Se afstemningsresultater: Var det et godt VM?

Stemmeafgivere
77. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Ja, det var et fantastisk VM fyldt med gode kampe

    0 0%
  • Ja, der var overvægt af de underholdende kampe

    10 12.99%
  • Det var, som det plejer

    21 27.27%
  • Nej, der var for mange kedelige kampe

    37 48.05%
  • Nej, det var et dårligt VM fyldt med kedelige kampe

    9 11.69%
Viser resultater 1 til 3 af 3

Emner: Hvad synes du om VM 2006?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    1,484

    Hvad synes du om VM 2006?

    Ja, meget simpelt. Det blev et målfattigt VM, men var der generelt underholdning nok i de 64 kampe? Hvilket udsagn passer dig bedst?

    Min holdning: Det var et VM med alt for mange kedelige kampe. For ofte var begge hold på banen gode til at forhindre modstanderne i at komme til chancer, og i rigtig mange kampe gik der meget lang tid mellem interessant action i de to straffesparksfelter.
    Man har kunnet glæde sig over flotte forsvarspræstioner, taktiske træk fra trænerne og stor spænding i næsten alle kampe. Men den offensive del af fodbold har været underrepræsenteret i forhold til de fleste andre slutrunder, jeg har set. Jeg savner bare én kamp i slutrunden, hvor begge hold gik i kødet på hinanden med angrebsspil af høj klasse. Det så man ikke meget af i et VM, der kunne være blevet det flotteste nogensinde, men bare havde alt for mange kedelige kampe.

    Forhåbentlig bliver det bedre næste gang, hvor Afrika måske møder op med nogle stærke mandskaber, der tør noget mere frem ad banen end de taktiske europæere.

    EDIT: Og så lige lidt statistik.

    VM 2006 bød på 147 mål i 64 kampe. Det er 14 færre end ved sidste VM og 24 færre end ved VM 1998. Gennemsnittet var på 2,30 pr kamp - det laveste ved noget VM bortset fra VM 1990 med et snit på 2,21.

    Syv kampe endte 0-0 - lige så mange som i de to foregående slutrunder til sammen.

    Kun i knap en tredjedel af kampene (23) lykkedes det for begge hold at score. I 2002 skete det i 30 kampe, mens det i 1998 mere var reglen end undtagelsen, da 35 af de 64 kampe bød på mål fra begge hold.

    For første gang siden 1962 scorede VMs topscorer færre end seks mål.
    Sidst redigeret af rous : 10.07.06 kl. 00:36
    -


    "Vi er stolte som ind i helvede."
    (Don Ø, 23. august 2006.)



    ♪ Die Meister, Die Besten, Les Grandes Equipes, The Champions♪

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    3,257

    Re: Hvad synes du om VM 2006?

    På papiret var der faktisk en HEL del super matchups, men det resulterede alt alt for tit i to superkonservative hold.

    Det kunne ha været så utroligt meget bedre, men ak...
    This message expresses the views of the author, and are not necessarily the views of this Forum or any entity associated with this Forum. Also, it might be completely wrong.
    Pillefaxe's Avatar

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,689

    Re: Hvad synes du om VM 2006?

    For mange af de gode hold skuffede denne gang, selvfølgelig med Brasilien i spidsen som bare ikke viste noget af det spil man godt ved de kan. Argentina gik i spåner da de fik pres på sig, Holland var en skygge af sig selv, England var som de plejede at være og overraskende nok var det tyskerne der stod for det friske pust i turneringen.

    For mange dårlige hold er der dog stadig med, men hvis folk synes det er skægt at se på Togo, Iran, Trinidad osv., så lad dem. Personligt synes jeg bare det er rent fyld og ikke gør det mere spændende at følge deres kampe, og selv om jeg ikke har set op mod halvdelen af kampene føler jeg ikke jeg er gået glip af det store.

    Så i mine øjne har det været lidt et skuffende VM med finalen som et af turneringens højdepunkter, hvilket desværre siger en del.
    Mvh.
    Esmis

    -smølle 01:36
    Esmis: du er for begavet og har for meget vid til at være indifferent, og desuden har du briller. Moderne briller, endda. Du er hardcore FC om du vil det eller ej :-)

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Hvad synes du om DM koncerten?
    By Gravedigger in forum Kultur
    Svar: 22
    Sidste Meddelelse: 28.05.06, 14:40
  2. Hvad synes du nu om Krøniken?
    By Ethic in forum Diverse
    Svar: 9
    Sidste Meddelelse: 15.02.05, 02:39
  3. Hvad synes du om NLP?
    By tricolor in forum Diverse
    Svar: 8
    Sidste Meddelelse: 28.09.04, 10:23
  4. Hvad synes du om afstemninger?
    By PeterMT in forum Diverse
    Svar: 7
    Sidste Meddelelse: 15.01.04, 16:32
  5. hvad synes du ?!
    By theblacklion in forum De korte linier
    Svar: 5
    Sidste Meddelelse: 26.10.03, 13:25

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •