Viser resultater 1 til 9 af 9

Emner: FCK blandt Europas 25 bedste en illusion

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Feb 2003
    Indlæg
    376

    FCK blandt Europas 25 bedste en illusion

    Men jeg skal da indrømme at jeg hoppede på den, selvom man set i bakspejlet, nok må erkende, at det var et smart salgstrik for at øge tilskuertallet i Parken. FCK er pt et godt stykke udenfor top 100 på UEFAs klubliste, hvilket nok i virkeligheden er passende, givet vores nuværende niveau.

    Sidste sæson spillede holdet helt igennem middelmådigt selv efter danske forhold og viste kun i glimt, at man har en højere klasse end de øvrige superligahold, selv i efteråret, hvor man sluttetde 9 point foran nærmeste forfølger var spillets kvalitet tvivlsomt og føringen var da også et stykke hen ad vejen fremkommet som følge af held mere end høj klasse. Selv i kampene mod oprykkerne skulle man langt ind i kampen for at få point, to mål i slutningen af første Køge kamp, og et 1 ud af 1000 mål af 32 i overtiden mod Farum. men selv på trods af held skulle man ud i 3 minutters overtid mod et endnu mere middelmådigt hold fra den afskyelige vestegn for at sikre mesterskabet. Europacup sidste år var om muligt mere kummerlig end den hjemlige turnering, hvor man efter et par lette kampe, bliver slået ud af et helt ungt og urutinetret svensk hold, der da også i runden efter blev sat på plads af et hold, der knap nok kan kalde sig blandt Europas 25 bedste.

    Optakten til denne sæson har igen vist FCKs mangel på klasse. Træningskampe mod et norsk og et tyrkisk hold ude af kampform viste, at der der er meget langt igen, mod Rosenborg blev byens hold sat på plads og det blev tydeliggjort, at der er et godt stykke vej til, man kan kalde sig nordens bedste. Ydermere blev det til en sejr over et ramponeret AB hold, efter en straffesparks konkurrence, der mildest talt ikke var to proffessionelle hold værdige, ikke just Europæisk topklasse. Men man troede da på det, og sagde til sig selv, at det nok skyldtes taktiske eksperimenter og mange udskiftninger i kampene, for der var trods alt kun tale om træningskampe. Da turneringen så startede kom man hurtigt ned på jorden. Først en kamp mod Aab, hvor man scorede på to dødbolde tidligt i kampen, og derefter ikke viste det store, men trods alt en pæn sejr mod et hold man normalt har det svært i mod, selvom det ikke var overbevisende. Derefter en meget tynd kamp mod et maltesisk hold, hvis niveau knap nok kunne retfærdiggøre en eksistens i 1. division i Danmark, men en pligt sejr blev da hevet hjem, om ikke med møje og besvær, så i hvertilfælde uden på nogen måde at imponere. Og så gårsdagens kamp mod OB, der godt nok har købt et par forstærkninger, men vel næppe af mange uden for Snave og omegn, kan kaldes for en skræmmende modstander - 4 mål på hjemmebane - det taler vist for sig selv og så mod 10 mand det meste af anden halvleg. Jeg ved det ikke men noget lignende, kunne jeg ikke forestille mig mange hold i top 25 på europæisk plan, ville kunne præstere, eller hold i top 100 for den sags skyld.

    Men vores ledelse har lovet forstærkninger, ingen bredde spillere eller garderinger er det blevet sagt, kun spillere, der kan løfte holdet og hente 3-4000 flere ind på tribunerne, i sandhed en hård opgave som vores seneste lejemål skal løfte. Mens et hold i en anden skandinavisk hovedstad henter et af tidens aboslut største talenter.

    Jeg tror ikke på en top noget som helst i en overskuelig fremtid, men ret mig endelig, for jeg ville da så forfærdelig ønske det.
    Sidst redigeret af Lounen : 03.08.03 kl. 21:41
    Insane Greeks #1

    København (96) er officielt europæisk topklasse - nu kun 71 pladser fra top 25

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Mar 2003
    Indlæg
    228

    Re: FCK blandt Europas 25 bedste en illusion

    Hvordan er vi blevet blandt de 25 bedste i eu?
    Bellisimo

  3. #3
    Abzalon er offline Lalleglad Jubeloptimist
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    670

    Re: FCK blandt Europas 25 bedste en illusion

    ›Hvordan er vi blevet blandt de 25 bedste i eu?

    Prøv at læs: "FCK er pt et godt stykke udenfor top 100 på UEFAs klubliste".
    .
    "... I could cry for the time I've wasted, but that's a waste of time and tears ..."
    .

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    Mar 2003
    Indlæg
    228

    Re: FCK blandt Europas 25 bedste en illusion

    ››Hvordan er vi blevet blandt de 25 bedste i eu?

    ›Prøv at læs: "FCK er pt et godt stykke udenfor top 100 på
    ›UEFAs klubliste".


    hvordan bliver vi så blandt de 25 bedste hvis vi er udenfor?
    Bellisimo

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    Feb 2003
    Indlæg
    376

    Re: FCK blandt Europas 25 bedste en illusion

    ›››Hvordan er vi blevet blandt de 25 bedste i eu?
    ››
    ››Prøv at læs: "FCK er pt et godt stykke udenfor top 100 på
    ››UEFAs klubliste".


    ›hvordan bliver vi så blandt de 25 bedste hvis vi er udenfor?

    Undskyld men jeg tror du skal holde igen med de grønne piller...

    Top 25 er i følge FØ vores målsætning på mellemlang sigt, som jeg skriver mener jeg, at der er meget lang vej til vi når det. Som jeg ser det bevæger vi os lige nu den forkerte vej.
    Insane Greeks #1

    København (96) er officielt europæisk topklasse - nu kun 71 pladser fra top 25

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    Mar 2003
    Indlæg
    228

    Re: FCK blandt Europas 25 bedste en illusion

    Vi er på vej i CL, det er vel ikke den forkerte vej? Er det ikke dig som trænger til de små grønne du er da vist ved at gå i panik over et nederlag.
    Bellisimo

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    Feb 2003
    Indlæg
    376

    Re: FCK blandt Europas 25 bedste en illusion

    ›Vi er på vej i CL, det er vel ikke den forkerte vej? Er det ikke
    ›dig som trænger til de små grønne du er da vist ved at gå i panik
    ›over et nederlag.

    Håber du har ret, jeg tror det bliver meget svært med vores nuværende hold, og nej er ikke ved at gå i panik over et nederlag, jeg synes det har gået den forkerte vej siden Lazio, Ajax, Dortmund kampene. Jeg ser intet spillemæssigt, der tyder på noget andet. Faktum er at vi nu har spillet ad helvede til i over et år og ledelsen gør intet for at forstærke en trup, der er begyndt at se noget tynd ud, hvis man seriøst vil spille med i Europa.

    Den med pillerne gik nu mest på dine små spøjse indlæg i alle trådene, ville sådan set bare have navnet på dem. så jeg kunne tage et par stykker med til Skanderborg festival :)
    Insane Greeks #1

    København (96) er officielt europæisk topklasse - nu kun 71 pladser fra top 25

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    299
    Lad os nu se... Rangers kampen vil vise vores sande styrke, vi har trods alt kun 2 (3?) års erfaring med CL og UEFA og vi har indtil videre været uheldige med vores modstandere (og kan bestemt ikke være utilfredse med vores indsats!!!).

    Hvis man tager Galatasaray som målestok, så spiller vi meget lige op mod et tophold i Europæisk sammenhæng (vandt 2-1 iaften over Liverpool og tabte 3-0 forleden mod Inter)

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    Mar 2003
    Indlæg
    228

    Re: FCK blandt Europas 25 bedste en illusion

    ››Vi er på vej i CL, det er vel ikke den forkerte vej? Er det ikke
    ››dig som trænger til de små grønne du er da vist ved at gå i panik
    ››over et nederlag.

    ›Håber du har ret, jeg tror det bliver meget svært med vores
    ›nuværende hold, og nej er ikke ved at gå i panik over et
    ›nederlag, jeg synes det har gået den forkerte vej siden Lazio,
    ›Ajax, Dortmund kampene. Jeg ser intet spillemæssigt, der tyder på
    ›noget andet. Faktum er at vi nu har spillet ad helvede til i over
    ›et år og ledelsen gør intet for at forstærke en trup, der er
    ›begyndt at se noget tynd ud, hvis man seriøst vil spille med i
    ›Europa.


    ›Den med pillerne gik nu mest på dine små spøjse indlæg i alle
    ›trådene, ville sådan set bare have navnet på dem. så jeg kunne
    ›tage et par stykker med til Skanderborg festival :)
    Jeg kan desværre ikke hjælpe dig. Jeg bruger ikke stoffer for at skrive, men du kan vel finde til staden?
    Bellisimo

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Hvis der kun var én Use Your Illusion...
    By Garneren in forum Kultur
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 15.04.05, 17:35
  2. Europas fedeste storby
    By Urbanus in forum Diverse
    Svar: 19
    Sidste Meddelelse: 04.07.04, 22:26
  3. Albrechtsen er blandt verdens bedste forsvarere...
    By Hjaltees#1 in forum De korte linier
    Svar: 5
    Sidste Meddelelse: 10.03.04, 10:54

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •