelelse: 09.05.10, 15:28
  3. Svar: 265
    Sidste Meddelelse: 24.02.08, 12:31
  4. Svar: 316
    Sidste Meddelelse: 12.06.07, 21:15
  5. Hvad tænker du på?
    By Woody II in forum Diverse
    Svar: 10
    Sidste Meddelelse: 03.07.06, 16:28

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •