Viser resultater 1 til 10 af 10

Emner: Filmanmeldere, der tog fejl

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    1,484

    Filmanmeldere, der tog fejl

    Denne tråd er tilegnet nogle af kulturens smagsdommere; De filmanmeldere, som tjener deres penge på at gå i biografen og vurdere filmene for alle os andre, så vi kan finde ud af, om vi selv gider se filmene.

    Jeg lægger ud med en anmeldelse af filmen "I Kina spiser de hunde", som i 1999 blev et voldsomt biografhit. Det kom dog nok bag på Jan Mouritzen - anmelder på Scope:

    Stuntmanden Lasse Spang Olsens "I Kina spiser de hunde" er uden sammenligning årtiets dårligste danske film. En på alle måder forvrøvlet, dumsmart og idiotisk samling hjernedøde klicheer fra værste skuffe, som det er en decideret pinsel at sidde igennem.

    "I Kina spiser de hunde" er en så stor skamplet på det fine renommé, unge instruktører som Nicolas Refn, Ole Christian Madsen, Thomas Vinterberg og senest Lotte Svendsen har været med til at tilføre 90'ernes danske film, at den skulle være standset allerede i idéfasen. Og det er den værste gang vrøvl, jeg mindes at have set i en dansk biograf siden klør konge var knægt - og det er mange år siden!
    Læs hele anmeldelsen her.

    Læs i øvrigt her noget udmærket undervisningsmateriale om Blinkende Lygter og anmeldernes modtagelse af de voldsomme film, der skød frem i den periode.
    -


    "Vi er stolte som ind i helvede."
    (Don Ø, 23. august 2006.)



    ♪ Die Meister, Die Besten, Les Grandes Equipes, The Champions♪

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    296

    Re: Filmanmeldere, der tog fejl

    Jeg er mååske ikke så langt fra Jan Mouritzen´s vurdering som du er..

    At en film bliver et hit på trods af dårlige anmeldelser, siger vel strengt taget mere om "folk" end om anmeldere.
    "Folkets" umættelige trang til tomme kalorier bør aldrig undervurderes.

    R
    ..OOOO.....OOO......O.....O..
    ..O.........O.......O....O...O....
    ..OOO....O..............O.O......
    ..O.........O.......O....O...O....
    ..O............OOO......O.....O..
    ---AVATAR ANARKISTERNE---

  3. De følgende 8 brugere er enige:

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    1,484

    Re: Filmanmeldere, der tog fejl

    I princippet er jeg enig et langt stykke, og jeg vil heller ikke beskrive "I Kina spiser de hunde" som stor filmkunst. Men når en anmelder skriver "uden sammenligning årtiets dårligste danske film", "den værste gang vrøvl, jeg mindes at have set i en dansk biograf siden klør konge var knægt" og mere af samme skuffe er vi jo nærmest på niveau med "Stjerner uden hjerner" eller "Elvis Hansen - en samfundshjælper." Og så dårlig var "I Kina spiser de hunde" jo langt fra.

    Smag og behag er forskellig, men en anmelder, der lever af at vurdere film, bør kunne vurdere filmene ud fra filmenes egne præmisser. At han så ikke personligt bryder sig om genren, rager i bund og grund ikke læseren noget som helst.
    -


    "Vi er stolte som ind i helvede."
    (Don Ø, 23. august 2006.)



    ♪ Die Meister, Die Besten, Les Grandes Equipes, The Champions♪

  5. De følgende 8 brugere er enige:

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Jun 2006
    Indlæg
    338

    Re: Filmanmeldere, der tog fejl

    Der er også alle de latterlige børnefilm som far til fire (den nye) og min søsters børn (også de nye) som har fået de værste anmeldelser. Alligevel er de kæmpe succes'er fordi børn jo er ligeglade med anmeldere... Jeg har dog ikke set nogen af dem...

  7. #5
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    2,361

    Re: Filmanmeldere, der tog fejl

    De oprindelige dasnke anmeldelser af Star Wars. Alle var jo enige om, at de film var lort.

    De havde ret, men noget gik galt :-/

    A
    Death by football!

  8. #6
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    3,256

    Re: Filmanmeldere, der tog fejl

    Hvis du med "tog fejl" mener at de blev et megahit blandt publikum i forhold til lorteanmeldelsen, tror jeg ikke der er noget der slår Op På Fars Hat fra 80'erne. Det ARGESTE og PERESTE lort og folk væltede ind i stride strømme . Samme ekspertkvajert som da Sørine Gotfredsen spåede Fly On the Wings Of Love til at blive nummer sidst ;o)

    mvh
    Karsten

  9. #7
    Tilmeldingsdato
    Jul 2006
    Indlæg
    93

    Re: Filmanmeldere, der tog fejl

    Skal vi ikke bare blive enige om at "I Kina spiser de hunde" er langt bedre end alle "STAR WARS" og "Op på fars hat" til sammen??

    De er i sandhed skodfilm!
    Almeida til FCK

  10. #8
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,483

    Re: Filmanmeldere, der tog fejl

    ›Skal vi ikke bare blive enige om at "I Kina spiser de
    ›hunde" er langt bedre end alle "STAR WARS" og
    ›"Op på fars hat" til sammen??

    ›De er i sandhed skodfilm!


    Jeg er ret sikker på at "vi" aldrig nogensinde bliver enige om at Star Wars enten skulle være det ene eller det andet. I det hele taget ville det opkvalificere tråden hvis folk ville prøve at være en smule objektive.

    Ellers kan jeg jo sige at "Livet er smukt" var det argeste lort jeg så det år den udkom og anmelderne derfor tog grueligt galt. Det kommer jeg bare ikke særlig langt med, for min mindre heldige positive opfattelse af filmen går imod 90% af andre biogængeres, hvorfor de overstrømmende anmeldere må siges at have haft ret.
    Sløjfen den forpligter!
    Dingo's Avatar

  11. De følgende 2 brugere er enige:

  12. #9
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    2,309

    Re: Filmanmeldere, der tog fejl

    En anmelder kan jo aldrig tage fejl i og med at en anmeldelse altid vil være hans subjektive mening. Han kan derimod risikere at tage fejl hvis han i sin anmeldelse skråsikkert hævder at x-film vil bombe i sjælden grad, men det sker dog som oftest heller ikke.

  13. #10
    Tilmeldingsdato
    Jun 2006
    Indlæg
    338

    Re: Filmanmeldere, der tog fejl

    ›Skal vi ikke bare blive enige om at "I Kina spiser de
    ›hunde" er langt bedre end alle "STAR WARS" og
    ›"Op på fars hat" til sammen??

    ›De er i sandhed skodfilm!

    "I Kina spiser de hunde" er sandelig også realistisk... Men god... Men de gamle "Star Wars" er nu bedre... De nye er noget lort...

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Tog fra Paris -> Marseille??
    By Jacob_Bentzen in forum Bazar
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 22.12.09, 09:28
  2. FCK-Tog på Søndag
    By Hornmusik in forum De korte linier
    Svar: 8
    Sidste Meddelelse: 25.09.04, 22:53
  3. tag tog til silkeborg
    By fc-pallé in forum Bazar
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 21.07.04, 17:35
  4. tog til gøteborg..
    By fc-pallé in forum De korte linier
    Svar: 13
    Sidste Meddelelse: 14.07.04, 21:01

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •