Se afstemningsresultater: Hvem skal afløse Alvaro?

Stemmeafgivere
899. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Ailton Almeida

    329 36.60%
  • Peter Madsen

    53 5.90%
  • Jon Dahl Tomasson

    143 15.91%
  • Henrik "Tømrer" Pedersen

    26 2.89%
  • Ole Gunnar Solskjær

    19 2.11%
  • Steffen Iversen

    16 1.78%
  • Tore André Flo

    21 2.34%
  • Torstein Helstad

    10 1.11%
  • Sibusiso Zuma

    56 6.23%
  • Mohammed Zidan på lejeaftale

    74 8.23%
  • En anden. Hvem?

    152 16.91%
Side 3 af 27 FørsteFørste 12345613 ... SidsteSidste
Viser resultater 31 til 45 af 397

Emner: Hvem skal afløse Álvaro? Vol. 1.

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    210

    Re: Hvem skal afløse Alvaro?

    ›Det optimale for FCK vil være en fysisk stærk og hovedstødsstærk
    ›angriber, da det vil give flere taktiske muligheder i angrebet.

    Gravgaard?
    ;-)
    Alas. How terrible is wisdom when it brings no profit to the wise, Johnny?
    skm's Avatar

  2. #32
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    463

    Re: Hvem skal afløse Álvaro?

    Er jeg den eneste, der er forbavset over manglen på rygter i medierne? Der plejer jo som regel, at være en hel del rygter! Se bare med Grønkjær. Der var selfølgelig mangël på samme mht. Wendt og Bella, men de er jo heller ikke "Store navne", når det gælder international fodbold. De eneste rygter har været startet her på sidelinien, altså det vil sige "ønsker" om spillere. Jeg har efterhåden tabt tiltroen til, at det bliver en spiller som har VFM's niveau som vi henter. Hvis vi altså overhovedet henter nogen. Deadlinen for indskrivning af spillere, til en mulig 3. Kvalrunde, er efter min hukommelse 1.8.2006. Der skal altså handles hurtigt, hvis en ny spiller skal være klar til de mulige kampe mod Ajax.

    Mediebevågningen over de skandinaviske "stjerneangribere" i skandinavien er stor, så de undrer mig, at der ikke er et sportsblad eller nyhedsmagasin, der har opsnuset noget.
    I så fald, at ledelsen henter en eventuel ny angriber, tror jeg, at bliver en forholdsvis ukendt(for os) angriber. Jeg tror ikke det bliver en angriber af skandinavisk afstamning, men ej heller en ikke-EU spiller i skandinavien. Jeg tror, at ledelsen overrasker os, og hiver en kanin op af hatten. Muligvis en sydamerikansk angriber der spiller udenfor skandinavien.

    Det skal siges, at jeg intet har at basere mit svar på. Det er kun nogle tanker og fornemmelsen jeg har har brugt.

  3. #33
    MaQ er offline - Representin' N'Bronx -
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    642

    Re: Hvem skal afløse Álvaro?

    Jeg har stemt Peter Madsen. (Ene men stærk!)

    Alt subjektivitet og hjerteflimmer aside (gamle Brøndby Scwein) synes jeg at timingen med Peter Madsen synes bedre end de andre mulige alternativer.

    Han har været udenlands i 4 år siden 2002, med svingende succes, og det ville være et oplagt tidspunkt at komme hjem.

    Derudover ville han med regelmæssig spilletid muligvist kunne nå det niveau der bragte ham i Bundesliga klubbers søgelys og ind omkring landsholdet. Jeg synes faktisk at når det kører for ham, så er han en kanon spiller.

    Derudover synes jeg at profilen på en spiller skal være en spiller under 30+år, da vi ellers med Allbäck og en ny 30+ spiller ville stå foran et generations skifte om 2 år. (Dette udelukker efter min mening Iversen, Tømrer, Ole Gunnar, Flo)

    Ad de andre nævnte alternativer;

    - Peter Carew - come on - glem det
    - Marcus Rosenberg - lidt for tidligt for Ajax at erkende/acceptere at dette var et fejlkøb og dermed sælge til en overkommelig pris. Samt vi møder dem snart (jinx!)
    - Mohammed Zidan - virker til at han vil kæmpe om pladsen i Werder - Valdez også solgt derfra, derfor større chance.
    - Henrik Tømrer Pedersen - den gider jeg ikke engang at kommentere!
    - Steffen Iversen - for gammel og ikke markant forstærkning.
    - Jon Dahl - nok lige en tand for urealistisk
    - Zuma - måske når han er skadesfri igen (kommer til vinter sammen med Niclas Jensen!)
    - Ailton Almeida - Jeg må tilstå at jeg ikke kender ham, og vil derfor overlade argumentationen til de oplyste. Jeg bemærker dog, efter at have set hans dåse mod Örgryta (staveplade) at han med sin mulat farve ikke vil bidrage til opretholdelsen af vores negro-index der med Alvaros afgang har lidt overlast.

  4. Den følgende bruger er enig i dette:
    skm

  5. #34
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: Hvem skal afløse Álvaro?

    ›Er jeg den eneste, der er forbavset over manglen på rygter i
    ›medierne? Der plejer jo som regel, at være en hel del rygter!

    Jeg synes egentlig, at FCK har været meget gode til at gå stille med dørene på det seneste. Berglund var der ingen særlige rygter om. Nogle havde selvfølgelig noteret sig, at han gerne ville til FCK; men at interessen var gensidig, vidste de færreste. Wendt blev præsenteret lige så pludseligt som Berglund. De fleste rygter om Grønkjær kom fra tyske medier. Salget af Santos kom også som lyn fra en klar himmel.

    Sammenligner man med Bundby, hvor køb og salg af spillere nærmest foregår gennem medierne, så er forskellen ganske markant. Det virker bare enormt professionelt, når man kan holde disse ting internt i organisationen.


  6. #35
    MaQ er offline - Representin' N'Bronx -
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    642

    Re: Hvem skal afløse Álvaro?

    Deadlinen for indskrivning af spillere,
    ›til en mulig 3. Kvalrunde, er efter min hukommelse 1.8.2006. Der
    ›skal altså handles hurtigt, hvis en ny spiller skal være klar til
    ›de mulige kampe mod Ajax.

    Deadlinen er 3/8

  7. #36
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    463

    Re: Hvem skal afløse Álvaro?

    ››Er jeg den eneste, der er forbavset over manglen på rygter i
    ››medierne? Der plejer jo som regel, at være en hel del rygter!

    ›Jeg synes egentlig, at FCK har været meget gode til at gå stille
    ›med dørene på det seneste. Berglund var der ingen særlige rygter
    ›om. Nogle havde selvfølgelig noteret sig, at han gerne ville til
    ›FCK; men at interessen var gensidig, vidste de færreste. Wendt
    ›blev præsenteret lige så pludseligt som Berglund. De fleste
    ›rygter om Grønkjær kom fra tyske medier. Salget af Santos kom
    ›også som lyn fra en klar himmel.

    ›Sammenligner man med Bundby, hvor køb og salg af spillere nærmest
    ›foregår gennem medierne, så er forskellen ganske markant. Det
    ›virker bare enormt professionelt, når man kan holde disse ting
    ›internt i organisationen.

    Jeg skrev jo også, at det var omwendt med Wendt og Berglund, altså mangel på rygter. Men der plejer som regel, at være rygter, når det drejer sig om store spillere. Der kan sagtens have været rygter om Santos afgang, det kan have været i franske medier, uden at jeg dog skal gøre mig klog på det, da jeg sjældent tjekker det franske nyhedssider, af mangel på sprogkunnen ;-) Jeg skal såmænd ikke sige, at det ikke bliver en af de nævnte spillere i dette topic. Det eneste der undrer mig er manglen på rygter, da det alligevel er "store" spillere efter skandinaviske forhold. Det er det, der forleder mig til troen, om en spiller der er forholdsvis ukendt, efter den gennemsnitlige FCK-fans spillerkendskab.

  8. #37
    Tilmeldingsdato
    Sep 2005
    Indlæg
    314

    Re: Hvem skal afløse Álvaro?

    ››når man scorer kasser for et bundhold, så har man klasse...

    ›Han scorede 13 mål sidste sæson, så vidt jeg kan se... det gjorde
    ›f.eks. Mota også. Godt nok spilles der flere kampe i DK; men Mota
    ›er jo heller ikke fast mand i startopstillingen. Vi har også en
    ›Peter Sand med 11 mål. Han spillede mange kampe; men Sønderjyske
    ›er godt nok også ringe. Ham må vi have!


    Peter Sand ville have været god for FCK. Han er stærkt undervurderet, men nu for gammel for FCK.

  9. #38
    David_T er offline Occasionally wears a hat
    Tilmeldingsdato
    Apr 2004
    Indlæg
    2,506

    Re: Hvem skal afløse Álvaro?

    ›››når man scorer kasser for et bundhold, så har man klasse...
    ››
    ››Han scorede 13 mål sidste sæson, så vidt jeg kan se... det gjorde
    ››f.eks. Mota også. Godt nok spilles der flere kampe i DK; men Mota
    ››er jo heller ikke fast mand i startopstillingen. Vi har også en
    ››Peter Sand med 11 mål. Han spillede mange kampe; men Sønderjyske
    ››er godt nok også ringe. Ham må vi have!

    ›Peter Sand ville have været god for FCK. Han er stærkt
    ›undervurderet, men nu for gammel for FCK.

    Og midtbanespiller... altså, hvis vi endelig skal vurdere ham som emne til angrebet.

  10. #39
    Tilmeldingsdato
    Jun 2006
    Indlæg
    13

    Re: Hvem skal afløse Álvaro?

    Ailton er Allsvenskans beste spiss. Hurtig og meget teknisk.

  11. #40
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    123

    Re: Hvem skal afløse Álvaro?

    ››http://www.t
    ›ransfermarkt.de/vereine/00_m.php4?verein_id=190
    ››Ifølge
    hedder vores nye angriber Periklis Bousinakis. Ved
    ››dog ikke hvor pålidelig dette er, da siden også skrev at Claus
    ››Jensen spillede i FCK for nogle uger siden...

    ›Periklis Bousinakis spiller i AB, så jeg tror bare at de har
    ›misforstået det klubskifte.

    Han er endvidere listet til at have en markedsværdi på €150.000. Jeg håber da at den nye angriber har en værdi med et ciffer yderligere!

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #41
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    535

    Re: Hvem skal afløse Álvaro?

    Ailton Almeida kunne være en rigtig god erstatning for VFM.
    Orgryte´s trup mv.: http://expressen.se/index.jsp?d=1157

    Han spiller som bekendt i Orgryte...er det forresten ikke dér Marcus Allbäcks far Stefan er sportschef ?
    Stefan Allbäck: http://sv.wikipedia.org/wiki/Stefan_Allb%C3%A4ck

    Månadens spelare: Ailton Almeida: http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=128&a=240520
    Sidst redigeret af Ezen : 30.07.06 kl. 09:42

  14. #42
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    527

    Re: Hvem skal afløse Álvaro?

    Jeg håber på en spiller der er mere bevægelig end Álvaro, syntes at han ofte var for stillestående.

    En teknisk god angriber som skal have bolden i fødderne er løsningen. Jeg vil se nogen ordentlig teknisk fodbold. I kampen mod Mypa blev der losset alt for mange høje bolde op til lille Berglund - det er bestemt IKKE den måde vi skal spille.

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #43
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    3,257

    Re: Hvem skal afløse Álvaro?

    ›En teknisk god angriber som skal have bolden i fødderne er
    ›løsningen. Jeg vil se noget ordentlig teknisk fodbold. I kampen
    ›mod Mypa blev der losset alt for mange høje bolde op til lille
    ›Berglund - det er bestemt IKKE den måde vi skal spille.


    Det er Ståle der bestemmer... De angribere vi kan bruge skal kunne tage bolden ned med ryggen til mål, en ting som spillere som Ijeh og Bernburg ikke har haft det store held med, selvom de er gode med bolden i fødderne. Vores koncept går ud på at få den hurtigt frem så forsvar og midtbane kan støde op på samme tid, så der ikke kommer huller imellem de to bagerste kæder. Det kombineret med off-side-reglen gør vores system til bundsolidt fra et defensivt synspunkt, men (som vi så mod fx HSV) så kan vi få det svært hvis vores angribere ikke har noget at byde på i forhold til forsvarsspillerne.

    Vi har i mange år haft mange rigtig gode angribere der kan li bolden i fødderne, men insisteret på at spille den igennem luften de sidste meter, hvilket jeg mener er lidt halvtumpet. Det gør at vi skal bruge angribere med en ekstra spidskompetence oven i hatten, hvilket så gør at vi skal bruge flere penge på spillerne da de skal være mere "komplette"...

    Men nu får vi at se... Ståle har jo udtalt at han ændrer spillesystemet til CL-kampene. Det kan meget vel være fordi høje bolde er for nemme at forsvare sig mod når man som os ikke satser synderligt i midtbanen, og angriberne ikke bare skal lægge den af, men også holde på den. Jeg tror personligt ikke Ståle er færdig med at forme holdet og selvom vi nok stadig vil se de høje afleveringer fra backs til modsatte angriber og de (lave) lange afleveringer fra centerforsvar til samme-side angriber, vil jeg tro at vi får flere kombinationer til rådighed. Ser man på de unge fx i viasat cup, spiller de til tider langt mere teknisk kompliceret end 1.holdet gør, og slipper tit afsted med det. Det vælger jeg at tolke som at vi satser på relativt mere på taktisk teknik hvor det før har været op til spillerne individuelt.
    This message expresses the views of the author, and are not necessarily the views of this Forum or any entity associated with this Forum. Also, it might be completely wrong.
    Pillefaxe's Avatar

  17. #44
    Tilmeldingsdato
    May 2004
    Indlæg
    1,102

    Re: Hvem skal afløse Álvaro?

    Rosenberg kan i mine øjne så let som ingenting skifte til en god fransk klub eller f.eks en klub i den tunge ende i premiership hvis Ajax vil sælge. Her vil han kunne tjene det dobbelte af de maksimalt 4-5 mio vi kan tilbyde om året i løn. Sportsligt er det også flere klasser mere attrakttiv.

    Carew vil næppe heller skifte fra Lyon som er en af verdens bedste klubber og så til suppen.

    Se på vores kamp mod Silkeborg og til dels Horsens. En spiller med sportlige ambitioner eller ønsker om at udvikle sig som fodboldspiller ville føle han spilder sin tid mod modstanderre på så latterligt lavt niveau.

    For at vi kan få de store navne skal der være et eller andet ekstraordinært som at man vil nærmere sit barn grundet skilsmisse, hjemve, man har floppet totalt og vil starte helt fra bunden igen, eller f.eks man som Mykland kræver fuldstændigt frie bånd på og uden for banen som han ikke kunne få i de bedre ligaer. Alternativt skal der være tale om gamle skandinaviske spillere som f.eks Allback, som hvis han havde været 25 nok havde haft mere blod på tanden til en bedre liga.
    Sidst redigeret af dixie dean : 30.07.06 kl. 13:22

  18. De følgende 3 brugere er enige:

  19. #45
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    10

    Re: Hvem skal afløse Álvaro?

    Bemærk lige at Rosenberg har samme Agent (Autostrada Agents AB) som Bella og Wendt... http://www.transfermarkt.de/index.ht...?verein_id=190

    Det betyder selvfølgelig ikke at Markus har lyst til at komme til FCK, men det gør da at agenterne burde være til at tale med.

Side 3 af 27 FørsteFørste 12345613 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Hvem skal afløse Álvaro? Vol. 2.
    By Nichans in forum De korte linier
    Svar: 44
    Sidste Meddelelse: 20.09.06, 10:02

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •