Side 3 af 3 FørsteFørste 123
Viser resultater 31 til 42 af 42

Emner: FCK i et vadested (ang. trupsammensætning efterår '06)

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,534

    Re: FCK i et vadested (ang. trupsammensætning)

    SAS Liga-trænere ryster på hovedet af FCK
    http://www.bolddk.com/nyt/?vis=59437

    - Niveauet er, som det er, og det udvikler sig støt. Klubberne bør fokusere på sig selv i stedet, siger FC Midtjyllands træner Erik Rasmussen til gratisavisen 24 Timer.
    - Jeg vil ikke bruge niveauet i SAS Ligaen som undskyldning for vores nederlag. Vi må kigge indad i stedet for at kritisere niveauet i ligen, siger Ståle Solbakken til 24 Timer
    Mere i linket.

  2. #32
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    470

    Re: FCK i et vadested (ang. trupsammensætning)

    Meget enig med de adspurgte SAS-liga-trænere (incl. Ståle).
    Det er IKKE det lave niveau i SAS-ligaen der er skyld i FCKs manglende europæiske succes.

    Som tidligere postuleret er den helt enkle - men ikke desto mindre korrekte - forklaring, at FCK bare ikke er stærkt nok besat på alle pladser til at få europæisk succes.

    Prøver man at lave en spiller-for-spiller sammenligning med Ajax vil man komme til det resultat, at FCK højst matcher Ajax på 4-6 pladser.

    Set i det lys er det jo ganske naturligt, at Ajax vil slå FCK 4 ud af 5 gange.

    Der er kun een vej til europæisk succes: at købe flere spillere i Grønkjær-klassen.

  3. Den følgende bruger er enig i dette:
    MBS

  4. #33
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,534

    Re: FCK i et vadested (ang. trupsammensætning)

    Der er da ingen tvivl om, at flere klassespillere vil højne niveauet er dermed øge chancerne for at komme i CL eller UEFAens gruppespil; men jeg mener nu nok, at den nuværende trup har kvaliteterne til at overraske mod de gode hold.

    Se på en Lars Jacobsen. Han har ikke spillet en eneste rigtig god kamp for FCK i denne sæson; men han gjorde det rigtig fint for landsholdet i går. Hvorfor? Fordi landsholdet har en træner, der kræver at bolden bliver holdt på jorden.

    Så længe FCK har en træner, som mener, at lange bolde fra forsvar op til angreb er flot fodbold, så bliver det bare ikke væsentligt bedre.

  5. #34
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    470

    Re: FCK i et vadested (ang. trupsammensætning)

    "Så længe FCK har en træner, som mener, at lange bolde fra forsvar
    op til angreb er flot fodbold, så bliver det bare ikke væsentligt bedre. "

    Enig i, at Ståles opfattelse af fodbold ikke er fremmende for spillet.

    Men måske har han netop erkendt, at den nuværende trup ikke er stærk nok til at kunne matche europæiske hold hvad spil/teknik angår. Og netop derfor har valgt at satse på en stærk organisation/fysik/lange bolde.

  6. #35
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,534

    Re: FCK i et vadested (ang. trupsammensætning)

    ›Men måske har han netop erkendt, at den nuværende trup ikke er
    ›stærk nok til at kunne matche europæiske hold hvad spil/teknik
    ›angår. Og netop derfor har valgt at satse på en stærk
    ›organisation/fysik/lange bolde.

    Det tror jeg ikke på. Dels har jeg ikke set noget fra Ståle, der indikerer, at han prioriterer teknisk fodbold højt, dels mener jeg, at truppen kan præstere på et meget højere niveau.

    Se igen på en Lars Jacobsen. I FCK laver han stort set ikke andet end at losse lange, upræcise bolde op mod angriberne. På landsholdet går han fint med i kombinationerne.

    Forskellen ligger i trænerens evner og holdning til spillet.

    Se på Brøndby under Laudrup. Selvom det nok er de færreste af os, der bryder sig om at sige det, så spillede Brøndby til tider noget af det hurtigste fodbold, der er set i SAS Ligaen, under Laudrup. Og det var altså med spillere som Dan Anton Johansen, Jonas Kamper, Auri Skarbalius og Asbjørn Sennels på holdet.

    Ståle er bare ikke god nok. Det er den sørgelige sandhed.

  7. #36
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    470

    Re: FCK i et vadested (ang. trupsammensætning)

    "Se på Brøndby under Laudrup. Selvom det nok er de færreste af os,
    der bryder sig om at sige det, så spillede Brøndby til tider
    noget af det hurtigste fodbold, der er set i SAS Ligaen, under
    Laudrup. Og det var altså med spillere som Dan Anton Johansen,
    Jonas Kamper, Auri Skarbalius og Asbjørn Sennels på holdet.

    Ståle er bare ikke god nok. Det er den sørgelige sandhed."

    Jeg tror egentligt ikke vi er så uenige.

    Jeg er bestemt heller ikke fan af Ståles fodbold og tror Michael Laudrup eller Morten Olsen kunne have fået langt mere ud af det nuværende FCK-hold.

    Men jeg tror heller ikke at de, med den nuværende trup, kunne have fået et egentligt europæisk gennembrud med FCK.

    Jeg vil stadigt fastholde, at der mangler yderligere 3-4 spillere i Grønkjær-klassen.

    Og jeg undrer mig over, at man fra ledelsens side tager det halve skridt med indkøbet/fastholdelsen af Linderoth, Grønkjær, Gravgaard osv, men ikke tager det fulde skridt der vil kunne bringe FCK op i europæisk sub-top

  8. #37
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    21

    Re: FCK i et vadested (ang. trupsammensætning)

    Jeg synes du er meget hård overfor Ståle ovenpå en uge med en uhyre vigtig og spillemæssigt tæt AJAX-kamp, samt en OB-kamp præget af trætte og skuffede spillere (mit indtryk). Omvendt er du meget positiv overfor Morten Olsen efter en lettere ligegyldig venskabskamp. Det synes jeg ikke er et fair grundlag for en sammenligning.

    Endvidere kommer du med kommentarer til Lars Jakobsens spillestil, hvor Ståle mere eller mindre direkte skulle tilskynde til at spille med lange upræcise bolde. For det første noterede jeg mig nu en del lange spark op af banen fra Lars Jakobsens side igår. Men derudover kan der jo være andre årsager til at Jakobsen til tider vælger den lange bold hos FCK. Eksempelvis er der næppe tvivl om at folk som Gravesen, Jørgensen og Kahlenberg er bedre kombinationsspillere end Hutchinson og Linderoth.

    Endelig mener jeg at det ville være relevant at overvære Morten Olsen og Ståle Solbakkens træningssessioner for at kunne udtale sig så skråsikkert om trænernes kompetancer. Alternativt vil jeg da gerne høre fra Lars Jakobsen selv om han oplever træning og taktiske oplæg som væsentligt forskellige under hhv Ståle og Morten Olsen.

    Mvh
    Claus

  9. #38
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    310

    Re: FCK i et vadested (ang. trupsammensætning)

    ›Og jeg undrer mig over, at man fra ledelsens side tager det halve
    ›skridt med indkøbet/fastholdelsen af Linderoth, Grønkjær,
    ›Gravgaard osv, men ikke tager det fulde skridt der vil kunne
    ›bringe FCK op i europæisk sub-top

    Hmm, mon ikke det bunder i, at de gode spillere koster mange penge. Det er ikke muligt for FCK at købe sig til et europæisk suptop-hold. I hvert fald ikke over en sæson. Over 2-3 sæsoner måske - kombineret med indkøb af unge spillere og spillere, der måske kan udvikle sig til klassespillere. Af sidstnævnte kan nævnes Gravgaard, JC, LJ samt potentielt Oscar Wendt. Af Førstnævnte har så Linde, Grønkjær og Allbäck.

    Lige på det punkt er vi nok nødt til at have lidt tålmodighed, især fordi det er mennesker vi handler med. Nogle vil floppe og nogle vil overraske.
    "Fighting for peace is like fucking for virginity!"

  10. De følgende 2 brugere er enige:

  11. #39
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    470

    Re: FCK i et vadested (ang. trupsammensætning)

    Efter Celtic-kampen må man, endnu engang, konstatere, at FCK på 3-5 pladser ganske enkelt ikke er gode nok til europæisk bold.

    Efter lotto-lykketræffet i Amsterdam blev der ikke fokuseret på dette faktum, da alle var i den syvende himmel over miraklet.

    Men når det lange seje træk starter - og tilfældigheder/held dermed i mindre grad bliver udslagsgivende - så træder dette faktum ubarmhjertigt frem.

    Hutchinson er HELT væk i dag. Hans uvante placering undskylder kun i meget lille grad at han SLET ikke har niveauet til CL-bold.

    Berglund er HELT væk i dag. Har ikke niveauet.

    Silberbauer gør det godt i perioder, men falder også helt ud.

    Generelt taber midtbanen ALT for mange dumme bolde.

    Holdet skriger i den grad efter teknisk stærke/boldsikre midtbanespillere, en ny venstreback og en ny angriber (krydser fingre for Ailton er god nok).

    Ledelsen stikker sig selv blår i øjnene hvis de alvorligt mener holdet er godt nok til CL

  12. De følgende 3 brugere er enige:

  13. #40
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,534

    Re: FCK i et vadested (ang. trupsammensætning)

    Synes faktisk Silberbauer gør det ok. Han var nok FCKs mest udfordrende spiller; men han laver jo også meget defensivt.

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #41
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    470

    Re: FCK i et vadested (ang. trupsammensætning)

    "Synes faktisk Silberbauer gør det ok. Han var nok FCKs mest
    udfordrende spiller; men han laver jo også meget defensivt."

    Som jeg skrev gjorde Silber det udemærket i starten, men går så helt død.

    Og det er jo netop pga. de manglende tekniske færdigheder hos for mange af midtbanespillerne (incl. Silber) at man ser dette mønster:

    Sålænge det fysiske overskud er der kan de via fight/indstilling være med, men når de konsekvent løber 3 skridt for hver 2 skridt den direkte modstander tager så siger det sig selv, at det går galt tilsidst

  16. #42
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    3,257

    Re: FCK i et vadested (ang. trupsammensætning)

    ›Efter Celtic-kampen må man, endnu engang, konstatere, at FCK på
    ›3-5 pladser ganske enkelt ikke er gode nok til europæisk bold.


    Der er foskel på spillerens udulighed og så trænerens taktikker... IMO er det ikke spillerne der er hæmsko her. Nu er det ikke påkrævet at man skal ha en Ronaldinho for at score, som vi åbenbart tror, men man kan også skabe chancer ved at flytte bolden rundt til folk der flytter sig væk fra deres opdækning og imod mål. None of which vi præsterede igår.

    ›Hutchinson er HELT væk i dag. Hans uvante placering undskylder
    ›kun i meget lille grad at han SLET ikke har niveauet til CL-bold.


    En af vores bedste spillere har mere niveau til CL end de fleste... Men venstrekant blir han aldrig.

    ›Berglund er HELT væk i dag. Har ikke niveauet.

    Han lavede ikke det store - men det gjorde Allbäck heller ikke. De får ikke noget at arbejde med.

    ›Generelt taber midtbanen ALT for mange dumme bolde.

    Du glemte "løber ikke" og "fighter ikke for at vinde den tilbage". Linderoth især under vanligt niveau. Det siger vel alt at Kvist på ½ time kan outperforme så mange års sammenlagt erfaring og blive MoM af markspillerne.

    ›Holdet skriger i den grad efter teknisk stærke/boldsikre
    ›midtbanespillere, en ny venstreback og en ny angriber (krydser
    ›fingre for Ailton er god nok).


    Men det har på ingen måde noget at gøre med kampen igår...

    ›Ledelsen stikker sig selv blår i øjnene hvis de alvorligt mener
    ›holdet er godt nok til CL


    Det er der mange der siger, men jeg vil nu vove at påstå at spiller vi det spil vi har set i Parken mod Benfica og over to kampe mod Ajax, så havde kampen set noget anderledes ud. Jeg synes det er en pinlig indsats af stort set ALLE når vi har bolden - ingen løber for hinanden (fordi de er bange for at ikke kunne nå hjem for at dække forsvar?) ingen ved hvad hinanden gør på et givet tidspunkt.

    Den her kamp er et perfekt eksempel på at vores offensive spilsystemer bare ikke virker. I CL kan vi ikke køre sejrene hjem på fysikken (udholdenhed frem for styrke, i dette tilfælde) og spillernes rutine og generelle bundniveau. I CL må man lægge en taktik og have et spilsystem man kan træde ud af som individualist - og ikke bare klage til pressen efterfølgende over at man ikke fik Ailton og at Grønkjær er skadet. INGEN individualister ville ha kunne redde den kamp - den var pinlig, latterlig og jammerlig. Ståle, du må forstå at det ikke handler om at man skal købe bedre spillere hvis spillerne bare løber forvirret rundt imellem hinanden og laver en sjælden en-to, næh det er DIG der skal forklare dem hvordan man gør det bedst.

    Det er en hel del patetisk at se en træner efter et nederlag kalde på bedre spillere for at bare kunne opretholde boldkontrol og dertilhørende boldbesiddelse. Vi er ikke MyPa og de er ikke Barca. Der er noget galt når vi spiller sådan en kamp som vi gjorde igår. Spillermaterialet in mente, så spiller vi IMHO en dårligere kamp end vi gjorde mod Gorica og MEGET dårligere end vi gjorde mod BIF i maj måned 2005.
    This message expresses the views of the author, and are not necessarily the views of this Forum or any entity associated with this Forum. Also, it might be completely wrong.
    Pillefaxe's Avatar

  17. De følgende 3 brugere er enige:

Side 3 af 3 FørsteFørste 123

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Efterår på Stamværtshuset
    By Stamværtshuset in forum De korte linier
    Svar: 8
    Sidste Meddelelse: 09.10.08, 15:29
  2. Hjælp nipserstat - ang. Camarthen-FCK
    By Qlawz in forum De korte linier
    Svar: 5
    Sidste Meddelelse: 23.08.05, 13:50
  3. Bechs efterår
    By Andreas Hansen in forum De korte linier
    Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 02.05.05, 17:18

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •