Side 1 af 21 123411 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 301

Emner: BIF: sagde eller skrev de virkelig det?? - tredie del

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    BIF: sagde eller skrev de virkelig det?? - tredie del

    Yup, pladsen blev også for trang i toeren. Så her er én til, og hvem bedre til at indlede den end den Døende Svane, Johan Elmander, i Expressen:

    Bröndby blev för litet.
    - Så var det nog faktiskt. Ärligt sagt var det inte så lockande att åka till Horsens och dribbla upp fyra man på läktaren.
    - Det är nu fotbollslivet börjar kan man säga.
    Jeg gad vide om de fire mand blev driblet op på tribunen, da BIF spillede 0-0 i Horsens sidste efterår, eller om det var da de tabte 4-1 i foråret.

    Men godt at se at Elmander har haft det let ved at spille i Jylland på det seneste. Så er der da én.

    mvh,
    -smølle


  2. #2
    Tilmeldingsdato
    May 2004
    Indlæg
    682

    Re: BIF: sagde eller skrev de virkelig det?? - tredie del

    Endnu engang er BIF blevet røvrendt af en dommer. Denne gang i dagens kamp mod FCM, det får KongK til at reagere således:



    Svaret er ikke overraskende, entydende enigt med KongK's det forklarer også FCMs straffespark.




    I øvrigt mener jeg at kampen Michael Svendsen dømte idag, er en af de bedste præstationer jeg nogensinde har set fra hans side. Men sådan er folk jo så forskellige :-)

  3. Den følgende bruger er enig i dette:

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    884

    Re: BIF: sagde eller skrev de virkelig det?? - tredie del

    Jeg har altid undret og moret mig en smule over det der brøndby slogan "frygtet og berygtet" som deres uofficielle bruger.

    For hvor er det lige præcis brøndby er frygtet efterhånden??
    I Jylland?? hmm godtnok var 1-1 mod fcm et fremskridt fra forårets nederlag men efterhånden er brøndby vel en ønskemodstander at få på besøg derovre
    I København så?? Njah en sejr i Parken på 8 år og 2 mesterskaber mod 4 er ikke rigtigt noget der for mig til at ryste i bukserne må jeg indrømme.
    I Europa?? Tjah spør Ajax, Lokomotiv "det tager kun 5 minutter" Moskva, Palermo og Espanyol om det.

    faktum er vel at brøndby efterhånden kun er frygtet og berygtet... i brøndby og måske på fyn og i farum :)
    Europapokal

  5. Den følgende bruger er enig i dette:
    Orb

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    415

    Re: BIF: sagde eller skrev de virkelig det?? - tredie del

    vedr. hvorfor FCK ikke spillede gårsdagens, d.30/7-06, udsatte kamp mod Randers FC. Efter at enkelte debatører på sso'en havde givet en kortere, og korrekt, forklaring af UEFA's regler, så kom GringO#80# med konspirationsteorien.....og desuden er DBU, og en masse andre, i lommen på DBU!!!!!1

    "dette er sådan reglen er og der er intet problem, men DBU (samt en masse andre) sidder i lommen på DBU....
    I sidste sæson havde FCK den samme dommer i 7 hjemmekampe, som de sjovt nok vandt (på nær mod Brøndby, 1-1), men var der nogen der sagde Italien ?"


    ironi var muligvis anvendt, men går der røg af et bål...... ;-)

  7. #5
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: BIF: sagde eller skrev de virkelig det?? - tredie del

    Jeg har hørt Brøndbytyper tale om 'tivoliseringen' af dansk fodbold, men ikke regnet med at det var deres egen klub de mente. Men...



    ... også dette gør de jo bedre end nogen anden dansk fodboldklub.

    mvh,
    -smølle

    der går ud fra at der med 'den flotteste udsigt i Brøndby' menes, at der oppe fra vognene kan ses ind til København

  8. De følgende 3 brugere er enige:

  9. #6
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    750

    Re: BIF: sagde eller skrev de virkelig det?? - tredie del

    http://www.blok4.dk/debat/read.php?t...88146&id=88147

    Helt personligt har jeg svært ved at holde mig på stolen af bare
    >latter over din fantastiske humor....

    Held og lykke med det, men det var nu ikke for at være sjov.

    Der har kørt masser af historier om det på SSO. Noget med at han fik 03 i dansk og 13 i sløjd.
    BB vil gerne vide om DanAnton har bestået folkeskolen!!
    Fremtiden kommer af sig selv, det gør fremskridtet ikke!!

  10. #7
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: BIF: sagde eller skrev de virkelig det?? - tredie del

    Endnu en gang ses det, at når billedet af den stolte klub skal redigeres, så er en retouchering ikke nok - så skal der males et regulært sistinsk kapel. Vedr. indførelsen af 'Jump' som musik til at løbe på banen til:



    Åh jo. Van Halen, dette band med rødderne dybt i arbejderklassens ærlige sved. Med 'Diamond' Dave Lee Roth i front:
    David Lee Roth is the son of Nathan J Roth, a prominent ophthalmologist, and Sybil Roth. Brother to sisters Allison Roth and Lisa Roth. Roth's Jewish grandparents immigrated to Indiana from Ukraine. Roth's uncle, Manny Roth, is an influential New York City nightclub owner and entertainment entrepreneur. Manny Roth owned the famous New York establishment Cafe Wha?. In the early 1960s when the likes of Bob Dylan and Jimi Hendrix were working there, seven-year-old David Lee got his first taste of, and desire for, show business from the inside by hanging out at "the Wha?".
    Det lyder jo som indslag fra hverdagen for enhver dreng der vokser op i Brøndby Nord.

    Men koblingen til at man ville skabe en 'klub for folket', i modsætning til alle sine snobbede og akademiske naboer (mon det er Hvidovre eller Frem der menes?) er selvfølgelig meget relevant når man i 2006 skal forklare hvorfor man 15 år tidligere valgte en bestemt letheavysang med nogle kokain- og groupiestorforbrugende rockvrag at spille for sine fuldtidsprofessionelle spillere, når de løb på banen på det udbyggede stadion...

    Mon dog grunden ikke snarere er at man havde besøgt La Velodrome i Marseille et par år inden, og gaflet idéen derfra.

    mvh,
    -smølle
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  11. De følgende 3 brugere er enige:

  12. #8
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: BIF: sagde eller skrev de virkelig det?? - tredie del

    Af en eller anden grund har jeg svært ved at tro at Litauen Lufthavn skulle ligge i Riga.



    mvh,
    -smølle
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  13. De følgende 2 brugere er enige:

  14. #9
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,010

    Re: BIF: sagde eller skrev de virkelig det?? - tredie del

    ›Endnu en gang ses det, at når billedet af den stolte klub skal
    ›redigeres, så er en retouchering ikke nok - så skal der males et
    ›regulært sistinsk kapel. Vedr. indførelsen af 'Jump' som musik
    ›til at løbe på banen til:



    Snøft, man får jo helt tårer i øjnene over denne fantastiske og rørende saga om, hvordan rebellerne gjorde op med den onde overklasse og brød stavnsbåndet.

    ›Åh jo. Van Halen, dette band med rødderne dybt i arbejderklassens
    'Diærlige sved. Med amond' Dave Lee Roth i front:Det lyder jo
    ›som indslag fra hverdagen for enhver dreng der vokser op i
    ›Brøndby Nord.


    Ja, her falder kæden da fuldstændigt af for dem. Når jeg husker tilbage på Van Halen, er "arbejderklassen" ihvertfald ikke det første ord, jeg tænker på, medmindre Eddie Van Halen's job som 13-årig avisbud går ind under den betegnelse. Tværtimod vil jeg nærmere betegne dette californiske puddelhunderockorkester som et af de "pænere" på den tid i stil med Def Leppard, Europe osv.


    ›Men koblingen til at man ville skabe en 'klub for folket', i
    ›modsætning til alle sine snobbede og akademiske naboer (mon det
    ›er Hvidovre eller Frem der menes?) er selvfølgelig meget
    ›relevant når man i 2006 skal forklare hvorfor man 15 år tidligere
    ›valgte en bestemt letheavysang med nogle kokain- og
    ›groupiestorforbrugende rockvrag at spille for sine
    ›fuldtidsprofessionelle spillere, når de løb på banen på det
    ›udbyggede stadion...

    ›Mon dog grunden ikke snarere er at man havde besøgt La Velodrome
    ›i Marseille et par år inden, og gaflet idéen derfra.


    Har ingen anelse, og personligt er jeg også fuldstændig ligeglad. Måske har man lavet en afstemning om at finde den mest populære 80'er-sang til Hele Danmarks Klub, og så faldt valget på dette rædsomme nummer?



    ›mvh,
    ›-smølle

  15. #10
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    5,020

    Re: BIF: sagde eller skrev de virkelig det?? - tredie del

    ›Har ingen anelse, og personligt er jeg også fuldstændig ligeglad.
    ›Måske har man lavet en afstemning om at finde den mest populære
    ›80'er-sang til Hele Danmarks Klub, og så faldt valget på dette
    ›rædsomme nummer?
    - så vidt jeg husker begyndte BIF at bruge Jump som tema i 1984-1985-stykker. Og da Jump var et gigahit i 1984, så er det nok den tungeste grund til, at valget faldt på den.

    Personligt er jeg glad for, at vi ikke stadig bruger "The Final Countdown" - det havde godt nok været for retro-agtigt. Navnlig taget i betragtning, at Europe hittede med den flere år før FCK opstod.

  16. De følgende 3 brugere er enige:

  17. #11
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    1,484

    Re: BIF: sagde eller skrev de virkelig det?? - tredie del

    ›- så vidt jeg husker begyndte BIF at bruge Jump som tema i
    ›1984-1985-stykker. Og da Jump var et gigahit i 1984, så er det
    ›nok den tungeste grund til, at valget faldt på den.

    ›Personligt er jeg glad for, at vi ikke stadig bruger "The
    ›Final Countdown" - det havde godt nok været for
    ›retro-agtigt. Navnlig taget i betragtning, at Europe hittede med
    ›den flere år før FCK opstod.

    Ja, så havde det nok været bedre at vælge et hit fra 1992-93, der passer til FCK. "Hvor længe vil du ydmyge dig?" af Danser med Drenge kunne være en oplagt kandidat. I hvert fald for de fleste af klubbens første otte år.

    Hvis vi skulle vælge BIF-stilen og efterrationalisere os frem til en sang, der kunne demonstrere vores storslåede værdier og overlegenhed på det etiske område, kunne "Heal the World" med Michael Jackson måske være et bud.

    Et eller andet sted er jeg dog godt tilfreds med Det fede net...
    -


    "Vi er stolte som ind i helvede."
    (Don Ø, 23. august 2006.)



    ♪ Die Meister, Die Besten, Les Grandes Equipes, The Champions♪

  18. #12
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: BIF: sagde eller skrev de virkelig det?? - tredie del

    ›- så vidt jeg husker begyndte BIF at bruge Jump som tema i
    ›1984-1985-stykker. Og da Jump var et gigahit i 1984, så er det
    ›nok den tungeste grund til, at valget faldt på den.

    Nope, de begyndte at bruge den i 1992. Inspirationen var EC-mødet med Marseille i 1989. Marseille bruger den også den dag i dag, så vidt jeg ved.

    ›Personligt er jeg glad for, at vi ikke stadig bruger "The
    ›Final Countdown" - det havde godt nok været for
    ›retro-agtigt. Navnlig taget i betragtning, at Europe hittede med
    ›den flere år før FCK opstod.

    Og i betragtning af at det er pinligt lort, og endda pinligt lort der helt tydeligt prøver at lyde henad 'Jump' :-)

    mvh,
    -smølle

  19. De følgende 3 brugere er enige:

  20. #13
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    5,020

    Re: BIF: sagde eller skrev de virkelig det?? - tredie del

    Jeg var med på udebane i søndags (på SAS Arena, red.) og der imponerede fansene mig virkelig. De sang jo hele tiden, og det har jeg aldrig oplevet i USA. Slet ikke på den måde."


    Jean-Phillippe Peugeuro om sin første AWAY i det midtjyske. Jeg kan kun tilføje, at jeg i USA rent faktisk har oplevet fans, der sang igennem - også gennem hele kampen. Flere gange endda. Også hvor selvsamme Peguero var på banen, så han må jo være halvdøv..... "First Row Idiots" er nok ikke ligefrem talstærke (20-30 stykker, vil jeg antage), men med deres stortromme, sange og ikke mindst påklædning er de med til at sætte gang i stemningen på et ellers meget tomt Giants Stadium, når New York'erne spiller. Dertil kommer den officielle fanklub (et par hundrede i alt, vil jeg tro) - de larmer også ad helvede til.
    Sidst redigeret af Don J. : 02.08.06 kl. 01:46

  21. #14
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,037

    Re: BIF: sagde eller skrev de virkelig det?? - tredie del

    Iver er en kegle; intet nyt under solen der.
    I en tråd på Fjerde B der kritiserede FCk for ikke at gå helhjertet efter 3 point til den danske pointkoefficient, var Iver’s forsøg på en meningsfyldt reply til en skribent der mente man med rette kunne sige det samme om Bif ude mod Valur dette:

    En forskel: Hvis vi pressede Valur og de fx scorede på kontra ville de kun mangle 1 mål i at slå os ud - så stor var vores føring fra hjemmekampen jo heller ikke. Der ville en 2-0-føring være lidt nemmere at have med at gøre.
    …..at han kan få sig selv til at argumentere for det er noget heeeelt andet med Bif pga. et udebanemål er direkte komisk. Alligevel er det bemærkelsesværdigt at denne klebmand ikke tror mere på sit mandskab, end at tro en 3-1 føring mod Islands næstbedste er noget der kan komme i fare.

    Tossen fortsætter:

    Undrer mig dog over at fck ikke kunne spille i weekenden, de har det vist meget hårdt. Hvem sagde tudefjæs?
    Iver’s had gør åbenbart så blind, at en detalje som at det var DBU der flyttede kampen i henhold til reglerne, ikke er af betydning i hans blå-gule univers.
    Temptation; I like Women, Wine and Song – and all the special pleasures of doing something wrong….Yeah; you’ll never make a saint of me!!

  22. #15
    mokouko48 er offline Ikke længere aktiv bruger
    Tilmeldingsdato
    May 2003
    Indlæg
    2,523

    Re: BIF: sagde eller skrev de virkelig det?? - tredie del

    Endnu en fin diskussion på SSO der udvikler sig til en disput mellem en FC'er og en Biffer.. Det omhandler lægens søn Anders.. Fckeren sætter spørgsmålstegn ved hvor kompetent Anders er i jobbet.

    » mindre problem end nepotisme, der gør at en totalt inkompetent person
    » sidder med det sportslige ansvar i en klub som BIF. Det er relativt nemt
    » at løse problemet med pølserne.

    Og Bifferen svarer:

    Du kan da ikke vide om manden er inkompetent. Han skal vel lige have lov at bevise det først....

    Vi giver hermed Anders Bjerregaard et par uger til at bevise sin inkompetence.. He he
    Sidst redigeret af mokouko48 : 04.08.06 kl. 12:22
    User is no longer active. Det er for indspist.

  23. De følgende 3 brugere er enige:

Side 1 af 21 123411 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. BIF: Sagde eller skrev de virkelig det? - nr. 6
    By -smølle in forum De korte linier
    Svar: 2317
    Sidste Meddelelse: 12.03.24, 12:23
  2. BIF - sagde eller skrev de virkelig det? #5
    By -smølle in forum Diverse
    Svar: 297
    Sidste Meddelelse: 21.08.07, 16:06
  3. Svar: 359
    Sidste Meddelelse: 15.04.07, 17:44

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •