Side 70 af 81 FørsteFørste ... 20606768697071727380 ... SidsteSidste
Viser resultater 1,036 til 1,050 af 1205

Emner: Hvad tænker du på v.2

  1. #1036
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    1,010

    Re: Hvad tænker du på v.2

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    .oO(Fandme mærkeligt at juble over at FCM røg ud af Europa i går, når nu det konkret svækker vores chancer i den direkte duel om mesterskabet..)
    Har du noget data der underbygger din antagelse vedr. vores svækkede mesterskabschancer? Oprigtigt spørgsmål.

  2. #1037
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Hvad tænker du på v.2

    Citat Oprindeligt indsendt af Ventspilsner Se meddelelser
    Har du noget data der underbygger din antagelse vedr. vores svækkede mesterskabschancer? Oprigtigt spørgsmål.
    Ja, det kunne være interessant med noget statistik over det. Måske kan Ougar sammenkøre ligapositioner med antallet af europæiske kampe for de danske hold?
    Et hurtigt kig her giver ikke umiddelbart mig et indtryk af, at der er nogen sammenhæng mellem dårlige ligaplaceringer og succes i Europa for vores vedkommende (jeg ved godt, den ikke er up-to-date, men det var det bedste, jeg lige kunne finde): https://en.wikipedia.org/wiki/List_o...nhagen_seasons
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  3. #1038
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Hvad tænker du på v.2

    Vi møder FCM i Herning den 10. marts, mellem 67 og 69 timer efter en europæisk udekamp, hvilket er lige på grænsen ift. at nå at være fuldt restitueret. Og i stedet for at FCM også har en europæisk kamp i benene i samme tidsinterval, så har de i stedet for en hel uges restitution og taktisk og mental forberedelse på kampen mod os, hvilket er en klar fordel for dem. Især med tanke på hvor svært, det har været for os i Herning, hvor vi ikke har vundet siden oktober 2016, så skal vi bruge så mange marginaler som muligt på vores side.

    Og ja, de indbyrdes kampe mod FCM i foråret har ofte afgørende betydning for hvor guldet ender. Da vi vinder 3-2 i Herning i 2014, mister FCM guldet på det. Da vi taber 0-2 i Herning i 2015, bliver de danske mestre. I 2018 rykker FCM op på førstepladsen takket være kombinationen af et nederlag til dem i Parken, og Finnbogason klarer resten. Da vi taber 1-3 i Herning i 2020, bliver FCM mestre. Tsunami-kampen sidste år spiller de facto mesterskabet ud af FCMs hænder og over i BØFs hænder.

    Så tilgiv mig, at jeg forundres over dem, der glædes over en kortvarig Steinlein-kajmund, der i sidste ende kan bide os i røven i kampen om mesterskabet..
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  4. #1039
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Hvad tænker du på v.2

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Vi møder FCM i Herning den 10. marts, mellem 67 og 69 timer efter en europæisk udekamp, hvilket er lige på grænsen ift. at nå at være fuldt restitueret. Og i stedet for at FCM også har en europæisk kamp i benene i samme tidsinterval, så har de i stedet for en hel uges restitution og taktisk og mental forberedelse på kampen mod os, hvilket er en klar fordel for dem. Især med tanke på hvor svært, det har været for os i Herning, hvor vi ikke har vundet siden oktober 2016, så skal vi bruge så mange marginaler som muligt på vores side.

    Og ja, de indbyrdes kampe mod FCM i foråret har ofte afgørende betydning for hvor guldet ender. Da vi vinder 3-2 i Herning i 2014, mister FCM guldet på det. Da vi taber 0-2 i Herning i 2015, bliver de danske mestre. I 2018 rykker FCM op på førstepladsen takket være kombinationen af et nederlag til dem i Parken, og Finnbogason klarer resten. Da vi taber 1-3 i Herning i 2020, bliver FCM mestre. Tsunami-kampen sidste år spiller de facto mesterskabet ud af FCMs hænder og over i BØFs hænder.

    Så tilgiv mig, at jeg forundres over dem, der glædes over en kortvarig Steinlein-kajmund, der i sidste ende kan bide os i røven i kampen om mesterskabet..
    Men du forholder dig ikke til, at der statistisk set ikke lader til at være nogen sammenhæng, jvf. ovenstående link.

    Bortset fra det er sagen jo, at det for mange af os handler om noget så irrationelt som følelser, hvordan vi har det med at se BIF og FCM have succes i Europa.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  5. De følgende 3 brugere er enige:

  6. #1040
    crekke er offline Og kategorien er en hest
    Tilmeldingsdato
    Jul 2004
    Indlæg
    674

    Re: Hvad tænker du på v.2

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Vi møder FCM i Herning den 10. marts, mellem 67 og 69 timer efter en europæisk udekamp, hvilket er lige på grænsen ift. at nå at være fuldt restitueret. Og i stedet for at FCM også har en europæisk kamp i benene i samme tidsinterval, så har de i stedet for en hel uges restitution og taktisk og mental forberedelse på kampen mod os, hvilket er en klar fordel for dem. Især med tanke på hvor svært, det har været for os i Herning, hvor vi ikke har vundet siden oktober 2016, så skal vi bruge så mange marginaler som muligt på vores side.

    Så tilgiv mig, at jeg forundres over dem, der glædes over en kortvarig Steinlein-kajmund, der i sidste ende kan bide os i røven i kampen om mesterskabet..
    Du er tilgivet! Dog er jeg bare ikke på det "hold", som håber at det går godt for FCM i Europa og jeg må godt nok indrømme at jeg synes selvforståelsen har taget et alvorligt knæk, hvis vi nu er der hvor at vi "klager" over at spille i Europa, mens FCM ikke gør. Man kan sagtens se det som en fordel for FCM at de har længere restitutionstid - men man kan vel også godt vende den om og sige at det er en fordel for os at kunne tage tempoet fra en ECL-kamp, med videre i topkampen mod FCM, 3 dage senere.

    Vi skal simpelthen kunne klare at spille de her europæiske kampe, samtidigt med at vi står stærke igen om søndagen mod FCM/BØF osv....ellers er der da for alvor uoverskueligt lang udsigt til at vi bliver nordens Porto(Seier said it...), Brugge, Basel eller des.lign.
    /crekke

    There are only 10 types of people in the world -
    those who understand binary, and those who don't.

  7. De følgende 3 brugere er enige:

  8. #1041
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    681

    Re: Hvad tænker du på v.2

    Jeg tænker at indlægget 25.02.22, 10:48 undrer mig.

    For hvordan kan man stille et så forsimplet regnskab op? En sejr til FCM i Europa kunne f.eks. måske kaste selvtillid af sig, de kunne tage med til kampen mod OB (og videre i ligaen herefter), hvorimod dette nederlag til FCM kan være et hak i selvtilliden, som også kan koste dem mod OB, som videre kan give dem en ond spiral osv osv.

    Der er jo en masse andre faktorer, som også spiller ind i mesterskabskampen, som jeg også kunne nævne - hvorfor det blot ikke kan stiles så sort/hvidt op, at vi har kortere tid til blive klar så vores chancer er svækket. Men jeg lader være og undres blot.


  9. #1042
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Hvad tænker du på v.2

    Citat Oprindeligt indsendt af Mgt09 Se meddelelser
    Der er jo en masse andre faktorer, som også spiller ind i mesterskabskampen, som jeg også kunne nævne - hvorfor det blot ikke kan stiles så sort/hvidt op, at vi har kortere tid til blive klar så vores chancer er svækket. Men jeg lader være og undres blot.
    Ja, dette er mere til "Det undrer mig tråden". Det undrer mig – og vi har haft diskussionen en million gange – at nogen kan sidde og holde med et hold, de ikke bryder sig om, og ønske dem succes – for så at håbe på det modsatte om søndagen.

    Men ikke en tiendedel så meget, som det undrer mig ikke engang at kunne begribe, at andre gør det.


  10. #1043
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Hvad tænker du på v.2

    Og så har vi slet ikke snakket om de mere langsigtede ulemper, ved at vores direkte konkurrenter tjener penge og kan tiltrække bedre spillere ved at have europæisk succes.

    Men igen, de følelsesmæssige argumenter trumfer uanset hvad de rationelle argumenter.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  11. De følgende 4 brugere er enige:

  12. #1044
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Hvad tænker du på v.2

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Og så har vi slet ikke snakket om de mere langsigtede ulemper, ved at vores direkte konkurrenter tjener penge og kan tiltrække bedre spillere ved at have europæisk succes.
    Præcis, og den vinkel kan ikke bare betragtes i denne lidt hjemmebrændte hypotese om restitutionstider, men også i den generelle "skal man holde med danske hold i Europa"-diskussion:

    Hver fjern fremtidig fordel, en sejr og et avancement for en hadet rival som BIF og FCM giver os i form af points på landekoefficienten, er kun en brøkdel af den fordel, den hadede rival selv får – i form af penge, seedning, status, tiltrækningskraft og ikke mindst begejstring i fanskaren.

    Men det har vi også drøftet en million gange før, selvfølgelig ...


  13. #1045
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    811

    Re: Hvad tænker du på v.2

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Og så har vi slet ikke snakket om de mere langsigtede ulemper, ved at vores direkte konkurrenter tjener penge og kan tiltrække bedre spillere ved at have europæisk succes.

    Men igen, de følelsesmæssige argumenter trumfer uanset hvad de rationelle argumenter.
    ENIG!!

    Hold nu op hvor får jeg mange gange, fået af vide at jeg er underlig når jeg kommer med det argument, i diskussioner ved kaffemaskinen på jobbet.

    /Jesper
    cossie's Avatar

  14. De følgende 3 brugere er enige:

  15. #1046
    TopM er offline Bruger af detailvarer
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    421

    Re: Hvad tænker du på v.2

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Præcis, og den vinkel kan ikke bare betragtes i denne lidt hjemmebrændte hypotese om restitutionstider, men også i den generelle "skal man holde med danske hold i Europa"-diskussion:

    Hver fjern fremtidig fordel, en sejr og et avancement for en hadet rival som BIF og FCM giver os i form af points på landekoefficienten, er kun en brøkdel af den fordel, den hadede rival selv får – i form af penge, seedning, status, tiltrækningskraft og ikke mindst begejstring i fanskaren.

    Men det har vi også drøftet en million gange før, selvfølgelig ...
    Jeg troede at EL2 var en ligegyldig turnering uden tiltrækningsværdi for spillere eller fans?

  16. #1047
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Hvad tænker du på v.2

    Citat Oprindeligt indsendt af TopM Se meddelelser
    Jeg troede at EL2 var en ligegyldig turnering uden tiltrækningsværdi for spillere eller fans?
    Jeg er ret sikker på, at temmelig mange er interesserede i den?

    Men hvad det har med den generelle diskussion om at holde med danske hold i Europa at gøre – tit hold, man hader – det kan jeg ikke lige regne ud.

  17. #1048
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Hvad tænker du på v.2

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Så tilgiv mig, at jeg forundres over dem, der glædes over en kortvarig Steinlein-kajmund, der i sidste ende kan bide os i røven i kampen om mesterskabet..
    Jeg stiller lige nogle kloge retoriske spørgsmål: Tror du Midtjylland var glade for at ryge ud? Var det godt eller skidt for Midtjylland på lang sigt, at de røg ud?

    Hvis det var dårligt for dem, og vores i praksis eneste mål er at ende foran FCM på lang sigt - hvordan kan man så gøre andet end at være glad for at de røg ud? Hvordan kan det give mening at håbe på det samme resultat som Midtjylland selv gør?

    Det ENESTE der kan redde det regnestykke, det er hvis det var ÅH så godt for dansk fodbold, så det dermed var godt for både FCM og FCK - og det rager mig så utrolig lidt, fordi den positive effekt for os BLEGNER i forhold til den positive effekt for Midtjylland.

    edit: OK, jeg kan godt se, at man lige skal huske at læse næste side af indlæg, hvis man ikke vil risikere at gentage andres argumenter... :-) Jeg kunne selvfølgelig bare slette mit redundante input, men nu gjorde jeg mig sådan umage :-)
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  18. De følgende 11 brugere er enige:

  19. #1049
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Hvad tænker du på v.2

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Præcis, og den vinkel kan ikke bare betragtes i denne lidt hjemmebrændte hypotese om restitutionstider
    Jeg mindes at Kiwi tidligere har dokumenteret betydningen af restitution og det er da heller ikke så svært at finde litteratur på området. Man kan diskutere hvor stor betydning det har i en given situation og det er da ikke nok til, at jeg vil sidde og holde med FCM eller BIF, men det er ikke en hjemmebrændt hypotese.

  20. De følgende 2 brugere er enige:

  21. #1050
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Hvad tænker du på v.2

    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 4 users browsing this thread. (0 members and 4 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 255
    Sidste Meddelelse: 14.01.24, 10:18
  2. Hvad tænker du lige nu?
    By giggs in forum Diverse
    Svar: 784
    Sidste Meddelelse: 09.05.10, 15:28
  3. Svar: 265
    Sidste Meddelelse: 24.02.08, 12:31
  4. Svar: 316
    Sidste Meddelelse: 12.06.07, 21:15
  5. Hvad tænker du på?
    By Woody II in forum Diverse
    Svar: 10
    Sidste Meddelelse: 03.07.06, 16:28

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •