Se afstemningsresultater: Hvem skal afløse Alvaro?

Stemmeafgivere
899. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Ailton Almeida

    329 36.60%
  • Peter Madsen

    53 5.90%
  • Jon Dahl Tomasson

    143 15.91%
  • Henrik "Tømrer" Pedersen

    26 2.89%
  • Ole Gunnar Solskjær

    19 2.11%
  • Steffen Iversen

    16 1.78%
  • Tore André Flo

    21 2.34%
  • Torstein Helstad

    10 1.11%
  • Sibusiso Zuma

    56 6.23%
  • Mohammed Zidan på lejeaftale

    74 8.23%
  • En anden. Hvem?

    152 16.91%
Side 4 af 27 FørsteFørste 123456714 ... SidsteSidste
Viser resultater 46 til 60 af 397

Emner: Hvem skal afløse Álvaro? Vol. 1.

  1. #46
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    3,257

    Re: Hvem skal afløse Álvaro?

    ›Rosenberg kan i mine øjne så let som ingenting skifte til en god
    ›fransk klub eller f.eks en klub i den tunge ende i premiership
    ›hvis Ajax vil sælge. Her vil han kunne tjene det dobbelte af de
    ›maksimalt 4-5 mio vi kan tilbyde om året i løn. Sportsligt er det
    ›også flere klasser mere attrakttiv.


    En anden ting er at Ajax næppe vil sælge ham til os når vi nu skal møde hinanden i CL-kval...
    This message expresses the views of the author, and are not necessarily the views of this Forum or any entity associated with this Forum. Also, it might be completely wrong.
    Pillefaxe's Avatar

  2. #47
    Tilmeldingsdato
    Jun 2006
    Indlæg
    13

    Re: Hvem skal afløse Álvaro?


  3. #48
    Tilmeldingsdato
    Jul 2004
    Indlæg
    25

    Re: Hvem skal afløse Álvaro?

    Jeg synes der er gået lidt selvsving i det og der er mange der skriver om Ailton Almeida; han har altså kun scoret 2 mål i 12kampe i år for Örgryte.
    Er jeg den eneste der er lidt skeptisk ved det? Jeg synes det lyder som om det er lige lidt for lidt. Det kan godt være at manden er på et bundhold og der ikke kommer så mange chancer hans vej, men så burde han sguda selv kunne skabe noget hvis han er så god som der er mange herinde der giver udtryk for.

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #49
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    1,674

    Re: Hvem skal afløse Álvaro?

    Nu har han så scoret 1 mål i 3 kampe i Allsvenskan, det giver jo en lidt bedre statistik.
    Om Almeida er så god, som nogen siger har jeg svært ved at finde ud af, men lidt kvalitet må han beside, når Djurgården har prøvet at købe ham for 12 mill.

    http://www.ois.se/Default.aspx?sID=3&oID=579&tID=1 - Statistik over Örgryte spillerne, kampen fra igår mod Djurgården indgår ikke i statistikken endnu.

  6. #50
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    1,274

    Re: Hvem skal afløse Álvaro?

    ›Jeg synes der er gået lidt selvsving i det og der er mange der
    ›skriver om Ailton Almeida; han har altså kun scoret 2 mål i
    ›12 kampe i år for Örgryte.

    Det passer jo så ikke. Örgyte har spillet 12 kampe i denne sæson, men størstedelen af kampene har været uden Ailton, da han efter blot 35. min af sæsonens første kamp fik en skade der har holdt ham ude indtil for nylig. Således er det kun blevet til 3 kampe siden hans skade der, så statistikken hedder 2 mål i 4 kampe. Det han skulle købes på skulle være sidste sæson, hvor han var en af Allsvenskans bedste spillere.

    ›Er jeg den eneste der er lidt skeptisk ved det? Jeg synes det lyder
    ›som om det er lige lidt for lidt. Det kan godt være at manden er på
    ›et bundhold og der ikke kommer så mange chancer hans vej, men så
    ›burde han sguda selv kunne skabe noget hvis han er så god som der
    ›er mange herinde der giver udtryk for.

    Nu skulle det netop være derfor han er blevet så populær. Han skulle angiveligt kunne en masse på egen hånd, hvilket resulterede i han scorede 13 mål i 23 kampe. Jeg har dog ikke selv set ham spille, så jeg vil ikke vurdere om han er den rette for os.

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #51
    Tilmeldingsdato
    Jul 2004
    Indlæg
    25

    Re: Hvem skal afløse Álvaro?

    ››Jeg synes der er gået lidt selvsving i det og der er mange der
    ››skriver om Ailton Almeida; han har altså kun scoret 2 mål i
    ››12kampe i år for Örgryte.

    ›Det passer jo så ikke. Örgyte har spillet 12 kampe i denne sæson,
    ›men størstedelen af kampene har været uden Ailton, da han efter
    ›blot 35. min af sæsonens første kamp fik en skade der har holdt
    ›ham ude indtil for nylig. Således er det kun blevet til 3 kampe
    ›siden hans skade der, så statistikken hedder 2 mål i 4 kampe. Det
    ›han skulle købes på skulle være sidste sæson, hvor han var en af
    ›Allsvenskans bedste spillere.

    Ok det sætter det hele i et lidt andet lys - Jeg takker for oplysningen.

  9. Den følgende bruger er enig i dette:
    JM

  10. #52
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    10

    Re: Hvem skal afløse Álvaro?

    Peter Madsen!

    -Han har jo vist han kan score mål i ligaen, selvom det er ved at være nogle år siden.

    -God alder.

    -Koster nok ikke over 10 mio.

  11. Den følgende bruger er enig i dette:
    MaQ

  12. #53
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,219

    Re: Hvem skal afløse Álvaro?

    Damn, defaitismen hersker her! ;-) Lad os bare give op og overlade angrebet til dem vi har nu, man kan alligevel overhovedet ikke finde en afløser for en angriber, der bestemt havde sine øjeblikke, men som også havde formkriser af halve sæsoners(!!) varighed...

    "›De emner vi vil have, er alle på niveau med vores trup i øvrigt,
    ›dvs. landsholsklasse eller tæt på!
    ›Lad os være ærlige at sige at dem er der sgu ikke mange af i DK eller norden."


    Nej, men de er der da. Hvis ikke vores klub, med potentialet, pengene osv. in mente, kan finde en værdig afløser for en spiller af Álvaros kaliber så står min fodboldverden da ikke ret meget længere. Vi skal være villige til at betale det det koster at hente en - efter Skandinaviske forhold - klasse angriber. Ellers er det ganske simpelt for tyndt. Men jeg tilhører så også dem, der ikke har fantasi til at forestille mig andet, end at vi lander en angriber med mindst samme klasse som Álvaro inden kampene mod Ajax Amsterdam.

    I øvrigt behøves det jo ikke at være en der allerede spiller i Danmark eller Skandinavien som du og andre skitserer, der er masser af muligheder andre steder... D'oh! Glemte for et kort øjeblik, bonderøvs tendensen med den såkaldte "Ashvetia doktrin" - den om at holde sig langt væk fra "eksotiske" spillere, der ikke er blevet "skandinaviseret" andetsteds først (Atiba, Álvaro osv.). Den kan have sine fordele, bestemt. Men den kan altså også virke hæmmende på nogle punkter.

    "›At tro på at vi kan få en udlænding (med ovenstående klasse)
    ›herop for en rimelig penge, både i sign on, og i månedlig hyre er
    ›mere eller mindre utopi."


    Der er altså massevis af gode angribere ude omkring i verden, som er villige til at spille i Skandinavien og som er til at få for en rimelig penge. Det er der et væld af "beviser" for. Nej, ikke spillere som er nær det tyske, spanske eller andre af de store europæiske landes landshold, de er umulige at få til København, men der er muligheder, hvis man dog bare så en lille bitte smule bort fra "Ashvetia doktrinen". Og der er som sagt også muligheder for at hente en - efter Skandinaviske forhold - klasse angriber i Skandinavien, eller en der har været omkring Skandinavien før i sin karriere.

    "›Vi kan være heldige at der bliver en angriber til overs et sted i
    ›Europa, når nu de rigtig går igang, men det bliver svært...meget
    ›endda!"


    Vi må da være så professionel en klub at de ansvarlige ikke er fuldstændig på bar bund netop nu. Salget af Álvaro kom måske overraskende for ledelsen, men næppe så overraskende for dem, som det gjorde for alle os andre. Jeg tillader mig at være overbevist om at klubben har en række angribere i kikkerten. Og nej: Jeg siger ikke det bare er piece of cake at finde en afløser for Álvaro, men det er altså heller ikke noget nær umuligt.

    ›Almeida er et ungt spændende navn, men spørgsmålet er om han har klassen?

    Han har da bevist i sin tid i Örgryte at han er på mindst samme niveau som Álvaro. Synes ikke der er meget der indikerer at han ikke har klassen, og der er heller ikke meget der tyder på han ikke mindst er på niveau med Álvaro?

  13. De følgende 4 brugere er enige:

  14. #54
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    459

    Re: Hvem skal afløse Alvaro?

    ›Egentlig et udemærket mål.

    Æh, efter at have hoppet 2 gange i feltet (det sker kun i skandinavisk fodbold) dumper den ned for fødderne af brasilianeren. Er det ikke et mål som Hans Bjerg Pedersens bedstemor kunne have scoret ?

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #55
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    10

    Re: Hvem skal afløse Álvaro?

    Vi skal have Ailton. Stort set ingen herinde har set ham spille, så lad mig endelig vise jer hvad han kan:

    Fire mål i samme kamp
    http://www.aftonbladet.se/atv/player...26&clipID=3102

    Assist til mål:
    http://www.aftonbladet.se/atv/player...26&clipID=2240

    Mål:
    http://www.aftonbladet.se/atv/player...26&clipID=2325

    Mål igen:
    http://www.aftonbladet.se/atv/player...26&clipID=1901

    Saksesparksmål!!
    http://www.aftonbladet.se/atv/player...26&clipID=2685

    Laver lækkert
    http://www.aftonbladet.se/atv/player...26&clipID=1197

    Teknik, mål
    http://www.aftonbladet.se/atv/player...26&clipID=1314

    To mål plus assist
    http://www.aftonbladet.se/atv/player...=26&clipID=634

    Det her er manden vi skal have, en publikumsspiller med et kæmpe potentiale. Kun 21 år og allerede en fantastisk dygtig spiller med en dejlig teknik og hurtighed. Jeg ville slikke mig om munden hvis vi fik ham.

  17. De følgende 7 brugere er enige:

  18. #56
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    127

    Re: Hvem skal afløse Álvaro?

    I mine øjne kommer du med de grunde til det netop ikke skal være Peter Madsen som valger falder på...

    ›Han har været udenlands i 4 år siden 2002, med svingende succes ... "

    Hvorfor overhovedet købe en der i de sidste 4 år har spillet med svingende succes og endda blev sat af holdet i Bochum og fik at vide at han ikke kunne bruges.

    >Derudover ville han med regelmæssig spilletid muligvist kunne nå
    ›det niveau der bragte ham i Bundesliga klubbers søgelys og ind
    ›omkring landsholdet.

    Jaaaa, med regelmæssig spilletid ville han muligvis nå et acceptabelt niveau, men hvorfor ikke skaffe en spiller der allerede har niveauet i stedet for en der skal på genoptræning først - og endda på bekostning af en af vores faste spillere...



    ›Ailton Almeida - Jeg må tilstå at jeg ikke kender ham ... efter have set hans
    ›dåse mod Örgryta (staveplade) at han med
    ›sin mulat farve ikke vil bidrage til opretholdelsen af vores
    ›negro-index der med Alvaros afgang har lidt overlast.

    Mærkelig kommentar, kan ikke se hvor den hører hjemme...


    Mvh Brandon

  19. #57
    Tilmeldingsdato
    Dec 2005
    Indlæg
    231

    Re: Hvem skal afløse Álvaro?

    Efter at have set filmen synes jeg da at han har potentiale til FCK, i hvert fald en god konkurrent til de eksisterende angribere i FCK.

    Bare hent ham!!
    -
    Ailton, Hvad sagde jeg!!

    Guldfuglen!

    [CENTER]JC
    ZP - MZ - MA - OW
    LS - WK - AH - JG
    AA - CS

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #58
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    3,257

    Re: Hvem skal afløse Álvaro?

    Jeg ser i disse klip ikke de store tegn på at han nødvendigvis ville kunne egå sig i FCK. Kan han tage bolden ned med ryggen til mål og holde på den? Jeg nægter at vurdere en brasilianer på hans topniveau... Sure han kan nogle ting når han får bolden i fødderne og har én mand i nærheden, men det er altså bare meget sjældent the thing i FCK. Vores angribere skal kunne muskle sig igennem selv de mest kompakte forsvar.

    Men ok, hvis vi henter ham, så ved vi hvad han kan når han får plads. Men så var der vist noget med at han skulle opereres og var ude de næste 3 måneder oder was?
    This message expresses the views of the author, and are not necessarily the views of this Forum or any entity associated with this Forum. Also, it might be completely wrong.
    Pillefaxe's Avatar

  22. #59
    David_T er offline Occasionally wears a hat
    Tilmeldingsdato
    Apr 2004
    Indlæg
    2,506

    Re: Hvem skal afløse Álvaro?

    ›Stille og roligt, han ser ret genia udl!

    ›Jeg ser i disse klip ikke de store tegn på at han nødvendigvis
    ›ville kunne egå sig i FCK. Kan han tage bolden ned med ryggen til
    ›mål og holde på den?

    Han viser flere gange at han kan tage bolden ned med siden til mål, hvorfor dog ikke med ryggen til.

    ›Vores angribere skal kunne muskle sig
    ›igennem selv de mest kompakte forsvar.

    Altså er Berglund et komplet fiaskokøb?

    Vi har angriberen vi kan spille bolden op på, vi har angriberen der kan løbe i dybden, hvis vi så får angriberen der kan noget på egen hånd som Ailton ser ud til at være, så er vi igen dækket rigtig godt ind. Muligvis bedre end med Santos i klubben, da han og Allbäck minder en del om hinanden.

    ›Men ok, hvis vi henter ham, så ved vi hvad han kan når han får
    ›plads. Men så var der vist noget med at han skulle opereres og
    ›var ude de næste 3 måneder oder was?

    Der er noget med at han lige har været ude i 3 måneder efter en operation.

  23. De følgende 3 brugere er enige:

  24. #60
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    3,257

    Re: Hvem skal afløse Álvaro?

    ›Han viser flere gange at han kan tage bolden ned med siden til
    ›mål, hvorfor dog ikke med ryggen til.


    Jeg snakker om at have 2 mand hængende på ryggen og stadig kunne gøre hvad det passer ham... Jeg konstaterer bare hvad der har været vigtigt for angriberne med den måde vi spiller på - han er meget lidt presset i de situationer, noget han nok ikke ville kunne prale med skulle han komme til FCK.

    ›Altså er Berglund et komplet fiaskokøb?

    Ikke nødvendigvis, men han har jo heller ikke scoret endnu. Jeg tror Berglund er købt til dels pga kontraangreb i europæisk, for vi spiller på igen måde på samme måde som EfB gør som vi jo ved han er god til... Jeg siger ikke at Berglund ikke kan omstille sig, men jeg er bare bekymret mhp alle de angribere som er gået håbløst ned når de er skiftet til os.

    Jeg vil da uden tvivl synge store sange osv. hvis vi køber ham, for jeg er sikker på at CV ikke kigger på spillere på highlight-måden og han derved vil være sikker på at Ailton har hvad der skal til i sit generelle spil og ikke bare i topniveauet.

    ››Men ok, hvis vi henter ham, så ved vi hvad han kan når han får
    ››plads. Men så var der vist noget med at han skulle opereres og
    ››var ude de næste 3 måneder oder was?

    ›Der er noget med at han lige har været ude i 3 måneder efter en operation.


    Ah ok... For ellers var han vel ikke super aktuel...
    This message expresses the views of the author, and are not necessarily the views of this Forum or any entity associated with this Forum. Also, it might be completely wrong.
    Pillefaxe's Avatar

Side 4 af 27 FørsteFørste 123456714 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Hvem skal afløse Álvaro? Vol. 2.
    By Nichans in forum De korte linier
    Svar: 44
    Sidste Meddelelse: 20.09.06, 10:02

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •